• Napravite domaće jabukovo sirće

    Napravite domaće jabukovo sirće

    Jabukovo sirće ne samo da daje poseban ukus svakoj salati, već je i sve popularniji saveznik u borbi protiv kilograma, jača organizam, a posebnu primenu ima i što se tiče spoljašnje primene jer daje sjaj suvoj kosi, čisti lice od bubuljica....nije tajna da su jabukovo sirće koristile i egipatske faraonke koje su se negovale sirćetnim kupkama.

    Ako želite malo da eksperimentišete i napravite svoju domaću verziju jabukovog sirćeta, iznenadićete se kako ga je lako napraviti. Za početak, potrebno vam je dosta jabuka (barem kilogram) koje treba oprati, iseći na manje komade (nemojte ljuštiti koru) i odstraniti trule delove. Komadiće jabuke potom grubo izmutite u presi za sok ili blenderu. Dobijen gusti sok od jabuke (u kojem treba da su vidljivi komadići kore i unutrašnjosti) sipajte u posudu u koju ćete dodati gljivice kvasca i tu posudu dobro zatvorite. Ostavite da odstoji minimum mesec dana i privremeno odstranite sa površine nakupljenu penu i protresite posudu. Na kraju, dobijeno jabukovo sirće ocedite kroz lanenu krpu i spremno je za upotrebu.

     1328
  • Pohvala sardini

    Pohvala sardini

    Postoji koncenzus među nutricionistima da bismo svi trebali da jedemo manje mesa i više ribe. Za većinu ljudi to znači više tune, lososa ili sl. Međutim, sa tom ribom postoji problem - obe su velike vrste, treba im nekoliko godina za uzgoj, godina tokom kojih se u velikom broju desi da upiju više žive nego što je zdravo, zato postoje nedeljni limiti konzumiranja ove ribe (posebno za decu i trudnice).

    I za ovo postoji rešenje - sardine. Ovi potcenjeni rođaci haringe su nešto što često preskačemo u supermarketu, na sopstvenu štetu.

    Ono što treba da znate o sardinama - mogu se jesti sa sve kostima, obično se jedu iz konzerve (ali mogu se naći i grilovane, posebno u području Mediterana). Zahvaljujući tome što su male i što im se ishrana sastoji od planktona, sardine ne sakupljaju teške metale u sebi.
    Što se hranljivih materija tiče, sardine su hit. Bogate su omega-3 masnim kiselinama, vitaminom D, vitaminom B12, proteinima (jedna konzerva sardina zadovoljava gotovo polovinu dnevnog preporučenog unosa), njihove mekane kosti pune su kalcijuma.

    Negativno je to što konzervisane sardine sadrže dosta soli i holesterola.

    Imajte ovo na umu sledeći put kad budete krenuli u kupovinu.

     1580
  • Prehlade, grip i vitamini

    Prehlade, grip i vitamini

    Sezona prehlada i gripa je pred vratima, a svi znamo koliko te stvari uzimaju danka na naše telo.
    Iako mnogi aspekti ishrane imaju uticaj na imuni sistem, evo nekoliko ključnih činilaca. Vitamini A, C i E prvenstveno - C je moćni antioksidant koji možete naći u većini voća i povrća, ali treba biti oprezan, jer prevelike količine ovog vitamina mogu izazvati poremećaje u varenju. Vitamin A se rastvara u masti i može se naći u tamno narandžastom povrću i voću, kao i u žumancima i mleku. Takođe je toksičan u prevelikim količinama. Još jedan vitamin rastvorljiv u masti, koji se ne treba konzumirati u prevelikim veličinama, vitamin E, ima snažna svojstva antioksidanata i može se naći u orašastom voću, semenkama i spanaću.Novija istraživanja povezuju vitamin D sa otpornošću imunog sistema. Vitamin D se rastvara u masti, a može se naći u masnoj ribi (poput tune i lososa), mleku i mlečnim proizvodima.

    Druge hranljive materije, poput cinka i folata takođe imaju veliki uticaj na imuni sistem. Oba se mogu naći u žitaricama. Cink se može naći i u crvenom mesu i morskim plodovima, a folati u tamno zelenom povrću.

    Još jedan vitalan deo je gastrointestinalni trakt, koji je odgovoran za oko 70% imunog sistema. Za zdravlje gastrointestinalnog trakta odgovorni su prebiotici i probiotici.

    Mada sve ove stvari čine delove slagalice, ključ je balansirana ishrana na redovnoj bazi. Mnoštvo voća i povrća, integralnih žitarica i leguminoza obezbediće vašem telu zdrav imuni sistem.

     1114
  • Mušmula

    Mušmula

    Mušmula (lat. Mespilus Germanica) je nepravedno zaboravljeno i nepoznato voće iz porodice ruža, zbog čega neodoljivo podseća na jabuke i kruške. Egzotično ime je dobila iz turskog jezika, a smatra se da i potiče iz jugoistočne Evrope. Gaji se već milenijumima, i uprkos prvobitnoj popularnosti, u modernom dobu je nekako postala zapostavljeno voće. A zašto je dobro često konzumirati mušmule? Pre svega zato što sadrže veliki broj raznih minerala, pre svega kalijuma, fosfora, kalcijuma, natrijuma, ali i puno vlakana i vitamina B. Zbog toga blagodetno deluju na organe za varenje, čiste jetru i bubrege, leče anemiju i vrtoglavicu. Zanimljivo kod mušmula je to što, za razliku od drugog voća, njih treba jesti kad već kreću da trule, jer su tada najukusnije. Od mušmula se može praviti zdrav čaj, liker i rakija, a u ishrani se najviše koristi za pravljenje raznih marmelada, kompota i sirupa. Sadrže samo 30 kalorija na 100 grama pa su odlične za dijetalni režim ishrane. Najviše se slažu sa karanfilićem, cimetom, grožđem i limunom, tako da nećete pogrešiti ako pri sledećem spremanju poslastica izmešate mušmule sa ovim sastojcima.

     2034
  • Pokazatelji nedostatka vitamina D

    Pokazatelji nedostatka vitamina D

    Bol i slabost mišića je jedan od suštinskih znakova koji ukazuju na nedostatak vitamina D.

    Hipertenzija je nesumnjivo uzrok smanjenog nivoa vitamina D u organizmu.

    Jedno od posebno zanimljivih otkrića je veza između sezonskog afektivnog poremećaja sa fluktuirajućim nivoom vitamina D3.

    Preterano znojenje ukazuje na nedostatak vitamina D. Medicinski stručnjaci nisu sasvim sigurni zašto je nivo vitamina D povezan sa znojenjem, ali veza postoji.

     746
Predivna poslastica koja se lako priprema a još lakše pojede uz kafu ili čaj …
17658
Zatvorite oči i pokušajte da zamislite miris i ukus toplog domaćeg hleba... ili još bolje spremite ga sami i zaista uživajte u njemu.
46629
Predivan način da započnete dan, provedete popodne uz porodicu ili veče uz prijatelje… slane, slatke, mirišljave, u svakom slučaju šta god da odaberete nećete pogrešiti jer su jednostavno neodoljive.
24277
Pomalo zaboravljena nedeljna porodična poslastica. Vratite se u detinjstvo kada je bakina kuća bila ispunjena slatkim mirisom rogača…
50858
Strana 1394 od 1394