• Ruzmarin

    Ruzmarin

    Ruzmarin možemo koristiti i kao ukrasnu i kao začinsku biljku. Koristimo ga uz razna pečenja i u raznim sosevima i prelivima. Neko voli da koristi cele grančice a neko da ga samelje ili sitno isecka u zavisnosti da li je svež ili osušeni.  Ruzmarin pospešuje varenje.


     8671
  • Kako se rešiti suvog kašlja?

    Kako se rešiti suvog kašlja?

    Suv kašalj je simptom povezan sa nekoliko različitih bolesti i alergija. Tretiranje uzroka može ublažiti simptome, ali ukoliko je uzrokovan virusom, lekovi često ne mogu regulisati infekciju. Umesto toga, koriste se lekovi za ublažavanje kašlja dok virus ne prođe.

    Inhalacijom uz pomoć pare možete osloboditi svu nagomilanu sluz koja se javlja kao posledica suvog grla.

    Čaj je dobar način da pomognete tankom sloju sluzi da izađe iz vašeg organizma. Dobar izbor su kamilica, eukaliptus, pa čak i sok od limuna.

    Suvo grlo je refleks organizma kojim se bori protiv infekcija. Disanje na usta, ukoliko vam je nos zapušen, stvara dodatne bolove zbog čega je najbolje što pre početi sa inhalacijom uz pomoć vodene pare.

    Istraživanja u oblasti refleksa kašljaotkrila su nekoliko potencijalnih mesta dejstava za nove lekove. Za veliki broj ovih lekova nisu sprovedena sva neophodna klinička ispitivanja, međutim, ali su na vidiku.

     447
  • Temperature za bezbednu pripremu mesa

    Temperature za bezbednu pripremu mesa

    Najbezbedniji, najprecizniji način da znate kada je meso spremno je da koristite kuhinjski termometar koji ćete ubosti u najdeblji deo mesa. Temerature koje ćemo vam predložiti su temperature koje uglavnom predlažu mnogu stručnjaci.

    Govedina:

    Živo (Rare) 40 stepeni


    Srednje živo (Medium rare) 55 stepeni


    Srednje (Medium) 60 stepeni


    Srednje dobro pečeno (Medium Well) 65 stepeni


    Dobro pečeno (Well Done) 70 stepeni

    Mlevena govedina - 70 stepeni

    Jagnjetina:

    Srednje živo pečena ( Medium rare) 55 stepeni


    Srednje pečena (Medium) 60 stepeni


    Srednje dobro pečena (Medium well) 65 stepeni


    Mlevena jagnejtina 70 stepeni

    Živina:


    Belo meso - 70 stepeni


    Tamno meso 75 stepeni


    Mleveno meso 75 stepeni

    Svinjetina
:

    Srednje pečeno 65 stepeni


    Dobro pečeno 70 stepeni

    
Mleveno meso 70 stepeni

    Nakon pečenja preporučuje se da se meso ostavi 3 minuta da miruje.

     2652
  • Strategije da se duže osećate sitim

    Strategije da se duže osećate sitim

    Vrste hrane koju konzumirate je važna ako ne želite brzo da ogladnite, ali nije u pitanju samo šta jedete, već i kako. U nastavku sledi nekoliko korisnih saveta koji će vam pomoći u pravilnoj ishrani.

    Jedite pametno - bar jedan obrok dnevno treba započeti supom ili salatom. Ove vrste hrane se duže jedu, umanjuju glad i sprečiće vas da pojedete previše tokom ostatka obroka.

    Ne preskačite obroke - ravnomerno raspoređeni obroci tokom dana pomoći će vam da ubrzate metabolizam i sagorite više kalorija dnevno.

    Koristite manje tanjire - pošto smo još kao mali navikli da se sve iz tanjira mora pojesti, većini ljudi je tek prazan tanjir znak da su dovoljno jeli. Korišćenjem malih tanjira ješćete manje hrane, dok će vam mozak signalizirati da je obrok gotov. Polovinu tanjira treba da zauzima povrće, četvrtinu proteini, a ostatak ugljeni hidrati.

    Jedite sporije - pošto je potrebno oko 20 minuta da do mozga stigne signal da smo siti, jedite polako kako se ne biste prejeli, već da bise pojeli onoliko koliko vam je dovoljno. Takođe, nemojte ignorisati fizičke znake da je dovoljno (poput onoga kad morate da otkopčate kaiš), već slušajte svoje telo.

     1223
  • Paradoks modernog vremena

    Paradoks modernog vremena

    Potrošačko društvo nam polako dolazi glave. Žurimo jurimo a često ni sami ne znamo kuda. Ovaj tekst primećen je na Facebook-u a napisao ga je američki stend-ap (stand-up) komičar Džordž Karlin nakon smrti svoje supruge.

    Paradoks našeg vremena je da imamo veće zgrade,
    ali kraće živce; šire puteve, ali uže vidike;
    trošimo više, a imamo manje;
    kupujemo više - uživamo manje;

    Imamo veće kuće, a manje porodice;
    više udobnosti, a manje vremena;
    imamo više diploma, ali manje razuma;
    više znanja, a manje rasuđivanja;
    više stručnjaka, a još više problema;
    više znanja u medicini, a sve manje zdravlja.

    Pijemo previše, pušimo previše, trošimo nepromišljeno,
    smejemo se premalo, vozimo prebrzo, olako se ljutimo,
    prekasno ležemo, ustajemo umorni, čitamo nedovoljno,
    gledamo TV suviše. Molimo se retko.
    Uvećali smo naše posede, ali smo umanjili naše vrednosti.
    Previše pričamo, premalo volimo, prečesto mrzimo.
    Naučili smo kako da preživljavamo, ali ne i kako da živimo.
    Dodajemo godine životu, ali ne i život godinama.
    Putovali smo na mesec, a problem nam je otići preko ulice i
    upoznati novog suseda. Zagospodarili smo spoljašnjim prostorom,
    ali ne i unutrašnjim. Napravili smo velike, ali ne i bolje stvari.
    Očistili smo vazduh, a zagadili dušu.
    Razbili smo atom, ali ne i naše predrasude.
    Pišemo više, ali učimo manje. Planiramo više, ali postižemo manje.
    Naučili smo da žurimo, ali ne i da čekamo. Imamo višu zaradu, ali i niži moral.
    Imamo sve više hrane, a sve smo više nezahvalni.
    Gradimo jače kompjutere sa većom memorijom,
    ali mi razgovaramo sve manje i manje. Težimo više kvantitetu,
    a zaboravljamo na kvalitet.

    Ovo su vremena brze prehrane i spore probave;
    velikih ljudi, a malih karaktera; brzih zarada i površnih odnosa.
    Ovo je vreme mira u svijetu, a rata u kući.
    Vreme mnogo dokolice, a malo uživanja.
    Vreme raznovrsne hrane i loše ishrane.

    Sve je manje finansijskih problema u braku, a sve više razvoda;
    sve je više luksuznijih kuća, ali i podeljenih domova;
    ovo su dani brzih putovanja, oskudne odeće i niskog morala;
    sve debljih ljudi, i tableta koje mogu sve - da te oraspolože, otupe ili ubiju.

    ZAPAMTITE! Provedite što više vremena s vašim voljenima, jer oni neće biti večno pored vas. Recite poneku ljubaznu reč onome ko vas odozdo gleda sa strahopoštovanjem, jer će ta mala osoba uskoro odrasti i otići. Setite se da date topao zagrljaj onome kraj vas, jer je to jedino blago koje možete dati svojim srcem, a ne košta vas ništa. Setite se da kažete "Volim te" vašem partneru i vašim voljenima, no najviše od svega iskreno mislite tako. Poljubac i zagrljaj će izlečiti svaku povredu ako dolaze duboko iz srca. Setite se da se držite za ruke i cenite trenutke kada ste zajedno, jer jednoga dana te osobe neće biti tu. Nađite vremena da volite, nađite vremena da razgovarate, i nađite vremena da podelite vaše dragocene misli sa drugima.

    Smejte se često, dugo i iskreno. Smejte se dok ne izgubite dah. Suze se događaju. Izdržite, odbolujte, preživite. Recite ljudima koje volite da ih volite, u svakoj prilici, jer život se ne meri brojem udisaja koje udahnemo, nego trenucima koji nam oduzmu dah. -

    Džordž Karlin

     1509
Predivna kombinacija boja. Čorbica se lako i brzo priprema i ukoliko se odlučite da dodate testenine može zameniti kompletan obrok.
14448
Toplo, fino, ukusno. Čorbica od tikvica koja se veoma brzo i lako sprema.
32809
Pravi mali slani kolačići. Možete ih služiti kao predjelo, glavno jelo, za ručak ili večeru.
40587
Predivna poslastica koja se lako priprema a još lakše pojede uz kafu ili čaj …
16134
Zatvorite oči i pokušajte da zamislite miris i ukus toplog domaćeg hleba... ili još bolje spremite ga sami i zaista uživajte u njemu.
43696
Predivan način da započnete dan, provedete popodne uz porodicu ili veče uz prijatelje… slane, slatke, mirišljave, u svakom slučaju šta god da odaberete nećete pogrešiti jer su jednostavno neodoljive.
22349
Strana 1210 od 1211