• Temperature za bezbednu pripremu mesa

    Temperature za bezbednu pripremu mesa

    Najbezbedniji, najprecizniji način da znate kada je meso spremno je da koristite kuhinjski termometar koji ćete ubosti u najdeblji deo mesa. Temerature koje ćemo vam predložiti su temperature koje uglavnom predlažu mnogu stručnjaci.

    Govedina:

    Živo (Rare) 40 stepeni


    Srednje živo (Medium rare) 55 stepeni


    Srednje (Medium) 60 stepeni


    Srednje dobro pečeno (Medium Well) 65 stepeni


    Dobro pečeno (Well Done) 70 stepeni

    Mlevena govedina - 70 stepeni

    Jagnjetina:

    Srednje živo pečena ( Medium rare) 55 stepeni


    Srednje pečena (Medium) 60 stepeni


    Srednje dobro pečena (Medium well) 65 stepeni


    Mlevena jagnejtina 70 stepeni

    Živina:


    Belo meso - 70 stepeni


    Tamno meso 75 stepeni


    Mleveno meso 75 stepeni

    Svinjetina
:

    Srednje pečeno 65 stepeni


    Dobro pečeno 70 stepeni

    
Mleveno meso 70 stepeni

    Nakon pečenja preporučuje se da se meso ostavi 3 minuta da miruje.

     2742
  • Mak - riznica zdravlja

    Mak - riznica zdravlja

    Da li ste znali da je mak najveći izvor kalcijuma od svih namirnica koje se koriste u uobičajenoj ishrani?

    Zastupljen je u gotovo svim kuhinjama sveta, ali mnogi i ne razmišljaju o njegovim lekovitim svojstvima. Dugo je predstavljao simbol sna i smrti, zbog opijuma koji se iz njega ekstrahuje i crvene boje.

    Najstariji zapisi o upotrebi maka potiču iz Mesopotamije, gde je korišćen u medicinske svrhe, ali i kao "biljka veselja". Atletičari u antičkoj Grčkoj su pre takmičenja pili napitak od vina, maka i meda da bi bili snažniji.

    Mak sadrži i omega 3 masne kiseline, koje podižu imunitet i čuvaju organizam od bolesti. Ugljeni hidrati iz ove biljke daju energiju. U sitnom zrnu nalazi se mnoštvo minerala, naročito joda, mangana, magnezijuma, cinka, kalijuma i bakra.

    Mak se može koristiti i za opuštanje mišića, protiv bolova, za iskašljavanje i lečenje grčeva u stomaku. Minerali i vitamini maka ublažuju razdražljivost, stres, podstiču koncentraciju i raspoloženje.

    Bogat je omega 6 masnim kiselinama koje mogu da uspore razvoj multipleskleroze, zaštite kardiovaskularni sistem, regulišu krvni pritisak i zgrušavanje krvi.

    Delotvoran je i u lečenju kožnih obolenja.

    Štiti zdravlje srca, poboljšava vid, povećava protok krvi, reguliše varenje i jača kosti.

     1562
  • 5 razloga zbog kojih je slanina zdrava

    5 razloga zbog kojih je slanina zdrava

    1. Iako možda smatrate da količina masti u slanini može biti pogubna po vas, varate se. Prisutne masti u slanini sastoje se od 40 odsto zasićenih masti i 10 odsto holesterola, a ostatak čine mononezasićene masti koje su bogate oleinskom kiselinom.

    2. Slanina se ne razlikuje od bilo kog drugog oblika mesa, osim što je bogatija vitaminima B1, B2, B3, B6, B12, i mineralima: selenom, fosforom, kalijumom, cinkom, gvožđem i magnezijumom.

    3. Veruje se da je slanina osnovni razlog za visok krvni pritisak, međutim, studije su pokazale da redovna konzumacija utiče na ravnotežu šećera u krvi i krvnog pritiska.

    4. Sadrži znatne količine holina koji poboljšava pamćenje i koncentraciju.

    5. Slanina u kombinaciji sa belim lukom garantuje uklanjanje simptoma prehlade i gripa. Pokušajte!

     939
  • Dilema - belo meso ili bataci?

    Dilema - belo meso ili bataci?

    U poslednjih nekoliko godina tamno meso postaje sve popularnije, mada primat i dalje ima belo meso. Smatra se da je početnu popularnost tamno meso dugovalo povoljnijoj ceni, ali vremenom su se kupci navikli na bogat ukus i sočnost tog mesa u odnosu na belo, tako bataci imaju sve više poklonika.

    Zaključili smo da ima dosta ljudi koji smatraju da su bataci ukusniji, ali da li su i zdraviji?

    Jedna porcija belog mesa bez kože sadrži oko 140 kalorija i 12 grama masti (od čega je 9 grama zasićeno), dok batak bez kože sadrži 170 kalorija i istu količinu masti (od čega su 3 grama zasićene).

    Da biste držali porcije pod kontrolom, možete svoje meso poslužiti i sa kostima, jer ćete izigrati svoj mozak time što će obrok izgledati veće, a biće u osnovi manji.

    Takođe, umesto da koristite pileće batake, možete odabrati ćureće, jer imaju dosta proteina, uz manje kalorija (135), uz svega jedan gram zasićenih masnih kiselina.

    I jedna i druga vrsta mesa imaju svoje poklonike, tako da definitivnog odgovora nema. Iako bataci imaju više kalorija, manja količina masti ide im u prilog, dok je belo meso već omiljena vrsta mesa velikom broju ljudi, zahvaljujući svom visokom postotku proteina i malom postotku masti.

     

     2178
  • Kako poširati jaje?

    Kako poširati jaje?

    Kako napraviti poširano jaje? Mnogima to deluje jako komplikovano i ne usuđuju se da probaju, ali samo pratite naša uputstva i moći ćete i i vi da se pohvalite kako znate da spremite poširana jaja.

     26840
Svinjska kolenica u express loncu je veoma ukusno jelo koje se brzo i lako priprema. Dok se kolenica krčka možete pripremiti krompir salatu kao prilog i Posne mandarine za desert.…
31304
Krompir salata je veoma ukusna, i možete je servirati kao predjelo ili kao prilog. Moj predlog je da je servirate uz kolenicu koju ste pripremili u express loncu.
8755
Evo i jednog lakog, ukusnog i uz to posnog recepta za kolačiće.
Cupcakes su slatki mali kolačići nalik mafinima samo što se za razliku od mafina cupcakes ukrašavaju u raznim bojama i raznim ukrasima.
3838
Ovaj predivni recept sam takođe dobila od svoje tetke iz Novog Zelanda.  Ovaj sos od pečuraka obogaćen šunkom i slaninom je dovoljan za dve porcije testenina.
Ovo je recept koji sam dobila od moje tetke koja živi na Novom Zelandu. Tamo je veoma popularan kao i u Engleskoj ali to ne treba da čudi jer je…
Strana 1214 od 1246