• Energetske i hranljive vrednosti: krompir

    Energetske i hranljive vrednosti: krompir

    Krompir je vrsta biljaka skrivenosemenica i pripada porodici pomoćnica. Poreklom je iz Južne Amerike, sa Anda. U Evropu su ga doneli Španci sredinom 16. veka. Višegodišnja je, zeljasta biljka i poseduje podzemno stablo po tipu krtole. Listovi su perasto deljeni i postavljeni su naizmenično. Obratite pažnju na energetske i hranljive vrednosti ovog povrća koje je nepravedno proglašeno za "povrće praznih kalorija".

    Energetska vrednost (na 100 g): 77 kcal

    Ugljeni hidrati: 17,49 g

    Proteini: 2,05 g

    Masti: 0,10 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 2,1 g

    Niacin: 1,061 mg

    Pantotenska kiselina: 0, 279 mg

    Vitamin A: 2 µg

    Vitamin B3: 1,1 mg

    Vitamin B4: 12,1 mg

    Vitamin C: 19,7 mg

    Vitamin E: 0,01 mg

    Vitamin K: 2 µg

    Natrijum: 6 mg

    Kalijum: 421 mg

    Kalcijum: 12 mg

    Gvožđe: 0,81 mg

    Magnezijum: 23 mg

    Mangan: 0,153 mg

    Fosfor: 57 mg

    Cink: 0, 30 mg

     996
  • Ulje kamilice - lek za vašu kožu

    Ulje kamilice - lek za vašu kožu

    Kamilica je poreklom iz Evrope i zapadne Azije. Njena lekovita upotreba potiče još od drevnih vremena kada su Egipćani, Rimljani i Grci koristili kamilicu u lečenju različitih medicinskih poremećaja. Alergijske reakcije su izuzetno retke ali moguće, javljaju se u vidu osipa na koži ili respiratornih problema.

    Ulje kamilice se utrljava na kožu ili koristi u tretmanu parom. Nekoliko kapi eteričnog ulja sipa se u šolju ključale vode i neophodno je da odstoji sat vremena. Nanesite je na obolela mesta na koži utapkavanjem u vatu ili gazu. Kamilica je anti-inflamatorna biljka i pogodna je za sve vrsta iritacija kože uključujući i ekceme, psorijaze, posekotine, modrice, čireve, opekotine i plikove. Ulje možete koristiti u vidu kupke, dodavanjem nekoliko kapi u toplu vodu. Sačekajte 20 minuta kako bi se oslobodili svi aktivni sastojci.

     1311
  • Kako da unosite što više vlakana bez mnogo truda?

    Kako da unosite što više vlakana bez mnogo truda?

    Praktično svaki program za smanjenje telesne težine pozdravlja „dobre ugljene hidrate“ kao deo zdravije ishrane. „Dobri ugljeni hidrati“ se odnose na složene, hranu kao što su orasi, pasulj i semena koja su uglavnom sastavljena od složenih molekula šećera. Jedna od najvećih prednosti hrane bogate kompleksnim ugljenim hidratima jeste i to što sadrže velike količine vlakana. Vlakna vas štite od bolesti srca, raka i probavnih problema. U zavisnosti od vrste vlakana, postoje oni koji smanjuju nivo holesterola, drugi koji pomažu u kontroli telesne težine i regulisanju šećera u krvi. Evo kako da unesete „dobre ugljene hidrate“ i vlakna u vašu svakodnevnu ishranu uz minimum napora!

    U najboljem slučaju, cilj je da unosite što više žitarica sa najmanje 4 grama vlakana po porciji. Studija Univerziteta u Kaliforniji ostkrila je da žitaricama unosimo više vlakana, a mnogo manje masti u odnosu na bilo koje druge namirnice.

    Jabuke su dobar izvor pektina, rastvorljivog vlakna koji je odličan digestiv. Jedna studija pokazuje da je 5 g pektina dovoljno da se osećate sito do četiri sata.

    Pomešajte kikiriki, suvo grožđe, žitarice, soju i čokoladu. Dozvolite sebi jednu visokokonkurentnu užinu.

    Umesto belog pirinča pređite na smeđi. Povećaćete unos vlakana za 10 grama.

    Sušeno voće je odličan izvor vlakana. Posebno sušene kajsije, smokve, kruške i banane.

    Ne zaboravite na vodu koja vam je potrebna kako biste pomogli vlaknima da prođu kroz vaš sistem za varenje. Sve dok povećavate unos vlakana, povećavajte i unos vode. Ukoliko preterate sa vlaknima, simptomi su lako prepoznatljivi – nadimanje i gasovi. Počnite umereno. Unosite jedan tip vlakana tokom prvih nekoliko nedelja, onda ubacite i ostale. Do tri ili četiri nedelje trebalo bi da unosite punih 25 do 30 grama.

     858
  • Napravite domaće jabukovo sirće

    Napravite domaće jabukovo sirće

    Jabukovo sirće ne samo da daje poseban ukus svakoj salati, već je i sve popularniji saveznik u borbi protiv kilograma, jača organizam, a posebnu primenu ima i što se tiče spoljašnje primene jer daje sjaj suvoj kosi, čisti lice od bubuljica....nije tajna da su jabukovo sirće koristile i egipatske faraonke koje su se negovale sirćetnim kupkama.

    Ako želite malo da eksperimentišete i napravite svoju domaću verziju jabukovog sirćeta, iznenadićete se kako ga je lako napraviti. Za početak, potrebno vam je dosta jabuka (barem kilogram) koje treba oprati, iseći na manje komade (nemojte ljuštiti koru) i odstraniti trule delove. Komadiće jabuke potom grubo izmutite u presi za sok ili blenderu. Dobijen gusti sok od jabuke (u kojem treba da su vidljivi komadići kore i unutrašnjosti) sipajte u posudu u koju ćete dodati gljivice kvasca i tu posudu dobro zatvorite. Ostavite da odstoji minimum mesec dana i privremeno odstranite sa površine nakupljenu penu i protresite posudu. Na kraju, dobijeno jabukovo sirće ocedite kroz lanenu krpu i spremno je za upotrebu.

     1203
  • Čaša vode nakon obroka: da ili ne?

    Čaša vode nakon obroka: da ili ne?

    Voda za piće nakon “masnog” obroka može pomoći vašem telu da proizvede dovoljno žuči. Osim toga, žučnim kiselinama potrebna je voda u crevima za rastvaranje molekula masti. Kao rezultat, čaša vode nakon obroka može olakšati rastvaranje velikih količina masti. Pored masti, voda vam može pomoći i kod apsorpcije određenih vitamina.

     638
Obično se priprema za Božićne praznike ali može se služiti i u bilo kojoj drugoj prilici.
22393
Predivan način da se osvežite i nadoknadite nedostatak vitamina C.
57609
Fantastični osvežavajući napitak za tople letnje dane. Obavezno probajte i nećete se pokajati !
38770
Osvežavajući sok u kom ćete uživati u toku cele godine.
46189
Obožavam kako moja tetka kuva. Ovo je jedan od njenih recepata za koji sam mislila da neću uspeti nikada da ga pripremim kao i ona. Ali pogrešila sam,  lako se…
40918
Ovo je recept moje bake. I dan danas se sećam trenutaka kada smo kao deca čekali nestrpljivo da ajvar bude gotov i da probamo pre nego što se stavi u…
40370