• Ako ne pijete mleko, ovo su alternativni izvori kalcijuma

    Ako ne pijete mleko, ovo su alternativni izvori kalcijuma

    Kalcijum je jedan od najbitnijih minerala, neophodan je za pravilan razvitak kostiju i održava pravilan rad srca, nerava i mišića. Mleko jeste jedan od najčešćih izvora kalcijuma, no u današnje vreme sve veći broj ljudi odbija da pije mleko, kako zbog ukusa, tako zbog veganskog ili presnog načina ishrane. Ako i vi spadate u ovu grupu ljudi, ovo su namirnice koje će obezbediti potrebnu količinu kalcijuma u vašem organizmu.

    Tamnozeleno lisnato povrće - kelj, brokoli i španać su puni ovog esencijalnog minerala. Telo može da apsorbuje između 40 - 60% kalcijuma koji se nalazi u ovom povrću, a ostatak se apsorbuje ako ga kombinujemo sa hranom koja je bogata magnezijumom - tada koristimo pun potencijal oba minerala.

    Bademi - samo 100 grama badema zadovoljava čak četvrtinu dnevne potrebe za ovim mineralom, a zna se da su bademi i puni proteina, vitamina E i magnezijuma pa su zdrava alternativa ne samo mlku, već i svim drugim nezdravim grickalicama.

    Tofu sir - u sto grama tofu sira se nalazi čak 350 miligrama kalcijuma. Tofu je odličan za vegane i vegetarijance jer pored kalcijuma, sadrži i dosta proteina. Kada kupujete tofu sir, pogledajte na pakovanju da li sadrži "Calcium Sulphate" jer ovaj sastojak pruža telu dodatan izvor kalcijuma.

    Edamame zelena soja - verovatno niste ni čuli za nju, ali se može nabaviti u prodavnicama zdrave hrane. Najpopularnija je u kineskoj i japanskoj kuhinji i odličan je izvor kalcijuma. Edamame zelenu soju možete naći i smrznutu u većim supermarketima, potrebno je samo da je podgrejete i začinite - i zdrav ručak bogat kalcijumom je spreman.

    Pirinčano mleko - jeste da je skuplje od običnog mleka, ali samo čaša pirinčanog mleka sadrži čak 40% dnevne količine kalcijuma koja je potrebna za pravilan razvitak kostiju i rad nervnog sistema. Pirinčano mleko je bogato i vitaminom D, a možete ga stavljati i u kafu, jesti uz musli...

     1601
  • Zašto se kucamo čašama dok pijemo vino?

    Zašto se kucamo čašama dok pijemo vino?

    Danas je kucanje čašama tokom ispijanja vina (a i drugih pića) navika koju mehanički izvršavamo, gotovo bez razmišljanja. Jedna legenda kaže kako je ova tradicija nastala još pre mnogo vekova, kako bi se oterali demoni. Druga kaže kako je prvobitna ideja bila da se tokom kucanja mala količina vina prelije i u susednu čašu i time izbegne potencijalno trovanje.

    Koliko god ove teorije zvučale zanimljivo - netačne su. Pravi razlog je mnogo jednostavniji. Naime, prvobitno je zdravica podrazumevala četiri čula: dodir, ukus, vid i miris. Uši i zvuk su bili izostavljeni. Ali kako se izrada vinskih čaša transformisala u pravu umetnost, ljudi su masovno počeli da cene prefinjen zvuk koji proizvodi susret dva kristala i voila - kucanje čašama je postalo deo zdravice.

    No, sa druge strane, kucanje čašama daje i neki poseban osećaj pripadanja zajednici. Ranije, partijaneri bi prosleđivali jednu jedinu čašu vina iz koje bi svi pili, i kada je na scenu stupio strah od bakterija, u modu je ušlo svima nama već poznato kucanje čašama, i iako se na ovaj način ne deli čaša, deli se pozitivna energija.

     1227
  • Ishrana u skladu sa godinama: četrdesete

    Ishrana u skladu sa godinama: četrdesete

    Ishrana u četrdesetim je od velike važnosti jer upravo u tom periodu možete sprečiti pojavu brojnih zdravstvenih problema koji su često uzrok loših navika. Morate naći vremena za bilo kakav oblik fizičke aktivnosti, posebno pred menopauzu kada nastupaju velike promene u samom metabolizmu. Nivo estrogena se smanjuje, više je masnih naslaga, hosterol raste, a kosti slabe.

    Potrebno je unositi više gvožđa i kalcijuma, izbegavajte namirnice koje sadrže velike količine šećera ili "loših" masti kako bi sprečili gojenje.

    Idealna hrana za vas:

    Limun: Izuzetno važan za detoksikaciju, "prečišćavanje" kože i organa.

    Riba: Izaberite one bogate omega-3 masnim kiselinama jer održavaju kožu hidriranom i imaju antiinflamatorno dejstvo.

    Jaja: Bogata proteinima i cinkom, pomažu organizmu da apsorbuje vitamin A.

    Bademi: Sadrže vitamin E i kalcijum, izvor su proteina i "dobrih" masti.

    Jabuke: Izvor vlakana i vitamina C.

    Izbegavajte brzu i niskomasnu hranu bogatu šećerom jer može nagomilati masti i so u organizmu i time izazvati povišeni krvni pritisak. Takođe, izbegavajte kofein, a umesto slatkiša konzumirajte više voća.

     1565
  • Mary Berry

    Mary Berry

    Sa šezdesetogodišnjim iskustvom u kuvanju, Meri Beri se smatra nenadmašnom kada je reč o pečenju hrane. Znanje joj je prenela majka, pre same obuke na prestižnom institutu „Le Cordon Bleu" u Parizu. Brzo je utemeljena kao vodeći pisac i voditelj, a objavila je preko 70 kuvara. Njen doprinos kulinarskoj umetnosti priznala je i britanska kraljica 2012. godine dodelivši joj specijalno priznanje. Reputaciju je stekla zahvaljujući praktičnim receptima. U jednom dokumentarcu televizije „BBC2" otvoreno je govorila o svojim usponima i padovima, omiljenim receptima, kao i šta je najbolje pripremati za određene prilike.

     8879
  • Zašto su drvene varjače bolje?

    Zašto su drvene varjače bolje?

    Varjače su nezaobilazna kuhinjska pomagala svih domaćica i kuvara. Glavni kriterijumi koji utiču i na njihove funkcije su materijal i oblik. Najbolji izbor je uvek drvo bukve, javora, masline ili čak bambusa. Uvek odaberite "tvrđe" drvo jer mekše varjače mogu upiti ulje i sokove namirnica. Jedan od razloga zbog koga je drvena varjača bolji izbor - ukoliko je ostavite u toploj posudi duže vreme, ostaće hladna. Posebno su zgodne ukoliko želite da izbegnete "lepljenje" namirnica za dno. Ukoliko ih koristite za mešanje kiselih sastojaka, metalne varjače mogu uticati na ukus hrane, kao i njenu boju. Perite varjače odmah nakon upotrebe i sušite ih odmah, bez odlaganja sa ostalim posuđem. Takođe, ekstremna toplota može isušiti drvo zbog čega varjače lako pucaju. Ostaci hrane mogu da se zavuku u pukotine, tako da broj bakterija može da naraste, stoga temeljno isperite varjaču nakon svake upotrebe.

     3226
Čorba na brzinu od gotove mešavine povrća.
Kora natopljena mlekom, fil od šumskog voća i pudinga pa još i šlag odozgo - jednostavno i ukusno.
Možete koristiti mrzle jagode, ali ih pre upotrebe odledite i ostavite da se dobro ocede!
Kolač se veoma przo priprema, a ukus je fantastičan!
Osvežavajuć i ukusan napitak!
Kolač sa kokosom, kondenzovanim mlekom i čokoladnim ganašem.
Strana 1 od 1724