• Alex Chang

    Alex Chang

    Rođen je u Hong Kongu, a odrastao je u Kaliforniji. U periodu studija, pažnju je privukao mnogima kada je radio u kuhinji ilegalnog noćnog kluba. Ovim povodom, našao se i u jednom dokumentarnom filmu zajedno sa svojim cimerom sa kojim je tada sarađivao. Čim je diplomirao, pred njim se našla velika prilika. Investitori jednog lokalnog hotela u Majamiju želeli su da iskoriste njegov senzibilitet i da ga zaposle. Nikada nije verovao da će stići do Majamija koji mu se, spram Los Anđelesa, činio kao grad u povoju. "Majami je neka vrsta teškog izazova ukoliko se odlučite da vodite restoran. Troškovi su veliki, zbog čega ste unapred ugroženi. Sećam se samog početka, kada smo otvorili restoran, meni je bio progresivniji i egzotičniji, pa smo vremenom morali da ga prilagođavamo kako bi privukli što veći broj ljudi."

    Čang izdvaja kuhinju Izraela kao omiljenu. "Slično kao i L.A, Izrael je mesto gde mnoge kulture i ukusi koegzistiraju. Uporediću to sa zgradom u koju sam se doselio kada sam prvi put stigao u Majami - moj prvi komšija bio je Turčin, pa su sa zajedničkog sprata uvek mirisali ćevapi, poljska kuhinja mirisala je sa drugog sprata, a sa trećeg se penjao miris marokanske riblje čorbe. Ima li šta lepše?"

     531
  • Par saveta kako da potrošite manje novca prilikom kupovine hrane

    Par saveta kako da potrošite manje novca prilikom kupovine hrane

    Svima nam se barem jednom desilo da krenemo u kupovinu, pa na kraju ostanemo šokirani koliko nam je račun na kasi, ili tek kod kuće shvatimo da možda i nismo trebali kupiti određene stvari. Ovih par trikova će vam pomoći da pametno kupujete, bez da se odreknete nekih stvari ili ostanete praznih džepova.

    1. Iskreirajte šoping listu unapred

    Pre nego što krenete u kupovinu, obavezno napravite pregled onoga šta već imate od namirnica u kući i napravite detaljnu listu onoga šta vam nedostaje, bazirano na nedeljnom nivou. Striktno se držite te liste kako ne biste pali u iskušenje da kupite nešto nepotrebno.

    2. Jedite pre kupovine

    Da, dobro ste čuli; po nekim istraživanjima, kada idemo u kupovinu praznog stomaka, često se desi da impulsivno kupimo masnu i skupu hranu koja je trenutno raj za naše oči i stomak

    3. Čekirajte sniženja

    Nije na odmet da proverite u novinama ili na internetu u kojim se to radnjama namirnice koje vam trebaju na sniženju, ako kupujete na veliko, možete dosta uštedeti

    4. Kupujte sezonske namirnice

    Najviše će vam se isplatiti da napravite plan ishrane i kupovine baziran na svežim, sezonskim namirnicama - na primer paradajz je svakako isplativije kupovati krajem proleća, kad mu je sezona, dok su narandže najjeftinije upravo zimi

    5. Ako je baš nužda, kupite konzerviranu i smrznutu hranu

    Iako su sveže namirnice najzdraviji izbor, konzervirana i smrznuta hrana je u većini slučajeva jeftinija i sadrži sve potrebne vitamine i minerale. Dobra stvar kod smrznute hrane je i ta što možete odmrznuti samo količinu koja vam je potrebna, bez brige da ćete baciti deo toga šta niste stigli da pripremite.

    6. Nemojte bacati neiskorišćenu hranu

    U svetu se godišnje baci na milione tona neiskorišćenih namirnica - nađite kreativan način da sve iskoristite. Na primer, od starog hleba napravite prženice, voće koje je počelo da truli umutite sa mlekom i medom kako biste dobili ukusan šejk..

    7. Gajite neke namirnice sami
    Ako imate baštu, mnogo novca ćete uštedeti ako sami posadite drvo nekog voća ili uzgajate omiljeno povrće, ne oduzima toliko vremena a uštedećete dosta novca plus znaćete kakvog je kvaliteta hrana koju servirate na tanjir. Ako pak nemate baštu, uvek možete gajiti u saksijama mirisne začine ili određene sadnice koje ne zauzimaju puno prostora, poput čeri paradajza.

     701
  • Može li ananas oštetiti zube?

    Može li ananas oštetiti zube?

    U zavisnosti od toga koliko često jedete ananas, pa čak i u odnosu na način na koji ga žvaćete, možete uticati na smanjenje rizika od oštećenja zuba.

    Kisela hrana kao što su ananas, limun mogu započeti hemijski proces u ustima koji omekšava zubnu gleđ i dovodi do postepenog propadanja zuba. Ananas ne dovodi nužno do kvranje zuba zbog svog kiselog sastava, ali konzumiranje tokom dužeg vremenskog perioda nije preporučljivo.

    Oštećenja ćete prepoznati ukoliko osetite nelagodnost kada pijete naročito hladne ili tople napitke. Ako primetite osetljivost svojih zuba, javite se zubaru jer je velika verovatnoća da je vaša gleđ oštećena.

    Kiselo voće, pa čak i kisele napitke ne bi trebalo zadržavati u ustima duže nego što je potrebno jer povećavate vremensku izloženost vaših zuba kiselinama.

     408
  • Sve što bi trebalo da znate o holinu

    Sve što bi trebalo da znate o holinu

    Holin je hranljiva materija rastvorljiva u vodi, rođak vitamina B, uključujući i folnu kiselinu i riboflavin jer pomaže u izgradnji ćelijske membrane i transportuje hranljive materije unutar i van ćelija. Igra značajnu sporednu ulogu u vašem telu. Pomaže u razvoju mozga, rastu mišića i njihovoj pokretljivosti, utiče na rad nervnog sistema i metabolizma. Odgovoran je za detoksikaciju našeg tela. Pomaže funkcionisanje brojnih ćelija, kao i u njihovoj "komunikaciji" na više načina. Telo stvara male količine holina u jetri, ali ostatak prikupljamo iz hrane. Prosečan unos je 550 mg za muškarce i 425 mg za žene. Ključni izvori holina su žumanca, škampi, školjke, govedina, kikiriki, kelj, kupus, karfiol... Nedostatak holina može uticati na probleme sa jetrom usled gomilanja masti što dovodi do upala i oštećenja njenih ćelija.

     512
  • Susam

    Susam

    Gotovo da ne postoji osoba kojoj nije prva asocijacija na domaće bakine kiflice upravo ovaj orijentalni začin. Prvi pisani spisi o susamu potiču još iz 1550. godine pre nove ere, i od tada važi za jedan od najrasprostranjenijih začina. Uglavnom se koristi kao dodatak raznim pekarskim proizvodima, kiflama, pogačama, hlebu, odlično se kombinuje sa kimom i semenkama lana. Od njega se može praviti i alva. Najviše se gaji u Indiji, Kini i Sudanu i izuzetno je bogat proteinima i vitaminima i masnim kiselinama, te je dobar za kosti. Takođe, izuzetno je dobar i za čišćenje creva, lečenje opekotina, akni... Posebno je zdravo ulje od susama koje se često koristi kao zamena za maslinovo ulje. Postoje dve vrste susama: beli (koji se uglavnom i koristi na našem podneblju) i crni.

     3195
Kare pripremljen na ovaj način je mekan i veoma ukusan.
Lovačke šnicle kakve volim. Mekane i ukusne.
Brzo i veoma ukusno. Inače, od ove količine sastojaka, što je inače polovina mere, dobije se 7 kuglica.
Sve se sprema u jednoj šerpi i jede kašikom.
Kore za gibanicu nadevane smesom za carsku pitu... Toliko je ukusno da vam od srca preporučujem da isprobate!
2 u 1 - kore za gibanicu, nadevane smesom za proju.
Strana 1 od 1238