Najbolje namirnice koje pomažu u borbi sa anemijom

Pročitano: 473 puta
Kategorija: Zdravlje
Ocena teksta:
(1 Glas)

Anemija nastaje kada broj crvenih krvnih zrnaca u telu padne ispod dozvoljenog nivoa, čime se ograničava protok kiseonika potreban organizmu kako bi radio najbolje što može. Glavni krivac za ovo stanje je nedostatak gvožđa. Bez dovoljno gvožđa, telo nije u stanju da proizvodi hemoglobin, koji je neophodan za crvena krvna zrnca da bi sprovela kiseonik u organe.

Znaci i simptomi anemije variraju, ali najčešći mogu biti umor, osetljivost na hladnoću, vrtoglavica, razdražljivost, kratak dah, nepravilan rad srca ili glavobolje.

Ako mislite da ste anemični ili imate bilo koji od gore navedenih simptoma, lekar bi trebalo da bude prva adresa. Ipak, postoje i stvari koje možete sami da uradite – da prilagodite svoju ishranu. Važno je konzumirati dovoljno hrane bogate gvožđem, a evo najboljih namirnica koje će pomoći u toj borbi.

Spanać

Tamnozeleno lisnato povrće kao što je spanać je dobar izvor gvožđa, kalijuma i vitamina K i B. On se ne konzumira samo kada telu nedostaje gvožđa, već sadrži i vitamin C, koji povećava apsorpciju gvožđa u telu. Takođe je bogat antioksidansima zvanim karotenoidi koji mogu poboljšati opšte zdravlje, jer utiče na smanjenje upala i jačanje snage imuniteta.

Spanać je izuzetno bogat izvor gvožđa i može se konzumirati u različitim oblicima, a najviše kao čorba ili pire. Electrolux ugradna ploča sa svim svojim funkcijama će pomoći u brzom spremanju ovog ukusnog obroka.

spanac

Jaja

Jaja su jedan od najvećih izvora gvožđa, 5 procenata dnevne vrednosti staje u samo jedan komad. Osim što su jedna od najboljih namirnica bogatih gvožđem kako za decu, tako i za odrasle, jaja su takođe puna proteina, selena, riboflavina, vitamina B12 i fosfora.

Brokoli

Da biste poboljšali apsorpciju gvožđa i izlečili anemiju i povećali hemoglobin, brokoli je pravi izbor. Ima visoku hranljivu vrednost. Koristan je u ishrani za nadomešćivanje gvožđa, ali je i povrće koje sadrži indol, sulforafan i glukozinolate. Ovo su biljna jedinjenja za koja se veruje da štite od raka.

Meso

Za veći unos gvožđa i čak 22% preporučenog dnevnog unosa za odraslu osobu, preporučuje se konzumacija nemasnog crvenog mesa. Najbolji izbor bio bi komad junetine iz organskog uzgoja grilovan na rešetki kakvu ima Electrolux rerna.

Meso je izuzetno hranljivo, posebno iznutrice kao što su jetra, bubrezi, mozak i srce, jer su bogati vitaminima B, bakrom i selenom.

Da bi se pojačala apsorpcija gvožđa, prilog neka bude hrana bogata vitaminom C kao što je paradajz, crvena paprika, jagode, pomorandže, spanać, prokelj i brokoli.

govedina

Kinoa

Mnogi jedu kinou kao zamenu za pirinač zbog njenih brojnih zdravstvenih prednosti. Pored gvožđa, kinoa takođe sadrži visok nivo magnezijuma, bakra i folata. Bogata je antioksidantima koji štite ćelije od oštećenja. Jedna šolja kinoe sadrži 2,8 mg gvožđa ili 15% preporučenog dnevnog unosa. Jedan od načina kako da je pripremite možete pronaći na ovom linku. Druge skrobne namirnice poput integralnih žitarica i testenina, takođe su odlični izvori gvožđa.

Semenke

Semenke poput bundeve, susama, konoplje i lana najbolji su izvori gvožđa. Sadrže izuzetne količine biljnih proteina, vlakana, kalcijuma, magnezijuma, cinka, selena, antioksidanata i drugih korisnih biljnih jedinjenja. Osim toga, semenke su odličan izvor omega-3 i omega-6 masnih kiselina, što ih čini savršenom hranom za borbu protiv anemije i niskog nivoa hemoglobina.

Sardine

Mnogi ne vole miris sardine, ali se možete predomisliti, budući da su one najpoznatije po visokoj koncentraciji omega-3 masnih kiselina i vitamina D, ali su takođe značajan izvor gvožđa. Lako je pronaći konzervirane sardine po veoma pristupačnoj ceni u većini prodavnica. Ako ne možete da ih jedete samostalno, dodajte u sosove, salate i jela od testenina.

leblebija

Leblebije

Leblebije se nalaze na listi najzdravijih mahunarki i povrća, ali su i jedna od najboljih namirnica sa visokim sadržajem gvožđa. Ova mahunarka se može pohvaliti širokim spektrom drugih hranljivih materija, dajući dobru količinu mangana, folata i bakra u svakoj porciji.

Neizostavan je dodatak kariju, humusu, salatama, jelima od testenina i sendvičima, a svaki recept podiže na viši nivo u pogledu hranljivosti. Vegetarijancima su odlična zamena za meso.

Kelj

Često se ističe kao superhrana, pa onda ne treba da čudi što je kelj, takođe, odličan izvor gvožđa. I pored toga što je među najpopularnijim namirnicama bogatim ovim jedinjenjem, kelj je prepun vlakana, vitamina K i vitamina A. Osim toga, prepun je vitaminom C, za koji je već poznato da pojačava apsorpciju gvožđa. Jedite ga u čorbi, salati ili ga prosušite u rerni kako biste dobili zdravu verziju čipsa.

Tamna čokolada

Kada konzumirate visokokvalitetnu tamnu čokoladu, ne samo da zadovoljavate želju za slatkišima, već organizmu dajete značajnu dozu gvožđa. Dovoljna je samo jedna tabla crne čokolade da ispunite skoro 20 procenata dnevnih potreba za gvožđem. Umesto deserta posle ručka, zasladite se crnom čokoladom sa visokim sadržajem kakaa.

Postoje mnogi uzroci anemije i mnoga druga stanja koja mogu izazvati slične simptome, zato je potrebno konsultovati lekara pre promene ishrane. Ne uzimajte ni suplemente na svoju ruku, jer su neophodni samo ako vam se dijagnostikuje nedostatak gvožđa ili anemija zbog nedostatka gvožđa.

Priredio: 
  • Da biste ostavili komentar morate biti prijavljeni na sistem!
    Prijava