• Melem za opekotine

    Melem za opekotine

    Ovo je jedan odličan melem za opekotine koji želim da podelim sa čitaocima portala.

     24315
  • Raspodela obroka sa ciljem mršavljenja

    Raspodela obroka sa ciljem mršavljenja

    Doručak

    Nikada ne preskačite doručak. Ukoliko to činite, usporićete metabolizam što je pogubno u održavanju ili gubljenju telesne težine. Da biste održali ravnotežu šećera u krvi, jedite složene ugljene hidrate poput integralnih žitarica, voća i povrća umesto rafiniranih ugljenih hidrata – belog hleba i belog šećera.

    Ručak

    Tri do četiri sata nakon doručka vreme je za naredni obrok. Neka se sastoji od složenih ugljenih hidrata i proteina kako biste održali nivo energije.

    Popodnevna užina

    Ukoliko je razmak između ručka I večere previše velik, nivo šećera u krvi će vam opasti. Konzumirajte namirnice koje sadrže proteine, vlakna. Previše slatkiša doneće vam malo energije ali ćete se osećati umorno ubrzo nakon što ih pojedete.

    Večera

    Tri do četiri sata nakon ručka – vreme je za večeru. Odvojte vreme da pripremite zdrav obrok. Polovinu tanjira bi trebalo da čine voće i povrće, četvrtinu protein a ostatak vlakna.

     231
  • Kako pravilno čuvati pojedino voće i povrće

    Kako pravilno čuvati pojedino voće i povrće

    Čuvanje orašastih plodova iI suvog voća u frižideru produžava njihov rok trajanja.

    Lišće korijandera čuvajte u plastičnoj kutiji, ali prethodno ih umotajte u salvetu.

    Pre skladištenja, na ribu nanesite malo kurkume u prahu, soka od limuna i so kako bi ostala što svežija.

    Voće i povrće umotajte u foliju, kako biste im produžili rok trajanja.

    Da bi se izbeglo brzo sazrevanje, banane odvojte od ostalog voća.

    Neke od začina moćete čuvati i u frižideru, kako bi zadržali svoju aromu.

     660
  • Mitovi o alergiji i intoleranciji na mlečne proizvode

    Mitovi o alergiji i intoleranciji na mlečne proizvode

    Prvi mit - alergija na hranu nije isto što i intolerancija. Ta dva termina se odnose na dve različite stvari. Alergija označava stanje kada imuni sistem reaguje na neposredni nadražaj, a reakcije variraju od blagih do smrtno opasnih. Blagi su povraćanje, dijareja, bolovi u stomaku i kijanje, dok su ozbiljniji problemi sa disanjem, oticanje usana i disajnih puteva i gubitak svesnosti. Preko 90% alergijskih reakcija izazvano je jednom od ovih 8 namirnica - mleko, žitarice, kikiriki, orah, jaja, soja, riba i morski plodovi.
    Intolerancija na hranu, sa druge strane, jeste reakcija digestivnog sistema i simptomi se ispoljavaju kada pojedete određenu količinu hrane, a simptomi su mučnina, nadutost, dijareja i gasovi. Ovo najčešće izazivaju mlečni proizvodi i žitarice.

    Drugi mit - kada vam jednom dijagnostifikuju alergiju, nikad više ne smete jesti tu hranu. Alergije na hranu se mogu razviti u svim dobima života i mnoga deca su pogođena ovim, ali je moguće da kasnije u životu više nemaju reakcije na hranu na koju su bili alergični u detinjstvu. Testove treba regularno ponavljati, da bi se utvrdilo jeste li i dalje alergični.

    Treći mit - morate izbegavati mleko i mlečne proizvode ako ste intolerantni na laktozu. Odrasli i adolescenti kojima je dijagnoza intolerancija na laktozu mogu da tolerišu oko 12 grama laktoze, što je otprilike jedna šolja mleka ili jogurta. Količina laktoze varira u određenim namirnicama, tako da se ti ljudi mogu držati onih sa nižim postotkom poput švapskog sira, jogurta, kiselog mleka i mocarele. Jogurt je posebno preporučljiv.

    Četvrti mit - ljudi koji su alergični na mleko mogu da piju mleko bez laktoze. Mleko bez laktoze je i dalje mleko, tako da nije dobar izbor za ljude zaista alergične na mleko. Međutim, za ljude koji imaju intoleranciju na mleko, ovo je savršen izbor.

     913
  • Trikovi i tajne organizacije malog kuhinjskog prostora

    Trikovi i tajne organizacije malog kuhinjskog prostora

    Zapamtite: pult je dragocen iz prostog razloga – pored svoje dekorativne uloge, povećava vašu radnu površinu. Ukoliko nemate tehničkih mogućnosti ni za pult, predlažemo da nabavite ploču koja odgovara veličini vaše sudopere kako biste na još jednostavniji način sebi obezbedili više prostora za rad.

    Razmišljaj vertikalno! Koristite i zidni prostor za odlaganje kuhinjskog pribora i pomoćnih alata koje biste prema potrebama rasporedili na police ili zidne ručke. Ujedno će vam biti i nadohvat ruke!

    Ugradni kuhinjski elementi mogu biti velika ušteda u prostoru, ukoliko imate mogućnosti za tako nešto.

    Koristite čak i one delove kuhinje koji su vam teško dosupni. Pretvorite ih u niz polica na kojima možete držati kuvare, pribor, aparate koje ne koristite često ili začine koji se moraju čuvati van toplote ili svetlosti.

    Zaista vam nisu potrebni setovi od 12 najrazličitijih tanjira. Birajte kvalitet u odnosu na kvantitet. Preporuka je liveno gvožđe koje čini hranu ukusnijom ali je i praktično neuništivo.

    Uglovi u kuhinji su idelani za odlaganje vokova ili tiganja, pa čak i začina.

    Razmislite i o ugradnoj pisaćoj tabli koju možete postaviti na određeni kuhinjski element. Tabla je zgodna za zapisivanje namirnica koje nedostaju, kako biste imali podsetnih pre svake kupovine. Na njoj možete čak beležiti nedeljni meni ili pojedine recepte.

     711
Ovu laganu tortu možete pripremati za bilo koju priliku i sa bilo kojim voćem, ja volim ukus i miris maline !  
18635
Ova salata se priprema veoma brzo i lako a uz to je veoma ukusna. Mozete je servirati u posudi ili da napravite kuglice.
58681
Veoma laka salatica zgodna za razne proslave, lagane večere, letnji ručak, ili sendviče.
24089
Ćufte od krompira se veoma lako pripremaju i veoma su ukusne. Mogu biti dobra zamena za mesne ćufte ili ih jednsotavno služite kao predjelo ili prilog.
44187
Kome treba meso kada ima rizi bizi ?!
17712
Lovačke šnice se spremaju oko dva sata, ali vredi svaki trenutak proveden u kuhinji.
44705