• Namirnice koje izazivaju nadutost

    Namirnice koje izazivaju nadutost

    Postoji mnoštvo namirnica koje ne prijaju stomaku i izazivaju neprijatne pojave poput nadutosti. U ovom tekstu videćete kojih 5 vrsta imaju najveći uticaj na ovu probavnu smetnju.

    Pšenica - način na koji se pšenica danas obrađuje izaziva stomačne probleme. Hlebu se dodaju supstance koje pomažu pri fermentaciji i roku trajanja, ali ljudi su sve osetljiviji na te aditive, a jedan od simptoma je i nadutost. Najpoznatija supstanca, na koju je sve više ljudi alergično je gluten. On je često okidač digestivnih problema.

    Mlečni proizvodi - mleko, sir, puter, čak i sladoled mogu izazvati nadutost kod osetljivijih ljudi. Jogurt, sa druge strane, pomaže da se ovaj problem ublaži, zbog bakterija koje se lakše vare. Intoleranciju na mlečne proizvode izaziva ili kazein (mlečni protein) ili laktoza (mlečni šećer).

    Vlakna - ovaj izuzetno važan sastojak zdrave ishrane, iako pomaže u održavanju redovne stolice i pravilnog varenja, može biti uzrok nadutosti. Vlakna usporavaju prolazak hrane kroz debelo crevo, zbog čega se duže osećamo sitim i sporije se oslobađa šećer u krvi. Dok bakterije u crevima razgrađuju vlakna, oslobađa se gas koji izaziva problem sa varenjem. Neke vrste vlakana se lakše vare (ona koja potiču iz jabuka, ovsa i šargarepe), dok su ona iz žitarica teža, tako da treba da eksperimentišete sa ishranom i vidite šta vam više odgovara.

    Beli i crni luk - uprkos svojoj izuzetnoj hranljivoj vesti, luk sadrži visok postotak sumpora koji iritira creva i dovodi do nadutosti.

    Pasulj - ovaj odličan izvor proteina i vlakana izaziva nadutost ne samo zbog tih vlakana, već i zbog lecitina koji se teško vari.

     1856
  • Šta treba znati o natrijumu

    Šta treba znati o natrijumu

    Natrijum ima veoma važnu ulogu u organizmu. Iako se ne zna zasigurno, procena je da je telu potrebno do 500 mg natrijuma dnevno da bi normalno funkcionisalo. So nam je potrebna za transmisiju nervnih impulsa, prenošenje hranljivih materija po organizmu i za kontrakciju mišića, uključujući i srce. Međutim, kada je nivo natrijuma previsok, bubrezi otpuštaju višak vode, povećavajući tako količinu krvi i krvni pritisak. Zbog toga srce sve teže funkcioniše, krvni sudovi su pod sve većim pritiskom, a osoba je u opasnosti od srčanog i moždanog udara.

    Preporučene dnevne doze natrijuma su: 1200 mg za starije osobe i 2300 mg za zdrave odrasle, dok prosečan Amerikanac dnevno unese oko 4000 mg.

    Iako se termini natrijum i so koriste kao sinonimi, to nije slučaj, jer je kuhinjska so natrijum hlorid, što znači da u svom sastavu sadrži 40% natrijuma i 60% hlora.
    Većina dnevnog unosa soli ipak ne dolazi direktno iz slanika, već posredno, putem industrijski obrađene hrane. Čak 75% od dnevnog unosa dešava se ovako. Zato je najsigurniji način da pazite na unos natrijuma to da jedete što više svežih, neobrađenih namirnica.

     1663
  • Prednosti lubenice za muškarce

    Prednosti lubenice za muškarce

    Lubenica je odličan izvor kalijuma, vitamina C i A, a sadrži i visoku koncentraciju beta-karotena. Unutrašnjost lubenice većinom čini voda (oko 92 odsto), preostalih 8 odsto ima najveću koncentraciju likopena. Likopen čuva zdravlje kože i srca. Kora lubenice sadrži visok nivo fito-nutritijenta koji se zove citrulin. On opušta krvne sudove i povećava protok krvi. Nedavnim istraživanjem na Univerzitetu Ilinois u Čikagu utvrđeno je da lubenica povoljno utiče na zdravlje prostate.

     700
  • Veganstvo - na šta obratiti pažnju prilikom prelaska na ovaj način ishrane

    Veganstvo - na šta obratiti pažnju prilikom prelaska na ovaj način ishrane

    Veganstvo je prešlo veliki put od svojih skromnih početaka i sada je izbor brojnih poznatih osoba koje su odlučile da iz svoje ishrane izbace sve namirnice životinjskog porekla.

    Međutim, pre nego što i vi odlučite da se odreknete svih životinjskih proizvoda u svojoj ishrani, pogledajte nekoliko stvari koje vam mogu pomoći u odluci:

    Vaši prijatelji i rodbina će imati mnoštvo pitanja
    Ljudi su veoma osetljivi kada je ishrana u pitanju, posebno kada u pitanje dovodite nešto u šta ceo svoj život veruju. Najbolji način da sprečite bilo kakav konflikt jeste da naglasite da to činite zbog sebe i ličnih razloga i da vam to prija.

    Trebaće vam suplementi vitamina B12
    Ovaj vitamin prirodno dobijamo isključivo iz životinjskih namirnica tako da ćete morati da svoju ishranu obogatite suplementima vitamina B12. Ovaj vitamin održava nervne i krvne ćelije zdravima a njegov manjak može dovesti do umora, zatvora, gubitka apetita, nervnih problema i depresije. Kako biste saznali koliko ovog vitamina morate da uzimate najbolje bi bilo da se konsultujete sa doktorom.

    Trebaće vam verovatno i suplementi gvožđa
    Gvožđe dobijamo iz životinjskih namirnica i ono se lako apsorbuje. Sa druge strane, veganska ishrana sadrži gvožđe koje se teže apsorbuje tako da čete morati da unosite više gvožđa. Dobri izvori gvožđa su suncokretove semenke, suvo grožđe i tamno, lisnato povrće. Namirnice bogate vitaminom C mogu pomoći apsorpciji gvožđa (crvene paprike, citrusi i brokoli).

    Moraćete da pronađete nove izvore proteina
    Svaki obrok bi morao da sadrži i proteine. Oni pomažu rast ćelija i njihovo popravljanje. Najbolji izvori proteina su prirodna soja, sočivo, mahunarke i kvinoa.

    Ne bi trebalo da zamenjujete životinjske proizvode lošom hranom
    Menjanje mesa za hleb, pastu i druge procesuirane namirnice vam neće pomoći. Nije dobro menjati životinjske proizvode koji sadrže proteine, vitamine i minerale za brzu hranu koja poseduje malo hranjivih vrednosti i mnogo kalorija. Rezultat ovoga može biti povećana glad, gojaznost i loše raspoloženje.

     Ne preterujte sa proizvodima od soje
    Kritičara naglašavaju mane soje dok njeni pobornici ukazuju samo na prednosti. Iako naučnici i dalje diskutuju o efektima soje na rak i zdravlje srca, jedna stvar je sigurna – konzumiranje previše „mesa od soje" je verovatno lošije od konzumiranje loših životinjskih proizvoda. Zamene za meso su vrlo često industrijski procesuirane i prepune natrijuma i hemikalija tako da je potrebno čitati etikete na proizvodima jako pažljivo. Najzdraviji izbor su soja, tofu, miso i sojino mleko.

    Prelazak na novi način ishrane ne mora da bude trenutan
    Nećete se jedno jutro probuditi kao vegan. Za to je potrebno dosta vremena i truda. Počnite da polako u vašu ishranu ubacujete više namirnica biljnog porekla dok u isto vreme izbacujete životinjske proizvode. Pravljenje postepenih promena će vam takođe pomoći da pratite i vaše zdravstveno stanje i raspoloženje.

    Možda ćete se osećati srećnije
    U poređenju sa veganskom ishranom, osobe koje konzumiraju meso unose i posebnu kiselinu koja može dovesti do neuroloških promena koje kvare raspoloženje.

    Biljke mogu da pokriju potreban unos kalcijuma
    Odraslim osobama se preporučuje minimum 1.000 miligrama kalcijuma dnevno, ali pojedina istraživanja pokazuju da vegani mogu da prođu i sa manjim količinama. Vegani koji su konzumirali barem 525 miligrama kalcijuma nisu imali veći rizik od lomova kostiju. Ključ je u konzumiranju namirnica koje su prirodno bogate kalcijumom kao što su kelj, bademi i smokve.

    Izvor: B92.net (Huffington Post)

     11806
  • Sirov med za bolji san?

    Sirov med za bolji san?

    Korišćenje sirovog meda za poboljšanje sna mnogima može zvučati smešno. Ipak, dajte mu šansu i uvereni smo da ćete osetiti rezultate.

    Metod je jednostavan. Oko 30 minuta pred spavanje, konzumirajte jednu kašičicu sirovog meda. Postupak ponavljajte narednih nedelju dana. Ukoliko ne osetite promenu u kvalitetu sna, povećajte dozu na dve kašičice. Metod je uspešan ukoliko izbegavate namirnice bogate ugljenim hidratima, posebno kada je večera u pitanju. Poslednji obrok trebalo bi da bude bogat proteinima i zdravim mastima.

    Pored poboljšanog kvaliteta sna, ojačaćete imunitet i povećati nivo energije uz samo jednu kašičicu sirovog meda pred spavanje.

    Naš predlog su Happy Honey proizvodi - jer nećete moći da im odolite. Posetite Happy Honey i poručite online omiljeni ukus.

    Happy Honey sirov med Oklagija baner

     478
Prelak kolač bez pečenja.
Jednostavno zdravo... osvežavajuće.
Super brza voćna tortica.
Lagan i ukusan ručak.
Strana 1 od 1267