• Nitrati iz voća i povrća za zdravo srce

    Nitrati iz voća i povrća za zdravo srce

    Svi znaju priču o zdravom srcu - pazite na težinu, smanjite masnu hranu, spustite slanik, uzimajte više vlakana i sa vremena na vreme jedite ribu i eto, na dobrom ste putu.
    To jesu dobri saveti, ali drugi deo slagalice dobija sve više pažnje u poslednje vreme - mali molekul poznat kao nitrit oksid.

    Ovaj molekul, koji se stvara u ćelijama krvnih sudova, jeste gas koji širi arterije, čime poboljšava krvotok i snižava krvni pritisak. On je takođe i snažan antioksidant, čime snižava opasnost od kardiovaskularnih bolesti.
    Naša tela stvaraju nitrit oksid tako što aminokiseline iz proteina (orašastog voća, pasulja i morskih plodova) oksiduju u dodiru sa kiseonikom.

    Nitriti i nitrati su poznati kao aditivi u proizvodnji suhomesnatih proizvoda, jer se koriste da sačuvaju svežinu, boju i aromu mesa. Međutim, najveći deo nitrata koji pojedemo (70-85%) dolazi od povrća i voća - spanaća, zelene salate, celera, karfiola, grožđa i jagoda.

    Voće i povrće su najbolja hrana, krcata antioksidantima, vlaknima, mineralima i vitaminima, uz malo kalorija. Ipak, to što su bogati i nitratima, još je jedan od razloga da ih volimo i više nego do sada.

     888
  • Šta jesti nakon treninga?

    Šta jesti nakon treninga?

    Govorili smo o tome šta ne treba jesti nakon treninga, a šta je to što smemo jesti?

     13655
  • Organizacija veselja

    Organizacija veselja


    Organizovati slavlje sa današnjim načinom života je prava umetnost. Bez razike da li se radi o dečijem rođendanu, večeri za prijatelje, žurci za useljenje...treba biti dosta organizovan, kreativan i strpljiv.
    Evo jedne ideje koja će vam dosta pomoći oko same organizacije. Obavezno napravite listu onoga šta je potrebno da se uradi. Napravite je tako da počinje od onog što je potrebno prvo uraditi. Broj jedan na vašem spisku će biti lista gostiju, jer će od nje zavisiti da li ćete dečiji rođendan slaviti kod kuće, u manjem ili u većem lokalu. Broj dva će biti odrediti odgovarajuće termine i datume kako biste unapred bili spremni za pregovore sa vlasnicima lokala -primer 17-19h 21.10 ili  2 sata u periodu od 16h-21h, 20, 21 ili 22.10. Broj pet će biti “rezervisati lokal”.
    Kako bi znali da broj pet ima daleko veći prioritet od  kupovine plastičnih čaša koje će biti na primer na mestu broj 23, obavezno obojite broj tri u neku drečavu boju. Tako će svaki put kada uzmete spisak u ruke da proverite dokle ste stigli, one stavke bez kojih proslava neće funkcionisati će vam upadati u oči i nema šanse da ih iz nekog  razloga propustite. Pored svake bitne stavke stavite rok do kada morate da je završite.
    Naravno sa planiranjem počnite na vreme. Imajte u obzir da ukoliko želite da slavite van kuće 3 nedelje ranije nije veoma rano za rezervisanje lokala već naprotiv može biti i prekasno …
    Takođe delegirajte zadatke okolini. Naparavite spisak za kupovinu i pošaljite bake i deke, neka dete sa tatom bira tortu na internetu ... videćete svi će biti srećni i zadovoljni a vi manje optrećeni! Znači papir i olovku u ruke i počnite sa pripremama na vreme kako vas ne bi bolela glava par dana pre slavlja!

    Primer kako bi trebao da izgleda spisak:

    1.Napravi spisak gostiju
    2.Odredi termin
    3.Raspitaj se za preporuku za lokal
    4.Lično proveri svako lokal i uslove koje nudi
    5.Rezerviši lokal-01.10.
    6.Proveri da li imaš brojeve telefona svih gostiju
    7.…
    8.…
    9.…

     3612
  • Hrana koja čini da se osećate umorno

    Hrana koja čini da se osećate umorno

    Sigurno ste se ponekad osećali iscrpljeno bez objašnjenja. Nekada je reč o vašoj dnevnoj ishrani jer određene namirnice mogu izazvati zamor kod pojedinih ljudi.

    Namirnice sa visokim sadržajem šećera oštećuju „rezervoare“ energije koja nam je potrebna i za brojne telesne funkcije. Tačno je da šećer pruža energiju, ali njegovi efekti nisu trajni.

    Hrana bogata mastima takođe oduzima mnogo energije jer se teško prerađuje. Izaziva osećaj nadutosti i zamora odmah nakon obroka.

    Ćuretina, mleko, pasulj takođe izazivaju pospanost ali je unos ovih namirnica važan jer obezbeđuju esencijalne hranljive sastojke.

    Idealno rešenje je da ne menjate svoju dnevnu rutinu. Ostanite aktivni tokom čitavog dana i održavajte rutinu spavanja. Zdravom ishranom obezbedite telu neophodne hranljive sastojke kako bi moglo neometano da funkcioniše.

     481
  • Mirođija i njena lekovita upotreba

    Mirođija i njena lekovita upotreba

    Začinska biljka mirođija potiče iz centralne Azije. Najbolje uspeva na sunčanim mestima, a najjaču aromu ima pre nego što procveta.

    Bogata je mnogim važnim vitaminima, uključujući i folnu kiselinu, riboflavin, niacin, vitamin A i C, beta-karoten, koji su neophodni za optimalno zdravlje.

    U narodnoj medicini mirođija je vekovima poznata kao sredstvo za poboljšanje apetita i varenja, smiruje nadimanje, povraćanje i nesanicu.

    Ovaj začin takodje deluje na smanjenje lošeg i povećanje dobrog holesterola. Sama biljka ne sadrži holesterol, ali sadrži antioksidanse i dijetetska vlakna koja učestvuju u kontroli holesterola.

    Sveži listovi mirođije sadrže monoterpen, antioksidans koji se snažno bori protiv uticaja slobodnih radikala.

    Deluje i protiv upala mokraćne bešike, bakterija, upale disajnih puteva, hipertenzije.

    Za prevenciju gripa i umirivanje kolika preporučuje se žvakanje semena mirođije.

    Čajevi od mirođije se uvek piju nakon jela, nezaslađeni i u malim gutljajevima.

    Savetuje se kao sredstvo za jačanje jetre.

    Podstiče rad mlečnih žlezda i lučenje mleka kod dojilja.

     675
Krompir salata je veoma ukusna, i možete je servirati kao predjelo ili kao prilog. Moj predlog je da je servirate uz kolenicu koju ste pripremili u express loncu.
8906
Evo i jednog lakog, ukusnog i uz to posnog recepta za kolačiće.
Cupcakes su slatki mali kolačići nalik mafinima samo što se za razliku od mafina cupcakes ukrašavaju u raznim bojama i raznim ukrasima.
3910
Ovaj predivni recept sam takođe dobila od svoje tetke iz Novog Zelanda.  Ovaj sos od pečuraka obogaćen šunkom i slaninom je dovoljan za dve porcije testenina.
Ovo je recept koji sam dobila od moje tetke koja živi na Novom Zelandu. Tamo je veoma popularan kao i u Engleskoj ali to ne treba da čudi jer je…
Fantastična voćna torta sa jagodama. Ukoliko želite možete je preliti čokoladnom glazurom.
4570
Strana 1222 od 1254