• Beli luk

    Beli luk

    Za beli luk (lat.Allinum sativum) svi znamo da je najveći neprijatelj zadaha i poljubaca, vampira i drakula, ali mnogi ne znaju da ovo super povrće iz porodice ljiljana ima u sebi nekoliko stotina zdravih komponenti (vitamina, minerala, aminokiselina) koje su dragocene za ljudski organizam.

    Iako je jedno od najstarijih biljnih kultura na svetu, smatra se da potiče iz srednje Azije, ali gotovo da ne postoji narod koji već hiljadama godina ne koristi beli luk kao osnovnu namirnicu u svakodnevnoj ishrani.

    U nekim krajevima poznat i kao češnjak, beli luk je jedna od retkih biljnih vrsta koje u sebi sadrže sumpor, koji je ljudskom organizmu preko potreban jer smanjuje nivo holesterola i štiti od mnogih maligih bolesti. Beli luk je takođe jedan od najjačih prirodnih antibiotika i uništava mnoge bakterije u organizmu: strafilokoke, ešerihiju koli, kandidu... posebno se preporučuje onima koji imaju problema sa organima za varenje ili koji imaju otežan rad jetre i žuči.

    Beli luk se u kulinarstvu može koristiti na zaista mnoge načine: nezaobilazni je deo italijanskih brusketa (u kombinaciji sa maslinovim uljem, bosiljkom i paradajzom), grčkih salata (npr možete ga zajedno sa krastavcem dodati u jogurt), dok mnogi ne mogu da zamisle gulaš i druga kuvana variva bez prethodno proprženog crnog i belog luka na malo ulja. Beli luk takođe možete konzervisati u ulju ili sirćetu i tako poslužiti uz meso ili pečenu ribu.

     932
  • Grožđe za jačanje organizma

    Grožđe za jačanje organizma

    Razvojem hemije kao nauke u drugoj polovini 19. veka saznalo se više o hemijskom sastavu grožđa, kao i o mogućnosti njegove primene u lečenju različitih oboljenja.

    Grožđe ima veliku hranljivu, dijetoprofilaktičku i dijetoterapeutsku vrednost. Zbog toga plovodi vinove loze predstavljaju odličnu svežu ljudsku hranu.

    Šećeri iz grožđa odlaze, bez prethodnih transformacija, neposredno u krv, lako se apsorbuju i prenose do ćelija koje ih koriste kao energetski materijal što je veoma važno za osobe kojima je brzo i neophodno potrebna veća količina energije.

    Grožđe veoma povoljno deluje i na rad stomačno-crevnog trakta. Zahvaljujući prisustvu organskih kiselina, povećava se kiselost želudačnog soka kod onih osoba kod kojih je kiselost inače smanjena.

    Crno grožđe bi trebalo jesti što češće i zbog kalijuma, mangana, vitamina C, B1 i B6. Ali i zbog obilja biljnih vlakana, kalcijuma i gvožđa.

    Vinsko sirće bi trebalo da se nađe u svakom domaćinstvu jer je istovremeno hranljivo i lekovito. 

    Grožđe smanjuje zgrušavanje krvi i snižavaju loš holesterol.

     735
  • Čokoladni listići

    Čokoladni listići

    Japanska kompanija koja se bavi proizvodnjom čokolada, predstavila je svoj novi proizvod: listiće topljene čokolade. Inspirisani listićima topljenog sira, tim okupljen oko „Bourbon" kompanije je izjavio su da su čokoladni listići samo jedna od ideja. Predlažu da ih stavite u palačinke, krekere, kolače ili ih umotate u jagode. Za sada čokoladne listiće možete kupiti jedino putem interneta, a minimalna porudžbina je pet pakovanja. Cena ove slatke porudžbine je 3.240 jena, odnosno oko 27 dolara.

     766
  • Zašto su tikvice zdrave?

    Zašto su tikvice zdrave?

    Sadrže veoma malo ugljenih hidrata, proteina i masti, kao i kalorija.

    Poseduju manje količine mangana, magnezijuma, fosfora, bakra, cinka, gvožđa i kalijuma.

    Bogate su vitaminom B.

    U tragovima sadrže i tiamin, riboflavin, niacin, folnu kiselinu, kao i vitamin K.

    Na 100g tikvica - 1,1g dijetetskih vlakana i 2,2 g luteina.

    Malo je poznato da tikvice mogu doprineti lečenju astme i tradicionalna medicina je upravo sledila to verovanje u pokušaju suzbijanja ove hronične bolesti.

    Semenke tikvice su delotvorne u snižavanju krvnog pritiska.

    Poboljšava probavu i savršen je dodatak uz ribu i meso.

    Sprečava paradentozu, a koristi se i u borbi protiv drugih upala.

    Povećava nivo energije i čisti creva od toksina.

    Prevencija je za bolesti prostate.

    Doprinosi snižavanju nivoa holesterola.

     1021
  • Signali tela koje ignorišemo: prevelik unos kofeina

    Signali tela koje ignorišemo: prevelik unos kofeina

    Prvi signal: umor

    Zašto: Kofein deluje stimulišuće na centralni nervni sistem. Kratkoročni rezultat može biti povećan fokus i bolja koordinacija. Razmislite o kvalitetu izvora. Da li piti zeleni čaj, kafu ili energetski napitak sa aditivima? Kofen nam je ponekad potreban kao dodatan izvor neophodne energije, ali se ona crpi iz naših rezervi kojih je sve manje, zbog čega niste u mogućnosti da je ujednačeno obnavljate.

    Ostali signali: insomnija, učestalo mokrenje, neujednačeni otkucaji srca...

     195
Torta Bela dolina se jednostavno priprema a prosto se topi u ustima. Kombinacija kore od belanaca, žutog fila i bele čokolade je prosto neodoljiva.
10773
Evo jednog recepta za tulumbe koji se razlikuje od klasičnog po tome što se tulumbe peku a ne prže u ulju.
48869
Sokić od šargarepice je veoma ukusan i zdrav. Brzo i lako se priprema a još lakše popije !
70392
Supica od kelerabice, ma ne pitajte ništa već je samo spremite !
14481
Smrznuti jogurt se mnogo lakše i brže priprema od sladoleda a i zdraviji je.
Lasi je indijski napitak sličan milkšejku.
13734
Strana 1241 od 1254