• Energetske i hranljive vrednosti: boranija

    Energetske i hranljive vrednosti: boranija

    Boranija pripada mahunarkama, a poreklom je iz Meksika, a u Evropu je stigla u 16. veku. Pruža širok spektar hranljivih materija kao i veliki izvor dijetetskih vlakana koji povećavaju osećaj sitosti. Reguliše nivo šećera u krvi, kaoi nivo holesterola. Odlična je za anemiju, bronhitis kao i bolesti srca i krvnih sudova. Naručito je treba konzumirati u slučaju pada imuniteta, problema sa nesanicom, ili protiv prehlada i gripa.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 31 kcal

    Ugljeni hidrati: 7,13 g

    Proteini: 1,82 g

    Masti: 0,34 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 3,4 g

    Niacin: 0,752 mg

    Vitamin A: 690 IU

    Vitamin C: 16,3 mg

    Natrijum: 6 mg

    Kalijum: 209 mg

    Kalcijum: 37 mg

    Gvožđe: 1,04 mg

    Magnezijum: 25 mg

    Cink: 0,24 mg

     616
  • Ruzmarin

    Ruzmarin

    Ruzmarin možemo koristiti i kao ukrasnu i kao začinsku biljku. Koristimo ga uz razna pečenja i u raznim sosevima i prelivima. Neko voli da koristi cele grančice a neko da ga samelje ili sitno isecka u zavisnosti da li je svež ili osušeni.  Ruzmarin pospešuje varenje.


     8946
  • Energetske i hranljive vrednosti: paradajz

    Energetske i hranljive vrednosti: paradajz

    Paradajz spada u voće i poreklom je iz Srednje Amerike, a uzgajan je vekovima pre nego što su ga španski istraživači "upoznali" sa ostatkom sveta. Postoji nekoliko stotina sorti, a većina proizvodi crvene plodove, mada su neke žute, ljubičaste, zelene ili pak bele boje. Uspešan je u borbi protiv raznih vrsta alergija, pa i anemije, artritisa, kao i bolesti srca i krvnih sudova. Jača imunitet i organizam štiti od infekcija i prehlada.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 18 kcal

    Ugljeni hidrati: 3,9 g

    Proteini: 0,9 g

    Masti: 0,2 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 1,2 g

    Niacin: 0,59 mg

    Vitamin A: 833 IU

    Vitamin C: 13,7 mg

    Vitamin E: 0,54 mg

    Vitamin B1: 0,037 mg

    Vitamin B2: 0,019 mg

    Vitamin B3: 0,594 mg

    Vitamin B4: 6,7 mg

    Vitamin B5: 0,089 mg

    Vitamin B6: 0,08 mg

    Natrijum: 5 mg

    Kalijum: 237 mg

    Kalcijum: 10 mg

    Gvožđe: 0,3 mg

    Magnezijum: 11 mg

    Mangan: 0,15 mg

    Fosfor: 24 mg

    Cink: 0,17 mg

     442
  • Zbog čega je celer važan u ishrani?

    Zbog čega je celer važan u ishrani?

    Bogat je vodom i elektrolitima koji su od vitalnog značaja za hidrataciju i pravilno funkcionisanje brojnih ćelija.

    Sadrži kalijum, magnezijum, natrijum i gvožđe. Neutrališe efekte kiselih namirnica kao što su meso i mlečni proizvodi i visoko prerađena hrana.

    Hlorofil u celeru pomaže regeneraciji krvi i ima antitumorska, antiinflamatorna i antioksidativna svojstva.

    Visok nivo rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana reguliše nivo šećera u krvi.

    Eleminiše toksine i nagomilanu vodu u organizmu.

    Sadrži veliku količinu vitamina A.

    Smanjuje "loš" holesterol.

    Bogat je vitaminom K, koji je važan za zgrušavanje krvi, izgradnju jakih kostiju i dobro zdravlje srca.

    Zbog visokoh nivoa vitamina C, redovnim konzumiranjem celera možete smanjiti rizik od prehlada i raznih drugih bolesti.

    Štiti nervne ćelije i omogućava normalno funkcionisanje nervnog sistema i mozga.

     497
  • Kako tretirati ujed krpelja?

    Kako tretirati ujed krpelja?

    Najpre kožu isperite toplom vodom I anti-bakterijskim sapunom.

    Ne upotrebljavajte zapaljive materijale (poput kerozina ili petroleja) za tretiranje rana.

    Utrljajte luk na mesto ugriza. Moćna antioksidativna svojstva utiču na brži oporavak.

    Jabukovo sirće razblaženo u malo vode može smanjiti nastalu iritaciju.

     236
Nikad nisam volela boraniju, i naverovatnije je i dalje neći voleti, ali moram da priznam da mi je ova salata prijala.
6932
Salata od praziluka je dobra u svako doba godine, ali posebno osvežavajuća preko leta.
26944
Salata od cvekle pored toga što je mnogo zdrava i ukusna, njena boja i izgled mogu uveliko da ulepšaju vašu trpezu.
5584
Volim da ih grickam u bilo koje doba dana, za doručak, večeru, kao užinu. A najviše ih volim kada su malo više zapečeni.
5413
Svež punjeni paradajz sa salatom od tunjevine je idelan za predjelo ili čak kao glavno jelo za vreme toplih letnjih večeri.
13946
Čorba od mladih kopriva je izuzetno ukusna i zdrava.
21830
Strana 1236 od 1247