• Cimet

    Cimet

    Gotovo da ne postoji domaćica koja nije makar jednom svoje domaće kolače, kekse i slatka peciva začinila popularnim i široko rasprostranjenim cimetom. Iako postoji preko sto vrsta ovog začina, najčešće se koriste cejlonski cimet koji ima nežniju, blagu aromu i prodaje se u obliku štapića, i mleveni kasija cimet koji je nešto jačeg ukusa. Savršeno ide uz pečene jabuke, kompot, pilav, kuvano vino, a i nezaobilazan je deo raznih pikantnih azijskih i arapskih jela. Izuzetno je bogat vitaminima, snižava nivo masti i lošeg holesterola, uništava gljivice, a posebnu blagodet po zdravlje čini u kombinaciji sa medom.

     3771
  • Upomoć, u zatvoru sam! Jednu Happy honey šljivu, molim!

    Upomoć, u zatvoru sam! Jednu Happy honey šljivu, molim!

    OK! Sećate se priče o VIP kraljevima koje ponekad moramo pozvati u pomoć (suplementacija Fe) u posebnim stanjima? Iako su nam oni nekad neophodni, rekla sam već da umeju biti nezgodne naravi... pomognu oni u nedostatku gvožđa, ali... može se desiti da nas „stave iza rešetaka“. A ko god je bio tamo, uhh... zna da nije prijatno!

    U nastavku teksta bavićemo se tom temom, šta preduzeti u toj situaciji, kako umilostiviti kraljeve i biti slobodan?

    Moj izbor opet će biti priroda, posebno imajući u vidu decu, trudnice i pojedina hronična stanja, gde uzimanje tableta baš i nije poželjno, a s druge strane, imajući u vidu da se problemi konstipacije i opstipacije savršeno lako mogu rešiti ishranom!

    Pa, da krenemo... Kako izaći iz zatvora? Jedna je magična reč koja Vam je potrebna... VLAKNA! Ne možete to sami, biće Vam potrebna sva „vlastela“ (vlakna) koje se možete setiti, kako bi Vas što pre izvukla iz neprijatne situacije. Smešno, kralj Vas pošalje iza rešetaka, a vlastela izbavlja... (još jedan dokaz njihovih delikatnih karaktera tj. važnosti balansa svih nutrijenata i hranljivih sastojaka u Vašem organizmu).

    povrce

    A ko je ta vlastela?

    Posebni su to ljudi, zaista, ne bi se zvali vlastelom tek tako! A gde je naša vlastela?

    1. Svo voće i povrće koje možete zamisliti! Najbolje je da ga konzumirate sirovo, često je ova prva linija odbrane sasvim dovoljna da pomogne (ljudi danas, nažalost, unose veoma malo svežeg voća i povrća, te se okreću isključivo prerađenoj, nutritivno siromašnoj hrani).
    2. Drugo jednostavno rešenje je pravilna hidracija! Unosite li dovoljno vode? Znam, znam, svi „stručnjaci“ danas dosađuju savetima: pijte, pijte, pijte vodu... ali, zaista, zapitajte se, pijete li je dovoljno?!
    3. Integralno, integralno i samo integralno. Raž, ječam, ovas, spelta, pseudožitarica heljda... Dobar izbor su ovsene kaše, gde možete dodati sjajne čia semenke, pšenične klice, golicu, lan, susam, orašaste plodove i ostale divote!
    4. Ukoliko već imate naviku da jedete salatice, a i dalje ste u problemu, onda posebno obratite pažnju na lisnato zeleno povrće: kupus, zelena salata, kelj, blitva, spanać; voće bogato sorbitolom (jabuke, kruške, breskve, šljive).
    5. Sledeća linija odbrane jeste suvo voće! Šljive i smokve u kombinaciji često daju željeni rezultat, a dobra ideja je i da ih skuvate u vidu kompota, te popijete sokić, a voćke pojedete.
    6. Mekinje sjajno rešavaju stvar! Napomena: obratite pažnju na količinu, posebno u početku, ne preterujte (može doći do grčeva i drugih neprijatnosti).
    7. Psilijum, jedna od novih, popularnih namirnica na našim prostorima, no svu slavu i zaslužuje! Prirodno rešenje koje će Vam, garantujem, doneti olakšanje!
    8. Lan, čudotvoran nije, ali pomoći može, a uz to je jako zdrav i koristan za mnoge druge procese u organizmu, s toga navalite na lan! Preporuka je da ga dodate u musli (sveže iskrckan, polumleven), ili da ga pustite da nabubri preko noći, te ga tako konzumirate (može u kefiru, kiselom mleku...)
    9. Fizička aktivnost, znate već sve... Gym power! J
    10. Magnezijum, jedini suplement koji Vam od srca mogu preporučiti, bez nus efekata jeste Mg! Čini čuda, verujte! No, njega lako možete uneti i kroz mineralnu vodu.

    sljiva

    Naši slatki predlozi kako da izbegnete zatvor

    • Happy honey šljiva – jaka kašika ujutru uz čašu tople limunade (čini čuda svaki put)
    • Happy honey šljiva na integralnom tostu (što je veći procenat integralnog brašna, veći je sadržaj vlakana, što nam u ovom slučaju i te kako treba!)
    • Musli od ovsenih pahuljica i mekinja zaslađen Happy honey po izboru!
    • Domaći voćni jogurt sa čia i semenkama lana: jogurt + Happy honey malina + semenke (ne mrštite se i ne klimajte glavom sa neodobravanjem, verujte mi na reč i probajte!)
    • Kefir + Happy honey malina + psilijum
    • Tufahije sa Happy honey šljiva (recept uskoro).

    Uz malo discipline i teglicu Happy honey šljive obećavam Vam zaboravićete kako je to biti u zatvoru, a osećaj slobode uz omiljenu domaću ili srpsku, ali našu Happy honey šljivu biće lepši nego ikad!

    Autor teksta: Tanja Olajdžija
    Više o sirovom medu pogledajte na: happyhonney.rs.

     1202
  • Kako da se oslobodite viška soli?

    Kako da se oslobodite viška soli?

    So je najčešći začin u kuhinjama širom sveta. Istraživanja su godinama unazad utvrdila da ovaj začin može imati ozbiljne negativne uticaje na ljudsko zdravlje. Iako je tačno da je vašem telu potreban natrijum kako bi pravilno funkcionisalo, ne znači da mu je potraban i njen višak. Može izazvati bolesti srca, moždani udar ali može doći i do zadržavanja tečnosti u organizmu i pojave otoka.

    Pijte više vode. Stručnjaci preporučuju da pijete između šest do osam čaša vode dnevno jer voda za piće uklanja višak tečnosti koja se zadržava u telu, kao i natrijum. Ova jednostavna navika pomaže detoksikaciji organizma, održava vas hidriranim i smanjuje otoke. Konzumirajte više voća i povrća jer će vam pomoći da eliminišete višak soli. Zamenite so drugim začinima kao što su: beli luk svež crni biber, kari u prahu, origano i ruzmarin. Trebalo bi svakod dana da budete fizički aktivni kako biste kroz znoj izbacili višak soli i sve toksine.

     508
  • Celer

    Celer

    Celer (lat. Apium graveolens) je zeljasta biljka koja je opšte poznata kao nezaobilazni deo domaćih supa, čorbi i ostalog variva. Može se koristiti koren, drška i lišće koje je izuzetno aromatičan začin, bilo da je sitno iseckano bilo da je sveže (uglavnom kao dodatak salatama).

    Celer kakav poznajemo danas nastao je u 17.veku kultivisanjem divljeg celera i trenutno su poznate tri vrste ovog povrća: zeleni, beli i celer čiji koren podseća na belu repu.

    Zbog svoje blagodeti po zdravlje celer je još u Staroj Grčkoj važio za simbol lepote, dok je u Rimu predstavljao simbol pobede. U našoj, slovenskoj mitologiji se smatra da je afrodizijak.

    Otkud tolika popularnost celera? Pre svega zbog pregršti minerala i vitamina koje sadrži u sebi, a tu su kalijum, kalcijum, fosfor, vitamini C i B, karoten...posebno je pogodan za dijetalnu ishranu jer sadrži malo kalorija, a opet podstiče metabolizam i razmenu materija u organizmu. Posebno je zdrav sok od celera jer deluje umirujuće i smanjuje celulit, a oblozi od ovog soka pomažu u lečenju mnogih kožnih oboljenja.

    No, osim u čorbi ili kao sok, celer možete koristiti i u raznim salatama, možete ga grilovati i poslužiti uz meso i ribu, takođe možete isprobati nešto novo i umesto klasičnog pirea od krompira, pripremiti pire od celera. Odlično se slaže sa ruzmarinom, a posebno je ukusan ako ga ispečete pa prelijete majonezom ili nekim drugim kremastim namazom.

    Poseban savet, celer u vreloj vodi brzo izgubi sve dragocene sastojke, pa se trudite da ga kuvate što kraće, po mogućnosti samo par minuta na pari.

     996
  • Komorač

    Komorač

    Komorač je dvogodišnja samonikla biljka. Najviše je rasprostranjena u Južnoj Evropi, a posebno u Italiji, Grčkoj, Turskoj... Sama biljka može da dostigne visinu od 60 -120 cm visine.  Komorač je poznat i po imenima morač, slatka mirođija, slatko anis, kopar...  Koroste se semenke, lišće, lukovica. Plod je bogat eteričnim uljem. Koristi se kao začin ili čaj protiv nadimanja, ili za ublažavanje kašlja. Dobar je izvor Vitamina C, kaijuma i mangana kao i ostalih vitamina i minerala. Lukovicu komorača možete čak i svežu dodavati raznim salatama, daće im predivnu aromu i specifičan ukus. Kada birate u radnji ili na pijaci obratite pažnju na svežinu lukovice. Neka bude manja i čvršća.

     16957
Probajte, nećete se pokajati. Prijatno!
Za doručak ili za večeru.
Strana 1 od 1277