• Nutritivne vrednosti potočarke

    Nutritivne vrednosti potočarke

    Potočarka je bogata vitaminom C, jača imunitet, snižava krvni pritisak, poboljšava funkciju štitne žlezde i odličan je izvor gvožđa. Druge pogodnosti vezane su za sprečavanje mamurluka, prečišćavanje krvi, jačanje kostiju, poboljšavanje vida, jačanje funkcije žučne kese, zdravlje kose I zuba.

    Potočarka potiče iz Azije I Evrope, a gaji se u prirodnoj izvorskoj vodi i oko vodopada. Ima blag ukus i u azijskim zemljama prisutna je u brojnim salatama, sendvičima i predjelima. Jedna šolja seckane potočarke sadrži:

    Vitamin C: 6 mg

    Niacin: 1 mg

    Kalcijum: 8 mg

    Magnezijum: 1 mg

    Fosfor: 4 mg

    Natrijum: 9 mg

     630
  • 18 namirnica koje ubrzavaju metabolizam

    18 namirnica koje ubrzavaju metabolizam

    Nezdrava, brza hrana, neredovni obroci, loša genetika, manjak fizičke aktivnosti i stres su često uzroci zbog kojih nam se usporava metabolizam i nagomilavaju kilogrami, pogotovo u zimskom periodu. Nutrionistički sajt bembu.com preporučuje 18 namirnica pomoću kojih ćete za samo par nedelja uspeti da ubrzate varenje i sagorevanje kalorija u organizmu:

    1. Bademi - oni sadrže dosta esencijalnih masnih kiselina i zbog toga su zdrava zamena za grickalice kao što su čips, smoki i grisine

    2. Špargla - po nekim istraživanjima više se kalorija potroši žvakajući šparglu nego što ona ima u sebi

    3. Pasulj - iako je kaloričan, dugo održava organizam sitim i sadrži u sebi dosta rastvorljivih vlakana

    4. Zeljasto povrće - sadrži kompleks B vitamina koji dokazano poboljšavaju rad metabolizma

    5. Celer - mnogima ne baš omiljeno povrće, ali je bitno uvrstiti ga u dijetalni režim ishrane zbog kalcijuma

    6. Kokosovo ulje - predstavlja zdravu zamenu za uobičajeno suncokretovo ulje a ujedno ima pozitivne efekte na ubrzavanje metabolizma

    7. Kafa - opšte je poznato da kafa sa dodatkom malo mleka ubrzava metabolizam, no ipak bitno je da se ne pije na prazan stomak i da se izbegne dodavanje šećera

    8. Krastavac - sadrži preko 90% vode u sebi pa ujedno i hidrira organizam, i ubrzava lenja creva

    9. Voće - generalno svo voće sadrži pregršt vitamina ali i rastvorljivih vlakana koji čuvaju vitku liniju.

    10. Đumbir - gotovo svako jelo sa kojim se kombinuje, pretvara u sagorevača kalorija

    11. Zeleni čaj - opšte je poznato da šolja zelenog čaja posle svakog obroka ubrzava metabolizam, a glavni sastojak iz čaja EGCG je često deo raznih pilula za mršavljenje

    12. Bareno meso - sadrži zdrave proteine koji se brzo vare u organizmu, bitno je samo da se ne koristi nikakvo ulje; alternativa može biti meso sa roštilja

    13. Limun - odlično čisti digestivni trakt

    14. Dinja - baš kao i kod špargle, više se kalorija istroši žvakajući je nego što ima u sebi

    15. Ovas - osim što ubrzava metabolizam, smanjuje i nivo lošeg holesterola u krvi

    16. Orijentalni začini - kari, cimet i biber su samo od nekih začina kojima možete ujedno i obogatiti ukus jela i sagoreti kalorije.

    17. Španać - takođe sadrži bitan vitamin B, ali pomaže i u građenju mišića čime ćete automatski ubrzati metabolizam pri toj izgradnji mišića

    18. Voda - zvuči isuviše jednostavno da bi bilo istinito, ali minimum dve litre vode dnevno zaista može itekako ubrzati vaš metabolizam

     1774
  • Energetske i hranljive vrednosti: kestenje

    Energetske i hranljive vrednosti: kestenje

    Smatra se da kesten potiče iz Male Azije i sa Mediterana. Danas najveće poznato drvo kestena nalazi se na Siciliji. Nadzemno drvo čini više velikih stabala koja ispod zemlje imaju zajedničko korenje. Godine 1780. izmeren je obim koji je iznosio 57,9 metara. Glavni element u sastavu kestena je skrob. Izuzetan je kod prehlada i problema sa organima za varenje, kod proširenih vena, kao i za snižavanje krvnog pritiska. Podstiče pravilan rad srca i koristi se za izbacivanje viška vode iz organizma.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 213 kcal

    Ugljeni hidrati: 45,54 g

    Proteini: 2,42 g

    Masti: 2,26 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna:8,1 g

    Niacin: 1,2 mg

    Vitamin A: 28 IU

    Vitamin C: 43 mg

    Vitamin K:

    Natrijum: 3 mg

    Kalijum: 518 mg

    Kalcijum: 27 mg

    Gvožđe: 1 mg

    Magnezijum: 32 mg

    Cink: 0,52 mg

     1044
  • Hrana zbog koje izgledate starije

    Hrana zbog koje izgledate starije

    Koristite kremu za sunčanje, kremu za lice i telo, pazite na sebe, a opet, koža vam izgleda sve gore. U pitanju je ono što jedete. U nastavku slede neki od tipova hrane koji dodaju koju godinu vašoj koži i čine da izgledate starije i umorno.

    • Šećer - ubrzava starenje kože i pojavu bubuljica. Ako batalite šećer, koža će vam biti čistija i izgledaćete mlađe, a promene su vidljive već nakon nekoliko nedelja. Ako baš ne možete bez nečeg slatkog, probajte da tu želju zadovoljite voćem
    • Alkohol - izbacuje vodu iz ćelija, pospešuje pojavu podočnjaka i otoka oko očiju, što čini da izgledate stariji
    • Jednostavni ugljeni hidrati - beli hleb i testenina uzrokuju niz hemijskih reakcija koje razaraju kolagen (supstancu koja kožu čini elastičnom)
    • Jako začinjena hrana - ljute papričice su odlične za metabolizam, ali loše za kožu. Ova vrsta hrane širi krvne sudove, čime dolazi do pucanja kapilara na licu, posebno ako je osoba sklona problemima sa kožom
    • Gazirani sokovi - ova pića utiču na kožu i zube, jer su veoma kiseli. Oštećuju zubnu gleđ, a visok nivo natrijuma čini kožu manje sjajnom i sklonijom oticanju.
     1019
  • Kako očistiti držač za noževe?

    Kako očistiti držač za noževe?

    Kada ste poslednji put očistili držač za noževe? Ne bismo bili iznenađeni ukoliko je vaš odgovor – nikad. Razmislite o tome koliko prašine i ostalih štetnih materija je akumulirano u tako malom prostoru. Jednostavan savet: pokušajte da izvučete prašinu i nagomilanu prljavštinu uz pomoć alata za pukotine vaših usisivača. Ili, umesto toga, usmerite fen za kosu i tako isterajte prašinu. Još jedan od načina je sledeći: pomešajte četiri litre tople vode sa 15 ml sirćeta i potopite držač u dobijenu smesu. Nakon 10 minuta držač dobro isprite toplom vodom, okrenite naopačke i odložite da se osuši.

     1033
Džem od jagoda, mažemo na hleb, koristimo za kolače, jedemo iz tegle ...
31027
Predivna kombinacija boja. Čorbica se lako i brzo priprema i ukoliko se odlučite da dodate testenine može zameniti kompletan obrok.
15612
Toplo, fino, ukusno. Čorbica od tikvica koja se veoma brzo i lako sprema.
33577
Pravi mali slani kolačići. Možete ih služiti kao predjelo, glavno jelo, za ručak ili večeru.
42425
Predivna poslastica koja se lako priprema a još lakše pojede uz kafu ili čaj …
17437
Zatvorite oči i pokušajte da zamislite miris i ukus toplog domaćeg hleba... ili još bolje spremite ga sami i zaista uživajte u njemu.
46351