• Ječam

    Ječam

    Potiče iz Mesopotamije a u Evropi je jedna od najstarijih žitarica. U srednjem veku kada je pšenica bila izuzetno skupa, ječam i raž su se koristili za pripremu hleba. Ječam se koristi pored hleba i za proizvodnju slada, piva i viskija. Sadrži dosta minerala, kalujum, fosfor, magnezijum, gvožđe,cink, selen, vitamine B...
     32794
  • Ublažite gorušicu pravilnom ishranom

    Ublažite gorušicu pravilnom ishranom

    Gorušica je neugodan osećaj peckanja ili čak žarenja u želucu i grudima koji se polako preko jednjaka penje do grla i javlja se odmah nakon obilnijeg i masnog obroka. Smatra se da pogađa skoro petinu svetske populacije i ako se jako retko javlja, ne pretstavlja veliki problem. Međutim, ako vas želudačna kiselina muči više puta nedeljno, možda je vreme da povedete računa o ishrani, jer dugotrajna gorušica može stvoriti i ozbiljnije zdravstvene probleme kao što su oštećenje sluznice jednjaka i gastroezofagealna refluksna bolest (GERB), koju prati otežano gutanje, promuklost, suv kašalj i konstatan bol u predelu stomaka.

    Pre svega, ako imate problema sa gorušicom treba da izbegavate bilo koji alkohol, gazirana pića, kafu i citrusne sokove. Što se tiče jela, izbacite svu masnu, prerađenu, previše začinjenu i ljutu hranu, kao i onu koja je pržena na mnogo masti i ulja.

    Preporučljivo je svo voće sem citrusnog, a najviše prijaju banane. Što se tiče povrća, može se jesti sve osim luka, dok su mnogi primetili da im ni paprike ne prijaju, pogotovo ako su spremljene u vidu đuveča ili ajvara. Izbegavajte i žumance. Pošto su meso i proteini bitni za pravilan rad organa, jedite samo meso sa niskim procentom masnoće (i to obareno) i ribu. Od ugljenih hidrata, najviše se preporučuje zob koji je zbog visokog procenta minerala i rastvorljivih vlakana savršen saveznik u borbi protiv gorušice. Sličan pozitivan efekat imaju i mahunarke, integralni pirinač i kuskus.

    Još par preporuka: ako vam pravilna ishrana nije donela željene rezultate, postoji još par stvari na koje treba da obratite pažnju. Pre svega, jedite više manjih obroka. Obilan obrok pritiska mišić između želuca i jednjaka i veće su šanse da će nastati gorušica iako ste uneli zdrave namirnice. Ako ste gojazni, smršajte jer salo okupljeno oko abdomena takođe stvara pritisak na želudac. Krećite se posle svakog obroka i izbegavajte kaiševe i preusku odeću. Za kraj, ostavite duvan - po mnogim studijama upravo duvanski dim sprečava čišćenje kiseline iz jednjaka.

    Pravilna ishrana može u dosta velikoj meri potpomognuti lečenje gorušice, ali ako nakon dužeg vremena simptopi i dalje ne prestaju, najbolje je da se konsultujete sa lekarom koji će vam prepisati lekove koji će podupreti vaš put do izlečenja.

     2199
  • Brokoli kao zaštita od raka

    Brokoli kao zaštita od raka

    Brokoli sadrži jedinjenje pod nazivom sulforafan čiji je nivo najbolje očuvan ukoliko se ovo povrće kratko kuva na pari. Pored toga što blokira nagomilavanje masti u jetri, brokoli štiti jetru od brojnih bolesti i oštećenja. Jedna šolja brokolija sadrži 9 odsto preporučene dnevne doze dijetetskih vlakana, koja čiste creva od štetnih materija, regulišu probavu i apsorbuju šećere iz crevnog trakta. Ima i jaka anti-upalna svojstva u lečenju ćelija obolelih od leukemije. Jedinjenja i enzimi u brokoliju mogu proizvesti fenetil izotiocijanat čija veća količina može biti prevencija protiv raka. Studija naučnika sa Univerziteta u Mičigenu sugeriše da sulforafen, za razliku od konvencionalne hemoterapije, ciljano uništava matične ćelije malignih tumora dojke.

     1569
  • Ulje jagorčevine i neželjeni efekti

    Ulje jagorčevine i neželjeni efekti

    Američki nacionalni institut za zdravlje ustanovio je neke od mogućih neželjenih efekata kao posledice konzumiranja ulja jagorčevine. Ukoliko je doza ulja previsoka, neželjena dejstva uključuju glavobolju, bol u stomaku, mučninu i zatvor.

    Ulje jagorčevine, budući da je bogato omega šest masnim kiselinama, može povećati rizik od abnormalnog krvarenja. Neki ljudi mogu da dožive hipersenzitivnu ili alergijsku reakciju, iako je to neuobičajeno, može se javiti osip lica i oko usta, kao i otežano disanje.

     2232
  • Peršun

    Peršun

    Peršun (lat. Petroselinum crispum) je dvogodišnja začinska biljka koja se naširoko koristi u mnogim supama, čorbama, varivima, salatama, ali i uz pirinač, testeninu, pa čak i morske polodove (pogotovo sa belim lukom i maslinovim uljem), ribu i meso. Iako ga mnogi koriste u sušenom obliku ili smrnutog, peršun je najbolje koristiti dok je svež, i dodati pred sam kraj kuvanja kako bi sačuvao sve vitamine i lekovita svojstva. A tih svojstava ima mnogo; mnogi ni ne znaju da peršun na listi sedam najzdravijih začinskih biljaka - sadrži velike količine vitamina A, C, K, te jako redak vitamin B12, pa je dobar za krvne sudove, protiv anemije, a posebno je dobar diuretik, smatra se da čaj od peršuna može itekako pomoći u izbacivanju kamena iz bubrega i sprečavanju urinarne infekcije. Takođe, smatra se da je odličan osveživač daha, pogotovo kod pušača.

     9189
Predivna osvežavajuća bela salata sa testeninom i kozjim sirom. Prijatno!
3256
Nedostaje vam more, Grčka, sladoled na plaži.... evo i malog olakšanja, recept za Grčki sladoled.
16136
Rustični kroasani ili isti kao oni iz bakine kuhinje, mirišljavi, topli, mekani ... a odlični su čak i kad se ohlade!
7890
Osvežavajuće princes krofnice sa žutim filom i voćem. Isprobajte!
9367
Osvežavajuća kineska saalta, idealna kao glavni obrok, prilog, salata... kako god vam više odgovara. Sadrži piletinu, pirinač, jaja, kisele krastavčiće...
9343
Miris bakine kuhinje nas sve vraća u neke lepe dane i podseća na lepe trenutke. Evo još jednog recepta iz bakine kuhinje. Uživajte!
12776