• Nekoliko principa zdrave ishrane

    Nekoliko principa zdrave ishrane

    - Insistiranje na svakodnevnom uzimanju vitamina nije garancija za očuvanje zdravlja.

    - Ishrana može značajno da kontroliše negativne efekte štetnih hemikalija.

    - Kontrolisanje ishrane je važno ukoliko patite od hroničnih oboljenja.

    - Što raznovrsnija ishrana, ali pravilno kombinovana, osnov je za zdrav organizam.

    - Obroke ne bi trebalo preskakati, kao ni izgladnjivati organizam jer tada dolazi do smanjene otpornosti celokupnog organizma.

    - Smanjiti unos zasićenih masnih kiselina.

    - Redovno unošenje tečnosti je veoma važno.

    - Povećati unos složenih ugljenih hidrata i dijetetskih vlakana.

     1062
  • Uticaj holesterola na mozak

    Uticaj holesterola na mozak

    Veruje se da je glavni razlog za nastanak ateroskleroze ishrana bogata zasićenim i trans mastima. Oni predstavljaju osnovni faktor rizika za bolesti srca, ali visok holesterol može uticati i na moždanu funkciju. Istraživanja pokazuju da je lečenje visokog holesterola kompleksan zdravstveni problem.

    Holesterol je i dobar i loš za organizam. S jedne strane, telo koristi holesterol za proizvodnju hormona i za održavanje ćelijskih membrana. Visok nivo holesterola može imati ozbiljne posledice po zdravlje, u smislu sužavanja krvnih sudova što stvara pritisak i onemogućava uravnotežen protok krvi. Sve navedeno povećava rizik od stvaranja smrtonosnih ugrušaka koji mogu izazvati moždani udar ili infarkt.

    Iako holesterol može imati štetne posledice, takođe je važan za zdravo funkcionisanje mozga. Mozak sadrži oko 25 odsto holesterola i koristi ga za sintezu neurotransmitera. Mozak ne može izvući holesterol iz krvi, pa zato mora da obezbedi sopstvene zalihe.

     784
  • Bergamot – više od esencijalnog ulja

    Bergamot – više od esencijalnog ulja

    Bergamot potiče iz Jugoistočne Azije, Argentine, Maroka, Brazila i Turske. Uzgaja se čak i u južnoj Italiji gde je prvi put izvezen. Ima slatko-kiselu aromu koja ga čini popularnim sastojkom parfema i kolonjske vode. Nije jestiv, pa se koristi samo njegova koža za ekstrahovanje esencijalnog ulja. Popularan je kao antidepresiv, a koristi se i za probleme sa nesanicom. Pomaže kod brojnih upala, poremećaja u varenju, kožnih infekcija, a pospešuje i rast kose.

     403
  • Sveže i suvo voće - ubrzajte rad creva

    Sveže i suvo voće - ubrzajte rad creva

    I sveže i sušeno voće pomažu u regulisanju pravilnog rada creva. Međutim, pošto suvo voće sadrži više vlakana i idealno je rešenje ukoliko patite od zatvora.

    Prema tvrdnjama brojnih fondacija za zdravlje, suve kajsije, šljive i smokve su naročito korisne za podsticanje rada creva. Dok jedna šolja svežih kajsija sadrži 3,1 grama vlakana, ista količina suvih kajsija sadrži 3,9 grama vlakana. Ako niste ljubitelj suvog voća, već preferirate sveže, nemojte skidati koru jer je većina vlakana upravo u njoj.

    Izbegavajte uvođenje previše vlakana suviše brzo u ishranu, možete izazvati neželjene efekte kao što su badutost i nadimanje.

     1043
  • Kuhinja: četiri nepogrešive kombinacije boja

    Kuhinja: četiri nepogrešive kombinacije boja

    Dizajneri su izdvojili 4 kombinacije boja koje smatraju pravim izborom ukoliko želite na jednostavan način da, uz pomoć boja, osvežite kuhinjski prostor.

    Plava i bela

    U kombinaciji sa kobaltom, plava boja može poslužiti kao neutralna pozadina posebno u malim kuhinjama.

    Zelena i bela

    Kuhinjski elementi u zelenoj boji su uvek dobar izbor ukoliko su zidovi bele boje. Zelena boja se takođe slaže i sa elementima od tamnog drveta.

    Plava i siva

    Ukoliko vam je kontrast bele I plave boje suviše snažan, odlučite se za sivu boju koja je uvek nepogrešiv izbor ukoliko se odlučite za kuhinjske elemente jarkih boja.

    Plava i žuta

    Nežni tonovi ovih boja doprineće osećaju topline. Ova kombinacija boja je posebno pogodna ukoliko u kuhinji nemate dovoljno sunčeve svetlosti.

     478
Salata od praziluka je dobra u svako doba godine, ali posebno osvežavajuća preko leta.
31131
Salata od cvekle pored toga što je mnogo zdrava i ukusna, njena boja i izgled mogu uveliko da ulepšaju vašu trpezu.
6018
Volim da ih grickam u bilo koje doba dana, za doručak, večeru, kao užinu. A najviše ih volim kada su malo više zapečeni.
5794
Svež punjeni paradajz sa salatom od tunjevine je idelan za predjelo ili čak kao glavno jelo za vreme toplih letnjih večeri.
14742
Čorba od mladih kopriva je izuzetno ukusna i zdrava.
22097
Ova krem supa je veoma aromatična i ukusna.  Preporučujem je za hladne zimske dane.
6474