• Aru prah – bez glutena i proteina

    Aru prah – bez glutena i proteina

    Aru prah je bele boje, bez ukusa a koristi se najčešće za zgušnjavanje čorbi, umaka i druge hrane. Potiče od biljke pod nazivom „arrowroot“ jer se nekada koristila za lečenje rana od otrovnih strela. Ne sadrži proteine i gluten. Otporan je na smrzavanje i na različite kisele sastojke. Idealan je za pravljenje sladoleda jer onemogućava stvaranje sitnih ledenih kristala. Trebalo bi ga kombinovati uz vodu sobne temperature jer toplota izaziva bubrenje molekula. Može se koristiti umesto kukuruznog skroba, ali vam je potrebna dupla mera.

     3290
  • Opasnost koja vreba iz police sa začinima

    Opasnost koja vreba iz police sa začinima

    Začini su neizostavni u kuhinji, a osim što čine da hrana ima bolji ukus, oni imaju i dodatne zdravstvene dobrobiti. Međutim, neki od uvoznih začina mogu negativno da utiču na zdravlje, a videćemo i kako.

    U studiji sprovedenoj na uzorku od preko 20 000 pošiljki začina, nađeno je da je skoro 7% bilo zaraženo salmonelom. Salmonela izaziva preko milion trovanja u Americi svake godine, a nekoliko stotina ljudi umre svake godine kao posledica trovanja salmonelom. Najosetljiviji su stariji i deca. U ovoj studiji utvrđeno je da su najčešće zaraženi origano i bosiljak, kao i susam, kari i kim. Zemlje iz kojih potiče najveći broj zaraženih pošiljki, prema ovom istraživanju, su Meksiko i Indija.

    Ako mislite da je rešenje u kupovanju neuvezenih začina, to nije slučaj. Veliki broj začina raste samo na nekoliko mesta u svetu, tako da se mora uvoziti. Najbolje rešenje je da začine dodajete u kuvana jela, jer se veliki deo patogena ubija visokom temperaturom.

     2315
  • Doručak i greške koje pravimo

    Doručak i greške koje pravimo

    Doručak je najvažniji obrok dana. Bez njega, telo ne može pravilno da funkcioniše. Ukoliko provedete i do nekoliko sati bez doručka – stići će vas umor ili loše raspoloženje. Izbegavanje doručka je najveća greška koju mnogi prave. Ova loša navika može dovesti do gastrointestinalnih problema kao što su čirevi, gastritis ili kiselost. Veoma je važno da unosite dovoljnu dozu proteina. Dobar izbor su uvek žitarice i mleko ili tost hleb na bazi pšenice. Uz avokado ili par jaja, unećete dovoljnu količinu proteina. Osećaj gladi javiće se vrlo brzo ukoliko unosite previše šećera jer se brzo digestira. Bitno je uključiti najmanje pet grama vlakana i unos šećera svesti na minimum. Unesite najmanje 300 ili 400 kalorija, složene ugljene hidrate, zdrave masti... Što više odlažete doručak, to je veći problem po vas! Ne zaboravite da vam ovaj obrok može obezbediti energiju za ceo dan!

     926
  • Sirak – peta najvažnija žitarica sveta

    Sirak – peta najvažnija žitarica sveta

    Sirak je rod brojnih biljnih vrsta iz porodice trava. Potiče iz tropskih i suptropskih regija širom sveta. Iako postoji više od 30 različitih vrsta, samo jedan se koristi u ishrani. Koristi se i u proizvodnji alkoholnih pića i biogoriva. Smatra se petom najvažnijom žitaricom. Bogat je esencijalnim hranljivim materijama. Izuzetno je visok nivo niacina, riboflavina, tiamina, magnezijuma, gvožđa, kalcijuma, fosfora, kalijuma i gotovo pola preporučenog dnevnog unosa proteina. Utiče na zdravlje kostiju i sprečava pojavu osteoporoze i artritisa. Prisustvo vlakana je od velikog značaja za zdravlje srca i digestivnog trakta.

     656
  • Perece ili čips - šta je hranljivije?

    Perece ili čips - šta je hranljivije?

    Čips i perece su grickalice za koje se često odlučujemo, ali kad razmislimo o njihovoj nutritivnoj vrednosti, šta je bolja opcija? Logičan odgovor bio bi "ono što ima bolji ukus", ali ako gledamo kroz prizmu hranljivosti, vreme je da vidimo šta je bolja opcija za naše telo.

    Jedna porcija čipsa (30 grama) sadrži 150 kalorija, 10 grama masti (od čega 3 grama zasićenih masti) i 10 mg natrijuma. Ista količina pereca sadrži 110 kalorija, 1 gram masti i 500 mg natrijuma. Na prvi pogled, perece su ubedljivo bolji izbor. Međutim, nije sve tako jednostavno.

    Dobra grickalica treba da sadrži proteine, masti i vlakna kako bi vas zasitila. Perece ne sadrže gotovo ništa od ta tri nutrijenta. Bićete gladni čim završite kesicu pereca, plus, 500 mg soli je gotovo četvrtina maksimalnog preporučenog dnevnog unosa soli. Čips, sa druge strane, ima mnogo više masti, a i napravljen je od krompira, koji je veoma hranljiva biljka. U poređenju sa perecama, koje se prave od rafinisanog belog brašna i gotovo da su lišene svih hranljivih sastojaka, čips sadrži bar malo vitamina C i veliku dozu kalijuma.

    Da li bismo preporučili čips kao hranu koju treba jesti? Ne! Ali, ako je izbor onoga što ćete grickati dok gledate film ili utakmicu sveden na perece ili čips, sada znate šta vam je činiti.

     1290
Veoma ukusna poslastica. Probajte, prijatno!
U narodu poznat i kao "krompir u kaputu". Količinu krompira prilagodite svojim potrebama. Vruć krompir možete poslužiti uz neki umak. Prijatno!
Naprave se lako.
Slatki i ukusni i hrskavi.
Za večeru ili ručak.
Strana 1 od 1383