Nisu sve kalorije iste

Copyright
Copyright: citygirlbites.com
Pročitano: 1838 puta
Kategorija: Zdravlje
Ocena teksta:
(1 Glas)

Računica je poprilično jasna - ako želite da smršate, morate smanjiti svoj dnevni kalorijski unos. Međutim, gledanje samo na broj kalorija, ne i na njihov kvalitet vodi do nezdravih izbora. Što nas dovodi do pitanja - kada govorimo o mršavljenju, da li je zaista važno koju vrstu hrane biramo, ukoliko ne preteramo sa kalorijama?

Uporedite obrađenu hranu poput čipsa sa porcijom orašastog voća npr. Ako i jedno i drugo ima 160 kalorija, da li je zaista bitno šta ćemo od toga pojesti? Možda i nije. Pre nekoliko godina, profesor na univerzitetu u Kanzasu oslabio je skoro 15 kg na dijeti koja se sastojala od slatkiša. To je uspeo zato što je unosio 1800 umesto 2800 kalorija koje su njegovom telu bile potrebne.

Međutim, pre nego što odlučite da oprobate njegov metod, razmotrite to da kada jedemo, naše telo mora da razloži tu hranu. Varenje takođe sagoreva kalorije i čini oko 10% našeg metabolizma. Potrebno je manje energije da se svare ugljeni hidrati ili masti nego proteini. Ali, ubedljivo se najmanje kalorija potroši kada se vari procesirana hrana. Nedavna studija je pokazala da se čak 50% manje kalorija troši na varenje industrijske od prirodne hrane.

Procesirana hrana čini da brže ogladnite, a često i negativno utiče na dijetu (čak i kad je kalorijski unos korektan). Ovim vrstama hrane nedostaju svi važni nutrijenti, a obiluju šećerima, solima i mastima. Povećavaju rizik od kardiovaskularnih bolesti, raka i dijabetesa.

Dakle, nije sve stvar kalorija, ima nečeg i u zdravlju.

Priredio: 
  • Da biste ostavili komentar morate biti prijavljeni na sistem!
    Prijava