• Keleraba

    Keleraba

    Keleraba (lat. Brassica oleracea) je poreklom iz severnih krajeva Evrope, tačnije smatra se da je prvi put kultivisana na obalama Severnog mora. Zato nije ni čudo što se ubedljivo najviše gaji i uzgaja u Nemačkoj. Ovo povrće je ustvari pripitomljena vrsta kupusa, pa čak i njen naziv u prevodu znači "kupus-repa".

    Najčešće je zelenkaste ili bledo ljubičaste boje koju joj daje sastojak antocijan i u ishrani se najčešće koristi u sirovom obliku kao salata, ali se baš kao i na primer krompir, može kuvati, dinstati ili peći. Pre svake pripreme potrebno ju je oguliti, a list i stabljika se takođe mogu skuvati u slanoj vodi i dodati bilo kojoj čorbi ili varivu. Kelerabu je najbolje kombinovati sa maslinovim uljem ili mlečnim proizvodima kao što su jogurt ili pavlaka, dok neki preferiraju limunov sok.

    Keleraba je ne samo ukusna, već i izuzetno zdrava jer reguliše nivo lošeg holesterola u krvi, daje energiju i leči anemiju, ali i jača kosti i generalno štiti organizam od uticaja slobodnih radikala. I njeno lišće je takođe zdravo jer je tu skoncentrisana najveća količina beta karotena i vitamina A i K.

    Bitno je napomenuti to da je kelerabu poželjno držati na što hladnijoj temperaturi, kao i to da ju je najbolje što manje termički obrađivati kako ne bi izgubila sav vitamin C.

     1208
  • Mladi luk - više od dodatka jelima

    Mladi luk - više od dodatka jelima

    Mladi luk je u potpunosti jestiv, osim korena. Sadrži niz hranljivih sastojaka, uključujući zdrave makronutrijente i vitamine. Malo kalorija i nizak nivo masti su samo neke od njegovih prednosti u odnosu na drugo povrće.

    Šolja seckanog mladog luka sadrži samo 32 kalorije i 1,8 grama proteina, kao i 0,8 grama masti. Idealan je za unos esencijalnih masnih kiselina. Jedna porcija sadrži 4 mg omega 3 masnih kiselina i 70 mg omega 6 masnih kiselina.

    Odličan je izvor vitamina K koji igra važnu ulogu u zgrušavanju krvi.

     821
  • Kako jabukovo sirće utiče na detoksikaciju?

    Kako jabukovo sirće utiče na detoksikaciju?

    Ne postoji velik broj istraživanja koja potvrđuju da detoks ishrana uspešno oslobađa telo od toksina. Ali postoje ona istraživanja koja iznose argumente u prilog detoksikaciji i jačanju organizma uz pomoć jabukovog sirćeta, a to su:

    - obezbeđuje telo enzimima

    - ojačava imuni sistem

    - utiče na pH ravnotežu

    - olakšava varenje

    - povećava broj crevnih bakterija

    - utiče na zdravlje kože

    - smanjuje apetit

    - ukoliko se redovno konzumira smanjuje visok holesterol

     620
  • Jabuka

    Jabuka

    Jabuka (lat. Malus) je drvenasta biljka iz familije Rosaceae i krasi je gusta krošnja, ovalni listovi, beličasti i rozikasti cvetovi i plodovi koji su varijacije zelene, žute i crvene boje. Vodi poreklo iz centralnih delova Azije, ali se danas uzgaja u gotovo svim delovima sveta, te po nekim procenama danas postoji čak 10.000 vrsti ovog voća. Postoje razne varijacije ukusa jabuka, od slatkih, slatko - kiselih do izrazito kiselih vrsta. Kod nas su najpopularnije vrste Crveni delišes, Zlatni delišes, Ajdared, Jonagold, Greni Smit... Nije ni čudo što jabuka važi za rajsko voće, jer nema energetsku vrednost pa je odlična za dijetalnu ishranu, ali je zato izuzetno bogata vitaminom C (čak 40 mg po jabuci), a sadrži i vitamine A, E, B i beta - karoten, kao i 20 različitih antioksidanata. Zanimljivo je da 100g jabuka sadrži čak 3,3 grama vlakana, što je desetina preporučene dnevne količine. Zbog visokog sadržaja fruktoze i glukoze, nadoknađuje umor i pomaže u koncentraciji. Ali ovde njene dobrobiti ne prestaju; dokazano je da smanjuje holesterol, otčepljuje krvne sudove (zato se posebno preporučuje pušačima!) a zahvaljujući pektinu i celulozi poboljšava rad creva. Pored limuna, najbolji je saveznik u mršavljenju. Naime, neka istraživanja pokazuju da jedna jabuka pre svakog obroka znatno smanjuje apetit i ubrzava metabolizam. Iako je, naravno, najzdravije pojesti sirovu jabuku, od nje se mogu praviti i ukusni sokovi, džemovi, kompoti i kolači (gotovo da nema ko nije probao čuvenu pitu od jabuka), ali se od ovog voća može praviti i zdravija varijanta čipsa tako što se jabuke narežu na tanke kolutiće i peku na srednjoj temperaturi ili se prosto ostave par sati na suncu da se osuše. U narodu se od jabuka često pravi i sirće koje je odličan dodatak raznim salatama. Zanimljivo je da se u narodu jabuka često koristila za čišćenje zuba, jer se smatra da žvakanje ove voćke uništava i do 90% bakterija u usnoj duplji, tako da znate šta vam je činiti kad sledeći put ostanete bez paste za zube!

     964
  • Hrana koja se bori protiv glavobolje

    Hrana koja se bori protiv glavobolje

    Oko 70 miliona ljudi pati od hroničnih glavobolja, što ovu tegobu čini jednom od najzastupljenijih na svetu. Osim što se ljudi protiv nje bore uz pomoć moderne medicine, postoji i način na koji sami sebi možete olakšati.

    Migrene su toliko bolne da osobe koje od njih pate često moraju da svedu svoje dnevne aktivnosti na minimum, dok se ona ne povuče. Istraživanja su pokazala da vitamin B2 (riboflavin) pomaže kod ovog problema, a oko 400 mg dnevno trebalo bi da redukuje pojavu migrena i za preko 40%. Riboflavin možete naći u kinoi, pečurkama, špargli, mleku...

    Hormonske glavobolje izazvane su uglavnom nivoom estrogena u krvi (zato vlada mišljenje da žene češće imaju glavobolje, i to posebno u delovima ciklusa kada nivo ovog hormona varira). U ovoj situaciji magnezijum je veoma koristan, a svojih 455 mg možete uneti preko spanaća, banana, brokolija, suncokreta ili susama.

    Glavobolja izazvana stresom počinje u vratu, kada se krvni sudovi skupe i sprečavaju normalan dotok krvi do mozga. Za zdravije krvne sudove treba unositi koenzim Q10, jer oko 300 mg ovog enzima osigurava zaštitu tela od slobodnih radikala izazvanih stresom. Da biste ovo postigli, jedite jaja, tunu, karfiol ili brokoli.

     1180
Način da probudite sva čula.  Toplo, hrskavo, kremasto, hladno, aromatično…
8932
Interestantna, lagana i osvežavajuća torta za sve ukuse.
16923
Poznat još kao italijanski slatki hleb. Služi se na božićno jutro. Miris i ukus koji se pamti do sledećeg Božića.
24754
Brza, laka i veoma ukusna pita sa pečurkama. Priprema se sa šampinjonima ali možete iskoristiti i neku drugu vrstu.
28671
Obično se priprema za Božićne praznike ali može se služiti i u bilo kojoj drugoj prilici.
21731
Predivan način da se osvežite i nadoknadite nedostatak vitamina C.
54978