• Ishrana po krvnim grupama

    Ishrana po krvnim grupama

    Dijetalna ishrana po krvnim grupama privlači sve više pažnje u poslednje vreme. Popularizovao ju je doktor Peter D'Adam i polazi od teorije da svaka od četiri krvne grupe zahteva poseban režim ishrane, inače se organizam dovodi u neki vid disbalansa i umorno stanje. Iako su mnogi primetili da im se sveopšte stanje organizma popravilo otkako se hrane po ovom principu, postoje kritike u vezi sa ovom teorijom, tako da se pre upuštanja u ovaj režim ishrane obavezno konsultujte sa lekarom.

    Karakteristike nulte krvne grupe:

    Smatra se da je to najstarija krvna grupa i osobe koje je imaju su prirodni lovci, imaju brz metabolizam, dobro varenje, otporni su na mnoge bolesti. Prija im hrana bogata proteinima, mesojedi.

    Preporučljive namirnice: svi proteini životinjskog porekla, ponajviše junetina, teletina i jagnjetina, riba, maslinovo i laneno ulje, orasi, mahunasto i zeljasto povrće, bundeva, paprika, smokve.

    Izbegavati: ne preporučuju se jaja i mlečni proizvodi, alkohol i kafa, kao ni peciva i pšenično brašno.

    Karakteristike A krvne grupe

    Osobe koje imaju A krvnu grupu su prirodni vegetarijanci kojima ne prija hrana životinjskog porekla jer imaju manjak želudačne kiseline. Takođe, često su i alergične na gluten.

    Preporučljive namirnice: riba, sojino mleko i tofu sir, kikiriki, pasulj, skoro svo povrće i voće, kafa, zeleni čaj, vino.

    Izbegavati: meso, jaja, pšenicu, belo brašno, pečurke, banane, pivo i žestoka pića.

    Karakteristike B krvne grupe

    Osobe sa B krvnom grupom se mogu smatrati srećnicima jer mogu jesti zaista raznovrsnu hranu bez posebnog pravila, pa ipak, postoje određene namirnice koje više prijaju od drugih.

    Preporučljive namirnice: svo meso sem piletine, slanine i šunke, mlečni proizvodi, pasulj, ovas, svo povrće, svo voće, zeleni čaj.

    Izbegavati: piletinu, slaninu, šunku, sladoled, sočivo, heljdu, kokos.

    Karakteristike AB krvne grupe

    I osobe sa AB krvnom grupom mogu jesti raznovrsnu hranu. Čine samo 5% stanovništva i smatra se da su evoluitivno najnovija grupa. AB grupi ne prijaju suhomesnati proizvodi.

    Preporučljive namirnice: mlečni proizvodi kao što su feta, kefir, pavlaka i jogurt, maslinovo ulje, sočivo, pirinač, svo povrće osim kukuruza, kafa.

    Izbegavati: suhomesnate proizvode, puter i parmezan, kukuruz, heljdu, kokos.

     1781
  • Prehlade, grip i vitamini

    Prehlade, grip i vitamini

    Sezona prehlada i gripa je pred vratima, a svi znamo koliko te stvari uzimaju danka na naše telo.
    Iako mnogi aspekti ishrane imaju uticaj na imuni sistem, evo nekoliko ključnih činilaca. Vitamini A, C i E prvenstveno - C je moćni antioksidant koji možete naći u većini voća i povrća, ali treba biti oprezan, jer prevelike količine ovog vitamina mogu izazvati poremećaje u varenju. Vitamin A se rastvara u masti i može se naći u tamno narandžastom povrću i voću, kao i u žumancima i mleku. Takođe je toksičan u prevelikim količinama. Još jedan vitamin rastvorljiv u masti, koji se ne treba konzumirati u prevelikim veličinama, vitamin E, ima snažna svojstva antioksidanata i može se naći u orašastom voću, semenkama i spanaću.Novija istraživanja povezuju vitamin D sa otpornošću imunog sistema. Vitamin D se rastvara u masti, a može se naći u masnoj ribi (poput tune i lososa), mleku i mlečnim proizvodima.

    Druge hranljive materije, poput cinka i folata takođe imaju veliki uticaj na imuni sistem. Oba se mogu naći u žitaricama. Cink se može naći i u crvenom mesu i morskim plodovima, a folati u tamno zelenom povrću.

    Još jedan vitalan deo je gastrointestinalni trakt, koji je odgovoran za oko 70% imunog sistema. Za zdravlje gastrointestinalnog trakta odgovorni su prebiotici i probiotici.

    Mada sve ove stvari čine delove slagalice, ključ je balansirana ishrana na redovnoj bazi. Mnoštvo voća i povrća, integralnih žitarica i leguminoza obezbediće vašem telu zdrav imuni sistem.

     618
  • Tri načina da snizite holesterol

    Tri načina da snizite holesterol

    1. Smanjite unos zasićenih masti: suncokretovo ulje zamenite maslinovim jer sadrži solidne količine zdravih mononezasićenih masti. Birajte nemasno ili niskomasno mleko i jogurt. Izbegavajte unos trans masti ili ih ograničite na najviše tri grama dnevno. Ne konzumirajte industrijski prerađene namirnice prepoznatljive i po dugačkom roku trajanja, umesto njih jedite proteinsku hranu.

    2. Hrana bogata vlaknima smanjuje rizik od bolesti srca. Opredelite se za pasulj, žitarice, braon pirinač, koštunjavo voće i vaš digestivni trakt će vam biti zahvalan.

    3. Unos ribe minimum dva puta nedeljno smanjuje rizik od srčanih bolesti za 30 odsto, pokazuje američko istraživanje. Omega tri masti u ribi pomažu u regulisanju srčanog ritma.

     815
  • Alkalnom ishranom do zdravlja

    Alkalnom ishranom do zdravlja

    Prekomerna kiselost organizma može biti štetna za zdravlje. Prvi simptomi su umor, malaksalost, podložnost prehladama i infekcijama, loša probava i nadutost stomaka, grčevi, bolni mišići... Za sve navedeno je odgovorna kisela hrana. Alkalna hrana može da uspostavi ph ravnotežu organizma ukoliko je dnevni unos u optimalnoj srazmeri od 75 odsto sirove I 25 odsto kuvane hrane. Redovnim unosom suvog voća i zelenog povrća možete uspostaviti balans. Alkalna ishrana podrazumeva i konzumiranje kafe i pojedine vrste alkohola, najviše crnog vina.

     449
  • Rešite problem suve i ispucale kože ruku

    Rešite problem suve i ispucale kože ruku

    Grube, suve ruke nisu samo bolne - napukla koža može nepravilno zarastati. Postoje brojni losioni, kreme i određeni tretmani koji se preporučuju. Izdvajamo neke od njih koji možete sprovesti brzo i lako.

    Utrljajte vazelin na ruke, a zatim ih uvijte u plastičnu kesu i mirujte 15 minuta. Novonastala sredina će uticati na zagrevanje vaših ruku, pri čemu će koža lakše apsorbovati vazelin.

    Sirće takođe omekšava kožu. Nanesite malu količinu na meke rukavice pre nego što odete na spavanje. Ujutro isperite toplom vodom.

    Maslinovo ulje u kombinaciji sa šećerom je vrsta pilinga koji će vratiti vašoj koži mekoću. Kašiku maslinovog ulja zajedno sa kašikom šećera dobro promešajte, zatim kružnim pokretima utrljajte. Sve mrtve ćelije na vašoj koži će vrlo brzo nestati.

     666
Ovim čokoladnim prelivom možete preliti sve vrste kolača, a odličan je i za punjenje šprica za ukrašavanje.
38046
Predivna dvobojna torta, sočna i ukusna. Kombinacija čokolade i vanile sa ananasom.
7163
Izuzetno ukusne grickalice! Brzo se pripremaju a još brže pojedu. Možete ih pripremiti sa susamom, nemlevenim makom, kimom... Isproban recept koji sam dobila od moje komšinice. Uživajte!
41588
Evo još jedne proverene verzije preukusnih kolačića poznatog imena. Uostalom, rafaelo kuglice teško da mogu ispasti loše obzirom da su sastojci odlični a način spremanja takav da ih može svako…
12094
Recep za malo drugačije aromatične kiflice sa jogurtom i belim lukom. Naravno ukoliko želite možete ih puniti kao i obične kiflice ukoliko to želite.
6258
Brza i jednostavna pita. Predivno miriše i preukusna je! Za punjenje možete koristiti bilo koje voće ako nemate jabuke, uvek će biti uksuno. Možete služiti uz kuglu šlaga ili sladoleda!
9788
Strana 1187 od 1242