• Zova – bogata mineralima i vitaminima!

    Zova – bogata mineralima i vitaminima!

    Zova je plod biljke pod nazivom „Sambucus“. Najviše je ima na severnoj hemisferi. Plod je tamno plave ili crne boje, a obično ima sladak i oštar ukus zbog čega je preferiran sastojak brojnih deserta. Koristi se i kao baza za brojna pića i koktele. Bogata je korisnim hranljivim materijama zbog čega je vekovima korišćena u tradicionalnoj medicini. Od minerala sadrži kalijum, gvožđe, bakar i fosfor. Vitamin B, A i C su najzastupljeniji. Dobar je izvor dijetetskih vlakana i proteina. Funkcioniše i kao antioksidativno i antiinflamatorno sredstvo u vašem telu. Neke od važnijih zdravstvenih prednosti uključuju:

    -Jačanje imunog sistema, zaštita od infekcija i bakterija.

    -Poboljšan probavni proces.

    -Uravnoteženje krvnog pritiska.

    -Snižava nivo holesterola.

    -Smanjuje simptome alergija.

     948
  • Pravilno čuvanje bosiljka

    Pravilno čuvanje bosiljka

    Ukoliko koristite svež bosiljak, koji je nezaobilazan sastojak brojnih tradicionalnih italijanskih jela, evo nekoliko korisnih saveta za njegovo pravilno čuvanje.

    Čuvajte ga u čaši vode, poput cveća, i odložite u frižider. Na taj način će ostati svež i do nedelju dana.

    Drugi način - skladištenje slično zelenoj salati. Listove stabljika postavite na papirni ubrus ili kuhinjsku krpu koju ćete staviti u plastičnu vreću. Ova metoda održava listove hidriranim.

    Zamrzavanje za duže skladištenje – isprite bosiljak u hladnoj vodi, a zatim ga odložite u zamrzivač u plastičnoj vreći gde može trajati i do godinu dana.

     2011
  • Prepoznajte znake intolerancije na hranu kod dece

    Prepoznajte znake intolerancije na hranu kod dece

    Vrlo često se intolerancija na hranu otkriva kroz probleme sa digestivnim traktom, a ciklus se ponavlja nekoliko puta. Roditeljima se preporučuje da u takvim slučajevima vode dnevnik ishrane deteta kako bi ustanovili kako dete reaguje na hranu i kakvi simptommi se javljaju. Prve reakcije su veoma blage, zatim postaju sve ozbiljnije. Dijareja i bolovi u stomaku su obično prvi simptomi. Najčešće je uzrok mleko, odnosno proteini koji se u njemu nalaze. Manje zastupljena reakcija je astmatični napad kod dece koja su osetljiva na sulfate. Ova hemikalija se dodaje u prerađenu hranu popt čipsa, sušenog voća i određenog peciva. Većina napada počinje sa stezanjem u grudima, poteškoćama sa disanjem i na kraju kašljem. Ponekad je teško napraviti razliku između alergije i netolerancije na hranu. Intolerancija na hranu može izazvati i glavobolje kod neke dece, međutim roditelji često ne znaju za ovu uzročnu vezu. Ekcemi i pojava osipa su jedni od češćih simptoma i u većini slučajeva predstavljaju reakciju na gluten. Ukoliko primetite da je vaše dete hiperaktivno, vodite računa o količini šećera koje unosi na dnevnom nivou. Izbegavajte proizvode sa veštačkim zaslađivačima i bojama...

     2317
  • Doručak i greške koje pravimo

    Doručak i greške koje pravimo

    Doručak je najvažniji obrok dana. Bez njega, telo ne može pravilno da funkcioniše. Ukoliko provedete i do nekoliko sati bez doručka – stići će vas umor ili loše raspoloženje. Izbegavanje doručka je najveća greška koju mnogi prave. Ova loša navika može dovesti do gastrointestinalnih problema kao što su čirevi, gastritis ili kiselost. Veoma je važno da unosite dovoljnu dozu proteina. Dobar izbor su uvek žitarice i mleko ili tost hleb na bazi pšenice. Uz avokado ili par jaja, unećete dovoljnu količinu proteina. Osećaj gladi javiće se vrlo brzo ukoliko unosite previše šećera jer se brzo digestira. Bitno je uključiti najmanje pet grama vlakana i unos šećera svesti na minimum. Unesite najmanje 300 ili 400 kalorija, složene ugljene hidrate, zdrave masti... Što više odlažete doručak, to je veći problem po vas! Ne zaboravite da vam ovaj obrok može obezbediti energiju za ceo dan!

     1131
  • Šta je to "self-rising" brašno

    Šta je to "self-rising" brašno

    Sigurno ste do sada naleteli na neki recept na netu  gde piše "self-rising" brašno i odsutali jer ste bili ubeđeni da je to još neka specijalna namirnica koju mi nemamo.

     12901
Salata od cvekle pored toga što je mnogo zdrava i ukusna, njena boja i izgled mogu uveliko da ulepšaju vašu trpezu.
6286
Volim da ih grickam u bilo koje doba dana, za doručak, večeru, kao užinu. A najviše ih volim kada su malo više zapečeni.
6046
Svež punjeni paradajz sa salatom od tunjevine je idelan za predjelo ili čak kao glavno jelo za vreme toplih letnjih večeri.
15407
Čorba od mladih kopriva je izuzetno ukusna i zdrava.
22540
Ova krem supa je veoma aromatična i ukusna.  Preporučujem je za hladne zimske dane.
6957
Ova pita se priprema veoma brzo i lako. Najukusnija je dok je topla.
17171