• Gde naći selen?

    Gde naći selen?

    Selen je mineral kojem je glavna funkcija održavanje zdravlja ćelija. Preporučena dnevna doza je 55 mikrograma, a on pomaže u prevenciji kardiovaskularnih bolesti, raka, poremećaja u radu tiroidne žlezde i imunog sistema. Iako većina ljudi unese dovoljno selena putem ishrane, malo njih zna koja je hrana bogata selenom.

    Polovina šolje suncokretovog semena ima 37 mikrograma ovog minerala. Osim suncokreta, odličan izvor je i brazilski orah, koji u 30 grama ima 10 puta više selena od onog što vam je potrebno. Ipak, treba biti obazriv sa brazilskim orahom, jer će njegova preterana upotreba dovesti do trovanja selenom.
    Selen se može naći i u hrani životinjskog porekla - riba, piletina ili jaja su odličan izbor. Školjke, kavijar, pečurke i džigerica takođe sadrže selen, mada u nešto manjoj količini.

    Osim ovoga, izbegavajte previše obrađenu hranu i odlučite se za integralni hleb, radije nego za beli.

     1647
  • Budućnost je stigla - ova šolja zna šta pijete

    Budućnost je stigla - ova šolja zna šta pijete

    Od kada ste se jutros probudili, popili ste verovatno kafu ili čaj, vodu, a možda i sok. Želeli biste da znate koliko ste kalorija zapravo popili?

    Upoznajte Vessyl, pametnu šolju koja zna više o tome šta pijete od vas samih. Ova šolja može da odredi vrstu tečnosti (sok/voda/kafa), a čak može i da odredi da li pijete npr. Koka kolu ili Pepsi. Proizvođači objašnjavaju ovu pojavu tako što kažu da Vessyl analizira pića na molekularnom nivou.

    Ova šolja takođe ima sposobnost da izračuna koliko kalorija ima piće, kao i udeo šećera, masti, kofeina i sl. Takođe, može se povezati sa telefonom, kako biste imali preciznu evidenciju koliko ste dnevno tečnosti popili.

    Vessyl će se pojaviti na tržištu početkom sledeće godine, a trebalo bi da košta oko 200 dolara.

     1291
  • Hrana za zdravo srce

    Hrana za zdravo srce

    Avokado

    Pored toga što je izvor mononezasićenih masnih kiselina koje mogu pomoći u sprečavanju zgrušavanja krvi, avokado takođe sadrži i kalijum koji reguliše krvni pritisak. Bogatstvo magnezijumom smanjuje rizik od srčanih oboljenja, ali takođe povećava sitost pa se neretko koristi kao jedna od osnovnih namirnica u regulisanju telesne težine i održavanju srca zdravim na duže staze.

    Špargla

    Pomaže regulisanju krvnog pritiska jer je bogata vitaminom K. Poseduje dve hranljive materije koje utiču na snižavanje holesterola u krvi: rastvorljiva vlakna i materije koje regulišu apsorbovanje holesterola.

    Crna čokolada

    Stručnjaci preporučuju konzumiranje jedne table dva do tri puta nedeljno. Na ovaj način možete sprečiti aterosklerozu i uticati na zdravlje srca i krvnih sudova.

    Beli luk

    Bilo bi poželjno koristiti ga kao dodatak jelima jer poboljšava protok krvi, snižava krvni pritisak i smanjuje nivo holesterola.

    Maslinovo ulje

    Važan činilac mediteranske kuhinje takođe sadrži mononezasićene masne kiseline. Studije pokazuju da redovnom upotrebom maslinovog ulja možete smanjiti rizik od srčanih oboljenja.

     577
  • Kako jabukovo sirće utiče na detoksikaciju?

    Kako jabukovo sirće utiče na detoksikaciju?

    Ne postoji velik broj istraživanja koja potvrđuju da detoks ishrana uspešno oslobađa telo od toksina. Ali postoje ona istraživanja koja iznose argumente u prilog detoksikaciji i jačanju organizma uz pomoć jabukovog sirćeta, a to su:

    - obezbeđuje telo enzimima

    - ojačava imuni sistem

    - utiče na pH ravnotežu

    - olakšava varenje

    - povećava broj crevnih bakterija

    - utiče na zdravlje kože

    - smanjuje apetit

    - ukoliko se redovno konzumira smanjuje visok holesterol

     332
  • Šest namirnica koje prirodno izbeljuju zube

    Šest namirnica koje prirodno izbeljuju zube

    Ako se gledate u ogledalu i razmišljate šta biste mogli da uradite kako biste izbegli zubara i prirodno izbeleli zube, pogledajte ovu listu od šest namirnica koje daruju ne samo lepši osmeh, već i štite od karijesa i bolesti desni.

    Jagode - pomislili biste kako ovo voće jarke boje ustvari boji vaše zube u roze, ali to zapravo nije slučaj. Jagode itekako mogu odstraniti čestice kafe ili soka koje dovode do žutila zuba, tako da probajte, iznenadićete se!

    Orasi - mali, tvrdi komadići oraha će itekako oribati vaše zube. Bonus je to što su puni proteina i zdravih masti koje će i vaše telo održati u top formi.

    Luk - ok, luk baš i ne pomaže kod zadaha, ali će učiniti da makar vaši zubi postanu biserno beli. Kombinacija luka i vode savršeno će odstraniti čestice koje farbaju zube, a ako baš brinete zbog zadaha, trik je da posle pojedete jabuku, koja je sledeća na našoj listi.

    Jabuke - one imaju visok sadržaj vode, pa čim zagrizete jabuku, ispustiće sok koji ispira sve loše naslage. Jabuka čak stimulira rad pljuvačke, pa će i loš zadah ubrzo nestati.

    Celer - baš kao i jabuka, pun je vode i stimulira rad pljuvačke, a bonus je to što je dobar za liniju, ako niste znali, žvakanje celera utroši više kalorija nego sto ga on ima u sebi!

    Narandže - pune su vitamina C koji je kiselkast, pa upravo ta blaga kiselina otklanja sve mrlje sa vaših zuba, tako da nemojte jesti ovu voćku smao kad prehlada nadođe, već i kada primetite da su zubi blago požuteli.

    izvor:foodmatters.tv

     592
Brzinski doručak za savršen početak dana. Količina je za 1 osobu. Posebno je interesantno deci zbog "sakrivenih" jaja.
Predlog za doručak... Pita je veoma sočna i ukusna, a krajnje jednostavna za pripremu.
Miris i ukus, vraća u detinjstvo :)
Deca obožavaju ovu paštetu :)
Strana 1 od 1250