Hrana bogata vitaminom D i gvožđem

copyright
Copyright: cdn-jpg.thedailymeal.ne
Pročitano: 842 puta
Kategorija: Ishrana
Ocena teksta:
(0 glasova)

Gvožđe i vitamin D su esencijalni za zdravo funkcionisanje krvi, ćelija, kostiju i mišića. Gvožđe je od ključnog značaja za proizvodnju crvenih krvnih zrnaca, koji prenose kiseonik kroz telo. Deo je proteina koji su takođe uključeni u transport kiseonika, odnosno hemoglobina i mioglobina. Hemoglobin je protein u crvenim krvnim ćelijama koji nose kiseonik u tkiva, a mioglobin prenosi kiseonik do mišića. Vitamin D pomaže u apsorpciji kalcijuma i reguliše nivo kalcijuma u krvi. Od velike je važnosti za jake kosti i zube.

Dnevne preporučene količine vitamina D za odrasle osobe između 19 i 50 godina iznosi 5 mikrograma, a 10 mikrograma za lica uzrasta od 51 do 70 godina i 15 mikrograma za starije od 71 godinu. Trudnice i doilje starosti od 16 do 50 godina bi trebalo da unose 5 mikrograma vitamina D. Dnevni preporučeni unos gvožđa je 18 mg za žene od 19 do 50 godina, a 8 mg za muškarce iznad 19 godina.

Odličan izvor gvožđa su mesni proizvodi, žumance, pasulj, grašak, suvo grožđe i suve šljive, soja, spanać, kelj, brokoli, integralne žitarice...

Većina ljudi vitamin D dobija putem izlaganja suncu. Međutim, hrana bogata vitaminom D je riba, sir, žumance, pečurke, žitarice, jogurt i voćni sokovi.

Priredio: 
  • Da biste ostavili komentar morate biti prijavljeni na sistem!
    Prijava