• Uticaj pržene ribe na zdravlje

    Uticaj pržene ribe na zdravlje

    Riba je dobar izvor proteina. Ovaj esencijalni nutrijent pružiće vam energiju i regenerisaće oštećene ćelije.

    Pržena riba sadrži veoma malo masti.

    Sadrži više Omega 3 masnih kiselina koje su od velike važnosti kada je reč o zdravlju srca.

    Visok nivo vitamina D i kalcijuma uticaće na zdravlje kostiju.

    Značajan je saveznik u sprečavanju bolesti organa za disanje.

     872
  • Zašto ne treba jesti halapljivo?

    Zašto ne treba jesti halapljivo?

    Meteorizam je vrlo neprijatan simptom koji nastaje nakupljanjem velike količine gasova u crevima, a najčešći uzrok ovog simptoma je aerofagija, halapljivo konzumiranje hrane.

    Veoma mali broj ljudi zna šta je to meteorizam ili aerofagija. Reč je o nadutosti stomaka kao posledici halapljivog konzumiranja hrane, jer se na taj način, pri svakom zalogaju ili gutljaju, proguta i dosta vazduha.

    Meteorizam je vrlo neprijatan simptom koji nastaje nakupljanjem velike količine gasova u crevima, a najčešći uzrok ovog simptoma je aerofagija, halapljivo konzumiranje hrane. Ukoliko i vi patite od meteorizma i često se zbog toga osećate vrlo neprijatno, pre svega morate da promenite neke loše navike:

    • Ne proždirite hranu, jedite sporo i svaki zalogaj dobro prožvaćite, jer kad jedete u žurbi gutate i mnogo vazduha.
    • Ne govorite punih usta. To ne samo da je nepristojno, već može da pogorša simptome meteorizma.
    • I psihička napetost može da bude jedan od uzroka nadutosti. Stoga naučite da se uz vežbe disanja ili jogu što više opustite i oslobodite stresa.
    • Bilo bi dobro kada biste se posle obilnog jela makar malo prošetali i na taj način olakšali varenje hrane.
    • Pušenje ne samo da je pogubno za sveukupno zdravlje, već i sa uvlačenjem dima iz cigarete uvećavate nakupljanje vazduha u stomaku. Zato što pre ostavite pušenje.
    • Što češće jedite sveže jagode, borovnice, jabuke, kruške, nar, jer ove vrste voća poseduju određena svojstva koja vam mogu pomoći da se izborite sa ovim neprijatnim simptomom. Jagode su bogate mineralima i vitaminima B, C, E i deluju kao prirodni diuretik i laksativ. Jabuka sadrži pektin, vlakno koje štiti creva. Pored pektina kruška sadrži i druga vlakna koja stvaraju osećaj sitosti i stimulišu kretanje hrane kroz creva. Borovnica sprečava fermentaciju hrane u crevima, a nar podstiče rad lenjih creva.

    Izvor: B92.net (novosti.rs)

     4588
  • Zašto je zdravo piti čaj od maslačka?

    Zašto je zdravo piti čaj od maslačka?

    1. Ukoliko osećate nadutost u donjem delu stomaka, čaj od maslačka će učiniti da neprijatne tegobe nestanu.

    2. Poslednja istraživanja pokazuju da čaj od korena maslačka može biti efikasan za detoksikaciju organizma, a posebno je značajan za zdravlje jetre.

    3. Verovali ili ne, lekari preporučuju čaj od korena maslačka umesto kafe.

    4. Nedavna korejska studija utvrdila je da čaj od maslačka može biti koristan ukoliko želite da se rešite viška kilograma.

    5. U kombinaciji sa uvom, odličan je saveznik protiv problema urinarnog trakta.

     1436
  • Regulišite nivo šećera - nađite slatkišima adekvatnu zamenu

    Regulišite nivo šećera - nađite slatkišima adekvatnu zamenu

    Jedite voće za dezert.
    Preskočite slatkiše, nakon svakog obroka jedite što više voća. Regulisaćete nivo šećera u krvi, a takođe ćete crpiti i vlakna, kao i brojne antioksidanse. Banane uz kokos i kakao prah su, recimo, prava poslastica koja će bez dodataka šećera zadovoljiti sve vaše potrebe.

    Izbegavajte gazirane sokove. Umesto njih, iscedite narandže i limun. Takođe, jogurt uz malo voća i žitarica idealna je užina i najzdraviji je izbor. Cimet povećava aktivnost insulina, pa jedna kašika cimeta u toku dana može bitno smanjiti nivo šećera u krvi.

     1172
  • Začini i njihov rok trajanja

    Začini i njihov rok trajanja

    Svako domaćinstvo poseduje bar jednu ili dve vrste začina kojima je istekao rok trajanja. Naime, začine bi trebalo zameniti svakih šest do 12 meseci. Mleveni začini su kraćeg veka, dok recimo biber u zrnu ili štapići cimeta mogu trajati malo duže.

    Šećer i so mogu trajati svega nekoliko meseci, nakon čega je njihova snaga oslabljena i hrana može imati slabije začinjen ukus. Savetuje se da začine držite čvrsto zatvorenim i udaljenim od izvora toplote, vlage i izloženosti suncu. Ne preporučuje se da ih držite uznad šporeta, mašine za pranje sudova, sudopere ili blizu prozora.

     1253
Veoma lepe.
Odličan sitni kolač.  
Odličan kolač sa kokosom.
Veoma brzo se prave. Jednostavno i super su za svaku priliku!  
Strana 1 od 1380