Ulja i zdrava ishrana

copyright
Copyright: davidrosengarten.com
Pročitano: 817 puta
Kategorija: Saveti
Ocena teksta:
(0 glasova)

Maslinovo ulje

Zauzima prvo mesto na listi najzdravijih ulja u ishrani. Veliki izvor fitohemikalija i mononezasićenih kiselina je ono što ga dovodi na vrh liste. Brojna istraživanja pokazuju da povećava osećaj sitosti nakon obroka u odnosu na upotrebu drugih ulja. Maslinovo ulje je osetljivo na svetlost i zato treba da ga čuvate na tamnom mestu. Lako poprima ukuse, pa možete da ga obogatite belim lukom, ljutom paprikom, korom limuna...

Ulje od uljane repice

Ulje koje se preporučuje za kuvanje jer sadrži velike količine omega 3 masnih kiselina, nema specifičan ukus pa je pogodno za pripremanje salata i umaka. Snižava nivo masnoća u organizmu, a važno je znati da se koristi kao osnova za mnoge druge vrste ulja.

Ulje od koštica grožđa

Istraživanja su pokazala da je ulje semenki grožđa posebno pogodno ukoliko želite da izgubite na težini jer smanjuje formiranje novih masnih ćelija. Takođe snižava krvni pritisak pa se osim za kuvanje, može koristiti i kao dodatak salatama. Obiluje vitaminom E i omega 6 masnim kiselinama, pa blagotvorno deluje na celokupan organizam, a posebno na cerebrovaskularni sistem.

Susamovo ulje

Pogodno je za pripremu raznih jela, ali se zbog jakog ukusa najčešće meša sa suncokretovim uljem. Odličan je izvor nezasićenih masnih kiselina, vitamina E, kalcijuma, fosfora i antioksidanata koji čuvaju kosti i zube, ali i stimulišu rad jetre.

Priredio: 
  • Da biste ostavili komentar morate biti prijavljeni na sistem!
    Prijava