• Hrana koja se bori protiv glavobolje

    Hrana koja se bori protiv glavobolje

    Oko 70 miliona ljudi pati od hroničnih glavobolja, što ovu tegobu čini jednom od najzastupljenijih na svetu. Osim što se ljudi protiv nje bore uz pomoć moderne medicine, postoji i način na koji sami sebi možete olakšati.

    Migrene su toliko bolne da osobe koje od njih pate često moraju da svedu svoje dnevne aktivnosti na minimum, dok se ona ne povuče. Istraživanja su pokazala da vitamin B2 (riboflavin) pomaže kod ovog problema, a oko 400 mg dnevno trebalo bi da redukuje pojavu migrena i za preko 40%. Riboflavin možete naći u kinoi, pečurkama, špargli, mleku...

    Hormonske glavobolje izazvane su uglavnom nivoom estrogena u krvi (zato vlada mišljenje da žene češće imaju glavobolje, i to posebno u delovima ciklusa kada nivo ovog hormona varira). U ovoj situaciji magnezijum je veoma koristan, a svojih 455 mg možete uneti preko spanaća, banana, brokolija, suncokreta ili susama.

    Glavobolja izazvana stresom počinje u vratu, kada se krvni sudovi skupe i sprečavaju normalan dotok krvi do mozga. Za zdravije krvne sudove treba unositi koenzim Q10, jer oko 300 mg ovog enzima osigurava zaštitu tela od slobodnih radikala izazvanih stresom. Da biste ovo postigli, jedite jaja, tunu, karfiol ili brokoli.

     1149
  • Stres utiče na ukus hrane?

    Stres utiče na ukus hrane?

    Nedavno istraživanje objavljeno u časopisu Neuroscience Letters pomaže nam da razumemo zašto posežemo za određenim vrstama hrane kada smo pod stresom. Naučnici su na jeziku pronašli receptore za hormone koji se aktiviraju stresom. Ti receptori se nalaze kod ćelija koje nam omogućavaju da osetimo sladak i gorak ukus.

    Ovo znači da, kada smo pod stresom, ti hormoni mogu delovati direktno na našu percepciju ukusa.

    Hormoni posebno deluju na receptore za slatko, tako da je ona neobjašnjiva želja za slatkišima kada smo pod stresom logična. Potrebno je još istraživanja na ovu temu, kako bi se utvrdilo kako tačno ovi hormoni deluju na celo telo, posebno na metabolizam i apetit.

    U međuvremenu, kako biste izbegli konzumaciju slatkiša, kada ste pod stresom držite voće blizu sebe i pokušajte da izdvojite neko vreme za vežbu, jer ona smanjuje nivo stresa.

     1468
  • 4 moćne hranljive materije u borbi sa migrenom

    4 moćne hranljive materije u borbi sa migrenom

    Najčesti okidač migrene je hrana međutim, određene namirnice bezbedne su za one koji pate od migrene, u tolikoj meri da čak mogu pomoći u zaustavnljanju migrene.

    Dok spisak potencijalnih okidača za migrenu je zastrašujuć, evo nekih dobrih vesti. Postoje određene namirnice i napici koje treba uzimati češće. Do sada nijedna hrana nije potvrđena kao lek za migrenu, ali je poznato da određene namirnice sprečavaju simptome koji dovode do iste (kao što su upale i dehidratacije) i to je dobar početak za put ka zdravom životu bez bola.

    Voda
    Voda je zapravo hranljivija materija, od suštinskog značaja za pravilno funkcionisanje vašeg tela, a dehidratacija je uobičajeni okidač migrene. Osobe koje pate od migrena treba da obrate pažnju na količinu tečnosti koje konzumiraju. Preporučuje se najmanje devet šoljica tečnosti dnevno za žene i trinaest šoljica dnevno za muškarce. Zapamtite da jeftina i bez kalorija, voda, je jedan od najboljih načina da ostanete hidrirani - ali biljni čaj, kafa bez kofeina i bez mlečnih masti su takođe dobar izbor. Klonite se gaziranih, slatkih, voćnih napitaka, zaslađenog čaja ili kafe ili sokova zbog kalorija i šećera (a i u nekim slučajevima su oni čak i okidači migrene).

    Zdrave masti
    Dodavanje nekih zdravih masti u ishrani može pomoći da se smanji upala, koja se smatra da pogoršava bol migrene. Omega-3 masne kiseline, koje su najviše koncentrisae u masnim ribama. I mononezasićene masti koje se nalaze u maslinovom ulju su se pokazale da smanjuju učestalost, trajanje i težinu glavobolje. Preporučujemo konzumiranje lososa najmanje dva puta nedeljno i dodavanje drugih namirnica bogatih omega-3 kiselinama (primer: jaja) kao redovan deo vaše ishrane. Pokušajte da koristite maslinovo ulje ili ulje repice umesto putera kad god je to moguće.

    Riboflavin
    Riboflavin odnosno vitamin B2 - je neophodan kako bi telo proizvodilo energiju na nivou ćelija. Neka istraživanja pokazuju da ljudi sa migrenama mogu imati genetski defekt koji otežava ćelijama da održavaju energetske rezerve, a ovaj nedostatak osnovne energije može da izazove migrene. Iako je teško dobiti dovoljno riboflavina iz hrane kako bi se sprečila migrena, preporučuje se dodavanje nekih namirnica bogatih riboflavinom. Dobri izvori vitamina B2 su nemasna govedina, žitarice sa celim zrnom, mleko sa manjom količinom masti, pečurke, brokoli, spanać.

    Magnezijum
    Ishrana bogata magnezijumom može pomoći da se spreče sve vrste migrena, ali ovaj mineral je posebno dragocen za žene koje pate od menstrualnih migrena. Namirnice koje sarže najviše magnezijuma su spanać, slatki krompir, beli krompir, blitva, kinoa, semenke suncokreta, braon pirinač i cele žitarice.

     651
  • Pet namirnica koje nepovoljno utiču na prehladu

    Pet namirnica koje nepovoljno utiču na prehladu

    Beli hleb – Utiče na porast šećera u krvi što dalje izaziva upale.

    Gazirana pića – Borba tela protiv infekcija uzrokuje zamor. Dodatni šećeri u gaziranim pićima pogoršavaju upale.

    Sir – Mlečni proizvodi utiču na povećano lučenje sluzi.

    Krekeri – Izbegavajte rafinirane proizvode od belog brašna jer šire upalne procese i otežavaju varenje.

    Pica – Pored obrađenog mesa, zasićenih masti i velikih količina soli, pica izaziva oksidativni stres i onemogućava telu da se bori protiv upala.

     362
  • Da li masna hrana izaziva nadimanje?

    Da li masna hrana izaziva nadimanje?

    Hrana sa visokim sadržajem masti usporava pražnjenje želuca i povećava osećaj sitosti. Ukoliko imate sindrom iritabilnog creva ili kolitis, masna hrana može izazvati grčeve, dijareju ili nadimanje. Hrana bogata natrijumom takođe može uzrokovati ili pogoršati nadimanje uz povećano zadržavanje vode u organizmu. Uzrok nadimanja može biti prejedanje ili stres i anksioznost. Jedite više ribe, voća, povrća, mahunarki... Isto tako, brzina kojom jedete može uticati na nadimanje zbog prekomerne količine unetog vazduha. Ukoliko su simptomi konstantni – potražite stručnu pomoć.

     282
Evo jednog zanimljivog predjela. Pored dobrog ukusa, lake pripreme ovo jelo je i veoma dekorativno.
7525
Za ove predivne kolačiće neki kažu da su Poljskog a neki Češkog porekla, ali u svakom slučaju su predivni. Možete ih pripremiti sa bilo kojom vrstom džema, ili čak sa…
4244
Ukoliko vi ne možete na Havaji, dovedite Havaje kod vas! Evo jednog havajskog recepta za hleb.
7841
Kako da brzo i jednostavno oduševite svoje prijatelje, ukućane, one najdraže? Jednostavno, spremite ima fin i ukusan sos od pečuraka koji se veoma brzo i lako sprema.
62563
Evo recepta kako da spremite tradicionlni rolat od mesa. Dole navedeni sastojci dovoljni su za 6 osoba. Uživajte u finom porodičnom ručku! :)
13061
Evo još jednog ukusnog i isprobanog recepta sa piletinom u sjajnom sosu. Sastojci su odlični tako da nema greške.
28434