• Četiri mita o ugljenim hidratima i dijabetesu

    Četiri mita o ugljenim hidratima i dijabetesu

    Krajem XX veka, Zemlju je zahvatila "karbofobija", tj. strah od ugljenih hidrata. Mnogi su porast broja obolelih od dijabetesa pripisali ugljenim hidratima, što nije u potpunosti istinito. U nastavku slede mitovi koji se neodgovorno šire i time utiču na pogrešno informisanje miliona ljudi.

    Ljudi koji imaju dijabetes moraju drastično da smanje unos ugljenih hidrata - zdrav odrastao čovek treba dnevno da dobije 45-65% energije iz ugljenih hidrata. Ljudi koji boluju od dijabetesa treba da unose manje, ali ne ispod granice od 40%. Telu su ugljeni hidrati neophodni da prežive, oni obezbeđuju gorivo za mozak i ostale organe. Problem je tip ugljenih hidrata koje unosimo -većina će se pre odlučiti za kolač, nego za voće.Smanjenje unosa ugljenih hidrata za sobom povlači i nedostatak bitnih hranljivih sastojaka poput vlakana, kalijuma, kalcijuma, magnezijuma i nekoliko vitamina.

    Smanjeni unos ugljenih hidrata poboljšava nivo glukoze u krvi - studije pokazuju da je razlika između onih koji unose normalnu količinu ugljenih hidrata i onih koji to ne čine gotovo zanemarljiva.

    Kontrolisanje unosa ugljenih hidrata eliminiše potrebu za lekovima - pravilna, izbalansirana ishrana, sa fokusom na smanjenjem broja kalorija može pomoći ljudima koji su na granici dijabetesa da ga zapravo i ne dobiju. Međutim, kada je dijagnoza već postavljena, lekovi su neophodni.

    Ishrana siromašna ugljenim hidratima smanjuje šansu od dobijanja drugih oboljenja - ljudi koji ne jedu dovoljno ugljenih hidrata obično unose više masti (posebno zasićenih), što znači da imaju veće šanse za dobijanje kardiovaskularnih bolesti, a prekomerna konzumacija proteina može izazvati probleme sa funkcijama bubrega.

    Kao zaključak, ugljeni hidrati nisu zlo, ali naši izbori su problematični. Kada bismo jeli više voća, povrća i žitarica, nego prostog šećera, ugljeni hidrati uopšte ne bi bili problem.

     1436
  • Nar

    Nar

    Nar (lat. Punica granatum) je izuzetno hranljivo i lekovito voće poreklom iz Persije koje je, uprkos svim blagodetima po zdravlje, dosta zapostavljeno u našim krajevima. Smatra se da je jedno od najstarijih voća na svetu i o njemu su se od davnina pripisivala razna simbolička značenja, tako je npr. kod drevnih Egipćana predstavljao simbol nade u novi život, dok je kod Jeremena predstavljao simbol plodnosti. Jestiv deo nara čini veliki broj koštica crvene boje, te je danas nezaobilazan deo orijentalne i grčke kuhinje. Posebno je cenjen sok od nara za koji se tvrdi da jača imunitet, uništava neke bakterije kao što su stafilokoke, leči bolesne desni i generalno podiže imunitet čitavog organizma i štiti od raka. Pored soka, od njega se može praviti i kvalitetno ulje (dobija se iz semena) koje dokazano štiti od dijabetesa i povoljno utiče na celokupan kardiovaskularni sistem. Često se koristi i u kozmetičkoj industriji jer pomaže kod opetkotina, posekotina i sporijaze. U ishrani se može koristiti u svežem obliku ili kao sok, ali se od njega mogu pripremati razne poslastice, torte, želei, sirupi, pa čak i likeri i vino.

     1488
  • Evo zašto konzumiranje alkohola može biti zdravo

    Evo zašto konzumiranje alkohola može biti zdravo

    Škola javnog zdravlja Harvard univerziteta ustanovila je da umerene količine alkohola mogu biti svojevrsna prevencija od srčanih polesti. Takođe, konzumiranjem alkoholnih pića sprečva se formiranje krvnih ugrušaka koji mogu blokirati arterije srca.

    Studija jednog katoličkog univerziteta u Americi pokazuje da od dva do četiri pića dnevno mogu smanjiti rizik od smrti usled različitih oboljenja za 18 odsto. Takođe utvrdili su da je najbolje konzumirati alkohol tokom obroka. Vino iznad svega je idealano uz ručak ili večeru.

    Novija istraživanja su pokazala da konzumiranje alkohola štiti od erektilne disfunkcije. Problemi su smanjeni za 25 do 30 odsto, pokazuje studija sprovedena uz pomoć 1770 australijskih muškaraca.

    Odsek za psihologiju na Karengi Melon univerzitetu dokazao je na osnovu studije da alkohol smanjuje rizik od prehlada. Španski istraživači su takođe utvrdili da ukoliko konzumirate od 8 do 18 čaša vina nedeljno, smanjujete rizik razvoja prehlade i do 60 odsto. Kao razlog navode se antioksidansi koji se nalaze u vinu.

    Alkohol može smanjiti rizik od kamena u žuči za trećinu, tvrde istraživači sa Ist Angli univerziteta. Takođe navode da preteran unos alkohola može izazvati brojne zdravstvene probleme.

    Rezultati holandske studije pokazuju da zdrave odrasle osobe koje piju jednu do dve čaše alkohola dnevno imaju manje šanse da obole od dijabetesa tipa 2.

     2479
  • Da li ste čuli za crni kohoš?

    Da li ste čuli za crni kohoš?

    Koren crnog kohoša koristi se u medicinske svrhe. Poznato je da su ga konzumirali američki starosedeoci koji su ovu biljku kasnije predstavili evropskim kolonistima. Postao je popularan sredinom pedesetih godina prošlog veka i pokazao se kao efikasan za lečenje simptoma menopauze, bolnih menstruacija, akni i oslabljenih kostiju. Nekada je korišćen i za ublažavanje simptoma reumatizma, anksioznosti ali se danas više ne upotrebljava u navedene svrhe.

    Koren crnog kohoša bogat je hemikalijama koje jačaju imuni sistem i pomažu organizmu kod smanjenja upala. Zbog svojih anelgetičkih i antiinflamatornih svojstava, koristi se za bolove nastale usled povreda, grčeve i hroničnu nervozu.

     1934
  • Problemi sa upalama? Ovo su namirnice koje bi trebalo da izbegavate!

    Problemi sa upalama? Ovo su namirnice koje bi trebalo da izbegavate!

    Inflamacija je prirodni telesni proces izazvan imunim sistemom koji je u sukobu sa toksinom i patogenima koji izazivaju bolesti. Jedan je od faktora koji su povezani sa bolovima i umorom. Često se odnosi na bol u zglobovima, želucu, a javlja se i otežano disanje. Ipak, neki od nas ne obraćaju dovoljno pažnje na ove simptome pri čemu nekim namirnicama mogu pogoršati situaciju.

    Obrađeno meso – sadrži visok nivo natrijuma, nitrata, nitrita i drugih hemikalija koje izazivaju upale.

    Rafinisana biljna ulja – sadrže dodatne štetne masti.

    Mlečni proizvodi – utiču na pojavu brojnih alergija, otežano disanje, dijareju, bolove u zglobovima...

    Pržena hrana – bogata je trans mastima.

    Margarin – može uzrokovati metabolički disbalans zbog velikog broja trans masti i hidrogenizovanih ulja.

     1076
DInstani grašak i lepljivi pirinač: jednostavno, brzo, neobično i ukusno.
Brza i jednostavna poslastica.
Za doručak, za večeru, izbor je vaš.
Doručak, užina, večera. 
Fina okrepljujuća čorba.
Voćni sok prepun vitamina.
Strana 1 od 1718