• Preporučena dnevna doza belog luka

    Preporučena dnevna doza belog luka

    Beli luk koristi se kao začin za brojna jela, od morskih plodova do raznih salata. Neki zagovornici tvrde da beli luk može izazvati gastrointestinalne komplikacije i brojne nuspojave. Preporučena doza svodi se na četiri čena dnevno, pri čemu svaki teži jedan gram.

    Primarna upotreba belog luka svodi se na dodatak jelima, a koristi se i za lečenje srčanih bolesti, ateroskleroze, visokog holesterola, infekcija kože i zagušenja sinusa. Neka od laboratorijsih ispitivanja pokazala su da beli luk može ubiti pojedine bakterije, poput salmonele. Međutim, može biti neefikasan kada je u pitanju lečenje dijabetesa, bakterija koje izazivaju čir na želucu i kod lečenja loše cirkulacije.

    Neželjeni efekti koji se mogu javiti usled preteranog konzumiranja su osećaj žarenja u ustima, dijareja i povraćanje. Beli luk takođe može povećati rizik od krvarenja. Ako imate osetljiv stomak ili gastrointestinalne poremećaje, preporučena doza za vas je mnogo manja u odnosu na četiri čena dnevno.

     8727
  • Kako da ubrzate svoj metabolizam?

    Kako da ubrzate svoj metabolizam?

    Prema definiciji, metabolizam je kombinacija dva procesa – katabolizma i anabolizma. Prvi je raspad različitih molekula naše ishrane kako bi se stvorila energija, dok je drugi proizvodnja svih jedinjenja potrebnih ćelijama za normalne telesne funkcije. Dakle, metabolizam je usko povezan sa našim načinom ishrane ali i načinom na koji svakodnevno tretiramo naše telo.

    Ubrzavanje metabolizma može se vršiti uz pomoć brojnih metoda, od izbora ishrane do načina života. Poboljšana brzina sagorevanja masti od strane tela je ključna komponenta metabolizma. Mnogi oštećuju anaboličke i kataboličke procese kroz određene dijete.

    Protein je jedan od najvažnijih elemenata bilo koje ishrane, ali je ključan i u razvoju mišića. Stoga konzumirajte hranu bogatu belančevinama ukoliko želite da povećate efikasnost vašeg metabolizma.

    Vodite računa o ravnomernom unosu kalorija tokom dana jer ćete tako povećati metaboličku fleksibilnost i poboljšati efikasnost sagorevanja masti.

    Vežbajte! Istraživanja su pokazala da je redovno vežbanje jedan od najosnovnijih načina za poboljšanje metaboličkog „tempa“.

    Povećajte unos omega 3 masnih kiselina koje utiču na nivo leptina, što je hormon koji je u direktnoj vezi sa sagorevanjem masti.

    Jedite namirnice bogate gvožđem jer je taj mineral neophodan za proizvodnju crvenih krvnih zrnaca.

    Pijte više mleka jer sadrži molekul pod nazivom – nikotinamid ribozoid koji može efikasnije pretvoriti masti u energiju!

     756
  • Kinoa - „zlato Inka“

    Kinoa - „zlato Inka“

    Kinoa datira još iz perioda Inki koje su je smatrale „zlatom“ jer su verovale da je odgovorna za njihovu snagu. Ko ne bi želeo da iskoristi sve prednosti kinoe? Kinoa je izuzetno bogata proteinima i sadrži svih devet esencijalnih amino kiselina. Zbog prisustva vlakana odlična je za spuštanje krvnog pritiska, za smanjenje nivoa holesterola, nivoa glukoze... Lizin u kinoi pomaže regeneraciju tkiva. Velika količina magnezijuma opušta krvne sudove, reguliše telesnu temperaturu, utiče na detoksikaciju i zdravlje kostiju i zuba. Vitamin B2 koga ima najviše u odnosu na druge vitamine, povoljno utiče na metabolizam i stvaranje energije. Visok sadržaj mangana sprečava oštećenje ćelja od slobodnih radikala.

     592
  • Najzdraviji letnji napici na bazi vode

    Najzdraviji letnji napici na bazi vode

    Đubir i voda - čiste organizam od toksina

    Pažljivo isecite male komadiće đumbira i dodajte u čašu mlake vode.

    Krastavac i voda - utiču na rehidrataciju tela

    Krišku krastavca ubacite u čašu vode. Sačekajte nekoliko minuta da odstoji.

    Menta i voda - korisni za varenje

    Kašičicu mente dodajte u čašu mlake vode.

    Brusnica i voda - hidriraju telo

    Između osam i dvanaest zrna brusnice dodajte u čašu vode i sačekajte da ostoji 30 minuta.

     654
  • Saveti za pripremu savršene paste

    Saveti za pripremu savršene paste

    Nakon ključanja, smanjite plamen kako biste stišali “mehuriće”.

    Ne poklapajte lonac tokom kuvanja. Da biste sprečili prelivanje, postavite varjaču preko lonca.

    Ne stavljajte testetinunu u lonac pre ključanja, kako testo ne bi bilo gnjecavo.

    Dodajte kašičicu ulja u ključalu vodu.

    Ne ispirajte pastu nakon kuvanja.

    Nemojte čekati da se testenina ohladi, odmah prelijte pripremljenim prelivom.

     1421
Nedostaje vam more, Grčka, sladoled na plaži.... evo i malog olakšanja, recept za Grčki sladoled.
15522
Rustični kroasani ili isti kao oni iz bakine kuhinje, mirišljavi, topli, mekani ... a odlični su čak i kad se ohlade!
7513
Osvežavajuće princes krofnice sa žutim filom i voćem. Isprobajte!
8672
Osvežavajuća kineska saalta, idealna kao glavni obrok, prilog, salata... kako god vam više odgovara. Sadrži piletinu, pirinač, jaja, kisele krastavčiće...
8359
Miris bakine kuhinje nas sve vraća u neke lepe dane i podseća na lepe trenutke. Evo još jednog recepta iz bakine kuhinje. Uživajte!
12128
Predivni kolačići od griza sa kokosovim brašnom učiniće vas da se na trenutak osetite kao da ste na moru. Uživajte!
5406