• Hrana za bolje varenje

    Hrana za bolje varenje

    Jagode

    Dodatan razlog da jagode uvrstite u redovan desert je njihovo bogatstvo vlaknima koja pomažu boljem varenju. Navalite!

    Kokice

    Postoji samo jedan uslov - bez ulja i soli. Kokice sadrže oko jedan gram vlakana po porciji i uz malu količinu kalorija - nemate o čemu da brinete.

    Jogurt

    Dok većina stručnjaka tvrdi da mleko i mlečni proizvodi mogu uticati na osećaj nadutosti, postoji jedan izuzetak: jogurt. Bakterije u jogurtu utiču kao probiotik, pa je važanu ishrani ukoliko imate problema sa probavom.

    Brokoli

    Bogat je vlaknima koja utiču na bolje varenje i reguliše rad creva.

    Voda

    Verovatno najvažnija na listi. Hidriranost organizma je veoma važna i za varenje jednako koliko i za sprečavanje razvoja pojedinih bolesti. Voda je neophodna organizmu posebno zarad izbacivanja brojnih toksina.

     597
  • Alkalnom ishranom do zdravlja

    Alkalnom ishranom do zdravlja

    Prekomerna kiselost organizma može biti štetna za zdravlje. Prvi simptomi su umor, malaksalost, podložnost prehladama i infekcijama, loša probava i nadutost stomaka, grčevi, bolni mišići... Za sve navedeno je odgovorna kisela hrana. Alkalna hrana može da uspostavi ph ravnotežu organizma ukoliko je dnevni unos u optimalnoj srazmeri od 75 odsto sirove I 25 odsto kuvane hrane. Redovnim unosom suvog voća i zelenog povrća možete uspostaviti balans. Alkalna ishrana podrazumeva i konzumiranje kafe i pojedine vrste alkohola, najviše crnog vina.

     412
  • Pravilno čišćenje granitne radne površine u kuhinji

    Pravilno čišćenje granitne radne površine u kuhinji

    Iako je manje porozan od mermera, teži je za održavanje. Nemojte koristiti gruba abrazivna sredstva za čišćenje. Sirće, limun, sodu bikarbonu ili bilo kakva kisela sredstva za čišćenje bi trebalo izbegavati jer oštećuju granit. Poželjno je koristiti dezinfikaciona sredstva u rastvoru vode, u odnosu 50 na prema 50. Nakon toga je neophodno isprati vodom i prebrisati mikrofiber krpom. Takođe, izbegavajte sredstva za čišćenje koja su na bazi amonijaka.

     244
  • Zašto treba jesti breskve?

    Zašto treba jesti breskve?

    Idealna letnja voćka, breskva, ne sadrži masti, ima malo kalorija i sadrži veliki broj hranljivih materija.
    Jedna velika breskva ima svega 68 kalorija, a prirodno je veoma slatka, tako da je idealna za dijete. Ako je ubacite u jogurt, žitarice ili meki sir, uživaćete u pravom letnjem ukusu, bez mnogo kalorija i industrijskog šećera.

    Breskve sadrže 10 vitamina, a najviše vitamina A i C. Potom slede vitamini E (antioksidant) i K (važan za zgrušavanje krvi). Ovo voće je takođe izvor tiamina, riboflavina, niacina i folne kiseline.

    Kalijum je takođe veoma zastupljen u ovom voću, a važan je jer održava zdrav krvni pritisak, poboljšava jačinu kostiju i usporava stvaranje kamena u bubregu. Osim kalijuma, breskve sadrže i magnezijum, fosfor, cink, mangan, gvožđe i kalcijum.

    Osim vitamina i minerala, breskve sadrže i antioksidante, koji se bore protiv slobodnih radikala u telu, kako bi usporili starenje ćelija i pojavu hroničnih bolesti.

    I najzad, jedna velika breskva sadrži 17 grama ugljenih hidrata, od čega 3 grama dolazi od vlakana. Vlakna su najvažnija supstanca za zdravu probavu, a imaju značajnu ulogu i u regulisanju holesterola, čime smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti.

     880
  • Šta uzrokuje redovna konzumacija Koka Kole?

    Šta uzrokuje redovna konzumacija Koka Kole?

    Karijes je zagarantovan usled velike količine šećera i visoke kiselosti. Niska pH vrednost gaziranih pića, generalno, dovodi do erozije gleđi.

    Još jedna od brojnih pojava je smanjena koštana gustina posebno kod dece, usled visokog sadržaja kofeina. Povećava i izlučivanje kalcijuma putem urina, što je potencijalna opasnost za pojavu osteoporoze.

    Povećava rizik od gojaznosti, srčanog udara, pa čak i utiče na povećanje holesterola.

    Takođe, povišen je rizik od razvoja dijabetesa tip 2, posebno kod žena.

    Može dovesti do razvoja hroničnih kardiovaskularnih bolesti, kao i do poremećaja sna, anksioznosti, umora i razdražljivosti.

     351
Juče sam ostala bez ručka pa sam bila primorana da spremim nešto od onoga što mi se nalazi u frižideru. Izbor nije bio veliki ali je zato bilo veoma ukusno!
30550
Kisela čorba od mlade boranije se lako i brzo priprema a veoma je ukusna i osvežavajuća.
14531
Brzi kolač od višanja volimo svi da jedemo, postoje mnoge varijante, a evo i jedne sa slatkom pavlakom i jogurtom.
34407
Mohito ili po naški sok od nane je veoma osvežavajući i ukusan napitak! Možete ga pripremiti veoma brzo i lako, a popiti još brže i lakše! Ovo je varijanta bez…
21396
U skoro svakom američkom filmu gledam kako spremaju neke pite od tankog prhkog testa pune fila i dugo se već kanim da napravim jednu. I konačno je došao taj dan.…
10583
Pogačice od krompira su veoma ukusne i lako se pripremaju. Napunite ih nadevom koji vam odgovara i oduševićete ukućane i goste.
23234
Strana 1194 od 1211