• Energetske i hranljive vrednosti: cimet

    Energetske i hranljive vrednosti: cimet

    Cimet je, prema brojnim istraživanjima, u upotrebi još od 2000. godine pre nove ere. Dokazi ukazuju na to da je korišćen u celom antičkom svetu i da su ga arapski trgovci doneli u Evropu gde je postao jednako popularan. Dugo je bio statusni simbol i uprkos širokoj upotrebi, poreklo cimeta je dugo čuvana tajna sve do početka 16. veka. Da bi održali svoj monopol, arapski trgovci su bili poznati po legendama koje su prenosili svojim kupcima, a koje su se ticale toga kako dobavljaju luksuzni začin. Edvard Kirk u svom vodiču za stomatologiju iz 1884. godine pominje pastu napravljenu od morfina, karbonalne kiseline i karanfilića ili ulja cimeta. Studije pokazuju da cimet snižava nivo lipida, odnosno holesterol i trigliceride. Kora cimeta takođe pomaže u kod upala i infekcija, a ulje samog cimeta zaustavlja tup bol i ima antiseptička svojstva.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 247 kcal

    Ugljeni hidrati: 50,59 g

    Proteini: 3,99 g

    Masti: 1,24 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 53,1 mg

    Niacin: 1,33 mg

    Vitamin A: 295 IU

    Vitamin C: 3,8 mg

    Vitamin K: 31,2 µg

    Natrijum: 10 mg

    Kalijum: 431 mg

    Kalcijum: 1002 mg

    Gvožđe: 8,32 mg

    Magnezijum: 60 mg

    Cink: 1,83 mg

     771
  • Evo šta se dešava kada stavite luk u čarape pred spavanje

    Evo šta se dešava kada stavite luk u čarape pred spavanje

    Naša koža je najveći organ našeg tela i može da apsorbuje hemikalije, jone, minerale, lekove, kozmetiku... Studije pokazuju da je moguće apsorbovanje brojnih hranljivih materija iz luka tokom spavanja.

    Tradicionalna kineska medicina ističe praksu koja ukazuje na stimulativna područja na stopalima koje odgovaraju zdravlju našeg celokupnog tela. Luk ima različita sumporna jedinjenja koja imaju antibakterijsko dejstvi. Isecite bilo beli ili crveni luk na kolutiće. Postavite po jedan na donjoj strani stopala i navucite čarape. Ukoliko imate zadebljanja na petama ili mrtvu kožu, luk će vam pomoći da ih se otarasite dok spavate. Ulje luka prodire u kožu i priuža određenu količinu sumpora, a pomaže i u formiranju proteina.

     360
  • 5 razloga zbog kojih je slanina zdrava

    5 razloga zbog kojih je slanina zdrava

    1. Iako možda smatrate da količina masti u slanini može biti pogubna po vas, varate se. Prisutne masti u slanini sastoje se od 40 odsto zasićenih masti i 10 odsto holesterola, a ostatak čine mononezasićene masti koje su bogate oleinskom kiselinom.

    2. Slanina se ne razlikuje od bilo kog drugog oblika mesa, osim što je bogatija vitaminima B1, B2, B3, B6, B12, i mineralima: selenom, fosforom, kalijumom, cinkom, gvožđem i magnezijumom.

    3. Veruje se da je slanina osnovni razlog za visok krvni pritisak, međutim, studije su pokazale da redovna konzumacija utiče na ravnotežu šećera u krvi i krvnog pritiska.

    4. Sadrži znatne količine holina koji poboljšava pamćenje i koncentraciju.

    5. Slanina u kombinaciji sa belim lukom garantuje uklanjanje simptoma prehlade i gripa. Pokušajte!

     1178
  • Šta doprinosi problemima sa digestivnim traktom?

    Šta doprinosi problemima sa digestivnim traktom?

    Veštački zaslađivači – nepovoljno utiču na crevnu floru zbog čega doprinose gastrointestinalnim problemima.

    Kofein – može pojačati mučninu i dovesti do dehidracije. Štaviše, izaziva želudac da proizvodi hlorovodoničnu kiselinu koja dovodi do žgaravice.

    Citrusi – mogu dodatno iritirati sluznicu stomaka i izazvati žgaravicu.

     173
  • Celer – sve što niste znali

    Celer – sve što niste znali

    Celer sadrži 95 odsto vode zbog čega je idealan za hidriranje tela. Jedna šolja celera ispunjava 6 odsto dnevnog unosa vlakana. Bogat je kalcijumom, natrijumom, magnezijumom, gvožđem, cinkom i kalijumom. Od vitamina prisutni su: A, K, C, E, B i D vitamin. Celer sadrži i organska hemijska jedinjenja koja mogu smanjiti nivo hormona stresa, čime se smanjuje i krvni pritisak. Seme celera pomaže u regulisanju infekcija urinarnog trakta. Preporučuje se svima onima koji boluju od artritisa jer smanjuje otoke i bolove u zglobovima.

     293
Veoma ukusna poslastica koja će vam se sigurno svideti. Probajte, prijatno!
Od preostalih belanaca napravila sam puslice.
Možete duplirati sastojke i testo držati u frižideru i do pet dana, pa po potrebi od njega praviti lepinje, krofne, mekike, piroške...
Predlog za ukusan doručak.
Idealno je u danima posta.
Lagani i osvežavajući, tope se u ustima!
Strana 1 od 1258