• Sir i divertikulitis

    Sir i divertikulitis

    Divertikulitis je oboljenje koje se javlja usled upale debelog creva, odnosno kesastih izbočenja koja predstavljaju proširenja sluznice. Simptomi su grčevi, mučnina i groznica. Kako bi ublažili ili sprečili nuspojave, lekar vam može preporučiti određenu dijetu. Preporučena hrana može uključiti sir, koji sadrži malo vlakana i ne izaziva iritaciju, a obezbeđuje hranljive materije poput masti i proteina. Hranu bogatu vlaknima bi trebalo izbegavati jer može pogoršati simptome.

    Ukoliko su simptomi postali toliko ozbiljni da su izazvali oštećenja debelog creva, lekar vam može preporučiti operaciju. U tom slučaju, važno je strogo kontrolisati ishranu i konzumirati one namirnice koje ne sadrže vlakna.

     690
  • Utiču li hrana i piće na zdravlje kože?

    Utiču li hrana i piće na zdravlje kože?

    Na zdravlje vaše kože utiču i hrana i piće koje konzumirate, kao i način života i proizvodi koje koristite. Proces regeneracije ćelija kože nikada ne prestaje. Voda je ključ zdrave kože. Omega 3 masne kiseline iz ribljeg ulja mogu biti od suštinskog značaja. Maslinovo ulje, avokado su takođe bogati hranljivim sastojcima koji štite i čuvaju vašu kožu zdravom.

    Kolagen i elastin utiču na strukturu kože, kao i na njenu fleksibilnost. Hrana bogata antioksidansima dokazano usporava raspad kolagena. Vežbe takođe poboljšavaju ten jer povećavaju protok krvi i oslobađaju se toksini kroz znoj. Stres može uticati na pojavu brojnih infekcija kože i ekcema. Vodite računa o dnevnim i noćnim kremama, kremama za sunčanje, korektorima i ostalim preparatima koje koristite - prilagodite ih tipu svoje kože.

     387
  • Patlidžan

    Patlidžan

    Patlidžan ilite plavi paradajz (lat.Solanum melongena) je povrće gorkastog ukusa i sunđeraste teksture koje po obliku može biti jajoliko, loptasto ili kruškoliko. Krasi ga sjajna, ljubičasta pokožica a gorčina ploda zavisi od količine semenki koju sadrži u sebi.

    Patlidžan se prvo uzgajao na Dalekom Istoku, dok su ga u Evropu, tačnije Španiju, prvi put preneli arapski trgovci tokom tokom 13. i 14. veka. Danas se najviše specijaliteta u kojima je glavni sastojak ovo povrće spremi u Grčkoj i Turskoj.

    Patlidžan je posebno zdravo konzumirati jer sadrži vrlo malo masoća i kalorija, a opet je bogat kalijumom (te normalizuje krvni pritisak) i sadrži važne fitonutrijente koji štite organizam od slobodnih radikala, samim tim i od raka i smanjuju holesterol. Takođe, bitno je napomenuti da ovo povrće spada u grupu biljaka koje sadrže visok nivo dijetetskih vlakana koja pokreću creva, a opet daju osećaj sitosti.

    Od patlidžana možete spremiti zaista širok spektar ukusnih specijaliteta. Možete ga pržiti, peći u rerni ili na roštilju, kuvati, dinstati. Pre svake pripreme, potrebno ga je baš kao i artičoku ili tikvice posoliti i ostaviti da odstoji kako bi se izvukla gorčina i vlažnost. U italijanskoj kuhinji se najčešće iseče na kolutove, prelije sa malo maslinovog ulja ili sa parmezanom i servira sa sosem od paradajza i bosiljka, u Maroku ga spreme kao pire, dok se u Aziji patlidžan sprema u voku zajedno sa lukom i soja sosem.

    No, nikad nemojte zaboraviti da se prilikom pečenja ili prženja patlidžan duplo smanji, pa nikada nemojte štedeti sa količinom ovog specifičnog povrća.

     1098
  • Varfarin i ishrana

    Varfarin i ishrana

    Zdrava ishrana može biti pojednostavljena pri konzumiranju leka varfarina kada znate koje namirnice sadrže vitamin K. Neka hrana u interakciji sa ovim lekom - uključujući i voće i povrće, može učiniti varfarin neefikasnim.

    Preporučeni dnevni unos vitamina K je 80mg, a važno je izdvojiti voće koje omogućava 60 odsto ili više dnevnih vrednosti za ne više od tri obroka dnevno. Porcija šljiva je najveći izvor ovog vitamina sa ukupno 129 odsto preporučene dnevne vrednosti.

    Nekoliko plodova ne sadrži vitamin K, a to su mandarine, pomorandže sa izuzetkom grejpfruta koji je veliki izvor ovog vitamina. Voće koje sadrži vitamin K u tragovima: lubenica, jabuka, ananas, banane, trešnje, breskve...

    Zeleno povrće je veliki izvor vitamina K, može pružiti i više od 200 odsto preporučene dnevne vrednosti. Kako bi varfarin kao lek efikasno radio, ne znači da bi trebalo da izbegavate namirnice bogate vitaminom K, već da ih konzumirate u malim količinama.

     1611
  • Špargla - temeljni "čistač" organizma

    Špargla - temeljni "čistač" organizma

    Špargla je povrće koje pripada porodici ljiljana. Uzgaja se širom Evrope, severne Afrike i zapadne Azije. Bogata je kalijumom, folnom kiselinom, vitaminom B6, tiaminom i vlaknima.

    Špargle nazivaju i „kraljevsko povrće“ i „jestiva slonovača“, zbog brojnih lekovitih svojstava poznate su i kao „čistači organizma“ i „čuvari zdravlja“, a pripisuju im se i afrodizijačka svojstva.

    Jedna je od vodećih izvora folne kiseline koja pomaže telu u formiranju eritrocita i genetskog materijala, ali je neophodna i za rast ćelija.

    Kalijum je neophodan za pravilno funkcionisanje srca, bubrega, mišića, nerava i probavnog sistema pa se špargla pokazala kao neverovatni izvor ovog elektrolita.

    Špargla takođe sadrži velike količine rutina - jedinjenja koje jača zidove kapilara.

    U staroj Kini, jedna vrsta špargle koristila se kao lek protiv suvog kašlja, čireva i otoka, za ublažavanje bolova u nogama...

    Podstiče aktivnost bubrežnih ćelija i povećava izlučivanje vode iz tela. Mali sadržaj ugljenih hidrata čini je odličnom u ishrani za dijabetičare.

    Priprema se i kao veoma kaloričan obrok pa je treba konzumirati u slučaju neuhranjenosti ili tokom oporavljanja nakon bolesti jer otvara apetit.

    Deluje kao blagotvorno sredstvo protiv zatvora, preporučuje se anemičnim osobama i upotrebljava se kao oblog protiv ekcema.

     641
Deca ih obožavaju.
Po želji,prohlađene kiflice možete posuti šećerom u prahu.Umesto nutele možete koristiti eurokrem,džem-po sopstvenom izboru.Prijatno!
Jednostavan i brz recept.
I lepo na oko i lepo za nepca.
Za sve ljubitelje susama.
Strana 1 od 1300