• Food, Inc.

    Food, Inc.

    Reditelj dokumentarnih filmova Robert Kener koristi izveštaje Fast Food Nation-a i autora Erika Šlosera kao i Majkla Polana (autora Omnivore Dilema) kao odskočnu dasku za istraživački pohod koji razotkriva odakle dolazi hrana koja se prodaje u supermarketima širom SAD-a i kakve posledice njeno konzumiranje može ostaviti na buduće generacije.

    Razotrkivanjem veze između biznisa i vlade SAD-a, Kener postepeno osvetljava mračnu stranu prembrene industrije SAD-a. Agencije USDA i FDA bi trebalo da štite javnost i građane SAD-a ali se ispostavlja da su ove regulatrne agencije zapravo saučesnici u proizvodnji loše hrane i stavljaju profit i interese velikih korporacija ispred zdravlja potrošača, farmera i bezbednosti radnika. Često ovakva proizvodnja dovodi i do velikoj uticaja na životnu sredinu.

    Dokazano je da konzumiranjem genetski izmenjenih pilećih grudi ili paradajza 73.000 amerikanaca oboli svake godine od moćnih sojeva bakterije Ešerihije Koli. Broj gojaznih postaje iz dana u dan sve veći dok je dijabetes dostigao razmere epidemije.

    Ukoliko bi javnost bila upoznata sa načinima na koji korporacije zaobilaze zakone i zloupotrebljavaju subvencije države radi stvaranja monopola u kontroli tržišta hrane možda bi građani više vodili računa o hrani koju svakodnevno unosi.

    Iako se u filmu obrađuje tržište SAD-a svedoci smo da se slični ako ne istovetni procesi dešavaju i u Srbiji. Toplo preporučujemo da pogledate ovaj dokumentarac kako biste bili bolje informisani i da odluka o tome koje ćete namirnice kupiti u sumermarketu bude daleko lakša!

     4877
  • Energetske i hranljive vrednosti: šljive

    Energetske i hranljive vrednosti: šljive

    Smatra se da šljiva vodi poreklo sa obala Kaspijskog mora. Danas se gaji u celom svetu, a najveći proizvođači su Rusija, Kina, SAD i Rumunija. Nalazi se na listi voća sa najjačim antioksidansnim delovanjem. Snižava holesterol, smanjuje rizik od srčanih oboljenja i posebno je efikasna kod problema sa probavom.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 46 kcal

    Ugljeni hidrati: 11,42 g

    Proteini: 0,70 g

    Masti: 0,28 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 1,40 g

    Niacin: 0,42 mg

    Vitamin A: 345 IU

    Vitamin C: 9,5 mg

    Vitamin K: 6,4 µ

    Vitamin E: 0,26 mg

    Natrijum: 1 mg

    Kalijum: 157 mg

    Kalcijum: 6 mg

    Gvožđe: 0,17 mg

    Magnezijum: 7 mg

    Cink: 0,10 mg

    Beta karoten: 190 µg

     320
  • Bife "Šampion"

    Bife "Šampion"

    Ukoliko Vas put vodi kroz Strugu (R. Makedonija), mali gradić na obali Ohridskog jezera sa jedne strane i Crnoga Drima sa druge, obavezno svratite u "Bife Šampion" ukoliko želite da probate pravu, autentičnu, bozu koja se pravi kako od kukuruznog tako i od pšeničnog brašna. Pored boze moći ćete da se osvežite i pravom limunadom sa ukusom, naravno limuna, ali i borovnice.

    "Bife Šampion" već 8 godina uspešno radi od 8 do 20 časova svakoga dana osim nedelje. Osoblje je veoma prijatno i srdačno te će Vas uslužiti kaficom i gore pomenutim pićima kako biste se okrepili i osvežili.

     4037
  • Fish Fest 2012

    Fish Fest 2012

    Šesti festival riblje čorbe, Fish Fest Beograd 2012, će se održati od 29. juna do 1. jula na Dunavskom keju kod Nebojšine kule. Festival će otvoriti Savez kuvara evropskih i mediteranskih regija iz Splita, pripremom mediteranskih njoka sa plodovima mora.

    Revijalno takmičenje počinje u subotu 30. juna, kada će se uz bogat muzički program nadmetati naši poznati novinari, TV voditelji i poznate ličnosti.

    Za sve posetioce, u nedelju će se održati “Kotanyi” škola kuvanja uz demonstraciju najboljih majstora. Tokom trajanja festivala, gostima će biti omogućena besplatna vožnja brodom jahting kluba “Kej”. Takođe, biće u prilici i da posete muzej Nebojšine kule, pogledaju izložbu “Vinskih puteva kroz Srbiju”, dok je za najmlađe obezbeđena škola jahanja i drugi sadržaji. U popodnevnim časovima, posetioce Fish Festa će zabavljati Đura i Mornari, Apsolutno romantično, So Sabi, Garavi sokak, O Đila, Denis i Obule i drugi.

    Izvor: B92.net

     4140
  • Hrana za zdravlje vena

    Hrana za zdravlje vena

    Dijetetska vlakna su uvek odličan izbor, kada je zdravlje vena u pitanju. Najbolji izvori su špargla, cvekla, sočivo i nar. Dijetetska vlakna smanjuju krvni pritisak, a samim tim utiču i na poboljšanje zdravlja vena.

    Tanin je antioksidans koji štiti od slobodnih radikala i utiče na zdravlje krvnih sudova. Bobičasto voće je pravi izbor.

    Vitamin C jača krvne sudove i brani membrane od slobodnih radikala, zato konzumirajte brokoli, agrumi, papriku kako bi osigurali svoje dnevne potrebe za ovim neophodnim vitaminom.

    Bromelian je enzim koji reguliše proširene vene, ali i zdravlje kože. Najviše ga ima u ananasu.

     240
Tako osvežavajući.
Osvežavajuća poslastica predivne boje i ukusa kajsija.
Mekana, ukusna, puna fila...
Vočno-kremasta poslastica.
Sutlijaš sa voćem.
Voćno čokoladni mus.
Strana 6 od 1145