• Grožđe za jačanje organizma

    Grožđe za jačanje organizma

    Razvojem hemije kao nauke u drugoj polovini 19. veka saznalo se više o hemijskom sastavu grožđa, kao i o mogućnosti njegove primene u lečenju različitih oboljenja.

    Grožđe ima veliku hranljivu, dijetoprofilaktičku i dijetoterapeutsku vrednost. Zbog toga plovodi vinove loze predstavljaju odličnu svežu ljudsku hranu.

    Šećeri iz grožđa odlaze, bez prethodnih transformacija, neposredno u krv, lako se apsorbuju i prenose do ćelija koje ih koriste kao energetski materijal što je veoma važno za osobe kojima je brzo i neophodno potrebna veća količina energije.

    Grožđe veoma povoljno deluje i na rad stomačno-crevnog trakta. Zahvaljujući prisustvu organskih kiselina, povećava se kiselost želudačnog soka kod onih osoba kod kojih je kiselost inače smanjena.

    Crno grožđe bi trebalo jesti što češće i zbog kalijuma, mangana, vitamina C, B1 i B6. Ali i zbog obilja biljnih vlakana, kalcijuma i gvožđa.

    Vinsko sirće bi trebalo da se nađe u svakom domaćinstvu jer je istovremeno hranljivo i lekovito. 

    Grožđe smanjuje zgrušavanje krvi i snižavaju loš holesterol.

     642
  • Kako humus utiče na holesterol?

    Kako humus utiče na holesterol?

    Humus, obično napravljen sa mešavinom leblebija, uz dodatke belog luka, maslinovog ulja i soka od limuna, jedan je od najzdravijih opcija kada je u pitanju doručak ili užina. Sadrži značajne količine vlakana, magnezijuma i fosfora, kao i manje količine drugih vitamina i minerala.

    Imajući u vidu da su svi sastojci humusa na biljnoj bazi, ne sadrži holesterol, a pošto sadrži vlakna može imati efekat snižavanja holesterola.

     592
  • Vodite računa pri kupovini daski za sečenje - a evo i zašto

    Vodite računa pri kupovini daski za sečenje - a evo i zašto

    1. Daska za sečenje sa gumenom drškom ili drugim oblicima potpore od gume je važna iz bezbednosnih razloga - onemogućava dasci da klizi prilikom upotrebe.

    2. Plastične daske su najjeftinije i najpristupačnije. Koristite je za pripremu mesa i ribe jer bakterije iz sirovog mesa mogu završiti u porama drvenih daski.

    3. Drvena daska je veće utočište bakterija u odnosu na bilo koji drugi materijal, zbog toga je važno temeljno ispiranje.

    4. Najbolji izbor za sečenje mesa su staklene daske, jedina mana je što oštećuju noževe.

    5. Koristite jednu dasku posebno za sečenje mesa, a drugu za pripremu voća i povrća. Ovo će sprečiti da se mikroorganizmi šire s jednih namirnica na druge, što predstavlja najveću opasnost.

    6. Nakon korišćenja, da biste dezinfikovali drvene daske savaki put ih dobro premažite običnim belim sirćetom umesto deterdžentom. Sirćetna kiselina je snažan borac protiv ešerihije koli, salmonele i stafilokoka .

    7. Želite da se rešite neprijatnog mirisa određenih namirnica koji se osete i nakon pranja? U tome će vam pomoći sok od limuna koji svojom kiselinom uklanja neprijatne mirise.

    8. Birajte daske sa glatkom i tvrdom podlogom kako bi priprema hrane bila što brža i jednostavnija.

     339
  • Koliko mesa bi trebalo da jedemo?

    Koliko mesa bi trebalo da jedemo?

    Mesne prerađevine kao što su šunka, salama, kobasice su prema brojnim istraživanjima potencijalno kancerogene. Međunarodna agencija za istraživanje raka pokazala je da svakih 50 grama obrađenog mesa svakodnevno povećava rizik od raka debelog creva za 18 odsto. Samo 650 grama sirovog mesa je dovoljno za 3 ili 4 obroka nedeljno. Bez obzira na obilje proteina, gvožđa, cinka i vitamina, nutricionisti i zdravstveni radnicu ističu potencijalnu štetnost. Naravno, to ne znači da bi trebalo u potpunosti da izbacimo meso iz svakodnevne ishrane. Ponekad je nedovoljno kuvano ili pečeno meso jedan od rizika koji izazivaju probleme digestivnog trakta.

     444
  • Najzdraviji letnji napici na bazi vode

    Najzdraviji letnji napici na bazi vode

    Đubir i voda - čiste organizam od toksina

    Pažljivo isecite male komadiće đumbira i dodajte u čašu mlake vode.

    Krastavac i voda - utiču na rehidrataciju tela

    Krišku krastavca ubacite u čašu vode. Sačekajte nekoliko minuta da odstoji.

    Menta i voda - korisni za varenje

    Kašičicu mente dodajte u čašu mlake vode.

    Brusnica i voda - hidriraju telo

    Između osam i dvanaest zrna brusnice dodajte u čašu vode i sačekajte da ostoji 30 minuta.

     346
Predivna poslastica koja se lako priprema a još lakše pojede uz kafu ili čaj …
16166
Zatvorite oči i pokušajte da zamislite miris i ukus toplog domaćeg hleba... ili još bolje spremite ga sami i zaista uživajte u njemu.
43772
Predivan način da započnete dan, provedete popodne uz porodicu ili veče uz prijatelje… slane, slatke, mirišljave, u svakom slučaju šta god da odaberete nećete pogrešiti jer su jednostavno neodoljive.
22377
Pomalo zaboravljena nedeljna porodična poslastica. Vratite se u detinjstvo kada je bakina kuća bila ispunjena slatkim mirisom rogača …
44810
Strana 1218 od 1218