• Alkalnom ishranom do zdravlja

    Alkalnom ishranom do zdravlja

    Prekomerna kiselost organizma može biti štetna za zdravlje. Prvi simptomi su umor, malaksalost, podložnost prehladama i infekcijama, loša probava i nadutost stomaka, grčevi, bolni mišići... Za sve navedeno je odgovorna kisela hrana. Alkalna hrana može da uspostavi ph ravnotežu organizma ukoliko je dnevni unos u optimalnoj srazmeri od 75 odsto sirove I 25 odsto kuvane hrane. Redovnim unosom suvog voća i zelenog povrća možete uspostaviti balans. Alkalna ishrana podrazumeva i konzumiranje kafe i pojedine vrste alkohola, najviše crnog vina.

     1225
  • Saveti za pripremu i čuvanje povrća

    Saveti za pripremu i čuvanje povrća

    1. Ne perite povrće nakon ljuštenja i seckanja, ispraćete sve vitamine koji su rastvorljivi u vodi.

    2. Ukoliko kuvate povrće, ne bacajte vodu nakon pripreme jer mnoge hranljive materije ostaju u njoj. Preostalu vodu možete iskoristiti u pripremi supica, čorbica ili soseva.

    3. Krompir ljuštite nakon kuvanja, upravo zbog mnogobrojnih hranljivih sastojaka koji su na tom mestu najviše skoncentrisani.

    4. Koristite dosta belog luka u pripremi salata iI obroka, posebno kada je teška hrana u pitanju. Na taj način ćete sa sigurnošću izbeći probleme sa varenjem.

    5. Izbacite masti prilikom pripreme povrća – koristite manje ulja, nađite odgovarajuću alternativu.

     1329
  • Slikovit prikaz 2000 kalorija

    Slikovit prikaz 2000 kalorija

    Svi znamo da dnevno obično unosimo oko 2000 kalorija (neko malo manje, neko malo više), ali da li smo ikad vizualizovali koliko je to zapravo hrane?

    U videu koji sledi videćete kako 2000 kalorija zapravo izgleda. I bićete veoma iznenađeni i zabavljeni! Možda pica za doručak baš i nije najbolja ideja, kad budete videli šta možete jesti umesto toga.

     

     

     2133
  • Saksijsko uzgajanje bilja: origano

    Saksijsko uzgajanje bilja: origano

    Kod sadnje origana nema potrebe zatrpavati seme zemljom, već ga samo zalijte vodom i prekrijte kesom. Saksiju odložite na osunčano mesto, a već za oko nedelju dana će semenke proklijati. Kada biljke narastu do oko 15 cm, pravo je vreme za presađivanje u saksiju. Neophodna je dobra drenaža. Stabljika ne sme biti zatrpana u zemlji kako ne bi počela da truli. Kada koren dosegne dno saksije, potrebno je ponovno presađivanje. Origano se povremeno i podrezuje, kako bi se podstakao njegov rast. Možete ga gajiti i sa drugim začinskim biljem: majčinom dušicom, lavandom, žalfijom, lovorom jer su uslovi za uzgoj gotovo identični.

     819
  • Energetske i hranljive vrednosti: grašak

    Energetske i hranljive vrednosti: grašak

    Grašak spada u mahunarke i prepoznatljiv je po visokom sadržaju proteina, šećera i vitamina. U drevna vremena gajili su ga Vavilonci, Egipćani, Rimljani i Grci. U Evropu su ga preneli stari azijski narodi. Idealan je za one koji su pod stresom jer jača imunitet i obnavlja vitalnu energiju. Između ostalog, reguliše i probavu, jača kosti i srce...

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 81 kcal

    Ugljeni hidrati: 14,45 g

    Proteini: 5,42 g

    Masti: 0,40 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 5,1 g

    Niacin: 2,09 mg

    Vitamin A: 765 IU

    Vitamin C: 40 mg

    Vitamin E: 0,13 mg

    Vitamin K: 24, 8 µg

    Natrijum: 5 mg

    Kalijum: 244 mg

    Kalcijum: 25 mg

    Gvožđe: 1,47 mg

    Magnezijum: 33 mg

    Mangan: 0,41 mg

    Cink: 1,24 mg

     1493
Kolač sa kokosom, kondenzovanim mlekom i čokoladnim ganašem.
Jednostavno, zdravo, posno.
Nešto drugačija krompir čorba, jednostavno i ukusno.
Praznična torta sa lešnicima, kokosom i čokoladom - simfonija ukusa.
Posni kolač sa makom preliven slatkim sirupom. Vrlo brzo i jednostavno se sprema.
Ukusno posno jelo.
Strana 1 od 1723