• Osnovne karakteristike tradicionalne kenijske kuhinje

    Osnovne karakteristike tradicionalne kenijske kuhinje

    Tradicionalna kenijska kuhinja odražava različite načine života najrazličitijih grupa ove zemlje. Osnova hrana temelji se na kukuruzu, krompiru i pasulju. Meso se obično jede u unutrašnjosti, dok na obali ishrana varira. Stočari koji žive u Keniji i Tanzaniji jedu jednostavnu hranu, oslanjajući se na kozje i kravlje proizvode. Kukuruz, pasulj, krompir i salata su osnovni sastojci glavnog nacionalnog jela. U zapadnoj Keniji uglavnom se pripremaju riblje čorbe, povrće i pirinač. Voće se obično jede za dezert umesto slatkiša. Desna ruka služi za dodavanje jela, dok je korišćenje leve ruke u njihovoj kulturi neprikladno. Ratnici izbegavaju da jedu pred ženama, a deca ponekad jedu odvojeno od odraslih.

     425
  • Papaja

    Papaja

    Papaja (lat. Carica papaya) je egzotično voće nalik dinji koje potiče iz centralne Amerike i Meksika, ali se danas proizvodi u gotovo svim tropskim zemljama. Krasi je plod žućkaste i crvene nijanse koji može biti težak i do 10 kilograma. Unutra se nalaze semenke, pa je najbolje papaju baš kao i dinju preseći na pola, izvaditi semenke, iseckati mesnati deo ploda na kocke i tako sveže konzumirati. U svetu su poznate dve vrste papaje - Havajska i Meksička. No, osim što je jako ukusna i aromatična, papaja je takođe i izuzetno zdrava, najviše zbog enzima papaina, koji je odličan za lečenje želudačnih tegoba. Sadrži i dosta vitamina A, B, C, pa popravlja vid, održava zdravu kožu, čuva od infekcija, a zbog beta karotena dokazano štiti od raka pluća. Ovu ukusnu voćku je naravno najbolje jesti svežu, ali možete od nje praviti svež letnji napitak, egzotičnu salatu preko koje ćete preliti limunov sok, ali i razne soseve, poslastice i nezaobilazni sladoled. Zbog svih ovih kvaliteta, nije ni čudo što ju je Kolumbo svojevremeno nazvao "voćem anđela".

     687
  • Kako pravilno čuvati drvene varjače?

    Kako pravilno čuvati drvene varjače?

    Drvene varjače možete prati ručno – u toploj vodi sa malo deterdženta, zatim ih uvek odložite da se dobro osuše.

    Izbegavajte potapanje varjača u prljavoj vodi – najbolje je da ih operete odmah nakon korišćenja.

    S vremena na vreme, premažite varjače zagrejanim maslinovim uljem, a zatim ih ostavite na dva do tri minuta u zagrejanoj prećnici na 350 stepeni. Ovaj trik će vam pomoći da sačuvate drvo od truljenja i pucanja.

    Otkrićemo vam još jedan kuvarski trik! Svaki put kada pripremate testeninu i kada ona provri, položite varjaču preko lonca – pomaže sprečavanju vezivanja testa.

    Ukoliko na varjači nakon pranja primetite mrlje ili osetite neprijatan miris – premažite je uljem, ostavite je i preko noći. Sutradan uklonite višak neapsorbovanog ulja uz pomoć papirnog ubrusa. Varjaču isperite i spremna je za ponovno korišćenje!

     561
  • Sezona prehlada i gripa je stigla, evo nekoliko saveta...

    Sezona prehlada i gripa je stigla, evo nekoliko saveta...

    Sezona prehlada i gripa obično traje od jeseni do proleća. Epidemija može dostići svoj vrhunac u različitim periodima tokom sezone i postoji nekoliko osnovnih znakova i simptoma upozorenja, kao što su:

    - iznenadna visoka temperatura

    - bolovi u mišićima

    - glavobolja

    - bol u grlu

    - kašalj

    - curenje iz nosa

    Poželjno je izbegavati tešku i masnu hranu.

    Redovno perite ruke.

    Redonije vežbajte.

    Beli i crni luk odlični su borci protiv brojnih virusa, pa i prehlada i gripa.

    Važno je unositi dovoljno tečnosti tokom jesenjih i zimskih dana.

    Cink je neophodan za ispravno funkcionisanje imunog sistema, on pomaže u zaštiti organizam od prehlade i gripa.

    Vitamin C može skratiti vreme trajanja prehlade.

     619
  • Mineralima protiv grčeva u nogama

    Mineralima protiv grčeva u nogama

    Grčevi u mišićima mogu biti rezultat dehidracije i male količine elektrolita. Natrijum, kalijum, magnezijum i kalcijum su primarni minerali koji takođe funkcionišu kao elektroliti u vašem telu. Elektroliti terete jonske čestice koje prenose električne signale važne za održavanje normalne funkcije nerava, srca i mišića. Nedostatak elektrolita povećava rizik od bolova u nogama.

    Bol u nozi može biti lokalizovan na određenom mestu, a može i da se emituje iz jednog regiona u drugi. Grč u nozi obično dolazi iznenada, a kontrakcija može biti u rasponu od blage do teške neprijatnosti, na kraći ili duži vremenski periodu.

    Kako biste uspostavili balans kada su elektroliti u pitanju, preporučuju se namirnice bogate mineralima. Nizak nivo magnezijuma i kalcijuma može dovesti do ukočenosti, blagog peckanja, grčeva i mišićnog zamora.

    Pijte dosta tečnosti za održavanje hidratacije. Jedite sveže voće i povrće, integralne žitarice, pasulj kako biste održali ravnotežu elektrolita. U slučaju ozbiljnog bola u nozi, potražite pomoć lekara.

     593
Divan kolač za zimske dane. Služite s čajem, kafom, svojim gostima, ukućanima u posebnim prilikama, ili onda kada samo želite da ugodite drugima.
6022
Krenule su posne slave, pa evo jednog recepta za posnu tortu. Ako volite možete dodati i suvog grožđa.
6958
Vanilin biskviti se veoma lako spremaju a imaju specifičnu aromu i ukus. Možete ih služiti uz kafu, kakao, mleko, čaj...
8274
Musaku obično pripremam po maminom klasičnom receptu, ali sam kod prijateljice probala ovu varijantu sa kačkavaljem i bešamel sosom i oduševila se. Probajte nećete se pokajati!
23461
Obožavam kompot od dunja, a kako nemam vremena da ga pravim, a ni prostora da ga skladištim koristim ovu brzu varijantu u sezoni dunja.
93605
Jednostavno neodoljivo! Slatko, mirišljavo, aromatično. Prava poslastica za praznike. Prilika da se dobro zabavite sa najbližima dok ih pravite i zajednički uživate u njihovim čarima!
18046
Strana 1194 od 1230