• Cvekla - za jačanje srca i imunog sistema

    Cvekla - za jačanje srca i imunog sistema

    Cvekla je povrće koje je lako prepoznati po jarko crveno-ljubičastoj boji. Može se uzgajati u različitim klimatskim uslovima i nudi niz lekovitih svojstava jer je izvor vlakana, minerala i vitamina.

    Nizak nivo masti može vam pomoći i u regulisanju telesne težine, što je samo jedna od njenih prednosti.

    Šolja cvekle sadrži 37g ugljenih hidrata što vašem telu pruža "gorivo", odnosno energiju neophodnu za svakodnevno funkcionisanje.

    Vlakna u cvekli pružaju veliki broj pogodnosti: regulisanje sistema za varenje, osećaj sitosti i održavanje nivoa šećera u krvi.

    Magnezijum u cvekli pomaže pravilnom funkcionisanju mišića, imunog sistema i srca. Premalo kalcijuma može da izazove slabost, umor i gubitak apetita.

    Vitamin A koji se nalazi u cvekli u velikim količinama održava vaše oči, kožu i zube zdravim.

    Važno je jesti cveklu u umerenim količinama zbog prisustva natrijuma koji može prouzrokovati visok krvni pritisak.

    Sok od cvekle je najefikasniji za stvaranje crvenih krvnih zrnaca i poboljšanje krvi uopšte.

     1258
  • Kumin

    Kumin

    Kumin (lat. Cuminum cyminum) je indijski začin koji izgledom i mirisom neodoljivo podseća na mnogo popularniji i rasprostranjeniji kim, te mnogi često brkaju ova dva začina. Ono po čemu je kumin specifičan jeste jači, pikantniji miris koji daje posebnu aromu raznim pecivima, proizvodima od testa i jelima koja se prave u indijskoj kuhinji i drugim orijentalnim zemljama. Kumin je začin koji obiluje fitosterolom, supstancom koja dokazano smanjuje loš holesterol i procenat masnog tkiva pa po nekim studijama samo kašika kumina dnevno ubrzava metabolizam i pomaže pri mršavljenju. Naime, po nekim istraživanjima osobe koje konzumiraju kumin uz jogurt mogu izgubiti i do 2 kilograma mesečno bez drugih izmena u režimu ishrane. Ovaj indijski začin možete i posuti po kiflicama, ubaciti u razna variva, čorbe i soseve, kao i u majonez. Odlično se slaže i uz meso, posebno jagnjetinu koja će pomoću kumina dobiti posebnu orijentalnu aromu. Posebna vrsta kumina jeste crni kumin, u narodu poznat i kao kašmirski kumin, crni kim, rimski cvet, koji je nešto slađeg ukusa nego običan kumin. Njega možete koristiti prilikom pripreme mlevenog mesa, kobasica i kuskusa, a za crni kumin se smatra da redovnom konzumacijom popravlja imuni sistem.

     2089
  • Kako skuvati jaje?

    Kako skuvati jaje?

    Kako skuvati jaje? Naizgled veoma jednostavno ali baš i nije tako. Evo par saveta koje je sa učesnicima Masterchef Australia podelio jedan od sudija, poznati kuvar i vlasnik restorana, Gary Mehigan.

     28778
  • Kako smanjiti holesterol?!

    Kako smanjiti holesterol?!

    Najnovija studija rađena u Kanadi mogla bi potencijalno da spasi milione ljudskih života. Istraživanje je pokazalo da konzumiranjem određenih vrsta hrane, ljudi mogu značajno da umanje svoj holesterol i poboljšaju šanse za izbegavanje srčanih oboljenja ili moždanog udara.

    Ono što je poznato kao zapadna ishrana naglašava meso i zasićenu hranu, ali u današnje vreme postoji pokret za zdraviju ishranu. Njega podržavaju lekari, zdravstveni zvaničnici, koji ohrabruju školsku decu da više vežbaju i jedu više voća i povrća.

    Pravilna ishrana i redovne fizičke aktivnosti su najvažnije za održavanje zdravih nivoa holesterola. Inače, holesterol je vrsta masnih naslaga. On pomaže u izgradnji i održavanju ćelija.

    Ali postoje različite vrsta holesterola. Vrsta pod nazivom HDL promoviše zdravlje srca, dok ona druga pod nazivom LDL, doprinosi srčanim oboljenjima. Uobičajeni savet je da se umanji unošenje životinjskih masti, odnosno masti koje su u čvrstom stanju na sobnoj temperaturi. Te masti su izvor LDL holesterola. Ali, takođe je poznato da određene vrste hrane pomažu u snižavanju lošeg holesterola.

    „Povrće kao što su bamija i patlidžan, sve to što je nekako sluzavo. Te vrste povrća uklanjaju holesterol iz organizma“, navodi Dejvid Dženkins iz bolnice Sent Majkl u Torontu.

    Kanadski lekar Dejvid Dženkins proiučavajo je osobe koje su se pridržavale niskokalorične ishrane u kojoj je uključena i navedena vrsta hrane. On je želeo da istraži da li su njihovi nivoi holesterola niži nego kod osoba koje samo konzumiraju niskokaloričnu hranu. Boni Vud bila je u prvoj grupi.

    „Promena je bila nešto kao povećanje količine vlaknastih namirnica u mojoj ishrani.“

    U studiji je učestvovalo 300 muškaraca i žena. Svi su uzimali lekove za smanjenje holesterola. Oni koji su pratili pojačanu dijetu takođe su uzimali hranu za koju je poznato da umanjuje loš holesterol - jabuke, grožđe, jagode, određene žitarice i povrće, koštuničavo voće, maslinovo ulje ili ulje kanole, pasulj i soja i njihove prerađevine. Šest meseci kasnije, istraživači su proverili rezultate.

    Oni koji su konzumirali hranu koja smanjuje holesterol imali su za 13 do 14 odsto manji nivo lošeg holesterola. Oni koji su pratili samo niskokaloričnu ishranu imali su smanjenje od samo 3 odsto. Doktor Dženkins kaže da bi rezultati trebalo da ohrabre osobe koje imaju visok holesterol.

    „Oni mogu da promene nivo sopstvenog lošeg holesterola time što će preći na dobru ishranu“, kaže dr Dženkins.

    „Više bih volela da smanjujem holesterol programom ishrane, nego da uzimam lekove za to“, slaže se Boni.

    Istraživači su takođe istakli da je još jedan pozitivan efekat te dodatno niskokalorične ishrane bio da su učesnici u studiji takođe smanjili nivo krvnog pritiska. Studija je objavljena u časopisu Američkog medicinskog udruženja.

    Izvor: galsamerike.net

     11003
  • Saveti: Hrana za zdrav um, telo i duh

    Saveti: Hrana za zdrav um, telo i duh

    Postoji čitav niz dokaza koji govore u prilog tome koliko je ishrana važna i za mentalno zdravlje. Većina istraživanja ove oblasti bila je fokusirana na to kako ishrana utiče na pojavu anksioznosti i depresije. Zato je od izuzetnog značaja unositi dovoljne količine vitamina B, cinka, gvožđa i omega 3 masnih kiselina. Evo nekoliko namirnica koje utiču na zdravlje uma, tela i duha:

    Bademi nude zadovoljavajuću kombinaciju ugljenih hidrata i proteina. Plus, pokazalo se da smanjuju nivo holesterola. Koristte ih kao začin u predjelu ili uz salatu, ili jednostavno pojedite šaku badema dnevno za užinu. Čuvajte ih u frižideru.

    Krekeri su bogati vlaknima i zdrava su užina.

    Započnite obrok toplom supom. Osim što povoljno utiče na varenje, takođe i umiruje.

    Meso, riba, jaja i mahunarke su prirodni izvori proteina neophodnih za rast i obnovu organizma.

     2533
Za Borisove "debele" palačinke potrebno je:
4219
Recept za najukusnije cinije za sladoled glasi ovako:
10045
Plazma keks je nešto što nas sve asocira na detinjstvo, jednostavno nema ko ne voli ukus plazma keksa. Iz te velike ljubavi prema tom keksu nastali su razni deserti, a…
5077
Recept za sočnu, kremastu tortu sa narandžama.
10453
Jutros kada sam se probudila već mi je bilo vruće a bila sam gladna i razmišljala sam sta bih mogla da pojedem a da me osveži i zasiti. I setila…
11800
Slane grickalice sa susamom koje možete služiti svakodnevno, a pogotovo gode u ovim toplim danima uz hladno pivo.
3595