• Pet najzdravijih začinskih biljaka

    Pet najzdravijih začinskih biljaka

    Iako nauka nije bez sumnje dokazala da sami začini mogu da izleče neku bolest, postoje dokazi da začini pozitivno deluju na ljudsko zdravlje i da se redovnom upotrebom začinskih biljaka mogu olakšati određene hronične zdravstvene tegobe. Osim toga, korišćenje začinskih biljaka znači i manju upotrebu šećera, soli i zasićenih kiselina u pripremanju hrane.

    Žalfija

    Čaj od žalfije pozitivno deluje na stomačne tegobe i na upalu grla, a istraživanje koje je trenutno u toku pokazuje da ova biljka pomaže i kod ranih simptoma Alchajmerove bolesti. Osim toga, istraživanja su pokazala da su studenti koji su pili kapsule od ekstrakta žalfije imali bolje rezultate na testovima pamćenja.

    Ruzmarin

    Ova biljka se često koristi u marinadama, a takva upotreba ima i naučnu potporu – kiselina iz ruzmarina i njegovi antioksidansi sprečavaju kvarenje mesa i bore se protiv bakterija. Ruzmarin takođe pozitivno utiče na pamćenje i budnost.

    Indijski šafran

    Pasta od ove biljke se u Indiji maže na rane, jer pospešuje zarastanje, a čaj od indijskog šafrana smiruje grlo i respiratorne probleme. Ova začinska biljka takođe ublažava bolove prouzrokovane artritisom. Nedavne studije sugerišu da je moguće da indijski šafran može da uspori rast ćelija raka (posebno debelog creva, prostate i dojke).

    Đumbir

    Đumbir se tradicionalno koristi za umirivanje stomaka i ublažavanje simptoma prehlade, a veoma je efektivna i kod bolova u mišićima. Ekstrakt đumbira pomaže kod mučnine, posebno one izazvane trudnoćom, dok nema toliko uspeha kada je u pitanju mučnina izazvana vožnjom.

    Cimet

    Blagotvorna svojstva cimeta poznata su još od antičkog doba. Rimljani i Grci koristili su ovaj začin za regulisanje probave i apetita. Postoje tvrdnje da dodavanje jedne kašičice cimeta jelu poboljšava stanje pacijenata koji boluju od dijabetesa, jer pomaže u kontrolisanju nivoa šećera u krvi.


     1403
  • Čaj od komorača i njegova vekovna primena

    Čaj od komorača i njegova vekovna primena

    Ova popularna vrsta čaja pomaže u ublažavanju mišićnih grčeva, poboljšava varenje i utiče na sindrom iritabilnog creva, sprečava dijareju, nadimanje i stomačne grčeve. Smanjuje krvni pritisak a i idealan je saveznik ukoliko želite da smanjite telesnu težinu, zaštitite respiratorni sistem, izbalansirate nivo hormona ili podstaknete libido.

    Zahvaljujući visokoj koncentraciji minerala, vitamina, fitonutrienata – čaj od komorača ima antioksidativne, antibakterijske i antiinflamatorne osobine. Koristi se i kao ukusni začinski dodatak supama i biljnim jelima.

    Ova otporna višegodišnja biljka najčešće se sreće u regionu Mediterana, a popularna je njena upotreba u tradicionalnoj medicini Kine, Indije i Bliskog istoka.

    Čaj prvenstveno deluje kao relaksant i pomaže u ublažavanju grčeva. Jača imuni sistem usled moćnih antibakterijskih, antiseptičnih i antifungalnih efekata. Deluje kao diuretik i utiče na uklanjanje viška toksina iz krvi i bubrega.

     204
  • Energetske i hranljive vrednosti: kivi

    Energetske i hranljive vrednosti: kivi

    Kivi vodi poreklo iz Kine, odakle su ga misionari početkom 20. veka odneli na Novi Zeland, zatim se proširio na čitavu planetu. Riznica je vitamina i ne bi trebalo zaboraviti činjenicu da sadrži više vitamina C od pomorandže. Jača imuni sistem, štiti od brojnih upala i infekcija, reguliše stres, povoljno utiče na rad organa za varenje kao i na zdravlje očiju.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 61 kcal

    Ugljeni hidrati: 14,66 g

    Proteini: 1g

    Masti: 0,52 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 3 g

    Niacin: 0,34 mg

    Vitamin A: 87 IU

    Vitamin C: 92,7 mg

    Vitamin K: 40,3 µg

    Natrijum: 3 mg

    Kalijum: 312 mg

    Kalcijum: 34 mg

    Gvožđe: 0,31 mg

    Magnezijum: 17 mg

    Cink: 0,14 mg

     593
  • Uticaj vode na apetit

    Uticaj vode na apetit

    Ukoliko želite da utičete na smanjenje apetita, ključ može biti u navici da popijete čašu hladne vode pre svakog obroka.

    Prema studiji iz 2010. godine, ukoliko popijete dve čaše vode pre svakog jela možete smanjiti uštedeti 180 kalorija dnevno. Međutim, navodi se da ovaj trik nije efikasan kod osoba od 21 do 35 godina starosti razlog je u sporijem pražnjenju želuca kao i promenama u osećaju gladi i sitosti koji dolaze sa godinama.

    Hladna voda je uvek efikasnija kada je u pitanju hidratacija jer apsorbuje brže od sobne temperature vode. Prema istraživanju naučnika sa Univerziteta u Kembridžu litar vode pomaže vam da sagorite između 50 i 75 kalorija.

     401
  • Pet zanimljivosti o nektarinama

    Pet zanimljivosti o nektarinama

    Nektarine su se nekada zvale "ćelave breskve" zbog glatke teksture.

    Nektarine nisu nastale ukrštanjem šljive i breskve, one u stvari i jesu jedna vrsta breskve.

    U proseku, jedna nektarina sadrži oko 60 kalorija i 1,5 grama vlakana.

    Dobar su izvor vitamina C i A, kao i kalijuma.

    Njihova boja može da varira od bledo bele do narandžaste. Nije nužna razlika između boje i ukusa.

     421
Od ribljih konzervi jedino volim da konzumiram tunjevinu. I obožavam da je koristim kad god stignem i gde god stignem :) Evo jednog odličnog recepta za pljeskavice od tune.
22214
Vojvotkin krompir je veoma dobra ideja za zabave i prilike kada se služi švedski sto. Jednostavno jelo a preukusno.
7952
Kada je moja mama prvi put napravila tortu od šargarepe nisam baš bila ubeđena da će mi se dopasti. Ali sam pogrešila. Šargarepa u kombinaciji sa cimetom je pravi pogodak.
27801
Evo ukusne ideje za ručak. Sočivo se je veoma ukusno ako se doda malo više belog luka tako da nemojte da se brinete zbog količine.
26102
Moju prvu savijaču sam napravila po ovom receptu. Obzirom da je ispala dobra zašto kvariti i pokušavati sa drugim receptima.
14160
Polako kreće sezona slava i postova. Nikada nisam postila ali mi je oduvek predstavljalo problem da smislim šta da spremim gostima koji možda poste. I evo jedne odlične ideje.
18760
Strana 1199 od 1238