• Semenke lana - izvor zdravlja

    Semenke lana - izvor zdravlja

    Semenke lana neki nazivaju i najmoćnijom hranom na planeti, a postoje i dokazi koji kažu da njegovom konzumacijom smanjujete rizik od srčanih obolenja, moždanog udara, kancerogenih obolenja i dijabetesa.

    Sadrži vitamine A, F, E, B, omega 3, 6 i 9 masne kiseline, kojima je bogatiji čak i od ribljeg mesa.

    Smanjujete rizik od srčanih obolenja, moždanog udara, kancerogenih obolenja i dijabetesa.

    Lanena sluz je najodgovornija za uticaj lana na probavu, jer podstiče rad lenjih creva - najčešćeg problema mnogih ljudi.

    Lan je izvor rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana neophodnih u ishrani, poseduje lecitin, koji može rastvarati masti i snižavati nivo holesterola.

    Semenke lana jačaju imuni sistem i preventiva su za brojne upalne bolesti.

    Stabilizuju bolni menstrualni ciklus.

    Ubrzavaju zarastanje opekotina od sunca.

    Laneno seme u sebi sadrži elemente natrijuma, magnezijuma, kalijuma, gvožđa, fosfora, cinka, selena i druge.

     460
  • Grašak

    Grašak

    Grašak (lat. Pisum sativum) je zeljasto povrće iz porodice mahunarki koje često mnogi brkaju sa sličnim bobom. Koristio se još pre sedam milenijuma u staroj Grčkoj i južnim delovima Rusije, dok se na ostatak Evrope proširio u Srednjem veku gde je bio bazična hrana siromašnim slojevima stanovništva. Tada su mu pripisivana i razna afrodizijska svojstva i važio je za lek protiv neplodnosti. Danas se najviše uzgaja na Dalekom istoku i u Indiji i SAD.

    Grašak je bitno uvrstiti u svakodnevnu ishranu jer 100 grama ove mahune sadrži čak 10% preporučenog dnevnog unosa gvožđa, 24% kalijuma i 50% vitamina C. Svi ovi nutritijenti u zajedničkoj kombinaciji daju energiju čitavom organizmu, jačaju imunitet i leče anemiju. Grašak je takođe dobar izvor folne kiseline koja je posebno bitna za trudnice. Zbog prisustva purina, ne preporučuje se onima koji boluju od gihta.

    Ovo povrće možete skuvati u vodi ili pari i od njega napraviti klasično varivo, a možete njime posipati razne salate, zgnječiti pa dodati krompiru pri pravljenju pirea, a grašak možete i dodati rižotu ili umacima od pavlake ili majoneza. Naravno, nezaobilazan je deo čuvene ruske salate. Osušene plodove graška možete samleti i napraviti brašno koje je daleko zdravlije i hranljivije od običnog pšeničnog.

     913
  • Avokado

    Avokado


    Avokado potiče iz Južne Amerike, ali danas se najviše gaji u Kaliforniji.  Sadrži vitamine A, B, C, E i gvožđe. Pored toga što smanjuje nivo holesterola u krvi, preporučuje se kod držanja dijeta a i dosta se koristi u kozmetici.
     6418
  • Slatko rešenje problema

    Slatko rešenje problema

    Afte, neugodna pojava u ustima, obično se tretira lekovima na bazi kortikosteroida, ali možda postoji slađi i prirodniji način za rešenje ovog problema.

    U studiji objavljenoj u žurnalu Quintessence International, istraživači su podelili 94 ispitanika u tri grupe - jedni su dobili med kao terapiju, a ostale dve grupe dobile su lekove. Svi učesnici su terapiju sprovodili na isti način, a trebalo je i da prijave nivo bola ili neku drugu reakciju, kao i veličinu i stanje upale tokom studije.

    Ljudi koji su koristili med imali su bolove kraće od ljudi sa kortikosteroidima, afte su se brže povlačile, a upalni procesi završavali za manje vremena nego u slučaju druge dve grupe.

    Od ranije je poznato da med ima antiupalna i analgetska dejstva, zbog čega je i izvedena studija. Dakle, kada sledeći put budete imali pojave ove vrste, probajte ovo slatko rešenje velikog problema.

     896
  • Magični mango

    Magični mango

    Sočna voćka koja sadrži 20 vitamina i minerala treba da se nađe na vašoj trpezi povremeno, čak iako nije uobičajena ovde. Mango je počeo da se uzgaja u Indiji pre oko 5000 godina, a ovo tropsko voće se sad kultiviše u južnoj i centralnoj Americi, kao i na Karibima.

    Jedna šolja ovog voća ima oko 100 kalorija, a ta količina voća zadovoljiće vam 100% dnevnih potreba za vitaminom C, kao i 35% dnevnog unosa vitamina A. Ova voćka sadrži i vlakna, a studije su pokazale da antioksidanti iz ovog voća utiču na sprečavanje pojave raka dojke i debelog creva.

    Mango je sjajan dodatak salatama, uz drugo voće poput mandarina, grožđa, ananasa i jabuka. Impresivne količine vitamina C, B6 i A, beta karotena i antioksidanata pomažu u sprečavanju problema sa krvnim pritiskom, očima i kostima.

    Ipak, treba biti umeren i sa ovim voćem, jer sadrži dosta fruktoze, što na duge staze može imati negativan uticaj na zdravlje.

     1091
Probajte ćufte pripremljene na ovaj način.
Strana 1 od 1230