• Da li su napukla jaja bezbedna za upotrebu?

    Da li su napukla jaja bezbedna za upotrebu?

    Ako vam je jaje slučajno napuklo, i dalje ga možete koristiti kasnije. Prespite jaje u posudu i možete ga čuvati u frižideru do četiri dana. Ukoliko ste kupili jaja koja su već napukla – nemojte ih koristiti, bacite ih. Belance se može zamrznuti i na godinu dana, ali se žumance ne može zamrznuti.

     2172
  • Ishrana i navike koje se proporučuju ako patite od aritmija

    Ishrana i navike koje se proporučuju ako patite od aritmija

    Veliki broj ljudi pogođen je atrijalnim fibrilacijama, pa je svakako dobro znati šta je dobro uzimati kao hranu u tom slučaju. Ako ste deo ove grupe ljudi sa dijagnozom ove vrste aritmije, možda ćete imati veliki broj sumnji u vezi sa svojom bolešću, kao što je, šta to treba da jedete ako imate aritmiju. Stoga, u ovom članku želimo da vas približimo jednoj od tema koja na koju se najviše postavlja pitanje: kojoj vrsti ishrane treba da se pridržavate kada patite od aritmije i, preciznije, atrijalne fibrilacije?

    A priori, ne postoji posebna dijeta za osobe sa atrijalnom fibrilacijom. U osnovi, za ovu vrstu aritmije preporučljivo je pratiti ishranu zdravu za srce. Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da poboljšate svoje navike u ishrani.

    Zasićene masti

    Preporučljivo je svesti na minimum unos hrane koja sadrži visok nivo zasićenih i/ili trans masti. Ova vrsta masti doprinosi povećanju nivoa holesterola koji, u visokim nivoima, pomaže nastanku srčanih bolesti i začepljuje arterije izazivajući promenu krvnog pritiska, pa ih izbegavajte ako imate srčanu aritmiju.

    Iz tog razloga je neophodno smanjiti nivo holesterola u našem telu, odnosno u krvi. Da biste to uradili, potrebno je da unesete neke promene u vaše prehrambene navike i da namirnice koje obično konzumirate redovno (punomasni mlečni proizvodi, puter ili masno meso) zamenite zdravijim (manje masne mlečne proizvode, devičansko maslinovo ulje ili nemasno meso). Pored toga, preporučljivo je izbegavati brzu hranu, industrijska peciva i kobasice.

    Sve ovo, u kombinaciji sa umerenim svakodnevnim vežbanjem, učiniće da vaš holesterol stavite pod kontrolu i, pre svega, sprečiće da se vaša bolest pogorša.

    So

    Još jedan osnovni sastojak koji često koristimo je so. Uverite se da hrana koju jedete ima malo natrijuma, jer zloupotreba ove supstance u našoj ishrani može dovesti do povećanja krvnog pritiska i srčane frekvencije, što dovodi do epizode ​​atrijalne fibrilacije. Začinjavanje jela određenim začinima može biti rešenje za smanjenje upotrebe soli.

    Pića

    Konačno, trebalo bi da unos pića kao što su kafa, čaj, alkohol, energetska pića i bezalkoholna pića sa kofeinom smanjite na minimum. Nema direktnih indicija da kofein utiče na atrijalnu fibrilaciju, ali su to ekscitatorna pića koja mogu izazvati promene u našem otkucaju srca i krvnom pritisku, favorizujući pojavu epizode ​​fibrilacije.

    Hrana sa vitaminom K

    Ako ste na terapiji antikoagulansima, morate kontrolisati količinu hrane bogate vitaminom K koju konzumirate. Višak ove vrste vitamina može uticati na efikasnost antikoagulansa, smanjujući ga. Vitamin K možemo pronaći posebno u tamno žutom povrću ili zelenom lisnatom povrću.

    Hrana koju treba da uključimo u svoju ishranu

    Postoje različite namirnice koje doprinose poboljšanju našeg zdravlja i zato preporučujemo da ih uključite u ishranu.

    Plava riba
    Ova vrsta ribe sadrži veliku količinu Omega 3 masnih kiselina. Neki primeri su inćuni, sardine, sabljarka i losos. Preporučljivo je da je konzumirate najmanje 3 puta nedeljno.

    Orašasti plodovi – orasi, bademi...
    Ove namirnice su bogate magnezijumom i bolje ih je uzimati sirove.

    Žitarice i derivati kao što su hleb, testenina ili pirinač (puna pšenica ako je moguće)
    Ove namirnice ne sadrže velike količine vitamina K i poželjno ih je jesti 2 do 3 puta nedeljno.

    Mahunarke
    Povećana konzumacija mahunarki je korisna za naše zdravlje, jer nedostatak istih u našem organizmu može da nosi rizik od aritmija.

    Voće
    Veoma je korisno jesti između 3 i 5 komada voća dnevno.

    Promenite navike u kuhinji

    Ne samo da je važno da jedemo zdravu hranu, već moramo da vodimo računa i o načinu na koji ih kuvamo kako ne bi izgubili svoja osnovna svojstva. Najefikasniji načini da jela koja pripremamo budu zdrava su pripremanje u rerni, na roštilju ili na pari.

    Kupovina namirnica

    Kada kupujete, pažljivo pogledajte etikete proizvoda koje kupujete. Važno je da prehrambeni proizvodi imaju malo zasićenih masti i natrijuma. Uz to, svakako treba izbegavati kupovinu industrijskog peciva punog šećera i rafinisanih ulja od palmine masti.

    Zaključak: Ukratko, usvajanje dobrih navika u ishrani i zdravog načina života uz redovno vežbanje će doprineti povećanju kvaliteta vašeg života. Ovo, zajedno sa redovnim medicinskim praćenjem, smanjiće vaše šanse da patite od atrijalne fibrilacije.

     

     453
  • Tri najveće greške kod dijetalne ishrane

    Tri najveće greške kod dijetalne ishrane

    Ukoliko se fokusirate na broj kalorija, možda nećete dobiti neophodnu količinu hranljivih materija koje su vam potrebne i na dnevnom nivou. Trebalo bi unositi određeni broj kalorija, ali iz kvalitetnih, pre svega biljnih namirnica. Savršena ishrana nije uvek preterano zabavma, posebno ukoliko ste na dijeti kada se neretko suočite sa gubitkom motivacije. Konzumirajte što više povrća, a posebno brokoli, karfiol ili kupus. Sok limuna i začini su put do savršenog ukusa. Ne osećajte krivicu ukoliko koristite malo putera ili ulja pri pripremi povrća. Umerena količina masti pomaže vašem telu da bolje apsorbuje vitamine. Neke od popularnih dijeta forsiraju termin "životni stil" koji je u direktnoj vezi sa promovisanjem ograničenog unosa kalorija, ali se malo pažnje obraća na neophodan nivo hranljivih materija. Unos vlakana je, pre svega, od izuzetnog značaja za rad organa za varenje, zato konzumirajte pasulj, krompir, koštunjavo voće, jogurt i slično. Probiotici su ključni sastojci koji pomažu rad bakterija u želucu. Ne očajavajte, obradujte sebe vinom, čokoladom... Crna čokolada i čaša vina se čak i preporučuju u umerenim količinama...

     1117
  • Sve blagodeti bademovog mleka

    Sve blagodeti bademovog mleka

    Mnogi nisu ni svesni da je bademovo mleko zapravo mnogo zdravije od običnog kravljeg, pre svega zato što sadrži mnogo više nutritijenata, a i proizvodi se na prirodniji, organski način. Takođe, odlična je alternativa za sve one koji su intolerantni na laktozu ili alergični na soju.

    Takođe, bademovo mleko je savršeno za sve one koji započinju neku dijetu, zato što jedna šolja sadrži samo 60-ak kalorija i 2 grama masnoće. S druge strane, ovo mleko je bogato vitaminima A, B, D, a najviše vitaminom E. Zbog toga je pravi antioksidans, pomaže pri izgradnji mišića, čuva vid, jača kosti, štiti od Alchajmerove bolesti i generalno osnažuje imunitet.

    Zbog niskog sadržaja ugljenih hidrata (samo osam grama po šolji), ovo mleko se preporučuje svima koji pate od dijabetesa, a savršena količina kalijuma (150mg u jednoj litri) održava krvni pritisak u normali.
    Pored svega ovoga, bademovo mleko nije potrebno čuvati u frižideru, pa ga možete poneti na putovanje ili kampovanje.

     1274
  • Prednosti i mane keramičkih noževa

    Prednosti i mane keramičkih noževa

    Noževi od keramike su veoma lagani, što ih čini jednostavnim za rukovanje. Oštrice su izuzetno tanke, što omogućava precizno seckanje na sitne delove. Ovi noževi ostaće oštri duži vremenski period u odnosu na druge materijale. Na primer, oštrice keramičkog noža trajaće i do deset puta duže u odnosu na čelično sečivo. Takođe, sečivo je neporozno tako da sprečava rast bakterija.

    Keramički noževi su krhki zbog čega se vrlo lako mogu oštetiti. Nisu korisni za sečenje mesa sa kostima niti za rezanje zamrznute hrane. Lako se mogu oštetiti tokom pranja u mašini za pranje posuđa.

     1885
Način da probudite sva čula.  Toplo, hrskavo, kremasto, hladno, aromatično…
10636
Interestantna, lagana i osvežavajuća torta za sve ukuse.
17933
Poznat još kao italijanski slatki hleb. Služi se na božićno jutro. Miris i ukus koji se pamti do sledećeg Božića.
26861
Brza, laka i veoma ukusna pita sa pečurkama. Priprema se sa šampinjonima ali možete iskoristiti i neku drugu vrstu.
29962
Obično se priprema za Božićne praznike ali može se služiti i u bilo kojoj drugoj prilici.
23707
Predivan način da se osvežite i nadoknadite nedostatak vitamina C.
61609