• Problemi sa bešikom? Evo šta izbegavajte!

    Problemi sa bešikom? Evo šta izbegavajte!

    Ukoliko imate problema sa učestalim mokrenjem trebalo bi da izbegavate kofeinska pića poput kafe, čaja, gaziranih pića. Kofein podstiče otpuštanje vode u urinu. Alkoholna pića takođe podstiču produkciju urina, kao i začinjena hrana. Veruje se da i citrusi mogu uticati na učestalost mokrenja.

     1049
  • Saveti za savršeni pire krompir

    Saveti za savršeni pire krompir

    Za savršen pire krompir važna je, pre svega, vrsta krompira. Trebalo bi odabrati "brašnasti" krompir koji sadrži više skroba. Krompir bi trebalo kuvati ne duže od 40 minuta na temperaturi do 70 stepeni celzijusa. Nakon 30 minuta kuvanja, isperite krompir u hladnoj vodi sve dok tečnost koja izlazi iz posude ne postane providna. Nastavite sa kuvanjem u promenjenoj vodi preostalih 10 minuta. Procedite ga, dodajte puter i ispasirajte.

     781
  • Hrana koju ne bi trebalo odlagati u frižider

    Hrana koju ne bi trebalo odlagati u frižider

    Bilo koje voće ili povrće koje ima visoku koncentraciju vode poput krompira, celera, krastavca, zelene salate i lubenice - ne bi trebalo čuvati u frižideru. Usled niske temperature menja svoju teksturu i ukus, postaje gnjecavo i meko.

    Prženu hranu ne odlažite u frižider, postaće vlažna i postepeno će se pretvarati u kašu.

    Crni luk je najbolje čuvati u kesi ili vreći koja omogućava strujanje vazduha na sobnoj temperaturi.

    Paradajz u frižideru može da izbledi, zato je bolje da ga čuvate na sobnoj temperaturi, ali nikad u plastičnoj kesi.

    Breskve, kajsije, nektarine, šljive, trešnje, treba držati na sobnoj temperaturi ako nisu sasvim dozrele. Tako će sačuvati više hranljivih sastojaka.

    Bosiljak voli toplotu. U frižideru će bosiljak prerano uvenuti.

     1144
  • Šta se dešava ukoliko unosite više proteina nego što je potrebno?

    Šta se dešava ukoliko unosite više proteina nego što je potrebno?

    Dnevni unos proteina koji se preporučuje iznosi 0,8g po kilogramu telesne težine. Ipak, ovaj broj varira u zavisnosti od starosti, pola i nivoa fizičke aktivnosti. Dijete sa visokim sadržajem proteina ponekad se smatraju brzim metodama gubitka težine i preporučuju se sportistima za bržu izgradnju mišića. Unos velike količine proteina može ostaviti trajne posledice.

    Kada konzumirate protein, on se kroz vaše telo probija kao i svaka druga hrana. Digestija enzima počinje u želucu i nastavlja se u tankom crevu gde se razlaže na aminokiseline. One se dalje apsorbuju kroz zid tankog creva i prenose krvlju kroz telo. Kada od proteina nastanu aminokiseline, ketoni se puštaju u vaš sistem. Ketone obezbeđuju bubrezi. Konzumiranje hrane sa visokim sadržajem proteina znači i povećanu aktivnost bubrega. Proteini koji se dobijaju od životinjskih proizvoda su izvori zasićenih masti što je u bliskoj vezi sa porastom holesterola i potencijalnim srčanim problemima.

     1000
  • Energetske i hranljive vrednosti: boranija

    Energetske i hranljive vrednosti: boranija

    Boranija pripada mahunarkama, a poreklom je iz Meksika, a u Evropu je stigla u 16. veku. Pruža širok spektar hranljivih materija kao i veliki izvor dijetetskih vlakana koji povećavaju osećaj sitosti. Reguliše nivo šećera u krvi, kaoi nivo holesterola. Odlična je za anemiju, bronhitis kao i bolesti srca i krvnih sudova. Naručito je treba konzumirati u slučaju pada imuniteta, problema sa nesanicom, ili protiv prehlada i gripa.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 31 kcal

    Ugljeni hidrati: 7,13 g

    Proteini: 1,82 g

    Masti: 0,34 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 3,4 g

    Niacin: 0,752 mg

    Vitamin A: 690 IU

    Vitamin C: 16,3 mg

    Natrijum: 6 mg

    Kalijum: 209 mg

    Kalcijum: 37 mg

    Gvožđe: 1,04 mg

    Magnezijum: 25 mg

    Cink: 0,24 mg

     1657
Ova kisela voda je za pripremu testa. Ukoliko Vam se desi da počnete da mesite testo za koje je potrebna kisela voda i u poslednjem trenutku shvatite da je nemate…
Lepinje su veoma mekane i ukusne!
Jedan od načina kako da utrošite preostali hleb!
Poslužiti uz posno jelo po svom izboru!
Brzo, jednostavno, neobično.
Strana 1 od 1721