• Ulje sandalovine i njegova višenamenska upotreba

    Ulje sandalovine i njegova višenamenska upotreba

    Ulje sandalovine poznato je po svom slatkastom mirisu i često se koristi kao osnovni sastojak parfema i kozmetičkih preparata. Tradicionalno, ulje sandalovine je deo verske tradicije u Indiji i drugim zemljama istočne Evrope. Drvo sandalovine smatra se svetim. Koristi se u raznim verskim obredima uključujući venčanje i rođenje. Jedno je od najskupljih eteričnih ulja koja su danas dostupna na tržištu. Da bi se dobilo najviše koristi od ovog eteričnog ulja, drvo sandalovine mora da raste najmanje 40-80 godina pre nego što se koreni mogu sakupiti. Starije, zrelije drvo sandalovine obično proizvodi eterično ulje sa jačim mirisom. Istraživači su otkrili da je glavno jedinjenje sandalovine – alfa-santalol odgovorno za uticaj na pažnju i raspoloženje. Smanjuje i upale i blage iritacije kože poput površinskih rana, bubuljica, bradavica ili čireva. Korišćenje ulja od sandalovine u proizvodima za negu kože je uobičajeno. Možete ga koristiti i kao dodatak balzamu za kosu. Dodavanjem samo par kapi sprečićete perutanje kože glave.

     381
  • Kako da ubrzate svoj metabolizam?

    Kako da ubrzate svoj metabolizam?

    Prema definiciji, metabolizam je kombinacija dva procesa – katabolizma i anabolizma. Prvi je raspad različitih molekula naše ishrane kako bi se stvorila energija, dok je drugi proizvodnja svih jedinjenja potrebnih ćelijama za normalne telesne funkcije. Dakle, metabolizam je usko povezan sa našim načinom ishrane ali i načinom na koji svakodnevno tretiramo naše telo.

    Ubrzavanje metabolizma može se vršiti uz pomoć brojnih metoda, od izbora ishrane do načina života. Poboljšana brzina sagorevanja masti od strane tela je ključna komponenta metabolizma. Mnogi oštećuju anaboličke i kataboličke procese kroz određene dijete.

    Protein je jedan od najvažnijih elemenata bilo koje ishrane, ali je ključan i u razvoju mišića. Stoga konzumirajte hranu bogatu belančevinama ukoliko želite da povećate efikasnost vašeg metabolizma.

    Vodite računa o ravnomernom unosu kalorija tokom dana jer ćete tako povećati metaboličku fleksibilnost i poboljšati efikasnost sagorevanja masti.

    Vežbajte! Istraživanja su pokazala da je redovno vežbanje jedan od najosnovnijih načina za poboljšanje metaboličkog „tempa“.

    Povećajte unos omega 3 masnih kiselina koje utiču na nivo leptina, što je hormon koji je u direktnoj vezi sa sagorevanjem masti.

    Jedite namirnice bogate gvožđem jer je taj mineral neophodan za proizvodnju crvenih krvnih zrnaca.

    Pijte više mleka jer sadrži molekul pod nazivom – nikotinamid ribozoid koji može efikasnije pretvoriti masti u energiju!

     764
  • Zeleni paradajz za jačanje mišića i kostiju

    Zeleni paradajz za jačanje mišića i kostiju

    Za razliku od drugog voća i povrća, paradajz sadrži sve hranljive materije čak i kada nije potpuno zreo. Zeleni paradajz bogat je antioksidansima, vitaminom E i C. Iako se antioksidansi pre svega pripisuju smanjenju rizika od srčanih oboljenja, takođe štite tkiva i ćelije kostiju. Vitamin K, pored toga što je od suštinske važnosti za pravilno zgrušavanje krvi, vezuje kalcijum zbog čega jača kosti. Šolja zelenog paradajza sadrži do 43,20 mg fosfora koji je važan za rast i zdravlje kostiju. Najčešće se koristi za spremanje zimnice ili umaka, a u upotrebi je i pri lečenju proširenih vena na nogama. Sadrži i veliku količinu flavanoida koji jačaju zidove krvnih sudova i čine ih otpornijim na pucanje.

     2320
  • Skrivena opasnost u ribi

    Skrivena opasnost u ribi

    Riba jeste jedna od najboljih izvora proteina, ali zbog zagađenja svih vodotoka na zemlji ostaje pitanje da li je riba dovoljno bezbedna za jelo. Ovo je pitanje oko kojeg se lome koplja, tako da kada birate svoju hranu morate biti oprezni oko količine i vrste ribe kojom se hranite. Posebno oprezne treba da budu trudnice, jer su fetusi veoma osetljivi na povećanu koncentraciju žive u organizmu.

    Ova vrsta hrane se veoma lako vari i sadrži dosta omega-3 masnih kiselina i vitamina. Međutim, morska riba, a u poslednje vreme i rečna opasna je zbog zagađenog staništa. Najveća opasnost vreba od žive, zbog toga što je riba lako apsorbuje, a kada je čovek pojede može se u organizmu zadržati i više meseci. Živa je veoma opasna za organizam, jer utiče na svaki organ i sistem organa, posebno na mozak. Pošto utiče na toliki broj organa, trovanje živom se relativno teško dijagnostifikuje. Svake godine se u Americi rodi oko 300 000 dece sa povišenim nivoom žive u organizmu, što ih izlaže većem riziku od moždanih oštećenja i poremećaja u učenju.

    Veliki predatori obično sadrže najviše nivoe žive, jer se hrane manjom ribom koja već sadrži živu. Osim njih, relativno veliku dozu žive sadrži i tuna, dok je najzdravija riba po ovom pitanju divlji losos sa Aljaske, koji prema ispitivanjima već godinama sadrži najniži nivo zagađivača. 

    Slatkovodna riba takođe može da sadrži živu, ali to zavisi od toga da li u blizini njenog staništa postoji teška industrija koja može da zagadi vodu.

     937
  • Mogu li dijabetičari jesti sirov med?

    Mogu li dijabetičari jesti sirov med?

    U jednoj studiji, naučnici su započeli istraživanje efekata konzumiranja meda. Otkriveno je da med značajno povećava lučenje insulina, smanjuje hiperglikemiju i fruktosamin koji se koristi za identifikaciju koncentracije glukoze u krvi. Još je interesantnije da metformin u kombinaciji sa medom značajno smanjuje povišene nivoe kreatinina, bilirubina, triglicerida i holesterola. Iako se čini kontradiktornim, med značajno snižava nivo šećera u krvi. Štaviše, smanjuje i nivo lošeg holesterola. Ista studija ističe da samo dve kašičice sirovog meda dnevno donose vidne rezultate. Druga studija pokazuje da med značajno poboljšava kontrolu glikemije kod dijabetičara. Dakle, ukoliko patite od dijabetesa ili insulinske rezistencije, konzumiranje meda može biti od velike koristi za vas. 

     1392
Hleb pečen u zemljanom pekaču ima poseban ukus.
Jednostavan i brz za pravljenje. Prava poslastica...! :)
Lubenicu i vodu meriti šoljom od 3 dl, a šećer i vodu meriti čašom od 2 dl. Osvežite se ovim veoma ukusnim napitkom.
Po želji, možete naseckati ljutu papričicu i upržiti je zajedno sa ostalim sastojcima. Ovo je moje omiljeno jelo. Uz sir i vruću pogaču dobićete savršen obrok. Prijatno!
Strana 1 od 1359