• Energetske i hranljive vrednosti: kivi

    Energetske i hranljive vrednosti: kivi

    Kivi vodi poreklo iz Kine, odakle su ga misionari početkom 20. veka odneli na Novi Zeland, zatim se proširio na čitavu planetu. Riznica je vitamina i ne bi trebalo zaboraviti činjenicu da sadrži više vitamina C od pomorandže. Jača imuni sistem, štiti od brojnih upala i infekcija, reguliše stres, povoljno utiče na rad organa za varenje kao i na zdravlje očiju.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 61 kcal

    Ugljeni hidrati: 14,66 g

    Proteini: 1g

    Masti: 0,52 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 3 g

    Niacin: 0,34 mg

    Vitamin A: 87 IU

    Vitamin C: 92,7 mg

    Vitamin K: 40,3 µg

    Natrijum: 3 mg

    Kalijum: 312 mg

    Kalcijum: 34 mg

    Gvožđe: 0,31 mg

    Magnezijum: 17 mg

    Cink: 0,14 mg

     1016
  • Ulje kamilice - lek za vašu kožu

    Ulje kamilice - lek za vašu kožu

    Kamilica je poreklom iz Evrope i zapadne Azije. Njena lekovita upotreba potiče još od drevnih vremena kada su Egipćani, Rimljani i Grci koristili kamilicu u lečenju različitih medicinskih poremećaja. Alergijske reakcije su izuzetno retke ali moguće, javljaju se u vidu osipa na koži ili respiratornih problema.

    Ulje kamilice se utrljava na kožu ili koristi u tretmanu parom. Nekoliko kapi eteričnog ulja sipa se u šolju ključale vode i neophodno je da odstoji sat vremena. Nanesite je na obolela mesta na koži utapkavanjem u vatu ili gazu. Kamilica je anti-inflamatorna biljka i pogodna je za sve vrsta iritacija kože uključujući i ekceme, psorijaze, posekotine, modrice, čireve, opekotine i plikove. Ulje možete koristiti u vidu kupke, dodavanjem nekoliko kapi u toplu vodu. Sačekajte 20 minuta kako bi se oslobodili svi aktivni sastojci.

     1401
  • Semenke lana - izvor zdravlja

    Semenke lana - izvor zdravlja

    Semenke lana neki nazivaju i najmoćnijom hranom na planeti, a postoje i dokazi koji kažu da njegovom konzumacijom smanjujete rizik od srčanih obolenja, moždanog udara, kancerogenih obolenja i dijabetesa.

    Sadrži vitamine A, F, E, B, omega 3, 6 i 9 masne kiseline, kojima je bogatiji čak i od ribljeg mesa.

    Smanjujete rizik od srčanih obolenja, moždanog udara, kancerogenih obolenja i dijabetesa.

    Lanena sluz je najodgovornija za uticaj lana na probavu, jer podstiče rad lenjih creva - najčešćeg problema mnogih ljudi.

    Lan je izvor rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana neophodnih u ishrani, poseduje lecitin, koji može rastvarati masti i snižavati nivo holesterola.

    Semenke lana jačaju imuni sistem i preventiva su za brojne upalne bolesti.

    Stabilizuju bolni menstrualni ciklus.

    Ubrzavaju zarastanje opekotina od sunca.

    Laneno seme u sebi sadrži elemente natrijuma, magnezijuma, kalijuma, gvožđa, fosfora, cinka, selena i druge.

     951
  • Možete li konzumirati iste obroke svakog dana?

    Možete li konzumirati iste obroke svakog dana?

    Da li pripadate grupi ljudi koja ima spisak namirnica za svaku nedelju i držite se rutine koja podrazumeva unos istih namirnica svakog dana u nedelji? Raznovrsnost u ishrani je važna, samo ukoliko povedete računa o vrsti namirnica koje konzumirate. Ukoliko ste ljubitelj pržene i masne hrane, obavezno na svoj „repertoar“ dodajte i raznoliko voće i povrće. Osiguraćete unos vitalnih hranljivih materija, vitamina, minerala i antioksidanasa. Ako ste navikli na svoju rutinu u ishrani, budite sigurni da ćete se osećati zdravije ako s vremena na vreme obogatite svoju ishranu namirnicama i napicima koje će nadoknaditi hranljivih sastojaka koje su od vitalnog značaja za zdravlje vašeg tela.

     652
  • Piletina

    Piletina

    Čuva zdravlje i novčanik.

    Proteini su ključan deo ljudske ishrane, jer ih organizam koristi za stvaranje novih ćelija i održavanje i obnovu starih. Belančevine takođe imaju ulogu u proizvodnji enzima koji utiču na varenje, metabolizam i skladištenje sala.

    Piletina sadrži visokokvalitetne proteine, koji sadrže sve neophodne aminokiseline, uz nizak postotak masti. Uz to, mast iz piletine je uglavnom nezasićena, tako da je veoma korisna za organizam, što kao rezultat ima činjenicu da je piletina meso koju lekari najčešće preporučuju kao alternativu crvenom mesu. Pileće belo meso je jedno od najzdravijih mesa kojim možete da obradujete svoje telo.

    Jedna šnicla (100 gr) pilećeg belog mesa bez kosti i kože sadrži svega jedan gram zasićene masti, uz manje od 4 grama ukupne masti.

    Ista količina mesa ima 31 gram proteina, što je više od polovine preporučenog dnevnog unosa za odraslu ženu.

    Piletina prirodno sadrži nizak procenat natrijuma, svega 74 mg u 100 grama mesa.

    Piletina je odličan izvor niacina (vitamin B3), vitamina B6 i B12. Sadrži i gvožđe.

    Odrastao čovek dnevno ne bi trebao da konzumira više od 20 grama zasićenih masti dnevno, a kako piletina ima izuzetno mali procenat zasićenih masti, ovo meso je odličan izvor proteina, bez bojazni od preteranog postotka zasićenih masti.

    Dok je belo meso najpopularniji deo pileta, ni bataci i druga tamna mesa nisu loš izbor za vašu kuhinju. Iako ona sadrže nešto više masti i vezivnog tkiva nego belo meso, ono se bolje pokazuje na roštilju, jer zbog nešto većeg postotka masti i kolagena ostaje sočno čak i na visokim temperaturama.

    Najmasniji deo piletine je koža, sa 41 grama masti u porciji od 100 grama. Međutim, pošto se retko koje jelo služi sa tolikom količinom kože, ovo nije problem.

    Ovo meso je odlično u kuhinji jer se može spremati na milion načina, lako upija arome iz začinskog bilja, može se jesti topla ili hladna, u salati ili kao glavno jelo, a cena ovog mesa je mnogo manja nego cena svinjetine, junetine ili nekog drugog mesa.

     2991
Pravi mali slani kolačići. Možete ih služiti kao predjelo, glavno jelo, za ručak ili večeru.
42532
Predivna poslastica koja se lako priprema a još lakše pojede uz kafu ili čaj …
17559
Zatvorite oči i pokušajte da zamislite miris i ukus toplog domaćeg hleba... ili još bolje spremite ga sami i zaista uživajte u njemu.
46515
Predivan način da započnete dan, provedete popodne uz porodicu ili veče uz prijatelje… slane, slatke, mirišljave, u svakom slučaju šta god da odaberete nećete pogrešiti jer su jednostavno neodoljive.
24160
Pomalo zaboravljena nedeljna porodična poslastica. Vratite se u detinjstvo kada je bakina kuća bila ispunjena slatkim mirisom rogača…
50650
Strana 1393 od 1393