• Hrana za čistu kožu lica

    Hrana za čistu kožu lica

    Istraživači su uspeli da dokažu još 1969. godine da čokolada ne izaziva akne. U stvari, nauka je od tada dokazala da određena hrana može da očisti kožu lica. Studija objavljena u časopisu Akademije za ishranu i dijetetiku pokušala je da otkrije povezanost određenih namirnica i akni. Istraživanje je uključivalo dve grupe od 32 učesnika. Prva grupa imala je čistu kožu lica, dok su drugu činile osobe sa umerenim i ozbiljnim kožnim problemima. Svaka grupa imala je zadatak da pet dana vodi dnevnik ishrane i nakon toga izvrši analizu krvi. Od svih učesnika, 61 odsto je verovao da njihova ishrana utiče na zdravlje kože. Učesnici sa najproblematičnijom kožom unosili su velike količine ugljenih hidrata kao i namirnice sa visokim glikemijskim indeksom. U navedenu vrstu namirnica spadaju: beli pirinač, beli hleb, pečeni krompir, špagete, instant ovsene kaše... Suprotne njima su: jabuke, šargarepe, grejpfrut, kupus, zelena salata, spanać, avokado... Istraživači pretpostavljaju da spomenuti faktori igraju veliku ulogu jer hrana sa visokim glikemijskim indeksom stimuliše prekomernu proizvodnju insulina.

     55
  • Obratite pažnju na namirnice sa negativnim kalorijama!

    Obratite pažnju na namirnice sa negativnim kalorijama!

    Kako prepoznati negativne kalorije? Jednostavno! Reč je o svim onim namirnicama tokom čijeg žvakanja sagorite mnogo više kalorija u odnosu na broj koji unesete. Prema brojnim istraživanjima, naše telo troši samo pet do deset procenata ukupne energije u digestiranju hranljivih sastojaka koji se nalaze u hrani. Povrh toga, način na koji vaše telo „obrađuje“ hranu zavisi od sopstvenog metabolizma.

    Želite da ubrzate metabolizam? Savet se krije u načinu ishrane. Što više povrća, a ako ste ljubitelj mesa, neka vaš izbor bude crveno meso. Nezdravu užinu i slatkiše zamenite smutijima, koštunjavim voćem ili svežim voćem. Ovako regulisanom ishranom nećete smanjiti unos kalorija, već ćete unositi zdravije kalorije. Osnovni problem većine dijeta koje se svode na smanjen unos kalorija je stanje šoka metabolizma usled smanjenog unosa hrane. Ipak, namirnice sa negativnim kalorijama ne utiču negativno na nivo šećera u krvi i sprečavaju taloženje masnih naslaga.

    Jedino piće koje ne sadrži negativne kalorije je voda. Pored navedenog, voda poboljšava varenje kao i rad metabolizma ali i povećava nivo energije.

     168
  • Iscrpljeni ste? Evo kako da povratite energiju!

    Iscrpljeni ste? Evo kako da povratite energiju!

    Jedno je sigurno – izbegavajte energetska pića, kao i gazirane i voćne sokove koji su puni šećera. Dok obezbeđuju brzu nadoknadu energije, takođe oduzimaju dvostruko više uzrokujući nagli pad šećera u krvi. Nedavna studija tima istraživača iz Australije, otkrila je da energetska pića mogu uticati na emocionalno ponašanje i kognitivnu funkciju.

    Čak iako ste malo žedni jedna čaša vode može da promeni nivo energije ali i da utiče na vaše emocionalno stanje – kažu istraživači sa Univerziteta u Konektikatu. Utvrđeno je da blaga dehidratacija izaziva glavobolje, zamor i probleme sa koncentracijom. Ovo su samo neki od razloga zbog kojih bi trebalo da povedete računa o dnevnom unosu tečnosti. Kada se osećate iscrpljeno – popijte čašu vode. Upravo ta mala količina tečnosti može vas razbuditi i pojačati vašu koncentraciju.

    Razlog učestaloj i izraženoj potrebi za snom može biti i nedovoljan unos vitamina i minerala koji igraju glavnu ulogu u proizvodnji energije. Od ključnog značaja su vitamin B i magnezijum. Povećajte unos zelenog lisnatog povrća, koštunjavog voća, ribe...

    Obratite pažnju i na to kada i koliko puta dnevno jedete. Ravnomerno raspoređeni obroci i njihova raznovrsnost imaju veliki uticaj na vaše emocionalno i fizičko zdravlje, posebno na dnevni nivo energije.

     150
  • Jednostavna organizaciona rešenja za vašu kuhinju

    Jednostavna organizaciona rešenja za vašu kuhinju

    Ne izbegavajte police u kuhinji! Neka zidni prostor diktira dimenzije. Bilo da su u pitanju pažljivo osmišljene dekor police nakojima ćete odlagati setove za ručavanje ili jednostavne ploče na kojima ćete skladištiti osnovne potrepštine. Razmislite i o adekvatnom osvetljenju jer može imati dvostruku ulogu – estetsku i praktičnu.

    Ugradite šipku ili konstrukciju u vidu nosača teškog posuđa. Na taj način ćete u kuhinjskim elementima imati više prostora za stvari koje češće upotrebljavate.

    Ne gubite iz vida indukcijske ploče za kuvanje koje su sve redovnija pojava u domaćinstvima. Nude mogućnost kreativnog i ekonomičnog prostornog rešenja. Zagrevaju samo dno posude, dok površina ploče ostaje hladna i sigurnija na dodir.

    Ne zanemarite potencijal kuhinjskih plafona koji je gotovo uvek neiskorišćen. Posebno su bitni ukoliko radite u malom kuhinjskom prostoru, zbog čega bi trebalo posebno da obratite pažnju na vrstu osvetljenja. Kreativna rešenja su višestruka!

    Ne izbegavajte duboke fioke koje su često potrebnije i korisnije od plitkih. Površinu dubokih fioka možete podeliti dekorativnim lajsnama i u njima odlagati najrazličitije posuđe ili kuhinjski pribor.

     175
  • Med i đumbir – dobitna kombinacija!

    Med i đumbir – dobitna kombinacija!

    Kombinacija meda i đumbira posebno je popularna u azijskoj, indijskoj i arapskoj kulturnoj tradiciji. Đumbir je izuzetno cenjen u starom Rimu i gotovo da je nestao nakod pada Rimskog carstva, a trgovina ovim i sličnim začinima vekovima je predstavljala koren svetske ekonomije.

    I danas se naručito koristi u zimsko i jesenje doba za preventivu prehlada i virusnih oboljenja. Prvobitno je konzumiran kao lek za probavu i kao biljni antibiotik zbog širokog spektra inherentnih antibakterijskih i antivirusnih svojstava. Osim toga, đumbir i med stimulišu imunitet, bore se protiv toksina i umiruju „nervozan“ stomak. Brojna medicinska istraživanja naglašavaju njihova lekovita dejstva kada je reč o upali grla, hroničnom kašlju, zapušenim sinusima i hroničnim migrenama. Još jedna od gotovo nepoznatih prednosti je lečenje dijabetesa. Udruženi, med i đumbir mogu poboljšati osetljivost na insulin.

    Ne zaboravite da đumbir spada u grupu biljaka i začina koji imaju efekat sličan kofeinu. Polifenoli prisutni u sirovom medu uklanjaju toksine i slobodne radikale. Samim tim sirov med je među stručnjacima neretko predstavljan kao snažan detoksikator. Sam po sebi, biljni med uvek može biti ukusan dodatak sladoledima, čajevima, pa i ponekim jelima.

    Posetite „Happy Honey“ i darujte sebi teglu zdravlja!

     158
Fantastičnog su ukusa. Probajte. Prijatno.
Za sve ljubitelje gulaša, a i pivopije.
Interesantna kombinacija mesa i pirinča u samim ćuftama. Uz to i veoma ukusna.
Zdravo i osvežavajuće. Služi se ohlađeno, pa je odlično za vrućine.
Sjajan, čini mi se, nepravedno zapostavljen starinski recept, u novom ruhu.
Sočno i veoma ukusno.
Strana 3 od 1158