• Pohvala sardini

    Pohvala sardini

    Postoji koncenzus među nutricionistima da bismo svi trebali da jedemo manje mesa i više ribe. Za većinu ljudi to znači više tune, lososa ili sl. Međutim, sa tom ribom postoji problem - obe su velike vrste, treba im nekoliko godina za uzgoj, godina tokom kojih se u velikom broju desi da upiju više žive nego što je zdravo, zato postoje nedeljni limiti konzumiranja ove ribe (posebno za decu i trudnice).

    I za ovo postoji rešenje - sardine. Ovi potcenjeni rođaci haringe su nešto što često preskačemo u supermarketu, na sopstvenu štetu.

    Ono što treba da znate o sardinama - mogu se jesti sa sve kostima, obično se jedu iz konzerve (ali mogu se naći i grilovane, posebno u području Mediterana). Zahvaljujući tome što su male i što im se ishrana sastoji od planktona, sardine ne sakupljaju teške metale u sebi.
    Što se hranljivih materija tiče, sardine su hit. Bogate su omega-3 masnim kiselinama, vitaminom D, vitaminom B12, proteinima (jedna konzerva sardina zadovoljava gotovo polovinu dnevnog preporučenog unosa), njihove mekane kosti pune su kalcijuma.

    Negativno je to što konzervisane sardine sadrže dosta soli i holesterola.

    Imajte ovo na umu sledeći put kad budete krenuli u kupovinu.

     1368
  • Kako izlečiti problem suvih očiju?

    Kako izlečiti problem suvih očiju?

    Simptomi suvih očiju uključuju svrab i peckanje na površini oka. Vrlo često možete imati osećaj kao da je vaše oko iziritirano usled prisustva čestica. Suve oči mogu izazvati periodično zamućenje vida, usled čega učestalo trepćete. Kod nekih se javlja i pojačano lučenje sluzi.

    Kalijum je esencijalna hrana za zdravlje svih ćelija, pa i oka. Njegovi nedostaci mogu dovesti do ozbiljnih komplikacija. Prosečnoj odrasloj osobi potrebno je minimum 4700mg kalijuma dnevno. Banane obezbeđuju 400mg kalijuma, pečeni krompir 900mg, a veliki izvori su i šljive, narandže, paradajz, suvo grožđe, spanać i pasulj.

     606
  • Organizacija veselja

    Organizacija veselja


    Organizovati slavlje sa današnjim načinom života je prava umetnost. Bez razike da li se radi o dečijem rođendanu, večeri za prijatelje, žurci za useljenje...treba biti dosta organizovan, kreativan i strpljiv.
    Evo jedne ideje koja će vam dosta pomoći oko same organizacije. Obavezno napravite listu onoga šta je potrebno da se uradi. Napravite je tako da počinje od onog što je potrebno prvo uraditi. Broj jedan na vašem spisku će biti lista gostiju, jer će od nje zavisiti da li ćete dečiji rođendan slaviti kod kuće, u manjem ili u većem lokalu. Broj dva će biti odrediti odgovarajuće termine i datume kako biste unapred bili spremni za pregovore sa vlasnicima lokala -primer 17-19h 21.10 ili  2 sata u periodu od 16h-21h, 20, 21 ili 22.10. Broj pet će biti “rezervisati lokal”.
    Kako bi znali da broj pet ima daleko veći prioritet od  kupovine plastičnih čaša koje će biti na primer na mestu broj 23, obavezno obojite broj tri u neku drečavu boju. Tako će svaki put kada uzmete spisak u ruke da proverite dokle ste stigli, one stavke bez kojih proslava neće funkcionisati će vam upadati u oči i nema šanse da ih iz nekog  razloga propustite. Pored svake bitne stavke stavite rok do kada morate da je završite.
    Naravno sa planiranjem počnite na vreme. Imajte u obzir da ukoliko želite da slavite van kuće 3 nedelje ranije nije veoma rano za rezervisanje lokala već naprotiv može biti i prekasno …
    Takođe delegirajte zadatke okolini. Naparavite spisak za kupovinu i pošaljite bake i deke, neka dete sa tatom bira tortu na internetu ... videćete svi će biti srećni i zadovoljni a vi manje optrećeni! Znači papir i olovku u ruke i počnite sa pripremama na vreme kako vas ne bi bolela glava par dana pre slavlja!

    Primer kako bi trebao da izgleda spisak:

    1.Napravi spisak gostiju
    2.Odredi termin
    3.Raspitaj se za preporuku za lokal
    4.Lično proveri svako lokal i uslove koje nudi
    5.Rezerviši lokal-01.10.
    6.Proveri da li imaš brojeve telefona svih gostiju
    7.…
    8.…
    9.…

     3963
  • Selen - idealan detoksikator!

    Selen - idealan detoksikator!

    Lisnata višegodišnja biljka – selen – izuzetno se vrednuje širom sveta. Naučnici i botaničari još uvek vode debate koje se tiču porekla ove biljke. U zavisnosti od predviđene upotrebe, različiti delovi mogu se koristiti u salatama, supicama, čorbama, kao začini, aromatični sastojci... Sadrži značajne količine kvercetina, što je prirodni inhibitor histamina, pa tako utiče na ublažavanje alergijskih simptoma. Smanjuje nadimanje i povoljno utiče na iritaciju creva. Poboljšava zdravlje bubrega jer deluje i kao diuretik. Stimuliše uriniranje ali ne dovodi do gubitka elektrolita stoga detoksira telo bez rizika od dehidracije.

     386
  • Činjenice koje morate znati o alergijama na hranu

    Činjenice koje morate znati o alergijama na hranu

    1. Mleko, jaja, kikiriki, soja, riba, školjke, orasi i pšenica odgovorni su za 90 odsto svih alergija na hranu. Najveći broj alergija javlja se u zrelom dobu, naročito ako su u pitanju školjke ili orasi. Zanimljivo je da se najveći broj alergija javlja u urbanim sredinama.

    2. Alergije na hranu su u porastu. Skoro 40 odsto dece su doživela veoma teške reakcije od kojih su neke opasne po život, a oko 30 odsto ima veći broj alergija. Više od 17 miliona Evropljana ima alergije, a hospitalizacija usled ozbiljnih simptoma je porasla u poslednjih 10 godina.

    3. Alergije na hranu uključuju imuni sistem, dok je za netoleranciju odgovoran sistem za varenje. Simptomi alergijske reakcije uključuju osip, bol u stomaku, mučninu, proliv, povraćanje, teško disanje, otežano gutanje, otok jezika i usana kao i slab puls. Nasuprot tome, kada je u pitanju netoleranicija na hranu javlja se bol u stomaku, dijareja, gorušica, glavobolja i nadimanje.

    4. Pozitivan test na alergije ili rezultat krvne slik ne mora da znači da imate alergiju. Često se dešava da test pokaže jedno, a nakon konzumacije namirnica nema alergijskih reakcija. U prošlosti, roditelji su bili upozoreni da sačekaju do 12 meseci nakon čega mogu uvesti kravlje mleko u ishranu deteta, a dve godine za jaja i tri godine za kikiriki, orase i ribu. Trenutno razmišljanje među lekarima je da rano izlaganje određenim namirnicama pomaže razvoju alergija.

     687
Ako želite da promenite uobičajeni način pripreme slanih palačinki eve jedne dobre ideje, napunite ih spanaćem.
19199
Recept za zapečene slatke palačnike sa ananasom. Probajte veoma interesantna kombinacija.
12103
Ove kolačiće možete čuvati u dobro zatvorenoj kutiji duže vreme.
18670
Torta sa piškotama i kiselom pavlakom se veoma brzo priprema i možete je praviti sa razno raznim dodacima u zavisnosti od sezoskog voća i vašeg ukusa.
70115
Moj recept za reform tortu. Našla sam ga davno u nekim novinama i baš mi odgovara.
31249
Komorač ili morač je veoma aromatična i ukusna biljka, tako da ćete uživati i u samoj pripremi i u dok jedete.
12185