• Plavi patlidžan ne mora da bude gorak

    Plavi patlidžan ne mora da bude gorak

    Svaki kuvar, bilo profesionalac ili amater, zna koliko gorki ukus patlidžana može biti odbojan. Zato smo pronašli dva načina na koji se taj karakteristični ukus modre biljke može ukrotiti.

    Prvi način podrazumeva da patlidžan isečete, potom ga posolite (koristite krupnu so, zato što je povrće onda neće tako lako apsorbovati) sa jedne strane. Ostavite da odstoji oko pola sata, kako bi solanin, supstanca kojoj patlidžan duguje svoju gorčinu, nestala, a potom pokupite višak vode suvom krpom.

    Drugi način podrazumeva hlađenje. Isecite patlidžan na listove i stavite ga u zamrzivač na 4 sata. Kada ga izvadite, pritisnite ga dlanom, višak vode će izaći, a sa njim i veći deo neprijatnog ukusa.

     11133
  • Crni luk

    Crni luk

    Iako se mnogima pri samu pomisao seckanja ovog povrća zavrti u glavi zbog suza koje obavezno proteku, crni luk (lat. Allium cepa) je u mnogim krajevima širom sveta nezaobilazni deo gulaša, variva i drugih čorbi, dok je kod nas obavezan deo roštilja.

    U narodu poznat i kao crvenac, ljutika, kapula i mrki luk, odavnina je dobar saveznik ljudskog zdravlja pa su ga koristili još pre pet hiljada godina. U Egiptu su faraone sahranjivali sa glavicom crnog luka, dok su ga u Indiji, Staroj Grčkoj i RImu koristili za lečenje mnogih bolesti. Danas su najveći uzgajivači ovog povrća zemlje Dalekog Istoka, Rusija i SAD.

    No, ono zbog čega je luk najzdraviji jeste činjenica da, isto kao i beli luk, sadrži redak element sumpor (zbog kojeg i ima jak, ljutkast ukus), koji je dragocen po zdravlje, a jako malo biljaka ga sadrži u sebi. Mnogi ne znaju da redovna upotreba luka smanjuje nivo glukoze u krvi, pa je ovo povrće odlično za ishranu dijabetičara. Takođe, sok od luka je odličan za lečenje mnogih kožnih bolesti kao što su akne, bradavice, opekotine i osip.

    Što se tiče ishrane, crni luk zaista spada među najomiljenije sastojke koji se koriste u kuhinjama širom sveta. Koristi se u raznim varivima, u paprikašu, čorbama, ili sirov kao deo mnogih letnjih salata. Zajedno sa avokadom, paprikom i paradajzom, čini ukusni i svetski poznat umak Gvakamole.

    Jedan od načina da ublažite ljutinu i peckanje očiju prilikom seckanja jeste to da luk prvo posolite i ostavite da odstoji.

     1523
  • Kako se rešiti sinusne glavobolje?

    Kako se rešiti sinusne glavobolje?

    Izbegavajte namirnice za koje sumnjate da uzrokuju alergijske reakcije - Uobičajeni alergeni su pšenica, pojedini mlečni proizvodi, soja, rafinirani šećer koji može dovesti do upale i nagomilavanja sluzi. Proverite etikete na namirnicama koje kupujete i pratite reakcije vašeg organizma kako biste utvrdili da li ste alergični na neke od njih.

    Pijte dosta vode i izbegavajte preterani unos kofeina i šećera.

    Hladne obloge vam mogu pomoći u ublažavanju bola.

    Mentol ili čaj od nane pomažu lakšem disanju.

    Kriška limuna sa čajem od đumbira je idealna za sve vrste glavobolja, a idealno je rešenje za čišćenje nagomilane sluzi.

     1371
  • Pivo nakon vežbanja?

    Pivo nakon vežbanja?

    Tačno je da pivo obezbeđuje neke elektrolite, ugljene hidrate, pa čak I polifenole. Međutim, vaša omiljena piva uglavnom sadrže elektrolitni kalijum, a obično ne gubite mnogo toga tokom vežbanja. Umesto toga, želite nešto što će zameniti natrijum hlorid, glavni elektrolit koji gubite kroz znoj – a pivo ga neće nadomestiti. Vaše telo mora da koristi dosta hranljivih materija – noručito vitamine B – da metaboliše alkohol, što dodatno otežava rad jetre.

     536
  • Zbog čega je važan pravilan unos kalorija

    Zbog čega je važan pravilan unos kalorija

    Kalorije su "gorivo" koje omgućava telu da neometano funkcioniše, ali je teško odrediti minimalnu količinu koja je neophodna. Njihov broj varira u odnosu na starost, pol, nivo aktivnosti. Na primer, tinejdžeri, žene koje su veći deo dana fizički aktivne moraju uneti najmanje 2.200 kalorija dnevno, dok vrlo aktivne žene, dečaci u adolescentskom periodu i aktivni muškarci bi trebalo da unesu minimum 2.800 kalorija dnevno. Mada, važno je napomenuti da broj kalorija zavisi i od visine, kao i težine. Fokus je uvek na zdravim i izbalansiranim obrocima, a brzu hranu bi trebalo svesti na minimum.

    Ukoliko unosite premalo kalorija, često može doći do grčeva u mišićima. Nedostatak vitamina B12 može biti izuzetno opasan, posebno ukoliko je njegov unos smanjen tokom detinjstva ili u periodu trudnoće kod žena. Telo usled nedostatka ovog vitamina ne proizvodi dovoljno crvenih krvnih zrnaca i mozak ne dobija dovoljno kiseonika.

    Poremećaji u ishrani, kao što su i anoreksija i bulimija su rezultat nedostatka kalorija neophodnih za održavanje zdravlja. Abnormalni nivoi kalijuma, kalcijuma, natrijuma, magnezijuma i fosfora koji proizilaze iz poremećaja ishrane mogu dovesti do ravnoteže elektrolita u telu. Ukoliko patite od čestih bolova i grčeva u stopalima, to je jedan od načina na koji vam telo ukazuje na nezdravu ishranu.

     990
Odličan kolač uz popodnevnu kafu ;)
Lagana i osvežavajuća torta :)
Spolja hrskavi, unutra mekani :)
Monte kristo sendvič.
Strana 1 od 1397