• To Kyma

    To Kyma

    Ukoliko se odlučite za letovanje u nekom od aranžmana koje ne uključuje pun pansion ili "all inclusive" onda nije loše raspitati se malo o ugostiteljskim objektima koji su na raspolaganju ukoliko želite da naprvite predah od supermarketa i počastite sebe i svoje najmilije. Na kraju krajeva na odmoru ste zar ne?!

    Restoran To Kyma, nalazi se u Psakudiji i može se reći da je orijentisan ka morskim specijalitetima. Bili smo u prilici da probamo sjajnu paštetu i namaze sa još boljim hlebom. Kako smo na moru odlučili smo se i za neke od morskih specijaliteta koji su nas uprkos odličnom izgledu razočarali. Da ne bude nesporazuma, odličnog su ukusa bili, ali veoma šturo servirani i bez priloga. Za istu cenu se daleko, daleko bolje može ručati u drugim objektima.

    Da li je to bila cena sveže ulovljenih lignji i rakčića ili je nešto drugo u pitanju nismo uspeli da odgonetnemo ali smo zato u lokalnim supermarketima videli namaze koji su u ponudi a strahovito podsećaju na one kojima smo bili usluženi. Bili su veoma ukusni, ali gost ipak očekuje da u restoranu dobije jelo koje je majstor svog zanata spremio a ne jelo koje je iz kupljene tegle servirano pravo na tanjir.

    Ambijent je inače veoma prijatan, lepo uređen. Restoran To Kyma je u samom centru pa ga nije teško pronaći. Uostalom kao i sve ostalo u Psakudiji, veoma malom ali izuzetno lepom mestu.

     3894
  • Na dijeti ste? Obratite pažnju na unos pojedinih vitamina!

    Na dijeti ste? Obratite pažnju na unos pojedinih vitamina!

    Zdrava i uravnotežena ishrana je od suštinskog značaja za celokupan organizam. Među hranljivim sastojcima o kojima moramo voditi računa su i vitamini – apsolutno neophodni za mnoge različite hemijske procese u telu. Ukoliko ste na dijeti, morate obratiti pažnju na unos sledećih 5 vitamina koji su vam neophodni za normalno funkcionisanje.

    Vitamin C – njegov nedostatak ometa telo u proizvodnji zdravih ćelija koje su neophodne za odbranu od virusa i bakterija. Deluje kao antioksidant zbog čega je posebno važan u hladnom zimskom periodu.

    Vitamin A – pored toga što je poznato da je „dobar za oči“, ovaj vitamin čuva vaš imuni sistem. Ima ga u šargarepi, paradajzu, breskvama, paprikama...

    Vitamin B12 – neophodan za zdrave nerve i ćelije. Pomaže vašem telu da pravilno stvara energiju i stvori DNK. Ukoliko ste vegan ili vegetarijanac, posebno obratite pažnju na unos vitamina B12.

    Vitamin D – uslov za zdravlje kostiju i odgovarajuću apsorpciju kalcijuma. Njegov nizak nivo povezuje se sa rizikom od srčanih oboljenja i raka.

    Vitamin B6 – igra ulogu u oko 200 biohemijskih reakcija u vašem telu. Utiče na proizvodnju crvenih krvnih zrnaca, kvalitet sna, apetit, imuni sistem i kognitivne sposobnosti.

     223
  • Zašto je zdravo jesti sočivo?

    Zašto je zdravo jesti sočivo?

    Sočivo je deo kulinarske tradicije brojnih kultura. Veruje se da potiče iz jugoistočne Azije. Sadrži veoma malo kalorija, a veliki broj vlakana, aminokiselina i antioksidanasa. Postoji više sorti ali sve poseduju značajnu količinu vitamina, minerala i ugljenih hidrata što, između ostalog, pomaže u održavanju neophodnog nivoa energije. Sočivo utiče i na smanjenje nivoa glukoze u krvi, a ne sadrži štetne masti. Pomaže u uklanjanju štetnih lipida i smanjuje nivo “lošeg” holesterola. Zbog visokog sadržaja proteina, sočivo je zaslužno I za stvaranje i jačanje mišicne mase. Esencijalni minerali u njemu igraju važnu ulogu u formiranju crvenih krvnih zrnaca, pa se preporučuje u redovnoj ishrani jer smanjuje simptome umora.

     365
  • Kiseli krastavčići - imaju čak i svoju Internacionalnu nedelju!

    Kiseli krastavčići - imaju čak i svoju Internacionalnu nedelju!

    Ako niste znali, svake godine se u maju u Americi obeležava "Internacionalna nedelja kiselih krastavaca" tokom koje se održavaju razne zgodbe posvećene ovom ukiseljenom povrću. U to ime, pročitajte ovaj zanimljiv istorijat kiselih krastavčića!

    2400. godina p.n.e - stavljanje hrane u turšiju je jedan od najstarijih metoda konzerviranja hrane. Kako tvrde u Muzeju ishrane u Njujorku, otprilike 2400. godine pre nove ere su krastavčići prvi put ukiseljeni, i to u drevnoj Mesopotamiji. Nekoliko vekova kasnije, ova praksa se prenela i u Indiju.

    50. godina p.n.e - te godine je egipatska kraljica Kleopatra po prvi put uvela kisele krastavce u svoju ishranu i time naglo digla popularnost ove namirnice u Egiptu. Smatrala je da će je učiniti još lepšom, a legenda kaže kako je nagovorila čak i svog ljubavnika Cezara da redovno hrani svoje vojnike kiselim krastavcima, jer je verovala da pored lepote, pospešuje i snagu.

    900. godina - u ovo vreme je u Zapadnoj Evropi mirođija postala jedan od omiljenih začina koji se dodaju u kisele krastavce.

    1492. godina - petnaesti vek se smatra "vekom istraživanja" tokom kojeg su mnogi istraživači i mornari patili od bolesti izazvane nedostatkom vitamina C. Tako je Kristofer Kolumbo u jednom svom dnevniku zabeležio kako je redovno davao kisele krastavce svojim mornarima, kako bi se osećali bolje.

    1809. godina - Napoleon Bonaparte je ove godine ponudio čak 12.000 franaka osobi koja će pronaći najbolje rešenje konzerviranje hrane za njegove vojnike. Francuski kuvar Nikolas Apert se dosetio metode konzerviranja kiselih krastavaca i osvojio prestižnu nagradu.

    1940. godina - u ovo vreme se čak 40% proizvedenih tegli kiselih krastavaca slalo američkim trupama, a osam godina kasnije (ubrzo po završetku rata) se i ustanovila „Internacionalna nedelja kiselih krastavaca“.

     926
  • Osam „dijetetskih" laži

    Osam „dijetetskih" laži

    1. Salate su najbolja opcija - Ne znači i da su najzdravija opcija. Mogu biti bogate mastima, posebno ukoliko dodate orase, sir ili avokado.

    2. Mahunarke goje - Samo nekoliko badema dnevno može vam pomoći u regulisanju telesne težine, pa čak i sniziti holesterol. Sadrže i mononezasićene masti koje su važne za zdravlje srca.

    3. Niskomasne namirnice su najbolji izbor - ali mogu biti bogate šećerom u odnosu na neke punomasne namirnice.

    4. Izbegavajte zeleni čaj - Zapravo, zeleni čaj smanjuje količinu masti u telu, kao i nivo holesterola. Neke studije su pokazale da može regulisati apetit.

    5. Ugljeni hidrati su preporučljivi u bilo koje doba - Istina je da ograničen unos ugljenih hidrata u večernjim satima reguliše vašu telesnu težinu.

    6. Drastično smanjite unos kalorija - Stavka koja može biti pogubna jer ponekad dovodi do naglog gubitka težine koja može biti opasna po zdravlje. Ponekad dijete vode u ekstrem koji se svodi na gladovanje što usporava metabolizam i može biti pogubno.

    7. Izbegavajte kafu - Nema potreba za eleminisanjem napitka koji može biti dobar za vas. Studije su pokazale da je kafa bogata antioksidansima, ali je konzumirajte u umerenim količinama.

    8. Banane povećavaju telesnu težinu - Šest banana jednako je parčetu pice. Banane su veoma bogate vlaknima, magnezijumom i kalijumom. Izvori su brojnih vitamina i štite imuni sistem. Voće na koje uvek možete da se oslonite ukoliko ste na dijeti.

     604
Kolač za sva vremena.
Kremaste i ukusne kocke. Srećna Nova godina!
Torta koja je uvek dobrodošla.
Preslatke male princezice.
Za svačiji ukus.
2527
Niko mu ne može odoleti.
Strana 1 od 1253