• Kako regulisati zatvor?

    Kako regulisati zatvor?

    U većini slučajeva, zatvor je izazvan nedostatkom vlakana ili usled ignorisanja prirodne potrebe koja se odnosi na odlazak u toalet. Neke od mogućnosti koje se nameću su i dehidracija, nedostatak fizičke aktivnosti, gojaznost ili neuhranjenost, depresija ili anksioznost. Unos zdravih masti je najbolje rešenje, zato počnite sa redovnijim unosom oraha, maslinovog ulja ili avokada. Đumbir i nana su se pokazali kao odlični saveznici u borbi protiv zatvora jer opuštaju mišiće digestivnog trakta. Šljive i smokve konzumirajte kako biste povećali unos vlakana i izazvali crevne kontrakcije.

     655
  • Mnoštvo vitamina u kriški lubenice

    Mnoštvo vitamina u kriški lubenice

    Lubenica je odličan izvor aminokiselina, koje su neophodne za deobu ćelija i zarastanje rana. Bogata je vitaminima, a sadrži nizak nivo masti, holesterola i kalorija.

    Posebno je bogata vitaminom A koji je neophodan za formiranje i čuvanje sluzokože, kože i kostiju. Sadrži 33 odsto preporučene dnevne vrednosti.

    Vitanin E takođe ne izostaje. Štiti ćelije od slobodnih radikala koji mogu da ih oštete.

    Vitamin C je potreban za sintezu kolagena i deluje kao antioksidans, štiti tkiva. Jedna kriška lubenice sadrži 39 odsto preporučene dnevne vrednosti.

    Tiamin koji je potreban za rast i održavanje nervnih i mišićnih tkiva takođe ne izostaje u lubenici.

    Vitamina B6 ima u izobilju, a potreban je za normalno formiranje crvenih krvnih zrnaca, kao i lipida u nervnom i imunom sistemu. Jedna kriška lubenice sadrži oko 6 odsto preporučene dnevne vrednosti.

    Folna i pantotenska kiselina u lubenici važne su za proizvodnju i održavanje novih ćelija koje su potrebne za formiranje DNK, kao i za razgradnju masti, ugljenih hidrata i proteina.

     444
  • Izborite se sa detetom koje je probirljivo u jelu

    Izborite se sa detetom koje je probirljivo u jelu

    Izbirljivost u ishrani je jedan od najčešćih roditeljskih problema, a mnogi sa zavišću gledaju majke koje ponosno izjavljuju da njihovo dete pojede sve što se pred njega stavi. Ipak, treba znati da većina dece neku hranu smatraju neukusnom.

    Obično se radi o hranljivim namirnicama, a istovremeno su im neodoljive nezdrave grickalice i slatkiši. To ne treba da čudi s obzirom na to da se ukus razvija vremenom, pa je normalno da dete sve više i jače oseća ono što mu se sviđa, od onoga što mu ne pričinjava zadovoljstvo prilikom jela.

    Nažalost, prisiljavanje ne daje baš dobre rezultate i često je kontraproduktivno. Metoda "ne ustaj od stola dok ne počistiš tanjir" je stresna, kako za roditelja, tako i za dete, upozorava dečji psiholog Rejčel Busman. Sve dok je dete zdravo i jede raznoliko, ne upuštajte se u rat oko svakog komada povrća.

    Proširite jelovnik

    Umesto toga, kaže Busman, treba se koncentrisati na ono što dete voli i proširiti jelovnik, ponuditi mu nove stvari. U avanturi isprobavanja nove hrane roditelj treba da bude uzor. "Sastavite spisak nove hrane koju ćete isprobati u sledećih nedelju dana i od toga napravite porodičnu igru. Napravite lutriju od kuhinje", savetuje Busman.

    Hrani koja dete nije oduševila iz prvog pokušaja, treba dati i drugu priliku. Ponekad je dovoljno da drugi put proba ili možete primeniti novi recept kako bi se otkrilo da je nešto baš dobro i ukusno. Pokušajte i sami da pojedete nešto što u prošlosti niste voleli kako biste detetu pokazali da se ukus menja, baš kao i ljudi sami.

    Granice

    Kada dete kaže da mu se ne sviđa ručak, roditelj oseti potrebu da mu pripremi drugi obrok. To pak uspostavlja loše navike i obeshrabruje dete u isprobavanju novih stvari. "Ja kažem da ne pružam 24/7 uslugu kuvanja", kaže psiholog. Umesto toga predlaže jednostavniju rezervnu varijantu poput činije salate ili muslija za slučajeve kada dete baš nikako ne može da pojede ponuđeno. Takva standardna alternativa olakšava pritisak koji osećaju i roditelji i deca. Naravno, ovu strategiju ne treba zloupotrebljavati, čak ni kada dete želi baš svako veče činiju hranljivih žitarica.

    Takođe, deci treba pokazati da ceo obrok nije "kontaminiran" ako je u njemu nekoliko omraženih šargarepica. Neka dete skloni parčiće koji mu se ne sviđaju na ivicu tanjira. To je možda teško sprovesti kod neke dece, ali daje im važnu lekciju u kojoj roditelj, opet, može da im bude uzor.

    Metoda "uradi sam"

    Najbolji način za rešavanje probirljivosti za stolom jeste da dete angažujete u pripremi hrane. Dobar način je da zajedno obavljate kupovinu namirnica. Busman preporučuje da prepustite detetu da samo odabere neke namirnice koje želi da proba. Ono će tako možda otkriti da mu prija ukus dimljene hrane ili da više voli kisele umesto slatkih jabuka.

    izvor:roditeljski.info

     3722
  • Prednost konzumiranja lubenice u ranoj trudnoci

    Prednost konzumiranja lubenice u ranoj trudnoci

    Trudnice se uvek ohrabruju da konzumiraju voće i povrće zbog prisustva neophodnih hranljivih sastojaka. Zašto je važno jesti lubenicu u ranoj trudnoći? Pre svega jer sprečavaju oticanje i dehidrataciju koji mogu stvoriti brojne probleme i za majku i za fetus. Dehidratacija može izazvati preuranjene kontrakcije. Zarad elastičnosti i sjaja kože, lubenica se preporučuje zbog visokog sadržaja vode. Takođe, lubenica ublažava jutarnju mučninu. Kako se fetus povećava, mogući su probavni problemi za trudnice koji mogu biti rešeni uz pomoć vlakana u lubenici. Vitamin A deluje kao antioksidant koji uklanja slobodne radikale iz tela.

     672
  • Kako odabrati čaše za vino?

    Kako odabrati čaše za vino?

    Izaberite najmanje dva različita tipa ili veličine vinske čaše. Manje, uže čaše koristite se za belo, a veće za crno vino. Belo vino se pije iz manjih čaša kako se ne bi previše zagrevalo pre konzumiranja. Zagrevanje zavisi i od visine nožice koje takođe sprečavaju ostavljanje mrlja i otisaka prstiju. Tanje staklo namenjeno je belim vinima, a punije crvenim. Suženje pri vrhu utiče na koncentrisanje mirisa, sprečavajući oksidaciju. Belo vino uvek dopunite do 60 odsto zapremine, a crveno do 40 odsto. U bilo kom slučaju, čaše bi trebalo da budu bezbojne, bez ikakvih natpisa. Čaše za penušava vina imaju duže nožice i visoke "balone" koji se sužavaju pri vrhu kako bi se održao poseban nivo ugljen dioksida u piću.

     556
Ovo je recept za čokoladnu tortu. Brzo se pravi, izdašna je i deca je obožavaju, tako da je super varijanta za dečije rođendane!
34797
Evo jednog recepta za Tiramisu. Kada sam ga prvi put probala oduševila sam se i od tada ga redovno pravim!
6690
Srpski kavijar je namaz od sira sa mlevenim orasima i belim lukom. Veoma je ukusan, otvara apetit, lako se priprema.
7097
Okruglice od krompirovog testa sa nadevom od divljači i prelivom od pečuraka....al to zvuči komplikovano! Ali nije! Lako se priprema, predivno izgleda i veoma je uskusno! Prava stvar ukoliko želite…
5757
Punili smo paprike, krompir, kelerabe, tikvice...samo još luk nismo, ali evo prilike i za to!
12028
Osvežavajući kolač sa jogurtom, plazmom i pti-ber keksom. Ne peče se i priprema se veoma brzo i jednostavno.
23319