Gde naći selen?

Copyright
Copyright: webmd.com
Pročitano: 1851 puta
Kategorija: Ishrana
Ocena teksta:
(1 Glas)

Selen je mineral kojem je glavna funkcija održavanje zdravlja ćelija. Preporučena dnevna doza je 55 mikrograma, a on pomaže u prevenciji kardiovaskularnih bolesti, raka, poremećaja u radu tiroidne žlezde i imunog sistema. Iako većina ljudi unese dovoljno selena putem ishrane, malo njih zna koja je hrana bogata selenom.

Polovina šolje suncokretovog semena ima 37 mikrograma ovog minerala. Osim suncokreta, odličan izvor je i brazilski orah, koji u 30 grama ima 10 puta više selena od onog što vam je potrebno. Ipak, treba biti obazriv sa brazilskim orahom, jer će njegova preterana upotreba dovesti do trovanja selenom.
Selen se može naći i u hrani životinjskog porekla - riba, piletina ili jaja su odličan izbor. Školjke, kavijar, pečurke i džigerica takođe sadrže selen, mada u nešto manjoj količini.

Osim ovoga, izbegavajte previše obrađenu hranu i odlučite se za integralni hleb, radije nego za beli.

Priredio: 
  • Da biste ostavili komentar morate biti prijavljeni na sistem!
    Prijava