• Božićne večere širom sveta

    Božićne večere širom sveta

    Od Amerike do Okeanije, svaka zemlja ima jelo koje se obično jede za Božić. U ovom tekstu videćete praznične običaje za trpezom na svim kontinentima.

    U Australiji Božić dolazi na leto, tako da nije neobično da svaka porodica pravi božični roštilj.

    Na Fidžiju se pravi piletina punjena belim lukom i začinima, kao i riba umotana u lišće od banane.

    U Ujedinjenom kraljevstvu na meniju je ćuretina, a za desert ide Božićni puding pun sušenog voća i začina, uz dodatak brendija.

    Južna Italija ima svoje običaje, koji podrazumevaju "gozbu od 7 riba", tako da su na meniju različite vrste ribe i morskih plodova.

    Francuzi uživaju u luksuznoj večeri koja se služi posle ponoći, a Francuzi se časte sočnim ostrigama, nežnim mesom od jastoga i guščijom džigericom.

    Šveđani po običaju jedu posebnu vrstu sutlijaša sa ubačenim bademom. Veruje se da će onaj ko nađe badem imati sreće u narednoj godini. 

    Na Antarktiku ćete uživati u tradicionalnoj ćuretini, uz dodatak konzerviranog povrća.

    Piknici i roštilji nisu neobični za Božić u Argentini, a glavno jelo je često teletina u ukusnom sosu od tune.

    Brazilci su takođe ljubitelji ćuretine, koju često upotpune pirinčem, svežim salatama i širokim izborom voća i brazilskih oraha.

    Za Božić u Kostariki počastićete se krmenadlama i kolenicama, uz dodatak pirinča i pasulja i svežih salata.

    Popularni Božićni slatkiš u Kanadi su "slatkiši od kokošijih kostiju". Nemojte da vas zavara to neobično ime, u pitanju su ružičasti štapići od cimeta, punjeni čokoladnim filom. 

    Na Grenlandu bi vas počastili jelu od kitove kože i masti, sličnom našoj slanini, i mesom od lokalne ptice koja je bila umotana u kožu od foke mesecima, dok se gotovo nije raspala.

    Amerikanci su ljubitelji ćuretine, a od pića časte se egnogom, slatkim kremastim pićem pravljenim od jaja, šećera i mleka, uz dodatak žestokih pića i cimeta.

    U Africi se, u zavisnosti od zemlje do zemlje služi ili jagnjetina na roštilju ili paprikaš od jagnjetine ili piletine.

    Indijci su takođe ljubitelji jagnjetine, a za desert im sleduje posebna vrsta sutlijaša.

    Na Filipinima običaj je peći prase na ražnju.

    Najneobičniji je običaj u Japanu - od '70-ih se tamo jede KFC i to se naručuje i po nekoliko meseci unapred kako bi se izbegle gužve. 

     1497
  • Kako se rešiti sinusne glavobolje?

    Kako se rešiti sinusne glavobolje?

    Izbegavajte namirnice za koje sumnjate da uzrokuju alergijske reakcije - Uobičajeni alergeni su pšenica, pojedini mlečni proizvodi, soja, rafinirani šećer koji može dovesti do upale i nagomilavanja sluzi. Proverite etikete na namirnicama koje kupujete i pratite reakcije vašeg organizma kako biste utvrdili da li ste alergični na neke od njih.

    Pijte dosta vode i izbegavajte preterani unos kofeina i šećera.

    Hladne obloge vam mogu pomoći u ublažavanju bola.

    Mentol ili čaj od nane pomažu lakšem disanju.

    Kriška limuna sa čajem od đumbira je idealna za sve vrste glavobolja, a idealno je rešenje za čišćenje nagomilane sluzi.

     709
  • Pivo na tostu? Što da ne!

    Pivo na tostu? Što da ne!

    Ako volite ukus piva, ali ne možete sebi da dozvolite da po ceo dan budete supijani, biće vam drago da čujete da jedna italijanska kompanija napravila bezalkoholni namaz koji sadrži 40% piva.

    Ovaj prilog se proizvodi od 2012, ali tek od skora se može naći na internacionalnom tržištu, gde se reklamira kao odličan dodatak siru, ili u kombinaciji sa tostom. Ima glatku, ali lepljivu strukturu, i nema ukus sličan ničemu što ste probali dosad.

    Kako biste se malo bolje upoznali sa ovim proizvodom, pogledajte video.

     1098
  • Uticaj ulja bundeve na zdravlje kose i kože

    Uticaj ulja bundeve na zdravlje kose i kože

    - Dobro je poznato da je sve voće i povrće bogato vitaminom E idealno za zdravlje kože i kose jer je u pitanju vrsta antioksidanta koji pomaže regeneraciju ćelija. Bundeva je moćan izvor ovog višestruko značajnog vitamina.

    - Ključ za optimizaciju proizvodnje kolagena je dovoljna količina vitamina C. Funkcija samog kolagena je bitna zbog elastičnosti kože.

    - Bundeva je odlično i prirodno rešenje za uklanjanje mrtvih ćelija kože iz pora i za sprečavanje pojava akni.

    - Da li znate da skoro 95 odsto bundeve čini voda? Zbog toga je i značajna za prirodnu hidrataciju kože.

    - Tamne mrlje ili fleke na licu javljaju se ukoliko mrtve ćelije kože nisu potpuno uklonjene. Bundeva može služiti kao maska za uklanjanje ovih fleka.

    - Bundeva je takođe bogata cinkom i kalijumom zbog čega je idealna za promovisanje rasta dlake.

    - Ukoliko imate problema sa suvom i oštećenom kosom, pokušajte sa uljem bundeve.

     220
  • Osam „dijetetskih" laži

    Osam „dijetetskih" laži

    1. Salate su najbolja opcija - Ne znači i da su najzdravija opcija. Mogu biti bogate mastima, posebno ukoliko dodate orase, sir ili avokado.

    2. Mahunarke goje - Samo nekoliko badema dnevno može vam pomoći u regulisanju telesne težine, pa čak i sniziti holesterol. Sadrže i mononezasićene masti koje su važne za zdravlje srca.

    3. Niskomasne namirnice su najbolji izbor - ali mogu biti bogate šećerom u odnosu na neke punomasne namirnice.

    4. Izbegavajte zeleni čaj - Zapravo, zeleni čaj smanjuje količinu masti u telu, kao i nivo holesterola. Neke studije su pokazale da može regulisati apetit.

    5. Ugljeni hidrati su preporučljivi u bilo koje doba - Istina je da ograničen unos ugljenih hidrata u večernjim satima reguliše vašu telesnu težinu.

    6. Drastično smanjite unos kalorija - Stavka koja može biti pogubna jer ponekad dovodi do naglog gubitka težine koja može biti opasna po zdravlje. Ponekad dijete vode u ekstrem koji se svodi na gladovanje što usporava metabolizam i može biti pogubno.

    7. Izbegavajte kafu - Nema potreba za eleminisanjem napitka koji može biti dobar za vas. Studije su pokazale da je kafa bogata antioksidansima, ali je konzumirajte u umerenim količinama.

    8. Banane povećavaju telesnu težinu - Šest banana jednako je parčetu pice. Banane su veoma bogate vlaknima, magnezijumom i kalijumom. Izvori su brojnih vitamina i štite imuni sistem. Voće na koje uvek možete da se oslonite ukoliko ste na dijeti.

     535
Mojih prvih 45...
Mekana je i sutradan. Stavite je u kesu i imaćete ukusnu i mekanu  pogaču i za sutrašnji ručak. Prijatno!
Voditi računa o tome da se ne nalije mnogo vode kako bi paprikaš imao umerenu gustinu. Po želji, kada paprikaš bude gotov, možete ga posuti seckanim peršunovim lišćem.
Šećer,ulje i brašno meriti čašom od jogurta.
Ukoliko želite da torta bude softanija, dodajte još malo soka od pomorandže.
Pitu služiti kao toplo ili hladno predjelo, za doručak ili večeru, uz jogurt. Prijatno
Strana 1 od 1242