• Biljke antiinflamatornih moći

    Biljke antiinflamatornih moći

    Kurkuma – jedna od najjačih antiinflamatornih lekovitih biljaka. Smanjuje upale na koži uzrokovane ekcemima, psorijazom. Utiče i na snižavanje kiselosti u crevima.

    Đumbir – može umanjiti bolove u stomaku i brojne upale.

    Karanfilić – koristi se za lečenje hroničnih bolova i upala. Bogat je eugenolom koji funkcioniše kao antioksidant.

    Žalfija – dokazano pomaže kod sindroma iritabilnog creva.

    Ruzmarin – smanjuje mišićne upale i upale creva. Najčešće se koristi njegovo ulje, ali se koriste i njegovi listovi kao dodatak jelima.

     378
  • Da li gazirana pića oštećuju zube?

    Da li gazirana pića oštećuju zube?

    Većina gaziranih pića je povezana sa negativnim posledicama po zdravlje. Izazivaju gojaznost, stomatološke probleme i vodeći su izvor kalorija u odnosu na gotovo sva pića. I da, predstavljaju jedan od najčešćih uzroka kvarenja zuba.

    Zubi i desni prekriveni su slojem bakterija koje ih štite. U dodiru sa gaziranim pićem ove bakterije bivaju razorene. Svakim gutljajem kiselina oštećuje zube, a tinejdžeri i deca su posebno ugroženi jer njihovi zubi nisu dovoljno jaki niti razvijeni.

     386
  • Možete li dehidrirati tokom spavanja?

    Možete li dehidrirati tokom spavanja?

    Kako ne biste dehidrirali, potrebno je da redovno pijete vodu tokom čitavog dana. Institut za medicinu preporučuje muškarcima 13 šolja tečnosti dnevno (do 3 litre), a žene do devet šoljica (nešto više od dve litre). Ali šta se dešava tokom sedam do osam sati dnevno koje provodimo spavajući, kada naše telo ne dobija tečnosti? Članak objavljen u časopisu "Sleep medicine" ističe da ukoliko dehidrirate tokom sna, to može uticati na vaše kognitivne performanse. Druga studija pokazuje da ljudi koji dišu kroz usta tokom spavanja izgube do 42 odsto više telesnih tečnosti u odnosu na one koji dišu kroz nos. Vodite računa o hidriranosti vašeg tela jer nedovoljno vode u organizmu može uticati na pamćenje, stres, pažnju, fizičke sposobnosti i raspoloženje. Ukoliko zaboravljate tokom dana da pijete vodu, držite flašu vode pred sobom i pijte na svakih nekoliko sati.

     650
  • Pečeni beli luk – idealan kao dodatak jelima

    Pečeni beli luk – idealan kao dodatak jelima

    Kako beli luk pretvoriti u pečenu poslasticu idealnu za punjenje kroasana ili kao dodatak supama, čorbama, pire krompiru? Isecite gornji i donji deo tako da se naziru čenovi. Postavite beli luk na foliju i prelijte sa oko dve kašike maslinovog ulja, dodajte bibera i soli. Zamotajte sastojke u foliju. Pecite u rerni na oko 160 stepeni i to 45 minuta do sat vremena. Ljuske će se same odvojiti. Luk možete iskoristiti odmah ili čuvajte u frižideru do tri dana.

     481
  • Zanimljive činjenice o smokvama

    Zanimljive činjenice o smokvama

    Smokva je poznata i pod imenom "voće bogova", a u staroj Grčkoj je označavala prosperitet.

    Pronađeni su fosilni ostaci koji pokazuju da smokva postoji već više od 9000 godina.

    Tri velike sveže smokve sadrže svega 140 kalorija i 5.5 grama vlakana, što je više nego cela šolja ovsenih pahuljica.

    Oko 100 grama smokava sadrži oko 150 mg kalcijuma, odnosno oko 16% dnevno preporučenog unosa.

    Pire od smokava može da se koristi kao zamena za puter ili ulje u pečenim kolačima, poput biskvita. Pola šolje pirea menja celu šolju ulja ili putera.

    Smokve su najslađe od sveg voća, jer sadrže 55% udela prirodnog šećera.

    Smokve ne cvetaju na grani, već se njihov cvet nalazi unutar ploda.

     2061
Ukoliko niste ljubitelj kečapa,možete kore (umesto kečapom) premazivati kiselom pavlakom. Možete koristiti mešano mleveno meso ili svinjsko - po sopstvenom izboru.
Ukusni i brzo se pripremaju.
Služiti uz sir, ajvar, kajmak ili kao slatku varijantu uz džem, pekmez ili krem.
U smesu možete dodati još nešto po sopstvenom ukusu, na primer čajnu salamu, dimljeni suvi vrat ili pečenicu!
Kolač za sva vremena.
1024
Strana 1 od 1254