• Semenke lana - izvor zdravlja

    Semenke lana - izvor zdravlja

    Semenke lana neki nazivaju i najmoćnijom hranom na planeti, a postoje i dokazi koji kažu da njegovom konzumacijom smanjujete rizik od srčanih obolenja, moždanog udara, kancerogenih obolenja i dijabetesa.

    Sadrži vitamine A, F, E, B, omega 3, 6 i 9 masne kiseline, kojima je bogatiji čak i od ribljeg mesa.

    Smanjujete rizik od srčanih obolenja, moždanog udara, kancerogenih obolenja i dijabetesa.

    Lanena sluz je najodgovornija za uticaj lana na probavu, jer podstiče rad lenjih creva - najčešćeg problema mnogih ljudi.

    Lan je izvor rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana neophodnih u ishrani, poseduje lecitin, koji može rastvarati masti i snižavati nivo holesterola.

    Semenke lana jačaju imuni sistem i preventiva su za brojne upalne bolesti.

    Stabilizuju bolni menstrualni ciklus.

    Ubrzavaju zarastanje opekotina od sunca.

    Laneno seme u sebi sadrži elemente natrijuma, magnezijuma, kalijuma, gvožđa, fosfora, cinka, selena i druge.

     364
  • Da li su zdravije sveže ili suve smokve?

    Da li su zdravije sveže ili suve smokve?

    Sveže smokve imaju delikatniju teksturu u odnosu na suve smokve, ali imaju rok trajanja od samo nekoliko dana. Kao rezultat toga, suve smokve su pogodnije za redovnu upotrebu, a sveže su povremena poslastica. Obe verzije nude veliku hranljivu vrednost, iako su sveže smokve nešto bogatije.

    Polovina šolje suvih smokava sadrži 186 kalorija - otprilike isto kao i jedna porcija od šest malih svežih smokvi koje pružaju oko 178 kalorija. Sveže i suve smokve bogate su vlaknima i to 18 odsto dnevnih potreba za muškarce i 28 odsto za žene. Obe su bogate vitaminom K, kao i vitaminom A - mada je taj odnos nešto manji kada su u pitanju suve smokve. Sveže smokve takođe sadrže više vitamina B, koga gotovo da nema u suvim smokvama zbog procesa sušenja.

     538
  • Evo zašto bi trebalo da pijete vodu sa krastavcem

    Evo zašto bi trebalo da pijete vodu sa krastavcem

    Obična čaša vode sa krastavcem obezbediće vam izobilje vitamina A, B i C. Ukoliko najmanje tri nedelje redovno pijete vodu sa krastavcem sprečićete stvaranje krvnih ugrušaka, snizićete krvni pritisak jer je ovo povrće bogato kalijumom koji poboljšava cirkulaciju i funkciju srca. Ovaj napitak hidrira telo, opušta mišiće i smanjuje osećaj gladi pa se neretko preporučuje tokom dijeta. Krastavac je idealan za detoksikaciju i poboljšanje funkcije jetre zbog kombinacije vitamina A, B i C. Minerali su odgovorni za brigu o ćelijama kao i za sposobnost njihove regeneracije.

    Sastojci:

    1 krastavac

    1/2 litre vode

    sok od 1/2 limuna

     915
  • Vitaminom C protiv katarakte?

    Vitaminom C protiv katarakte?

    Evo još jednog razloga da u svoju ishranu ubacite namirnice bogate vitaminom C - mogu u kasnijem dobu sačuvati od najčešće bolesti očiju, katarakte.

    Naime, u jednoj studiji koju su sproveli naučnici iz Velike Britanije, učestvovalo je 1000 para blizanaca prosečne starosne dobi od 62 godine. Jedan blizanac je u periodu od deset godina jeo hranu bogatu vitaminom C, dok je drugi izbegavao ovakvu ishranu. Na kraju studije se ispostavilo da je kod trećine blizanaca koji su redovno konzumirali vitamin C uočena manja šansa za dobijanjem ove bolesti.

    Ipak, naučnici nisu pratili druge faktore koji dovode do razvitka ove bolesti, kao što su dijabetes ili hronična upala oka. No ipak, više vitamina C u svakodnevnoj ishrani svakako ne može škoditi!

    izvor: berkleywellness.com

     200
  • Apetit, mršavljenje i hrom

    Apetit, mršavljenje i hrom

    Hrom je mineral koji može da smanji želju za ugljenim hidratima i pospeši gubitak kilograma. On uravnotežuje nivo šećera u krvi i od adekvatnog unosa hroma zavisi normalan metabolizam masti, proteina i ugljenih hidrata.

    Telu je potrebno veoma malo hroma, ali većina ljudi pati od nedostatka ovog minerala. To se dešava zbog toga što je hroma sve manje u zemljištu, stoga i u biljkama, a time i u ishrani. Nedostatak hroma ne samo što će vam povećati stomak, već vas dovodi i u opasnost od dijabetesa, ateroskleroze i kardiovaskularnih bolesti.
    Simptomi nedostatka hroma su: gojaznost i teško kontrolisanje telesne mase, insulinska neosetljivost, metabolički sindrom i visok nivo LDL holesterola i triglicerida.

    Hrom utiče na jedan od primarnih uzroka dobijanja na težini - fluktuirajućem nivou šećera u krvi. Osim toga, ovaj mineral je preporučen i u lečenju depresije, policističnih jajnika i dijabetesa.

    Namirnice koje sadrže hrom su: brokoli, zelena salata, crni luk, leguminoze, paradajz i integralne žitarice.

     1521
Veoma sočni i ukusni. Pravi letnji mafini!
Dok ne stignu šljive može i ovako… knedle sa kajsijama :)
Zaista prava čokoladna fantazija sa fenomenalnim notama ruma :)
Veoma je jednostavna za pripremu, a možete je kombinovati sa povrćem koje volite, pa čak i sa mesom.
Neodoljivog ukusa i mirisa.
Maline oprati, staviti na kuhinjski papir kako bi se dobro ocedile. U oceđene maline dodati 2 kašike brašna i 2 kašike griza i rasporediti preko smese-tako maline neće pasti na…
Strana 2 od 1145