• Kako temperatura pijaće vode utiče na zdravlje?

    Kako temperatura pijaće vode utiče na zdravlje?

    Hladna voda ili pak topla? Dobra vest je da u većini slučajeva nema bitne razlike u njihovom delovanju na vaše telo. Postoje neke situacije u kojima ledena voda može biti nešto korisnija u odnosu na toplu. Glavni prioritet – pijte dovoljne količine vode svakog dana.

    Kada vežbate ili ste uključeni u bilo kakav oblik intezivne fizičke aktivnosti, vaša telesna temperatura raste, a hladna voda je vraća u normalu. Pored toga, hladna voda se brzo apsorbuje što pomaže da se brže rehidrirate. Toplija voda ipak neće nadražiti vaše zube. Dakle, razlike su neznatne, a hidriranost je najvažnija.

     388
  • 5 zdravih namirnica bogatih zdravim mastima

    5 zdravih namirnica bogatih zdravim mastima

    Avokado – Dok većina voća prvenstveno sadrži ugljene hidrate, avokado je pun zdravih masti! Zapravo, masti čine 77 odsto što je veća količina u odnosu na brojne namirnice životinjskog porekla. Glavna masna kiselina je oleinska koja je dominantna i u maslinovom ulju.

    Sir – Pored toga što je odličan izvor proteina, kalcijuma, vitamina B12, fosfora i selena, sadrži i moćne masne kiseline koje smanjuju rizik od pojave dijabetesa tipa 2.

    Crna čokolada – Sadrži oko 11 odsto vlakana i preko 50 odsto gvožđa, magnezijuma, bakra i mangana. Jedna je od najviše ispitivanih prehrabenih proizvoda, pa pored toga što je bogata zdravim mastima utvrđeno je i da antioksidansi u njoj imaju snažnu biološku aktivnost i mogu smanjiti krvni pritisak i “loš” holesterol.

    Jaja – Jedno jaje sadrži u proseku oko 212 mg holesterola što je 71 odsto preporučenog dnevnog unosa, a većina kalorija potiče od masti. Nove studije pokazuju da holesterol u jajima ne utiče na holesterol u krvi, bar ne kod većine ljudi. U žumancetu se nalaze gotovo svi hranljivi materijali koji su nam potrebni.

    Čia semenke – Obično se ne percipiraju kao “masna” hrana, ali oko 28 grama sadrži oko 9 grama masti. Zapravo, 80 odsto kalorija čine masti što ih čini odličnom biljnom hranom. Većinu masti čine omega 3 masne kiseline.

     408
  • Deca i povrće

    Deca i povrće

    Većina roditelja ima problem kada decu pokušaju da nahrane povrćem. Ako se susretnete sa ovim problemom, najbolje rešenje je da budete što smireniji i da nastavite da ih nudite i da im servirate povrće, kako bi vremenom počela da ga jedu.
    U nastavku slede tri činjenice koje treba imati na umu u ovoj situaciji.

    Doslednost je ključ uspeha - ubacite povrće u svaki obrok, uključujući užinu. Deca većinom ne vole nove stvari i mala je šansa da će jesti povrće ako ga viđaju samo jednom dnevno, ali ako im se servira uz svaki obrok, verovatno će ga pojesti u nekom trenutku.

    Varanje ne pomaže na duže staze - većina roditelja pokušava da podvali deci povrće zamaskirano u nešto drugo. To neće pomoći, jer momentom kada to više ne budu radili, deca neće jesti povrće, jer na njega nisu navikla, ne znaju šta je i neće da probaju. Povrće treba da bude deo svakog obroka, ali deca treba da ga prepoznaju i da ga rado jedu kasnije.

    Ukus je važan - većini dece se ne sviđa gorča komponenta u nekom povrću i to može biti razlog odbijanja. U tom slučaju, zamaskirajte taj ukus dodavanjem začina, preliva ili sira, na šta će deca pozitivno reagovati, a opet će znati šta jedu i uneće sve neophodne zdrave sastojke.

     1031
  • Pravilno pranje zelenog lisnatog povrća

    Pravilno pranje zelenog lisnatog povrća

    Prva i osnovna stvar – uverite se da je sudopera u potpunosti čista. Napunite je hladnom vodom. Potopite povrće u vodu i blago trljajte prstima preko listova. Ukoliko je voda tokom pranja postala isuviše prljava, postupak ponovite bar dva puta. Nakon toga, povrće položite na čistu krpu kako bi se što pre osušilo. Na ovaj način ćete ukloniti svu nagomilanu prljavštinu brzo i lako.

     525
  • Rejčel Rej

    Rejčel Rej

    Rachael Domenica Ray je rođena u Glens Falls, New York. Od malih nogu je u kuhinji jer su njeni roditelji bili vlasnici restorana. Ona je televizijska ličnost, kuvar i autor. Poznata kao FoodNetwork Queen. Ima 3 emisije na Food Network kanalu  "30 Minute Meals", " Rachel Ray`s Tasty Travels" i "$40 a Day".Pored toga Rejčel Rej je autor mnogih knjiga o kuvanju i osnivač magazina "Every Day with Rachel Ray".

    Svoju popularnost je stekla upravo zahvaljujući svojim receptima za pripremu hrane za manje od 30 minuta, iako mnogu svetski kritičari tvrde da njen koncept ne uključuje i samu pripremu hrane.
    U svakom slučaju Rejeva se u 2009 godini nalazila na 3 mestu najviše guglanih kuvara, odmah iza Džejmija Olivera i Gordona Remzija. A evo i njenog zvaničnog sajta gde možete pogledati njene recepte i sami doneti svoj zaključak.

    http://www.rachaelray.com/

    Mi smo za vas pripremili njen recept za pire sa zapečenim belim lukom.

     13609
Fantastična kombinacija ajvara i sira.
Najukusnije punjene tikvice ikada.
Podloga za pizzu ne mora uvek biti klasična.
Malo neobičan, ali ukusan namaz.
Hranljivo, zdravo i ukusno.
Ukus kojem ćete se stalno vraćati.
Strana 1 od 1261