• Sprečite nesanicu hranom

    Sprečite nesanicu hranom

    Namirnice koje su najefikasnije u borbi protiv nesanice sadrže sastojke koji pomažu telu da se opusti i lakše utone u san. U kombinaciji sa fizičkom aktivnošću, one vam mogu pomoći da se svake noći dobro odmorite i pripremite za naporan dan.

    Ćuretina je bogata triptofanom, aminokiselinom koju telo koristi u proizvodnji serotonina. Serotonin je hemijska uspavanka za naše telo, jer smiruje nerve i mozak. Mozak noću konverzuje serotonin u melatonin, hormone koji reguliše spavanje.

    Složeni ugljeni hidrati (ovsena kaša, hleb od celog zrna i sl.) takođe pomažu u proizvodnji serotonina.

    Namirnice bogate gvožđem takođe treba konzumirati, jer je anemija još jedan od izazivača nesanice.

    Čaj od kamilice umiruje, i mada ne postoje klinički dokazi da ovaj napitak definitivno pomaže u borbi protiv nesanice, mnogi ljudi se kunu u njegovo dejstvo.

     1320
  • Bitka putera - šta je zdravije, badem ili kikiriki?

    Bitka putera - šta je zdravije, badem ili kikiriki?

    U poslednjih nekoliko godina puter od badema preuzeo je primat kao najzdraviji puter. Međutim, on nije jeftin (često košta i duplo više nego kikiriki).

    Kada govorimo o ugljenim hidratima, mastima i proteinima puter od kikirikija i puter od badema su gotovo identični. Trideset grama putera sadrži oko 200 kalorija i 7 grama proteina i dosta zdravih masti.

    Kada, pak, govorimo o mikronutrijentima, tu već počinju da se vide razlike. Badem ima više magnezijuma i vitamina E. Magnezijum je važan za zdravlje kostiju i centralni nervni sistem, a vitamin E je moćan antioksidant koji se ne može naći u mnogim vrstama hrane. Badem takođe ima više kalcijuma i gvožđa od kikirikija.

    Kikiriki može da izazove nadimanje, jer je tehnički mahunarka, a ne orašasto voće, dok badem brže i efikasnije može da zasiti, tako da je bolji izbor za ljude koji žele da oslabe.

    Dakle, pobednik je jasan, ako možete da birate, posegnite za puterom od badema.

     2617
  • Najbolji izbor brze hrane u azijskim restoranima?

    Najbolji izbor brze hrane u azijskim restoranima?

    Azijska hrana je uvek zdraviji izbor od bilo kakvog hamburgera ili sendviča. Na kraju krajeva, uz bilo kakav obrok u azijskom restoranu uvek možete dobiti i pristojnu količinu povrća. Ipak, azijska brza hrana može sadržati velike količine natrijuma, tako da budite pažljivi pri izboru!

    Beli pirinač je uvek dobar izbor, a smeđi još zdraviji!

    Nudle nekad dodaju dosta nepotrebnih kalorija, ugljenih hidrata i natrijuma, ali i nezdrave masti.

    Umesto svinjskog, izaberite neku drugu vrstu mesta kako biste ograničili unos masti.

    Izbegavajte jela bogata sosevima zbog velike količine kalorija i šećera.

    Preskočite duboko prženu hranu.

     394
  • Slatkiši za Noć veštica

    Slatkiši za Noć veštica

    Ludilo Noći veštica polako osvaja i ove krajeve i sigurno ste videli najave bar nekoliko žurki tim povodom ovog vikenda. Ostatak sveta već tradicionalno slavi ovaj praznik, i mada je Amerika poprište najvećeg slavlja, ni Španija ove godine ne zaostaje mnogo.

    Španski grafički dizajneri Rut i Sira Garsija hiperrealističnih čokoladnih lobanja sa izloženim mozgom, uz naslov "Poludele čokoladne lobanje".

    Mozak je napravljen od oraha ili pink gumenih bombonica, dok je lobanja od bele ili crne čokolade.

    Da li biste na prvi pogled pogodili šta je to?

     1342
  • Zdravlje u čaši kozjeg mleka

    Zdravlje u čaši kozjeg mleka

    Španski naučnici su svojom studijom potvrdili da je kozje mleko izuzetno zdravo, a da posebno dobar efekat ima na ljude koji pate od osteoporoze, malokrvnosti i visokog holesterola.

    U nastavku sledi pet razloga zašto treba konzumirati kozje mleko ili sir

    • Kozje mleko ima 13% više kalcijuma od kravljeg
    • Ono sadrži probiotike, koji deluju na probavni sistem
    • Mogu ga piti i ljudi alergični na kravlje mleko
    • Pozitivno utiče na proizvodnju i regeneraciju hemoglobina, pomažući tako osobama sa anemijom
    • Snižava nivo LDL holesterola i tako pozitivno deluje na prevenciju bolesti kardiovaskularnog sistema.
     946
Probajte, nećete se pokajati. Prijatno!
Za doručak ili za večeru.
Strana 1 od 1277