„Dobri" i „loši" ugljeni hidrati

copyright
Copyright: dieteticdirections.com
Pročitano: 2716 puta
Kategorija: Zdravlje
Ocena teksta:
(0 glasova)

Neki izvori ugljenih hidrata su zdraviji u odnosu na druge, ali su neophodni elementi za normalno funkcionisanje organizma.

Voće i povrće su najbolji izvori ugljenih hidrata jer sadrže prirodne šećere i bogati su vlaknima. Imaju nizak sadržaj masti i pružaju druge važne hranljive materije, uključujući kalijum, folnu kiselinu i brojne vitamine.

Integralne žitarice uključujući ječam, kukuruz, ovas, pirinač i pšenicu sadrže vlakna, vitamine, minerale pa čak i neke od antioksidanasa koji se nalaze u voću i povrću tako da su uvek dobar izbor.

Pasulj i sočivo su jedni od najzdravijih ugljenih hidrata jer sadrže velike količine proteina i vlakana. Imaju nizak sadržaj masti i mogu se pripremati kao glavna ili prateća jela.

Dokle god konzumirate mlečne proizvode bez dodavanja šećera ili veštačkih zaslađivača, osiguraćete dovoljan broj ugljenih hidrata držeći se onih sa niskim sadržajem masti.

Slatkiši, kao i sam šećer, smatraju se izvorom loših ugljenih hidrata.

Priredio: 
  • Da biste ostavili komentar morate biti prijavljeni na sistem!
    Prijava