• Namirnice koje je zdravije jesti sirove

    Namirnice koje je zdravije jesti sirove

    Različite metode kuvanja i pripreme omogućile su nam da uživamo u raznovrsnoj hrani. Pečenje, kuvanje na pari, dinstanje, utiču na nivo hranljivih sastojaka u većini namirnica. Neke od njih su ipak zdravije ukoliko se konzumiraju sirove. Toplota razgrađuje neke bitne hranljive materije i čini ih manje korisnim za naše zdravlje.

    Cvekla- Poznata kao povrće sa najvećom količinom prirodnih šećera i esencijalnih hranljivih materija. Kuvanjem se folna kiselina razgrađuje i do 25 odsto.

    Brokoli- Prema studiji časopisa “Poljoprivredna i prehrambena hemija” oni koji konzumiraju biljku u sirovom obliku, lakše apsorbuju vitamine i minerale iz nje.

    Crni luk – toplota utiče na nivo fito-nutrijenata zbog čega ih je teže apsorbovati.

    Crvena paprika – usled kuvanja ili pečenja, gubi veliki broj važnih minerala i vitamina.

     666
  • Namirnice koje zaustavljaju glad

    Namirnice koje zaustavljaju glad

    Kokice – Četiri šolje kokica sadrže oko tri grama hranljivog materijala. Bogate su vlaknima i proteinima zbog čega brzo izazivaju osećaj sitosti.

    Jabuke, pomorandže i kruške – Bogate šećerima i prirodnim vlaknima, služe kao koristan izvor održive energije. Ukoliko pojedete jabuku 20 minuta pre obroka, smanjićete količinu unosa hrane. Zbog visokog sadržaja vode i pomorandže utiču na osećaj sitosti. Kruške sadrže pektin koji usporava varenje i podstiče osećaj sitosti dok pruža niz hranljivih materija neophodnih za funkcionisanje čitavog tela.

    Jaja – Uvek dobar izbor, zbog visokog sadržaja proteina i amino kiselina koje aktiviraju hormone u crevima i tako suzbijaju rast apetita. Svako jaje sadrži oko 140 kalorija i 12 grama proteina – što svakako govori da nećete tako brzo osetiti glad.

     643
  • Uticaj pržene ribe na zdravlje

    Uticaj pržene ribe na zdravlje

    Riba je dobar izvor proteina. Ovaj esencijalni nutrijent pružiće vam energiju i regenerisaće oštećene ćelije.

    Pržena riba sadrži veoma malo masti.

    Sadrži više Omega 3 masnih kiselina koje su od velike važnosti kada je reč o zdravlju srca.

    Visok nivo vitamina D i kalcijuma uticaće na zdravlje kostiju.

    Značajan je saveznik u sprečavanju bolesti organa za disanje.

     808
  • Zašto sportisti treba da vole cveklu?

    Zašto sportisti treba da vole cveklu?

    Obaranje rekorda, poboljšanje rezultata i želja za pobeđivanjem protivnika zajedničke su svim sportistima, bili oni profesionalci ili amateri. Poneki od njih u svojoj želji za nadmetanjem posežu i za ilegalnim i ekstremno nezdravim supstancama, dok postoje i oni koji shvataju da se slični rezultati mogu postići i na prirodan način.

    Na primer, cvekla je odličan saveznik u poboljšanju sportskih rezultata. Ona je prirodan izvor nitrata, koji regulišu brži protok krvi kroz organizam. Krv koja brže cirkuliše brže doprema kiseonik do mišića, što za uzvrat sportistima daje izdržljivost i kraće vreme oporavka.

    Da bi se osetile blagodeti cvekle, sportisti treba da konzumiraju dve šolje soka od cvekle dva do tri sata pre treninga. Čak i ako niste profesionalni sportista, ovo povrće svakako treba ubaciti u ishranu, jer je krcato antioksidantima, gvožđem, vitaminom C i vlakinma. Dodajte je u salatu i očas posla ćete se osećati poletnije i bolje.

     1548
  • Energetske i hranljive vrednosti: spanać

    Energetske i hranljive vrednosti: spanać

    Spanać je niskokalorična namirnica koja snabdeva organizam obiljem hranljivih materija. Potiče iz Persije, a masovno je uzgajan u Kini gde je dospeo još u 7. veku, dok je u Evropu stigao u 11. veku. Odličan je za regulisanje probave, za zdravlje krvnih sudova i srca, kao i za čišćenje organizma. Nazivaju ga još i "kraljem povrća", ali ni ne čudi jer samo sto grama spanaća sadrži oko 1400 mg mineralnih sastojaka.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 23 kcal

    Ugljeni hidrati: 3,63 g

    Proteini: 2,86 g

    Masti: 0,39 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 2,2 g

    Niacin: 0,72 mg

    Vitamin A: 469 µg

    Vitamin B4: 19,3 mg

    Vitamin C: 28, 1 mg

    Vitamin E: 2,03 mg

    Vitamin K: 482,9 µg

    Natrijum: 79 mg

    Kalijum: 558 mg

    Kalcijum: 99 mg

    Gvožđe: 2,71 mg

    Magnezijum: 79 mg

    Mangan: 0,897 mg

    Cink: 0,53 mg

     1663
Sarmice od vinovog lista me uvek podsete na Grčku i more. Moja mama ih služi uz kiselu pavlaku, ali ja volim da dodam i koju kap limuna.
20125
Juče sam ostala bez ručka pa sam bila primorana da spremim nešto od onoga što mi se nalazi u frižideru. Izbor nije bio veliki ali je zato bilo veoma ukusno!
31169
Kisela čorba od mlade boranije se lako i brzo priprema a veoma je ukusna i osvežavajuća.
15315
Brzi kolač od višanja volimo svi da jedemo, postoje mnoge varijante, a evo i jedne sa slatkom pavlakom i jogurtom.
35716
Mohito ili po naški sok od nane je veoma osvežavajući i ukusan napitak! Možete ga pripremiti veoma brzo i lako, a popiti još brže i lakše! Ovo je varijanta bez…
24459
U skoro svakom američkom filmu gledam kako spremaju neke pite od tankog prhkog testa pune fila i dugo se već kanim da napravim jednu. I konačno je došao taj dan.…
11678