• Biljke kao odličan izvor proteina

    Biljke kao odličan izvor proteina

    Postoji mnogo sjajnih opcija za održavanje balansirane ishrane sa mnogo proteina, a ispod ćete naći neke od najboljih biljnih varijanti.

    Karfiol – iako mnogi ljudi nisu ljubitelji ovog povrća, ono je neverovatno zdravo i korisno za organizam. Jedna šolja kuvanog karfiola sadrži oko 2,3 grama proteina i brdo hranljivih materija koje smanjuju rizik od raka i kardiovaskularnih bolesti.

    Kikiriki – jedna od omiljenih grickalica širom sveta u svega tridesetak grama sadrži gotovo 7 grama čistog proteina, što ovu biljku čini odličnim izborom.

    Ovas – uprkos svojoj ne baš zavidnoj reputaciji, stečenoj delom i zahvaljujući Oliveru Tvistu, ovsene pahuljice su sjajne za početak dana, jer osim što sadrže obilje belančevina, odličan su izvor vlakana, a pomažu i stabilizaciji nivoa šećera u krvi. Uz malo banane i cimeta, ni ukus vas neće razočarati.

    Badem – osim što je dobar izvor proteina, bademi će vam omogućiti da budete siti duže nego bilo koja druga koštunjava biljka.

     984
  • Čili

    Čili

    "Kada kažeš ljuto, misliš na čili?" Ovaj izuzeto pikantan začin, poreklom iz Srednje Amerike, vremenom je postao simbol gurmanskih specijaliteta Meksika, ali se podjednako često koristi i u tajlandskoj, španskoj i afričkoj kuhinji, sastavni je deo indijskog karija, a omiljen je i u Teksasu. Ni mađarski gulaš ne može da prođe bez njega. Ovaj začin se dobija mlevenjem ili drobljenjem čili paprike, kod nas poznatije kao feferone, a stepen ljutine čini sastojak kapsaicin koje se nalazi u semenkama. Na osnovu toga postoje blaže vrste kao što su pepperoncini i pasilla, srednje ljute jalapeno, kajenska paprika i tabasco (najpopularnije) te izuzetno ljute naga viper i infinity chili. Pored ljutine, kapsaicin daje čiliju i mnoga lekovita svojstva - odlična je prevencija artritisa, smanjuje nivo holesterola, po nekim istraživanjima umanjuje stanice raka, poboljšava probavu i ubrzava metabolzam te je dobar i u borbi protiv kilograma. Može se koristiti i u jelima sa povrćem, kao dodatak ribi i jajima, čorbama, a najviše u raznim umacima i marinadama. Naravno, nikada nećete pogrešiti ako svoj gulaš začinite ovim popularnim začinom.

     1575
  • Hrana i kultura: Novi Zeland

    Hrana i kultura: Novi Zeland

    Zemlja u kojoj imate sve: od snežnih planinskih vrhova, preko smaragdnih pašnjaka, do brojnih jezera i plaža. Maori su sa pažnjom i strpljenjem godinama negovali i uzgajali sorte kukuruza, paprati, brojnih začina koji su vremenom ušli u svakodnevnu upotrebu uz obilje ribe, morskih plodova, različitih sorti ptica i drugih specijaliteta. Hleb, kolači, peciva su obavezni uz čajanke. Jagnje je omiljeno meso, a riba i plodovi mora uz sveže voće i povrće čine ishranu Novog Zelanda posebnom. Godišnje, po glavi stanovnika, pojede se do 100 kg maslaca i 65 kg sira. Doručak je uticaj britanske tradicije, a večera je najvažniji obrok. Tradicionalne bombone koje se služe i uz sladolede su njihov omiljeni dezert. Pavlova je najpoznatiji tradicionalni dezert, a čine ga puslice, šlag i voće. Ime je dobio po poznatoj ruskoj balerini.

     1075
  • Koliko kalorija nam je dnevno potrebno?

    Koliko kalorija nam je dnevno potrebno?

    Broj kalorija koje su organizmu neophodne varira od čoveka do čoveka. Mada je prosek koji većina ljudi računa kao potreban oko 2000 kalorija, taj broj može biti veći ili manji.

    Faktori koje treba uzeti u obzir kada računamo koliko nam je kalorija dnevno potrebno jesu visina, težina, pol, starost, kao i fizička aktivnost.
    Postoje tri "potrošača" kalorija koje treba uzeti u obzir kada želimo da izračunamo dnevnu potrošnju kalorija: bazalni metabolizam
                 fizička aktivnost
                 energija koja je potrebna da bi telo sagorelo hranu koju unosimo.

    Bazalni metabolizam je količina energije potrebna za neometano funkcionisanje organa i čini između 60 i 70% dnevne potrošnje kalorija. Muškarcima je obično potrebno više energije.
    Drugi činilac je fizička aktivnost, u koju se ubraja sve od nameštanja kreveta do idenja u teretanu. Takođe, treba imati na umu da ne troše svi kalorije istim tempom i da potrošnja kalorija takođe zavisi i od aktivnosti i težine osobe.
    I najzad, energija koja je potrebna kako bi telo svarilo ono što smo pojeli jeste najmanji potrošač u organizmu, i na ovu aktivnost ide oko 10% energije dnevno.

    Dakle, 2000 kalorija nije univerzalna brojka koja važi za sve, ali služi kao dobar orijentir da znate koliko energije je potrebno prosečnom čoveku.

     671
  • Perece ili čips - šta je hranljivije?

    Perece ili čips - šta je hranljivije?

    Čips i perece su grickalice za koje se često odlučujemo, ali kad razmislimo o njihovoj nutritivnoj vrednosti, šta je bolja opcija? Logičan odgovor bio bi "ono što ima bolji ukus", ali ako gledamo kroz prizmu hranljivosti, vreme je da vidimo šta je bolja opcija za naše telo.

    Jedna porcija čipsa (30 grama) sadrži 150 kalorija, 10 grama masti (od čega 3 grama zasićenih masti) i 10 mg natrijuma. Ista količina pereca sadrži 110 kalorija, 1 gram masti i 500 mg natrijuma. Na prvi pogled, perece su ubedljivo bolji izbor. Međutim, nije sve tako jednostavno.

    Dobra grickalica treba da sadrži proteine, masti i vlakna kako bi vas zasitila. Perece ne sadrže gotovo ništa od ta tri nutrijenta. Bićete gladni čim završite kesicu pereca, plus, 500 mg soli je gotovo četvrtina maksimalnog preporučenog dnevnog unosa soli. Čips, sa druge strane, ima mnogo više masti, a i napravljen je od krompira, koji je veoma hranljiva biljka. U poređenju sa perecama, koje se prave od rafinisanog belog brašna i gotovo da su lišene svih hranljivih sastojaka, čips sadrži bar malo vitamina C i veliku dozu kalijuma.

    Da li bismo preporučili čips kao hranu koju treba jesti? Ne! Ali, ako je izbor onoga što ćete grickati dok gledate film ili utakmicu sveden na perece ili čips, sada znate šta vam je činiti.

     959
Prvo jelo koje sam probao u Restoranu Alcudia. Privukao me je sos od badema i krckavi krompirići. Pomislio sam: "ovo moram da probam". Probajte i vi, u restoranu Alcudia ili…
14570
Egzotičan recept koji će Vam se sigurno dopasti ukolkiko Vam je dosadio krompir kao prilog ili jednostavno želite da osetite pravi vatromet raznih ukusa u kombinaciji sa dobrom ćuretinom.
13715
Šta reći? Ako slika vredi hiljadu reći onda je za ovaj recept uvod zaista nepotreban. Uverite se i sami!
15815
Da li ste čuli za čika Boru?! Sigurno jeste! U pitanju je prvi srpski šahovski velemajstor Bora Kostić u čiju čast je osmišljeno ovo fenomenalno predjelo a zašto da ne…
4536
Ako Vam se dopada kontrast suvog voća i fine mekane piletine evo pravog recepta za Vas. Izuzetno ukusan i slastan recept.
8013
Nemojte bacati uskršnja jaja,već napravite ukusna niskokalorična jela po receptima Mirjane Ljutić nutricionistkije.
13983
Strana 1173 od 1242