• Koliko vitamina B12 nam je potrebno?

    Koliko vitamina B12 nam je potrebno?

    Izvori hrane vitamina B12 uključuju jaja, crveno meso, morske plodove, mleko, jogurt, žitarice... Dok se megadoze do 2.000 mikrograma smatraju bezbednim u lečenju nedostatka vitamina B12, uvek je najbolje izbeći prekomerne količine nekog vitamina. Iako visoke doze ovog vitamina neće izazvati štetu kod većine ljudi, ipak bi trebalo izbegavati prekomeran unos. Sposobnost vašeg tela da apsorbuje vitamin zavisi od toga koliko mu je zaista potreban.

     352
  • 5 razloga zašto redovno jesti grožđe?

    5 razloga zašto redovno jesti grožđe?

    Jača imunitet – Studija objavljena u časopisu „Molecular Nutrition and Food Research“, otkrila je da resveratrol u crnom grožđu udružen sa vitaminom D jača imuni sistem.

    Štiti od slobodnih radikala – Prisustvo antioksidanasa utiče na očuvanje ćelija i tkiva.

    Reguliše krvni pritisak – Grožđe sadrži mnoštvo kalijuma što pomaže u smanjenju krvnog pritiska.

    Utiče na zdravlje očiju – Zbog prisustva luteina pomaže u očuvanju vida.

    Zbog visokog nivoa kalijuma utiče na oslobađanje viška vode i toksina iz tela.

     365
  • Mineralima protiv grčeva u nogama

    Mineralima protiv grčeva u nogama

    Grčevi u mišićima mogu biti rezultat dehidracije i male količine elektrolita. Natrijum, kalijum, magnezijum i kalcijum su primarni minerali koji takođe funkcionišu kao elektroliti u vašem telu. Elektroliti terete jonske čestice koje prenose električne signale važne za održavanje normalne funkcije nerava, srca i mišića. Nedostatak elektrolita povećava rizik od bolova u nogama.

    Bol u nozi može biti lokalizovan na određenom mestu, a može i da se emituje iz jednog regiona u drugi. Grč u nozi obično dolazi iznenada, a kontrakcija može biti u rasponu od blage do teške neprijatnosti, na kraći ili duži vremenski periodu.

    Kako biste uspostavili balans kada su elektroliti u pitanju, preporučuju se namirnice bogate mineralima. Nizak nivo magnezijuma i kalcijuma može dovesti do ukočenosti, blagog peckanja, grčeva i mišićnog zamora.

    Pijte dosta tečnosti za održavanje hidratacije. Jedite sveže voće i povrće, integralne žitarice, pasulj kako biste održali ravnotežu elektrolita. U slučaju ozbiljnog bola u nozi, potražite pomoć lekara.

     740
  • Pet namirnica za bolju cirkulaciju

    Pet namirnica za bolju cirkulaciju

    Ukoliko su arterije zapušene, onemogućen je i pravilan protok krvi kroz telo što je neophodno za opštu funkcionalnost. Na taj način, arterije dalje blokiraju protok krvi što može dovesti do potencijalnog srčanog udara. Blokirane arterije mogu uzrokovati niz drugih problema koji se kreću od vrtoglavice do oštećenja organa, kardiovaskularnih oboljenja, moždanog udara... Usredsredite se na poboljšanje cirkulacije i otkrićete da se ćelije brže obnavljaju, koža se lakše bori sa bakterijama i potencijalnim infekcijama...

    Vrbina kora – sadrži salicin koji je vrlo sličan aspirinu, a korišćen je još od 400 godine nove ere za ublažavanje bolova.

    Koren đumbira – poznat kao vazodilatator, đumbir utiče na prokrvljenost ali i zdravlje digestivnog sistema. Pridodaju mu se i antiinflamatorna svojstva zbog kojih je idealan ukoliko se borite sa prehladom ili gripom.

    Peršun – popularan dodatak mnogim jelima je zdraviji nešto što ste mislili! Sadrži i vitamin C i B12 koji su takođe od značaja za cirkulaciju.

    Aleva paprika – korišćena je u medicinske svrhe hiljadama godina. Zahvaljujući kapsaicinu – ublažava jake bolove poput glavobolja i zubobolja, ali utiče i na pravilnu cirkulaciju.

    Ginko – jedna od najstarijih vrsta drveća na svetu. Snažan je antioksidant i tradicionalno je korišćen za probleme sa cirkulacijom i poboljšanje kognitivnih funkcija.

     527
  • Hrana za bolje varenje

    Hrana za bolje varenje

    Jagode

    Dodatan razlog da jagode uvrstite u redovan desert je njihovo bogatstvo vlaknima koja pomažu boljem varenju. Navalite!

    Kokice

    Postoji samo jedan uslov - bez ulja i soli. Kokice sadrže oko jedan gram vlakana po porciji i uz malu količinu kalorija - nemate o čemu da brinete.

    Jogurt

    Dok većina stručnjaka tvrdi da mleko i mlečni proizvodi mogu uticati na osećaj nadutosti, postoji jedan izuzetak: jogurt. Bakterije u jogurtu utiču kao probiotik, pa je važanu ishrani ukoliko imate problema sa probavom.

    Brokoli

    Bogat je vlaknima koja utiču na bolje varenje i reguliše rad creva.

    Voda

    Verovatno najvažnija na listi. Hidriranost organizma je veoma važna i za varenje jednako koliko i za sprečavanje razvoja pojedinih bolesti. Voda je neophodna organizmu posebno zarad izbacivanja brojnih toksina.

     784
Danas nisam znala šta da skuvam za ručak i dok sam se tako smišljala svi smo ogladneli pa sam morala brzo da smislim nešto sa namirnicama koje imam u frižideru…
18974
Zimu obožavam zbog pečenih kestena koji se prodaju na ulici. Ali tu je i kesten pire koji obično ne dočeka da od njega napravim neki kolač.
13593
Predivne kuglice od ruma, morate ih probati. Ukrasite ih po žeji, igrajte se sa ukusima i bojama.
14485
Špageti ne moraju uvek biti pripremljeni na klasični način na koji smo navikli, probajte da ih zapečete, iznenadićete se od prijatnog ukusa.
20811
Karamel kocke sa kikirikijem i čokoladom, mmmm domaći snikers :)
Salata od piletine sa raznim povrćem je veoma osvežavajuća, ukusna i zdrava! Možete je pripremiti uveče, staviti u plastičnu kutiju, ujutru samo dodati začine i poneti na posao za ručak.
24608
Strana 1210 od 1254