• Crno vino reguliše telesnu težinu?

    Crno vino reguliše telesnu težinu?

    Naučnici sa Univerziteta Harvard I Vašington otkrili su da dve čaše crnog vina dnevno mogu pomoći u smanjenju rizika od gojaznosti za oko 70 odsto. Preporučuje se jedna čaša vina pred spavanje jer njegove kalorije pomažu u održavanju osećaja sitosti. Druga studija sa Univerziteta u Danskoj testirala je oko 20.000 ljudi I svaki od ispitanih stekao je značajnu telesnu težinu izbegavajući konzumiranje vina.

     673
  • Najzdravije posuđe za kuvanje?

    Najzdravije posuđe za kuvanje?

    Kada želite da izbegnete toksine prilikom obrade hrane, morate razmotriti i vrstu materijala posuđa u kome je pripremate. Nažalost, teflon je postao vrlo uobičajen sloj na našim loncima i tiganjima. Veoma je otrovan usled izlivanja gasova i toksičnih hemikalija. Neke od najboljih i najsigurnijih alternativa su svakako liveno gvožđe – tip posuđa koje se koristi vekovima. Drugi izbor je nerđajući čelik koji je odličan pri pripremi hrane na nižim temperaturama.

     599
  • Par saveta kako da potrošite manje novca prilikom kupovine hrane

    Par saveta kako da potrošite manje novca prilikom kupovine hrane

    Svima nam se barem jednom desilo da krenemo u kupovinu, pa na kraju ostanemo šokirani koliko nam je račun na kasi, ili tek kod kuće shvatimo da možda i nismo trebali kupiti određene stvari. Ovih par trikova će vam pomoći da pametno kupujete, bez da se odreknete nekih stvari ili ostanete praznih džepova.

    1. Iskreirajte šoping listu unapred

    Pre nego što krenete u kupovinu, obavezno napravite pregled onoga šta već imate od namirnica u kući i napravite detaljnu listu onoga šta vam nedostaje, bazirano na nedeljnom nivou. Striktno se držite te liste kako ne biste pali u iskušenje da kupite nešto nepotrebno.

    2. Jedite pre kupovine

    Da, dobro ste čuli; po nekim istraživanjima, kada idemo u kupovinu praznog stomaka, često se desi da impulsivno kupimo masnu i skupu hranu koja je trenutno raj za naše oči i stomak

    3. Čekirajte sniženja

    Nije na odmet da proverite u novinama ili na internetu u kojim se to radnjama namirnice koje vam trebaju na sniženju, ako kupujete na veliko, možete dosta uštedeti

    4. Kupujte sezonske namirnice

    Najviše će vam se isplatiti da napravite plan ishrane i kupovine baziran na svežim, sezonskim namirnicama - na primer paradajz je svakako isplativije kupovati krajem proleća, kad mu je sezona, dok su narandže najjeftinije upravo zimi

    5. Ako je baš nužda, kupite konzerviranu i smrznutu hranu

    Iako su sveže namirnice najzdraviji izbor, konzervirana i smrznuta hrana je u većini slučajeva jeftinija i sadrži sve potrebne vitamine i minerale. Dobra stvar kod smrznute hrane je i ta što možete odmrznuti samo količinu koja vam je potrebna, bez brige da ćete baciti deo toga šta niste stigli da pripremite.

    6. Nemojte bacati neiskorišćenu hranu

    U svetu se godišnje baci na milione tona neiskorišćenih namirnica - nađite kreativan način da sve iskoristite. Na primer, od starog hleba napravite prženice, voće koje je počelo da truli umutite sa mlekom i medom kako biste dobili ukusan šejk..

    7. Gajite neke namirnice sami
    Ako imate baštu, mnogo novca ćete uštedeti ako sami posadite drvo nekog voća ili uzgajate omiljeno povrće, ne oduzima toliko vremena a uštedećete dosta novca plus znaćete kakvog je kvaliteta hrana koju servirate na tanjir. Ako pak nemate baštu, uvek možete gajiti u saksijama mirisne začine ili određene sadnice koje ne zauzimaju puno prostora, poput čeri paradajza.

     964
  • Šta nikako ne bi trebalo da radite nakon obroka?

    Šta nikako ne bi trebalo da radite nakon obroka?

    Volite da odspavate ili zapalite cigaretu nakon obroka? Ovo su samo neke od loših navika koje bi trebalo da izbegavate jer mogu loše uticati na vaše zdravlje. Idemo redom!

    Ukoliko legnete nakon obilnog obroka može delovati kao idealno rešenje zbog koga se naizgled osećate bolje. Ipak, vašem digestivnom sistemu otežavate posao. Može se stvoriti višak stomačne kiseline što dovodi do pulsiranja u predelu stomaka, sve do grudi. Odolite ovom iskušenju makar nekoliko sati kako se želudačna kiselina ne bi vraćala u grlo ili još gore – kako ne bi oštetili mukoznu membranu.

    Bez obzira na to što je nekome cigareta nakon obroka omiljeno zadovoljstvo, ne zaboravite da vaše telo mora ispravno da digestira nakon obroka. Nikotin se vezuje za višak kiseonika koji je potreban pri varenju, omogućavajući vašem telu apsorpciju više kancerogena.

    Kupanje nakon obroka povećava protok krvi. Drugim rečima, krv u stomaku koja podstiče varenje dostiže u kožu i tamo se zadržava duže vreme. To znači da će varenje biti otežano i odloženo.

    Verovali ili ne, voće nakon obroka je loš izbor. Pošto zahteva različite enzime za varenje, voće je najbolje jesti na prazan želudac kako bi se omogućila maksimalna apsorpcija.

    Čaj takođe ometa apsorpciju posebno gvožđa jer se vezuje za njega i pre nego što telo ima mogućnost da ga razloži.

    Vežbanje nakon jela može uticati na pojavu refluksa, štucanje pa čak i mučninu i povraćanje.

     430
  • Da li je bezbedno koristiti posuđe od bakra?

    Da li je bezbedno koristiti posuđe od bakra?

    Posuđe od bakra ima fantastičnu sposobnost da ravnomerno distribuira toplotu tokom procesa kuvanja ali se I brže hladi kada se ukloni sa pećnice. Kuhinjsko posuđe od bakra koje nije obloženo zaštitnim slojem može biti opasno. Molekuli bakra mogu da prodru u hranu tokom kuvanja. Bakar je reaktivan materijal, što znači da oksidira kada dođe u kontakt sa kiselinama. Posuđe od bakra je najčešće obloženo nerđajućim čelikom što onemogućava razlaganje otrovnih molekula u hrani. Neobloženo bakarno posuđe idealno je za kuvanje šećera jer sprečava kristalizaciju. Bakar brzo menja boju zbog čega je neophodno pravilno održavanje kako bi zadržao svoj sjaj. Najbolji metod je čišćenje sokom od limuna uz malo soli nakon svake upotrebe.

     1045
Torta od šagarepe zvuči nesvakidašnje i retko ko je sprema, ali je preukusna! Ovo je kombinacija sa ananasom koji joj daje dodatni šmek.
19579
Evo i jednog zanimljivog recepta za sirni namaz. Ja volim da dodam Vorcestershire sos jer mu daje specifičan ukus, ali ako vam se ne dopada možete ga slobodno izbaciti.
6828
Salata od crvenog pasulja može da vam posluži kao predjelo a u toplim danima i kao glavno jelo. Veoma je ukusna a i lepo izgleda.
24558
Predivna ideja, lako se priprema, zdravo je i ukusno. A i gosti će se oduševiti neobičnim bombonicama.
5826
Evo još jednog zanimljivog recepta za ljubitelje testenina. Kaneloni sa povrćem zapečeni u sosu od pavlake i šerija.
20094
Kako brzo, bezbolno i moderno prebroditi nedeljni ručak ukoliko niste raspoloženi za neko "komplikovanije" kuvanje? Uz Frikom proizvode lako.
20444