Zdrave navike u ishrani koje povećavaju nivo energije

copyright
Copyright: i.pinimg.com
Pročitano: 891 puta
Kategorija: Ishrana
Ocena teksta:
(0 glasova)

Ukoliko iz dana u dan uvećate unos kafe, vaš nivo energije slabi. Ako smatrate sebe kofeinskim ovisnikom – pređite na čaj. Jedna studija je pokazala da ukoliko posegnete za čajem svaki put kada pomislite na kafu – manja je verovatnoća da ćete poremetiti san i ojačaćete svoje kognitivne sposobnosti.

Užine koje uključuju proteine sa nekim složenim ugljenim hidratima daće vam brzu energetsku potporu – bez njenog naglog pada nekoliko sati kasnije. Grožđe, brusnica, pšačica oraha, kikiriki – samo su neki od predloga.

Osvežavajuća čaša vode sa nekoliko kocki leda i kriškom limuna je dvostruko napajanje energijom. Zamor često signalizira dehidrataciju, nekoliko gutljaja vode je može obnoviti. Štaviše, citrusi vas osvežavaju i povećavaju osećaj budnosti.

Tradicionalno lekovito bilje za umor danas preporučuju i lekari u Nemačkoj. Osim što poboljšavaju varenje, regulišu i zamor. Biljka koja se posebno preporučuje je kantarion. Poboljšava san i ublažava depresiju koja može biti uzrok ili posledica hroničnog umora.

Ako ste konstantno umorni iako ste spavali osam ili više sati u toku dana – u pitanju je nedostatak gvožđa. Gvožđe je od suštinskog značaja za proizvodnju hemoglobina koji nosi kiseonik u sve ćelije našeg tela. Pasulj, spanać, suve kajsije, borovnica, krompir, leblebije, bademi su dobri izvori ovog minerala. Kako bi povećali sposobnost organizma da apsorbuje gvožđe, unosite ga uz namirnice bogate vitaminom C.

Priredio: 
  • Da biste ostavili komentar morate biti prijavljeni na sistem!
    Prijava