• Angelique Schmeinck

    Angelique Schmeinck

    Kreativna, inovativna i inspirativna - tako se u tri reči može opisati trenutno najpopularnija holandska majstorica kuvanja - Angelique Schmeinck (Anhelik Smejnk).

    Rođena je 4. juna 1964. godine, a kulinarstvom počinje da se bavi sa samo 16 godina u rodnoj Holandiji. Od onda ne prestaje da zadivljuje svetsku javnost svojim neobičnim idejama i tehnikama koje primenjuje pri spremanju svojih recepata, a našoj publici je najpoznatija kao TV lice na popularnom kanalu 24 Kitchen.

    Za sebe kaže da je izuzetno avanturističkog duha, pa ni ne čudi to što je 2003. godine otvorila neobičan restoran CuliAir - to je u stvari leteći balon koji može da primi do 14 osoba. Zamislite da letite nebom dok vam Anhelik sprema ukusne đakonije!

    Anhelik se može pohvaliti i time da je upravo ona jedna od dve žene u Holandiji koje imaju titulu majstora kulinarstva, a objavila je i nekoliko vrlo uspešnih knjiga. Naime, njena knjiga "Een Mond vol. Kunst" je proglašena za "najinovativniji" kuvar na svetu, dok je knjiga "SmaakVrienden" 2011. proglašena za "najzabavniji" kuvar u Holandiji.

    Pored svega ovoga, osnovala je i kompaniju "Ukus po želji" čiji je glavni cilj da podstakne i druge poznate kuvare i kompanije da još više eksperimentišu prilikom kreacije raznih jela.

    Posebno Vam preporučujemo njen najnoviji recept - crveno voće sa sirupom od bosiljka, a sastojke i način pripremanja ove ukusne letnje poslastice možete naći na sledećem linku: http://www.24kitchen.rs/recipe/crveno-voce-sa-sirupom-od-bosiljka

     754
  • Tritikale – hibrid pšenice bogat manganom

    Tritikale – hibrid pšenice bogat manganom

    Tritikale je nastao ukrštanjem pšenice i raži. Nastao je krajem 19. veka u Škotskoj i Nemačkoj. Namera je bila stvoriti viskokvalitetnu pšenicu tolerantnu na brojne bolesti. Ono što je naknadno otkriveno jeste da sadrži više vitamina i minerala u odnosu na druge vrste. Zbog visokog sadržaja vlakana i mangana može uticati na uravnoteženje nivoa šećera u krvi. Ukoliko je redovno konzumirate povećaćete efikasnost apsorpcije hranljivih materija i sprečićete nadimanje, grčeve i druge ozbiljnije poremećaje digestivnog trakta. Utiče i na efikasnost opštih telesnih funkcija, a izvor mangana, folne kiseline su od suštinskog značaja za proizvodnju ćelija. Mangan je najzastupljeniji od svih minerala i ima ga 300 odsto više u odnosu na preporučeni dnevni unos.

     123
  • Navike zbog kojih se gojite

    Navike zbog kojih se gojite

    Većina ljudi pokušava da oslabi, ali često je u tome neuspešna. Razlog tome mogu biti navike kojih najčešće nismo ni svesni. U nastavku slede neke od radnji kojima podrivamo sopstvene napore u gubljenju kilograma.

    • Korišćenje velikih tanjira - veličina tanjira je bitna, jer smo naviknuti da pojedemo sve iz tanjira, tako da je bolje koristiti manji tanjir, jer će vam i stomak i mozak signalizirati da ste dovoljno jeli. Kupovina bez spiska - spontana kupovina najčešće rezultira većom količinom grickalica. Osim toga, planiranje obroka je pola bitke kad želite da oslabite, a pravljenje spiska potrebnih namirnica je veliki deo tog plana.
    • Neusredsređenost tokom obroka - ako uz jelo gledate tv, koristite kompjuter ili mobilni, verovatnije je da ćete jesti mehanički, da ćete pojesti više, a da nećete u tome preterano uživati. Umesto toga, ugasite tv, ostavite telefon i usredsredite se na obrok.
    • Gledanje fotografija ukusne hrane - ako stalno gledate slike od kojih vam ide voda na usta, velika je verovatnoća da ćete posegnuti za hranom i onda kad niste gladni.
    • Noćno grickanje - ovo je jedna od najgorih navika, jer ono što pojedete nećete potrošiti, već ćete punog stomaka otići pravo u krevet. Osim toga, otežaćete sebi san, jer će se vaš organizam mučiti da svari tu hranu, umesto da se i sam odmara.
    • Izbacivanje ugljenih hidrata - iako ugljene hidrate bije loš glas, našem telu oni trebaju, jer su glavni izvor energije. Problem je kad nemamo meru u konzumaciji ugljenih hidrata, a rešenje je birati dobre ugljene hidrate, poput integralnih žitarica, voća i povrća.
    • Emocionalno prejedanje - mnogi ljudi pate od ovog problema. Možda jedu jer im je dosadno, ili su pod stresom, ili tužni. Hrana nije rešenje, ali služi u velikoj meri kao uteha, jer utiče na lučenje hormona.
    • Nedovoljno sna - manjak sna je možda baš ono što vas sprečava da oslabite, ili vas čak tera da dobijate kilograme. Nedovoljno sna remeti hormonski balans, kao i apetit, tako da ćete žudeti za namirnicama koje će vas brzo zasititi, a to su obično slatkiši.
     705
  • Energetska pića i neželjena dejstva

    Energetska pića i neželjena dejstva

    Kofein u energetskim pićima pomaže da ostanete budni, poboljšate svoje raspoloženje, povećate kognitivne funkcije i daje vam kratkoročni protok energije. Poznati su i brojni negativni efekti i neželjena dejstva koja se javljaju posebno nakon konzumacije u velikim količinama.

    Nutritivne vrednosti energetskog napitka zavise od konkretnog proizvoda. Većina sadrži veliki broj kalorija, ugljenih hidrata i šećera. Neki brendovi nude niskokalorična pića, bez šećera i ugljenih hidrata. Ukoliko konzumirate previše visokokaloričnih energetskih pića koja su prepuna šećera, možete dobiti na težini.

    Energetska pića sadrže mnogo vitamina B, ali često njihova količina prevazilazi preporučenu meru što može izazvati nuspojave i učiniti da se osećate bolesno. Mučnina, povraćanje, ubrzan rad srca, dijareja, bol u stomaku, svrab i crvenilo kože su samo neki od simptoma.

    Kofein je obično glavni sastojak svih energetskih pića. Preporučeni unos kofeina dnevno je do 300mg, a energetska pića sadrže između 70 i 300 mg. Ukoliko ih uzimate više puta dnevno, mogu se javiti neželjeni efekti uključujući i anksioznost, razdražljivost, probleme sa spavanjem, drhtanje mišića i slično.

     585
  • Tri trika da brže rashladite flašu belog vina

    Tri trika da brže rashladite flašu belog vina

    Isplanirali ste super žurku, sve pripremili i nabavili odlično belo vino. No, zaboravili ste da ga stavite u frižider i rashladite. Gosti svakog trenutka stižu, šta vam je činiti? Bez brige, na ova tri načiuna će belo vino brže dostići željenu temperaturu, ne očekujte čudo, no vredi isprobati!

    1. Stručnjak za vina i autor bestselera "Kako piti kao bilioner", Mark Oldman, preporučuje da se flaša belog vina stavi u kanticu, doda led do otpilike jedne trećine, potom hladna voda do vrha, te da se na kraju doda nekoliko kašika soli. Po njegovim rečima, hladna voda popunjava vazdušni prostor između kockica leda i na taj način odvlači toplinu što dalje od flaše, a so dodatno snižava temperaturu zamrzavanja vode.

    2. Po drugoj teoriji, koju zagovara Kejti Oven, direktorka vinarije Winc, flašu belog vina treba u potpunosti obmotati vlažnim ubrusima ili papirnim maramica te ostaviti u zamrzivaču oko 10 minuta.

    3. Treći način kako da brzo rashladite flašu belog vina će vam najverovatnije biti najmanje koristan jer vam je za njega potrebno da imate unapred pripremljena zamrznuta zrna belog grožđa - samo ubacite nekoliko komada u flašu i vino će se vrlo brzo rashladiti a i dobiti bogatiji ukus - tvrdi sajt epicurious.com

    Naravno, na ovim ledenim zimskim temperaturama, mi vam preporučujemo i to da samo ostavite flašu da odstoji par minuta na terasi ili u snegu u dvorištu, sigurni smo da će i ovaj trik itekako delovati :)

     664
Ova salata se priprema veoma brzo i lako a uz to je veoma ukusna. Mozete je servirati u posudi ili da napravite kuglice.
53465
Veoma laka salatica zgodna za razne proslave, lagane večere, letnji ručak, ili sendviče.
23400
Ćufte od krompira se veoma lako priprema i veoma je ukusno, može biti dobra zamena za mesne ćufte ili ga jednsotavno služite kao predjelo ili prilog.
42525
Kome treba meso kada ima rizi bizi ?!
16212
Lovačke šnice se spremaju oko dva sata, ali vredi svaki trenutak proveden u kuhinji.
43538
Sećam se da ga je moja mama pravila sa celim jajetom u sredini, nisam bila oduševljena tom verzijom pa sam rešila da smislim svoju.
9784
Strana 1222 od 1228