• Nutritivne vrednosti semenki suncokreta

    Nutritivne vrednosti semenki suncokreta

    Semenke suncokreta poboljšavaju nivo holesterola, jačaju kosti, utiču na detoksikaciju, dobar su izvor proteina, kontrolišu šećer u krvi... Razlikuje se više od 50 vrsta suncokreta od kojih većina potiče iz Severne Amerike.

    Nutritivne vrednosti na 100 g:

    Kalorije: 584

    Ugljeni hidrati: 20 g

    Vlakna: 8 g

    Šećeri: 2 g

    Masti: 51 g

    Omega 3 masne kiseline: 74 mg

    Protein: 21 g

    Vitamin E: 33 mg

    Niacin: 8 mg

    Kalcijum: 78 mg

    Gvožđe: 5 mg

    Magnezijum 325 mg

    Fosfor: 660 mg

    Kalijum: 645 mg

    Cink: 5 mg

    Selen: 53 mg

     202
  • Masline - čuvari zdravlja

    Masline - čuvari zdravlja

    Masline su voće od kojih se pravi najpopularnije i u svetu najčešće upotrebljavano ulje za kuvanje, ali i sam plod je izuzetno zdrav.

    Istraživanja su pokazala da ako mononezasićenim mastima koje se nalaze u maslinama zamenimo zasićene masti pospešujemo gubitak kilograma.

    Najnovija istraživanja su pokazala da masline mogu imati veliki uticaj kad su u pitanju alergije. Ekstrakt masline deluje kao antihistamin u ćelijama tako što blokiraju receptore histamina.

    Sve vrste maslina, a posebno crne su veoma bogate gvožđem.

    Često konzumiranje vitamina E i mononezasićenih masti u crnim maslinama je povezano s nižim rizikom od raka debelog creva. Ove materije sprečavaju rak debelog creva neutralisanjem slobodnih radikala.

    Crne masline su bogate masnim kiselinama i antioksidansima koji hrane, hidriraju i štite kožu.

    Jedna šoljica maslina sadrži 10 posto preporučene dnevne vrednosti vitamina A, koji je ključan za zdrave oči i obezbedjuje poboljšan noćni vid. Deluje i protiv katarakte, makularne degeneracije, glaukoma i drugih očnih bolesti povezanih sa starenjem.

    Hranljive materije su neuporedive kada je reč o koncentraciji natrijuma u maslinama.

     630
  • Uticaj holesterola na mozak

    Uticaj holesterola na mozak

    Veruje se da je glavni razlog za nastanak ateroskleroze ishrana bogata zasićenim i trans mastima. Oni predstavljaju osnovni faktor rizika za bolesti srca, ali visok holesterol može uticati i na moždanu funkciju. Istraživanja pokazuju da je lečenje visokog holesterola kompleksan zdravstveni problem.

    Holesterol je i dobar i loš za organizam. S jedne strane, telo koristi holesterol za proizvodnju hormona i za održavanje ćelijskih membrana. Visok nivo holesterola može imati ozbiljne posledice po zdravlje, u smislu sužavanja krvnih sudova što stvara pritisak i onemogućava uravnotežen protok krvi. Sve navedeno povećava rizik od stvaranja smrtonosnih ugrušaka koji mogu izazvati moždani udar ili infarkt.

    Iako holesterol može imati štetne posledice, takođe je važan za zdravo funkcionisanje mozga. Mozak sadrži oko 25 odsto holesterola i koristi ga za sintezu neurotransmitera. Mozak ne može izvući holesterol iz krvi, pa zato mora da obezbedi sopstvene zalihe.

     448
  • Zašto je bolje piti kafu bez šećera?

    Zašto je bolje piti kafu bez šećera?

    Oni koji svakodnevno konzumiraju kafu bez šećera imaju povećanu memoriju u odnosu na druge. Ako želite da zaštitite svoje srce, sa kafom ne možete pogrešiti, dokazano je! Svakodnevnom konzumacijom možete eliminisati neke od glavnih uzročnika brojnih srčanih oboljenja. Kofein jača metabolizam i sprečava masti i holesterol da zapuše arterije i uzrokuju ozbiljnije probleme kao što su moždani ili srčani udar. Pokazalo se da kafa bez šećera može povećati fizičke performanse za oko 11 do 12 odsto. Utiče na nivo adrenalina koji je povezan sa boljom koncentracijom i refleksima. Igra ulogu i u podizanju energije. Poboljšava proces sagorevanja masti, a zahvaljujući antioksidantima štiti telo od slobodnih radikala.

     670
  • Četiri namirnice za zdraviji smuti!

    Četiri namirnice za zdraviji smuti!

    Dan započinjete čašom smutija? Odlično! Imamo predlog za vas! Ukoliko dodate samo neku od naredne četiri namirnice, obezbedićete svom organizmu niz prednosti.

    Zeleni čaj – Jedan od najpopularnijih napitaka na svetu sadrži antioksidante koji jačaju imunitet ali i štiti kožu od oštećenja usled izlaganja suncu.

    Nar – Preliminarna istraživanja sugerišu da nar pomaže u smanjenju upala i štiti telo od slobodnih radikala.

    Kefir – Pun je kalcijuma i zdravih probiotika koji jačaju oslabljen imuni sistem.

    Lan – Bogat je omega-3 masnim kiselinama. Smanjuje rizik od visokog krvnog pritiska i stvaranju krvnih ugrušaka.

     416
Ovo je jako dobar recept u slučaju da vam se jede nešto slatko a nemate strpljenja da spremate, ili vam ne treba veća količina, ili ste dobili nenajavljene goste koje…
19715
Ukoliko želite da na brzinu spremite odličan ručak i da se pritom osećate kao da ste na moru evo predloga. Navedeni sastojci dovoljni su za dve osobe. Uz predloženi ručak…
23741
Punjene prepelice sa pirinčem i šampinjonima će svakako biti nešto veoma zanimljivo i ujedno ukusno na vašoj trpezi.
8228
Evo jednog brzog i finog recepta za sladoled. Možete se igrati sa ukusima kako god poželite, umesto otopljene čokolade, narendajte je ili dodajte omiljeno voće... Iskoristite vašu maštu!
7382
Mocart torta se priprema veoma jednostavno i brzo, a kombinacija čokolade i višnje (ili maline) je pravi pogodak za sve goste i ukućene!
24634
Uživajte u eksploziji ukusa kombinujući đumbir, cimet i karanfiliće. Uz dobar sladoled ili smrznuti jogurt mogu predstavljati nezaobilaznu letnju poslasticu.
13233
Strana 1222 od 1242