• Pšenica

    Pšenica

    Pšenica je na listi ukupne proizvodnje prinosa odmah na drugom mestu nakon kukuruza. Ona je najvažnija žitarica u ljudskoj prehrani. Koristi se za prozivodnju brašna koje dalje koristimo za hleb, kolače, testenine... Takođe pšenica je značajna i u izradi alkoholnih napitaka kao što su pivo i vodka. Prilikom izrade brašna ljuska žita se izdvaja i koristi se u prehrani a naziva se mekinja. Mekinje su bogate mineralima i vitaminima a pogotovo vitaminima grupe B. Još jedan veoma bitan deo pšenice je klica. Pšenične klice predstavljaju za čovjeka izvor energije, bogate su vitaminima grupe B, vitaminom E (vitamin plodnosti) i karotenom (provitamin A). Možete ih upotrebljavati sveže u salatama, ili samlevene u supama, povrću, sa mlečnim proizvodima.

    Kako da napravite klice? Uzmite manju šoljicu oprane i probrane pšenice i istresite je u teglu od oko dve litre. Posudu do pola prelijte običnom vodom. Otvor prekrijte čistom pamučnom krpom, najbolje gazom, i ostavite na mračnom na sobnoj temperaturi. Sutradan teglu promučkajte, procedite vodu kroz gazu, dodajte čistu vodu, ponovo promućkajte i procedite. Semenke istresite na ravni tanjir i ravnomerno ih rasporedite. Nekoliko puta dnevno poprskajte zrna vodom i pokrijte vlažnom krpom. Trećeg, zadnjeg dana ukoliko imate mogućnosti tanjir izložite suncu kako bi klice dobile zelenu boju. Do tada klice će narasti oko 1-1,5 cm i tada možete da ih koristite. Čuvajte ih u frižideru par dana.


     30025
  • Cvekla - prirodni multivitamin

    Cvekla - prirodni multivitamin

    Najstariji pokazatelj kultivacije cvekle datira još pre oko 4.000 godina u regionu Mediterana. Odatle je verovatno transportovana u Vavilon, a do 9. veka naše ere dospela je i do kineske kulture i kuhinje. Korišćena je kao afrodizijak hiljadama godina.

    Ako imamo u vidu njenu hranljivu vrednost, neosporna je činjenica da je cvekla izvor vitamina, minerala i brojnih organskih jedinjenja, vlakana... Sadrži vrlo malo kalorija, ne sadrži holesterol, ali ima najviše šećera od sveg povrća.

    Koristi se i kao jedan od sastojaka za salate, supe, turšije i kao prirodno sredstvo za bojenje. Iako je dostupna tokom cele godine i dalje se smatra sezonskim povrćem.

    Sprečava simptome astme i raka pluća. Stimuliše aktivnost belih krvnih zrnaca što je glavna linija odbrane organizma od stranih tela, poput virusa bakterija, gljivica...

    Utiče na zdravlje srca zbog prisustva kalijuma u velikoj meri. Opušta krvne sudove i snižava krvni pritisak u celom telu. Sprečava formiranje krvnih ugrušaka koji dovode do srčanih udara.

    Pomaže telu da se očisti od štetnih hemikalija.

    Potvrđena je i njena lekovitost u slučajevima demineralizacije kostiju i zuba. Prisustvo joda čini je dragocenim lekom protiv ateroskleroze i procesa starenja.

    Sok od cvekle ima posebnu vrednost, jer je takođe delotvoran kod mnogih bolesti. Krepi i jača ceo organizam i deluje povoljno na njegov metabolizam. Najbolje je da se pije u kombinaciji sa medom, po pola čaše tri puta na dan.

     706
  • Vegucated

    Vegucated

    "Vegucated" je američki dokumentarni film koji promoviše dobrobiti vegetarijanizma, generalno ishrane koja se bazira na voću, povrću i žitaricama od celog zrna i takođe istražuje sve izazove sa kojima se susreću pojedinci koji odluče da postanu vegetarijanci.

    Radnja filma dešava se u Njujorku, gde su tri strastvena ljubitelja mesa i sira primorana da tokom perioda od šest nedelja kompletno izbace upravo mesne i mlečne proizvode iz svoje ishrane. U filmu takođe gostuju i poznati aktivista za prava životinja i promoter vegetarijanizma Hauard Liman, kao i poznati oftamolog Stiven Kaufman koji daje svoje naučno viđenje ovakvog načina ishrane.

    No, pored ove zabavne priče o tri tvrdoglava ljubitelja mesa i sira, dokumentarac na sociološki način dublje istražuje šta je ono zbog čega ljudi pružaju veliki otpor prema vegetarijanizmu i zašto smo tako slepi pred činjenicom da se u mesnoj industriji mnoge životinje tretiraju na jako okrutan način.

     844
  • Pirinač

    Pirinač

    Pirinač je jednogodišnja biljka poreklom iz tropskih i suptropskih predela Afrike i jugoistočne Azije. Pirinač zahteva toplotu i zemljište potpusno zasićeno vlagom. Osnovna je namirnica Azijskim narodima ali je dosta zastupljen i u drugim delovima sveta.
    Ima veoma veliku prehrambenu vrednost. Bogat je B vitaminima (B1,B2 i B6) i mineralima ( natrujum, kalcijum, fosfor, magnezijum, gvožđe, cink, jod…)
    Sadrži 13% vode, 7% proteina, 2,2% masti, 73% ugljenih hidrata i 1,2% minerala. Zanimljiva je činjenica da spada u žitarice koje ne sadrže gluten pa ga mogu slobodno korisiti oni koji su na bezglutenskoj dijeti.

     20680
  • Prednosti braon pirinča

    Prednosti braon pirinča

    Bogat je hranljivim materijama, sadrži nizak nivo kalorija što ga čini veoma zdravim. Smeđi pirinač je takođe bogat vlaknima što smanjuje rizike od bolesti srca. Sadrži esencijalne minerale uključujući magnezijum i mangan i neka fenolna jedinjenja. Ne sadrži trans masti ili holesterol.

    Organski pirinač ima dodatne zdravstvene prednosti u odnosu na konvencijalno uzgajan koji sadrži znatno viši nivo pesticida koji oštećuju zdravlje. Osim toga, kada se tokom obrade ukloni spoljnja ljuska, pirinač gubi sadržaj vlakana.

     428
Predivna ideja za toplo predjelo. Brzo i jednostavno se priprema, a ko želi može da ga služi i kao glavno jelo ili kao prilog.
13007
Vrlo su ukusne i jeftine i mnogo se služiti kao dodatak uz meso, ili same sa zelenom salatom.
14808
Limun torta je veoma ukusna i aromatična. Ujedno lako i brzo se priprema. Probajte!
8494
Mafini sa ukusom vanile su jednostavni ali zaista preukusni. Možete ih puniti prelivom po želji ili samo ukrasiti šlagom, kako god više volite iskoristite svoju maštu.
11531
Fantastična ideja kako da zamenite raznorazne zašećerene slatkiše zdravim slatkišima. Možete koristiti bilo koju vrstu voća, ili da ih mešate po želji. Najlepše u celoj priči je to što vam…
14602
Ukusne čokoladne štanglice zapečene sa penom od belanaca. Probajte veoma je ukusno!
5991
Strana 1194 od 1250