• Uticaj holesterola na mozak

    Uticaj holesterola na mozak

    Veruje se da je glavni razlog za nastanak ateroskleroze ishrana bogata zasićenim i trans mastima. Oni predstavljaju osnovni faktor rizika za bolesti srca, ali visok holesterol može uticati i na moždanu funkciju. Istraživanja pokazuju da je lečenje visokog holesterola kompleksan zdravstveni problem.

    Holesterol je i dobar i loš za organizam. S jedne strane, telo koristi holesterol za proizvodnju hormona i za održavanje ćelijskih membrana. Visok nivo holesterola može imati ozbiljne posledice po zdravlje, u smislu sužavanja krvnih sudova što stvara pritisak i onemogućava uravnotežen protok krvi. Sve navedeno povećava rizik od stvaranja smrtonosnih ugrušaka koji mogu izazvati moždani udar ili infarkt.

    Iako holesterol može imati štetne posledice, takođe je važan za zdravo funkcionisanje mozga. Mozak sadrži oko 25 odsto holesterola i koristi ga za sintezu neurotransmitera. Mozak ne može izvući holesterol iz krvi, pa zato mora da obezbedi sopstvene zalihe.

     1286
  • Iscrpljeni ste? Evo kako da povratite energiju!

    Iscrpljeni ste? Evo kako da povratite energiju!

    Jedno je sigurno – izbegavajte energetska pića, kao i gazirane i voćne sokove koji su puni šećera. Dok obezbeđuju brzu nadoknadu energije, takođe oduzimaju dvostruko više uzrokujući nagli pad šećera u krvi. Nedavna studija tima istraživača iz Australije, otkrila je da energetska pića mogu uticati na emocionalno ponašanje i kognitivnu funkciju.

    Čak iako ste malo žedni jedna čaša vode može da promeni nivo energije ali i da utiče na vaše emocionalno stanje – kažu istraživači sa Univerziteta u Konektikatu. Utvrđeno je da blaga dehidratacija izaziva glavobolje, zamor i probleme sa koncentracijom. Ovo su samo neki od razloga zbog kojih bi trebalo da povedete računa o dnevnom unosu tečnosti. Kada se osećate iscrpljeno – popijte čašu vode. Upravo ta mala količina tečnosti može vas razbuditi i pojačati vašu koncentraciju.

    Razlog učestaloj i izraženoj potrebi za snom može biti i nedovoljan unos vitamina i minerala koji igraju glavnu ulogu u proizvodnji energije. Od ključnog značaja su vitamin B i magnezijum. Povećajte unos zelenog lisnatog povrća, koštunjavog voća, ribe...

    Obratite pažnju i na to kada i koliko puta dnevno jedete. Ravnomerno raspoređeni obroci i njihova raznovrsnost imaju veliki uticaj na vaše emocionalno i fizičko zdravlje, posebno na dnevni nivo energije.

     1302
  • Višnja

    Višnja

    Višnja (lat. Prunus cerasus) je vrsta dvenastih skrivenosemenica čiji se crveni plodovi koriste u ljudskoj ishrani. Pripada porodici ruža (Rosaceae) i poreklom je iz Male Azije, odakle se preko Grčke prenela i u naše krajeve i ostatak Evrope, dok je danas Rusija najveći proizvođač višanja. Kao i većinu koštunjavog voća, i nju krasi blago kiselkast ukus. U domaćoj kuhinji se najviše koristi za pravljenje raznih vrsti džemova, kompota, sokova, ali i kremova, kolača, pita i sladoleda. Zanimljivo je da neki narodi prave vruć sos od višanja koji se servira uz meso i kuvan krompir, a itekako je popularna i čuvena višnjevača (rakija). Višnje su bogat izvor vitamina C, B i kalijuma i biljnog pigmenta antocijana, te su dobar antioksidans, jačaju krvne sudove, štite srce i leče anemiju. Smrzavanjem ne gube dragocene sastojke, tako da se mogu koristiti tokom cele godine. Ipak, treba paziti sa upotrebom ovog voća jer sadrže dosta šećera, pa se ne preporučuje dijabetičarima.

     5722
  • Ako kafu zamenite zelenim čajem, rezultati će biti neverovatni!

    Ako kafu zamenite zelenim čajem, rezultati će biti neverovatni!

    Kofein je najčešće konzumirana supstanca na svetu, a kafa ostaje njegov najveći izvor. Sadržaj kofeina u jednoj šolji može da varira od 30 do 300 mg ali je prosek od 90 do 100 mg. Osim toga, studije su pokazale da preterano konzumiranje kofeina može dovesti do anksioznosti, srčanih aritmija, a čak može prouzrokovati i panične napade. Dokazano je da velika doza narušava san i u korelaciji je sa visokim krvnim pritiskom. Evo šta možete da očekujete ukoliko na samo nedelju dana kafu zamenite zelenim čajem.

    1. dan – Smanjujete unos kofeina na 30 mg, te postoji mogućnost pojave povremenih glavobolja što je prirodna reakcija.

    2. dan – Uravnotežen krvni pritisak sa povremenim glavoboljama.

    3. dan – Poboljšan rad sistema za varenje. Umesto osećaja napetosti nakon ručka, osetićete talas produktivnosti i izražen osećaj budnosti.

    4. dan – Vidne promene na koži zbog moćnih antioksidanata koji pomažu u borbi protiv štete učinjene od strane slobodnih radikala.

    5. dan – Povećana količina energije, bez glavobolja i razdražljivosti.

    6. i 7. dan – Vaše telo koristi više vode ali je i hidrirano na pravi način.

     1472
  • Organizacija veselja

    Organizacija veselja


    Organizovati slavlje sa današnjim načinom života je prava umetnost. Bez razike da li se radi o dečijem rođendanu, večeri za prijatelje, žurci za useljenje...treba biti dosta organizovan, kreativan i strpljiv.
    Evo jedne ideje koja će vam dosta pomoći oko same organizacije. Obavezno napravite listu onoga šta je potrebno da se uradi. Napravite je tako da počinje od onog što je potrebno prvo uraditi. Broj jedan na vašem spisku će biti lista gostiju, jer će od nje zavisiti da li ćete dečiji rođendan slaviti kod kuće, u manjem ili u većem lokalu. Broj dva će biti odrediti odgovarajuće termine i datume kako biste unapred bili spremni za pregovore sa vlasnicima lokala -primer 17-19h 21.10 ili  2 sata u periodu od 16h-21h, 20, 21 ili 22.10. Broj pet će biti “rezervisati lokal”.
    Kako bi znali da broj pet ima daleko veći prioritet od  kupovine plastičnih čaša koje će biti na primer na mestu broj 23, obavezno obojite broj tri u neku drečavu boju. Tako će svaki put kada uzmete spisak u ruke da proverite dokle ste stigli, one stavke bez kojih proslava neće funkcionisati će vam upadati u oči i nema šanse da ih iz nekog  razloga propustite. Pored svake bitne stavke stavite rok do kada morate da je završite.
    Naravno sa planiranjem počnite na vreme. Imajte u obzir da ukoliko želite da slavite van kuće 3 nedelje ranije nije veoma rano za rezervisanje lokala već naprotiv može biti i prekasno …
    Takođe delegirajte zadatke okolini. Naparavite spisak za kupovinu i pošaljite bake i deke, neka dete sa tatom bira tortu na internetu ... videćete svi će biti srećni i zadovoljni a vi manje optrećeni! Znači papir i olovku u ruke i počnite sa pripremama na vreme kako vas ne bi bolela glava par dana pre slavlja!

    Primer kako bi trebao da izgleda spisak:

    1.Napravi spisak gostiju
    2.Odredi termin
    3.Raspitaj se za preporuku za lokal
    4.Lično proveri svako lokal i uslove koje nudi
    5.Rezerviši lokal-01.10.
    6.Proveri da li imaš brojeve telefona svih gostiju
    7.…
    8.…
    9.…

     4505
Ovo ukusno jelo sam pripremila po principu "šta nađeš u frižideru" ;-)
Francuski meki i penasti kolačići sa orašastim ukusom maslaca i ukusom čokolade (zbog kakaa) po receptu poznatog kuvara Rudlofa Van Vina.
Strana 1 od 1532