• Drevna upotreba agar ulja

    Drevna upotreba agar ulja

    Esencijalno agar ulje imalo je široku primenu. Korišćeno je u različite svrhe, uključujući lečenje duha I tela. Smatrano je najsvetijim uljem tokom tradicionalnih rituala raznih religija. I danas se smatra značajnim kada je reč o aroma terapiji. Istočno-azijska medicina isticala je značaj agar ulja kod lečenja brojnih psiholoških I fizičkih problema. Kineska medicina ukazuje na njegove tri prednosti:

    Održavanje psihološkog zdravlja – jer pomaže u brojnim kognitivnim funkcijama. Udisanje nekoliko kapi ulja smanjuje stres I poboljšava koncentraciju, a pomaže I u suzbijanju glavobolje. Efikasno je kao tretman protiv depresije.

    Pravilno varenje – jer ima potencijal za lečenje nadimanja I dijareje.

    Suzbija simptome alergija – jer je dokazano njegovo anti-alergijsko dejstvo, pa se široko koristi kao sastojak brojnih biljnih lekova. Ukoliko ste umorni od učestalog kijanja, svraba I suznih očiju, zapušenog nosa – pokušajte suzbiti simptome sa agar uljem.

     219
  • Uzroci problema sa nadimanjem nakon obroka

    Uzroci problema sa nadimanjem nakon obroka

    Osećaj naduvenosti nakon obroka nije neuobičajen. Ukoliko se nadimanje javlja redovno nakon jela, više uzroka se dovodi u pitanje. Generalno, nadutost stomaka povezana je sa vrstom hrane koju jedete ili sa problemima probavnog sistema koji mogu otežati adekvatno varenje hrane.

    Nekli ljudi su osetljiviji na hranu koju jedu i nadimanje je za njih redovna pojava. Netolerancija na određenu vrstu hrane je najčešći uzrok. U pitanju su najčešće: gluten, kvasac, fruktoza i mleko.

    Sindrom razdražljivih creva je veoma zastupljen i pogađa gotovo 15 odsto odraslih, a uzrok je trenutno nepoznat. Javlja se hronično, simptomi su dijareja naizmenično sa zatvorom, grčevi u stomaku. Simptome možete sprečiti dodavanjem vlakana u ishranu, kao i redovnim vežbanjem.

    Nadimanje se takođe može javiti i ukoliko vašem digestivnom sistemu nedostaju neophodni enzimi koji pomažu varenju hrane. Takođe, prejedanje je vrlo čest uzrok nadutosti. Jedite polako, redovno, nekoliko puta tokom dana.

     1702
  • Vežbe snage

    Vežbe snage

    Uobičajeno je mišljenje da kada želite da skinete koji kilogram treba da se bacite na kardio, kardio i samo kardio trening. Ali, mi smo otkrili da umeren trening snage može imati vrlo dobre posledice na izgled i zdravlje vašeg tela.

    Popravlja fizički izgled
    Trening sa opterećenjem smanjuje masne naslage i samim tim poravlja vaš izgled. Dok ova vrsta vežbanja ne mora obavezno da smanji kilograme, svakako će zameniti sve te grame masti, gramima mišića. Uz mišićnu masu dobićete atletsku građu, tonirano i čvrsto telo. Posle sat vremena podizanja tegića, prosečna žena će sagoreti dodatnih 100 kalorija, što može da bude značajno na mesečnom nivou.

    Bolji metabolizam
    Kako starimo naš metabolizam sve više usporava, a telo postaje manje efikasno u izkorišćavanju hrane koju konzumiramo, pa se ona taloži u vidu telesnih masti. Vežbe snage će pokrenuti vaš metabolizam i učiniti da on bude efikasniji.

    Povećava fleksibilnost i smanjuje rizik od povreda
    U mnogim aktivnostima i sportovima, telo se može ponašati kao absorber šoka, što može biti potencijalni izvor problema. Ako su vam mišići jaki u dobroj formi, aktivnosti poput džoginga ili tenisa će biti manje stresne za vaše telo. Vežbanjem celog tela, popravljae fleksibilnost, a takođe smanjujete bol u leđima. Ako se potrudite da ojačate mišiće leđa, videćete rezultate već za tri meseca.

    Popravlja jačinu i gustinu kostiju
    Vežbe snage mogu delovati preventivno na bolesti popt osteoporoze, jer pomažu da vaše kosti budu jake. Osim toga pomaže vam i da budete pravi. Jači mišići na vašem vratu, leđima, ramenima, kukovima i stomaku, postaraće se da stojite pravo bez osećaja nelagodnosti, a popraviće i balans vađeg tela, takođe.

    Popravlja raspoloženje
    Kada završite sa bilo kojom vrstom vežbanja, generalno se osećate sjajno, ali trening snage čini da se osećate neverovatno jako i samouvereno. Neka istraživanja su potvrdila da može čak smanjiti depresiju i uopšte imati smirujući efekat.

    Smanjuje nivo šećera u krvi i pritisak
    Vežbe snage ne samo da sagorevaju kalorije, već pomažu da se otarasite šećera brže. Dokazano je takođe da ovakav trening smanjuje pritisak, čak efikasnije od kombinacije kardio i treninga sa opterećenjem.

    izvor: Cosmopolitan.rs

     15066
  • Najgora hrana za nokte i kosu

    Najgora hrana za nokte i kosu

    Baš kao i koža, kosa i nokti su osetljivi na hranu koju birate. Ne samo da će ishrana uticati na sjaj i lepotu kose i noktiju, već i na njihovu krtost, suvoću, slabljenje i opadanje. Kosa i nokti su odlični indikatori toga na koji način se starate o svom telu.

    I kosa i nokti se sastoje od istog proteina, keratina, tako da je logično da ih pogađaju iste stvari. Naravno, ne utiče samo ishrana na kvalitet, već i drugi izbori, poput pušenja, konzumacije alkohola i sl. Ako želite da izbegnete lomljenje noktiju i slabljenje i opadanje kose, evo hrane koju treba smanjiti:

    • Riba puna žive - visoka koncentracija žive u organizmu može dovesti do gubitka kose. Ljudi koji jedu ribu, posebno suši, nekoliko puta nedeljno u većem su riziku od gubljenja kose
    • Šećer - ova namirnica ne samo da nije dobra za kožu, već je problematična za nokte i kosu, posebno za potonje. Kada telo pumpa insulin kao odgovor na povećanje šećera u krvi, otpušta se androgen, hormon koji uzrokuje smanjenje folikula i kod žena i kod muškaraca
    • Previše vitamina A - u ekstremno visokim dozama, vitamin A izaziva opadanje kose
    • Premalo gvožđa i cinka - nedostatak ova dva minerala može se videti po noktima, jer su ključni za formiranje keratina. Najlakše se mogu naći u crvenom mesu i morskim plodovima.
     852
  • Neželjena dejstva usled preteranog konzumiranja limunade

    Neželjena dejstva usled preteranog konzumiranja limunade

    Kiselina u limunadi može da prodre kroz spoljnji sloj zuba, takođe može uništiti brojne bakterije u ustima čime narušava njihov balans što može dovesti do propadanja zuba.

    Može se pojaviti osetljivost u vidu otežanog žvakanja hrane i nadražaje tokom konzumiranja hladnih ili toplih pića u vidu blagog bola.

    Kiseli sokovi uopšteno mogu izazvati i gorušicu.

     545
Mojih prvih 45...
Mekana je i sutradan. Stavite je u kesu i imaćete ukusnu i mekanu  pogaču i za sutrašnji ručak. Prijatno!
Voditi računa o tome da se ne nalije mnogo vode kako bi paprikaš imao umerenu gustinu. Po želji, kada paprikaš bude gotov, možete ga posuti seckanim peršunovim lišćem.
Šećer,ulje i brašno meriti čašom od jogurta.
Ukoliko želite da torta bude softanija, dodajte još malo soka od pomorandže.
Pitu služiti kao toplo ili hladno predjelo, za doručak ili večeru, uz jogurt. Prijatno
Strana 1 od 1242